Przetargi - plany i dyskusja ogólna

Moderator: Moderatorzy

Kopsztyk
Miłośnik
Posty: 51
Rejestracja: 8 lis 2012, o 22:41
Lokalizacja: Bronowice

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#151 Post autor: Kopsztyk » 21 cze 2014, o 00:14

tomta1 pisze:Łączenie 2 tramwajów 26-metrowych w 1 "skład" 52-metrowy wymagałoby przebudowy wszystkich przystanków na trasie takiej linii – chyba tylko na PBG taki skład by się zmieścił. Zresztą, kiedyś testowano taki "skład" 2xGT8S. I lipa.
Gdyby połączyć ngt6 z pierwszej dostawy (wiem, że za dużo by tego nie wyszło) nie było by najgorzej. Przed pierwszymi i za ostatnimi drzwiami jest po ok 4,5m co daje 2x26m + 0,5m na połączenie -9m czyli 43,5m.
Wiem nie wszędzie da się tak ustawić, żeby przód wystawał za przystanek. Myślę też, że dużo zależy jakie na długość przystanki zrobią na Mogilskiej. Według mnie gdyby były takie długie składy to poszłyby na "4", więc Mogilska. Na ciągu Bronowickim nie widzę problemu bo tramwaj zatrzymuje się na ulicy a chodnik jest na całej długości. (Nie licząc podwyższenia na Urzędniczej)

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3244
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#152 Post autor: tomek_m » 21 cze 2014, o 00:30

No ale ktoś tutaj na forum pisał że MPK nie chce używać składów ze względu na bezpieczeństwo, woli pojazdy jednoprzestrzenne. Choć nie wiem dlaczego przecież od zarania kursowały składy tramwajowe 102N, 105N itd. A teraz się boją?

Awatar użytkownika
Paparazzi 97
Specjalista
Posty: 271
Rejestracja: 29 gru 2013, o 20:01
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Kontakt:

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#153 Post autor: Paparazzi 97 » 21 cze 2014, o 08:48

tomek_m pisze: A teraz się boją?
A mało to było wypadków, kiedy pasażer kończył pod kołami doczepy?
Dochodzi do tego syndrom uffoka - rozłożenie pasażerów w pojeździe, akty wandalizmu w ostatnich wagonach...
Denerwować się to znaczy mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych. - Ernest Hemingway

rodan
Dyrektor
Posty: 1257
Rejestracja: 15 maja 2011, o 15:35
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#154 Post autor: rodan » 21 cze 2014, o 11:25

Paparazzi 97 pisze:A mało to było wypadków, kiedy pasażer kończył pod kołami doczepy?
Dochodzi do tego syndrom uffoka - rozłożenie pasażerów w pojeździe, akty wandalizmu w ostatnich wagonach...
Wydaje mi się że chodzi tylko i wyłącznie o to ostatnie. Z wypadkami nie przesadzajmy, syndrom "z przodu więcej ludzi" występuje tak samo w tramwajach jednoprzedziałowych. Natomiast takiego NGT6 bez motorniczego w porach wieczornych sobie nie wyobrażam. :)

Chociaż w Wiedniu jeżdżą (jeździły) składy Bombardiera z SGP zamieniające się kolejnością na końcówce poza miastem.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#155 Post autor: Lw25 » 21 cze 2014, o 15:45

tomek_m pisze:No ale ktoś tutaj na forum pisał że MPK nie chce używać składów ze względu na bezpieczeństwo, woli pojazdy jednoprzestrzenne. Choć nie wiem dlaczego przecież od zarania kursowały składy tramwajowe 102N, 105N itd. A teraz się boją?
Sam uważałem to za dziwne, ale dzisiaj, w Gdańsku (oczywiście stozłomki bez kabla WN :xP ) jakiś menel zaczął mnie wyzywać za posiadanie długich włosów, także 26 metrowa doczepa mogłaby być niebezpieczna. Kiedyś nie było tylu żuli, gangów stadionowych, siły porządkowe były brutalniejsze.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

streng
Kierownik
Posty: 942
Rejestracja: 17 lut 2010, o 01:07
Lokalizacja: Kraków

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#156 Post autor: streng » 21 cze 2014, o 16:44

Lw25 pisze: Sam uważałem to za dziwne, ale dzisiaj, w Gdańsku (oczywiście stozłomki bez kabla WN :xP ) jakiś menel zaczął mnie wyzywać za posiadanie długich włosów, także 26 metrowa doczepa mogłaby być niebezpieczna. Kiedyś nie było tylu żuli, gangów stadionowych, siły porządkowe były brutalniejsze.
A co to ma za znaczenie czy doczepa będzie miała 10m, 15m czy 26m, czy nawet to będzie autobus przegubowy taki jak z dzisiejszej nocy 610 gdzie pan hrabia kierowca udawał, że nie widzi ani nie słyszy meneli mimo pustego wozu ?
Kiedyś nie było tylu żuli powiadasz ? Za to chlało się w szpitalu, na hucie, w policji i to na zmianie...

