Przetargi - plany i dyskusja ogólna

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
James
Inspektor
Posty: 335
Rejestracja: 17 sie 2010, o 17:10
Lokalizacja: Kraków

#16 Post autor: James » 17 lis 2012, o 12:54

Cukier pisze:puszki nam znacznie bardziej szkodzą..

Może to będzie dziwne porównanie, ale jeśli masz raka i się przeziębisz, to przeziębienia nie będziesz leczył, bo rak bardziej szkodzi? ;)

Spalanie w autobusach nie jest małe (na mój laicki rozum), jak się czasem przyjrzysz w Mercedesie na wyświetlaczu. Wiadomo że spalanie na osobę jest mniejsze niż w przypadku samochodu, jednak jeśliby zamiast tych dziesiątek litrów na setkę było zero, to będzie w powietrzu czyściej. Niewiele czyściej, ale czyściej. Nie twierdzę że to powinien być jedyny sposób na obniżenie zanieczyszczeń w centrum, lecz po prostu jeden ze sposobów.

Amber
Miłośnik
Posty: 86
Rejestracja: 25 sie 2012, o 14:30
Lokalizacja: znikąd

#17 Post autor: Amber » 17 lis 2012, o 13:09

James pisze:Spalanie w autobusach nie jest małe (na mój laicki rozum), jak się czasem przyjrzysz w Mercedesie na wyświetlaczu. Wiadomo że spalanie na osobę jest mniejsze niż w przypadku samochodu, jednak jeśliby zamiast tych dziesiątek litrów na setkę było zero, to będzie w powietrzu czyściej. Niewiele czyściej, ale czyściej. Nie twierdzę że to powinien być jedyny sposób na obniżenie zanieczyszczeń w centrum, lecz po prostu jeden ze sposobów.

Nieważne ile spala ale co z rury wydechowej się wydobywa. Z kilku najnowszych autobusów wydobywa się mniej toksyn niż z co niektórego jednego samochodu osobowego.
Ostatnio zmieniony 17 lis 2012, o 13:18 przez Amber, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10869
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

#18 Post autor: Cukier » 21 gru 2012, o 15:13

Kaszmir pisze:Przewoźnik Krakowski 2012/4 (46)
http://issuu.com/mpkkrakow/docs/przewo_ ... nr_46_mail

Strony 10-11 - wywiad z prezesem MPK na temat przyszłych inwestycji w tabor. W skrócie:

- MPK planuje do 2015 roku kupić 36 nowych wagonów o długości 40-43m (ale nie wyklucza że będą to pojazdy 32m) które docelowo mają zastąpić wszystkie uffoki

- żeby zrealizować ten zakup MPK chce się załapać na fundusze unijne, które będą właśnie do 2015 roku.

- jeśli nie uda się im wykorzystać tej szansy, to MPK będzie zmuszone do kontynuacji projektu 405N-Kr, jednak jak twierdzi Pilszczek - "będzie to proces długotrwały i kosztowny"

- do 2014 roku MPK nie będzie kupować nowych autobusów, bo wtedy kończy się umowa z Gminą Kraków i MPK nie ma pewności czy zostanie ona ponowiona w pełnym wymiarze, zwłaszcza że otwarcie się mówi o zleceniu obsługi linii aglo przez prywatnego przewoźnika - wówczas 114 autobusów MPK stałoby się niepotrzebne, więc tym bardziej nie ma mowy o kupowaniu nowych. Dopiero gdy MPK będzie wiedziało na czym stoi, zacznie myśleć o wymianie taboru autobusowego. Prezes zdradza że jeszcze nie wie jakie autobusy MPK będzie chciało kupić, ale nie ukrywa że cieszy się że nie ma już Jelcza ;)

- na koniec prezes wspomina o planach zakupu 10 elektrycznych autobusów w latach 2014-2020
Ostatnio zmieniony 21 gru 2012, o 15:13 przez Cukier, łącznie zmieniany 1 raz.