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7546
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#157 Post autor: Locutus » 22 cze 2014, o 10:38

Prowadzący pojazdy są różni. Jedni mają wszystko gdzieś, inni reagują od razu. Ale w pojeździe jednoprzestrzennym przynajmniej istnieje szansa, że do reakcji dojdzie. W drugim czy trzecim wagonie składu tramwajowego taka szansa nie istnieje, nawet gdyby motorniczy był Supermanem...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#158 Post autor: Cukier » 22 cze 2014, o 18:17

Locutus pisze:W drugim czy trzecim wagonie składu tramwajowego taka szansa nie istnieje, nawet gdyby motorniczy był Supermanem...
Wystarczyłby monitoring / interkom..
Lw25 pisze:Sam uważałem to za dziwne, ale dzisiaj, w Gdańsku (oczywiście stozłomki bez kabla WN ) jakiś menel zaczął mnie wyzywać za posiadanie długich włosów, także 26 metrowa doczepa mogłaby być niebezpieczna.
I naiwnie sądzisz, że gdyby rzecz miała na 20 metrze wagonu jednoprzestrzennego to motorniczy by Ci popędził z pomocą?

A co do dewastacji pojazdów to wiele autobusów 12m nosi ślady wandalizmu i to nawet w okolicach środkowej rzeźni czy bardziej z przodu. Wystarczy tłok w pojeździe i kierowca/motorniczy choćby chciał to nie jest w stanie ogarnąć co robi każdy z pasażerów. Zresztą to nawet nie jest jego działka, bo on ma prowadzić i skupiać się na tym co się dzieje przed nim, a nie za nim.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#159 Post autor: kot_feliks » 23 cze 2014, o 13:52

Składy po 52m to nie tyle przebudowa przystanków, co również przebudowa skrzyżowań. Przykładowo na Grzegórzeckim skręcający uffok mieści się na styk.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#160 Post autor: Lw25 » 23 cze 2014, o 14:12

Cukier pisze:
Locutus pisze:W drugim czy trzecim wagonie składu tramwajowego taka szansa nie istnieje, nawet gdyby motorniczy był Supermanem...
Wystarczyłby monitoring / interkom..
Lw25 pisze:Sam uważałem to za dziwne, ale dzisiaj, w Gdańsku (oczywiście stozłomki bez kabla WN ) jakiś menel zaczął mnie wyzywać za posiadanie długich włosów, także 26 metrowa doczepa mogłaby być niebezpieczna.
I naiwnie sądzisz, że gdyby rzecz miała na 20 metrze wagonu jednoprzestrzennego to motorniczy by Ci popędził z pomocą?
Nie, ale w wagonie jednoprzestrzennym można podejść i poprosić motorniczego o interwencję. W przypadku składów przydałby się jakiś interkom, taki jak jest w NGT8.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Rammstein92
Kierownik
Posty: 887
Rejestracja: 23 sty 2013, o 16:56
Lokalizacja: Wola Radziszowska

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#161 Post autor: Rammstein92 » 23 cze 2014, o 14:17

Po co robić takie wielkie stonogi? Wg mnie ograniczeniem długości powinno być 40m, skoro więcej skrzyżowanie nie pomieści. Rozumiem, że takie długie składy więcej ludzi przewiozą, ale czy to się opłaca? Lepiej tak ułożyć siatkę połączeń, by ograniczyć liczbę tlenowozów niż kombinować z łączeniem składów w potwory po 50-parę metrów.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#162 Post autor: Cukier » 23 cze 2014, o 16:12

Rammstein92 pisze:Rozumiem, że takie długie składy więcej ludzi przewiozą, ale czy to się opłaca?
Zdecydowanie się opłaca. Mniej wagonów, ale dłuższych oznacza lepszą płynność ruchu i mniejsze koszty ludzkie (motorniczowie). Tylko jest do tego potrzebna infrastruktura. Jasne, nie wszędzie długie wagony / składy się pomieszczą, ale tam gdzie to jest możliwe, tam powinny kursować. Chociażby właśnie na linii "4" gdzie po przebudowie Placu Centralnego i R. Czyżyńskiego w zasadzie nie będzie miejsc, które by limitowały użycie pojazdów o długości ~50m.
Rammstein92 pisze:Lepiej tak ułożyć siatkę połączeń, by ograniczyć liczbę tlenowozów
To też należy zrobić. Wyciąć tlenowozy i pójść w długość taboru, oczywiście w granicach rozsądku.

Rammstein92
Kierownik
Posty: 887
Rejestracja: 23 sty 2013, o 16:56
Lokalizacja: Wola Radziszowska

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#163 Post autor: Rammstein92 » 23 cze 2014, o 17:22

Zatem następne przetargi robić na wozy o długości co najmniej 32m. Z czasem wagony 26m można przerabiać na coś dłuższego, ale nie przekraczającego 40m. Tak bym widział modyfikacje NGT6, bo o nim głównie mowa.

Awatar użytkownika
Apache
Specjalista
Posty: 256
Rejestracja: 13 cze 2013, o 10:00
Lokalizacja: Kraków

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#164 Post autor: Apache » 25 cze 2014, o 11:30

No ale idąc tym tokiem myślenia, w miastach większych niż Kraków, powinny jeździć same składy 50m, a chyba tak nie jest.
Tępiciel apache pozdrawia!!!

CzynDobro4Fun
Dyrektor
Posty: 1098
Rejestracja: 1 cze 2013, o 23:00

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#165 Post autor: CzynDobro4Fun » 25 cze 2014, o 11:50

Jak to nie? A metro, a kolej? W Krakowie nie ma tych rzeczy, dlatego tramwaje powinny być dłuższe, aby zrekompensować te braki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Przetargi, zakupy, kasacje”