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 19:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

#19 Post autor: Mseifer » 21 gru 2012, o 18:27

Cukier pisze:- do 2014 roku MPK nie będzie kupować nowych autobusów, bo wtedy kończy się umowa z Gminą Kraków i MPK nie ma pewności czy zostanie ona ponowiona w pełnym wymiarze, zwłaszcza że otwarcie się mówi o zleceniu obsługi linii aglo przez prywatnego przewoźnika - wówczas 114 autobusów MPK stałoby się niepotrzebne, więc tym bardziej nie ma mowy o kupowaniu nowych. Dopiero gdy MPK będzie wiedziało na czym stoi, zacznie myśleć o wymianie taboru autobusowego. Prezes zdradza że jeszcze nie wie jakie autobusy MPK będzie chciało kupić, ale nie ukrywa że cieszy się że nie ma już Jelcza ;)


A solarisy z ostatniego przetargu jeszcze dojadą?

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10869
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

#20 Post autor: Cukier » 21 gru 2012, o 19:19

Mseifer pisze:A solarisy z ostatniego przetargu jeszcze dojadą?

Nie mam pojęcia, w wywiadzie nie ma o tym żadnej wzmianki. Ale pewnie tak, bo skoro już je zamówili (?)

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6297
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

#21 Post autor: Coffee » 21 gru 2012, o 20:10

Cukier pisze:- jeśli nie uda się im wykorzystać tej szansy, to MPK będzie zmuszone do kontynuacji projektu 405N-Kr, jednak jak twierdzi Pilszczek - "będzie to proces długotrwały i kosztowny"

Na pewno mniej kosztowny, niż 36 nowych wozów o podobnej długości. A jeżeli w miejsce 3x105Na chcą kupować NGT8, to chyba jednak wolę, by "produkowali" 405N.
Cukier pisze:Prezes zdradza że jeszcze nie wie jakie autobusy MPK będzie chciało kupić, ale nie ukrywa że cieszy się że nie ma już Jelcza ;)

Szkoda, że zapisy w przetargach, aż do 2007 roku mówiły co innego :) Zresztą konstrukcyjnie i jako miejsce pracy Jelcze złe nie są.
BTW: Jeżeli się okaże, że będzie przetarg na nowe wozy, to obstawiam Mercedesa na Wolę. Ten ostatnio za dużo sobie pozwolił, by zmarnować taką szansę.
- na koniec prezes wspomina o planach zakupu 10 elektrycznych autobusów w latach 2014-2020

Kolejny nietrafiony pomysł... Za cenę 10 elektrobusów można kupić 30 sztuk 12 metrowych Mercedesów Citaro (licząc cenę i wyposażenie, jak w poprzednim przetargu).
Cukier pisze:Nie mam pojęcia, w wywiadzie nie ma o tym żadnej wzmianki. Ale pewnie tak, bo skoro już je zamówili (?)

No przecież nie mogą bezpodstawnie przerwać dostaw z zakończonego przetargu, więc w czym problem?
Ostatnio zmieniony 21 gru 2012, o 22:36 przez Coffee, łącznie zmieniany 8 razy.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10869
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

#22 Post autor: Cukier » 21 gru 2012, o 21:56

Coffee pisze:Na pewno mniej kosztowny, niż 36 nowych wozów o podobnej długości. A jeżeli w miejsce 3x105Na chcą kupować NGT8, to chyba jednak wolę, by "produkowali" 405N.

Nie wiadomo czy mniej kosztowny. MPK liczy na potężne dofinansowanie z unii (powyżej 60%). Wówczas za nowego Bombardiera najwidoczniej zapłacą mniej niż za "wyklepanie" 3 stopiątek do 405N - do których się przecież unia nie dorzuci.

Poza tym ZIKIT wciąż śni o wielkiej remarszrutyzacji, a w przypadku "4" co 6 minut raczej pojazd długości uffoka może nie być potrzebny (?)

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6297
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

#23 Post autor: Coffee » 21 gru 2012, o 22:35

Cukier pisze:Wówczas za nowego Bombardiera najwidoczniej zapłacą mniej niż za "wyklepanie" 3 stopiątek do 405N - do których się przecież unia nie dorzuci.

Niekoniecznie. Jest szansa, że mogą otrzymać mniejsze dofinansowanie, właśnie na modernizację taboru (lub zakup zmodernizowanego).
Cukier pisze:Poza tym ZIKIT wciąż śni o wielkiej remarszrutyzacji

Tylko nic może z tego nie wyjść, bo pieniędzy wciąż nie ma. Zresztą już chodzą pogłoski, że to ma być docelowy układ, na dłuższy czas.
Ostatnio zmieniony 21 gru 2012, o 22:39 przez Coffee, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22831
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#24 Post autor: Kaszmir » 21 gru 2012, o 22:39

Coffee pisze:A jeżeli w miejsce 3x105Na chcą kupować NGT8, to chyba jednak wolę, by "produkowali" 405N.

Gdyby mieli tylko zastąpić Ufoki przez NGT8, to racja. Jednak gdyby zrobili tak, że np. obecne 3x105 (z "3") i NGT6 (z "13") wszystkie zastąpili przez NGT8, to byłoby idealnie - bo w sumie na obie linie NGT6 wydają się być za małe, a 3x105 - za duże :)

Cukier pisze:Poza tym ZIKIT wciąż śni o wielkiej remarszrutyzacji, a w przypadku "4" co 6 minut raczej pojazd długości uffoka może nie być potrzebny (?)

Jeśli wprowadzić W1R, "4" byłaby jedyną linią z Bronowic w kier. R. Mogilskiego. Obecnie są trzy: "4" (3x105, załadowana), "14" (NGT8, też zapełnione) i "20" (EU8N, nie wyrabiają). Nie wyobrażam sobie nic innego niż odpowiednik Ufoka.

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6297
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

#25 Post autor: Coffee » 21 gru 2012, o 22:47

Kaszmir pisze:Jednak gdyby zrobili tak, że np. obecne 3x105 (z "3") i NGT6 (z "13") wszystkie zastąpili przez NGT8, to byłoby idealnie

Kaszmir nie wydaje mi się, że na "3" NGT8 byłoby w ogóle potrzebne. Łącznie 13 osób w 3 wagonach, podczas porannego szczytu na odcinku Krowodrza Górka -> Starowiślna to jednak za mało, jak na NGT8.
Ostatnio zmieniony 21 gru 2012, o 23:21 przez Coffee, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22831
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

#26 Post autor: Kaszmir » 21 gru 2012, o 23:22

Coffee pisze:Kaszmir nie wydaje mi się, że na "3" NGT8 byłoby w ogóle potrzebne. Łącznie 13 osób w 3 wagonach, podczas porannego szczytu na odcinku Krowodrza Górka -> Starowiślna to jednak za mało, jak na NGT8.

A ja mijam tę linię popołudniami przy Dworcu kier. KG i nie bywa pusta.

wincent
Dyrektor
Posty: 1294
Rejestracja: 2 lis 2012, o 23:48
Lokalizacja: Kraków

#27 Post autor: wincent » 21 gru 2012, o 23:54

Coffee pisze:
Cukier pisze:Wówczas za nowego Bombardiera najwidoczniej zapłacą mniej niż za "wyklepanie" 3 stopiątek do 405N - do których się przecież unia nie dorzuci.

Niekoniecznie. Jest szansa, że mogą otrzymać mniejsze dofinansowanie, właśnie na modernizację taboru (lub zakup zmodernizowanego).


Licząc po obecnych cenach za NGT8 MPK płaci 4mln za sztukę(z 10mln). Gdyby zamawiali 40metrowe płaciliby pewnie po 5mln/sztukę (z ok. 12mln). Pierwsza 405 kosztowała 5,5mln razem z prawami do projektu i wszystkim, trzeba się liczyć że kolejne to koszt z połowę mniejszy 2,5-3mln. PLUS złomowanie 105 które w przypadku kupna ngt10 :sweet: zostają na wypadek w. Nawet przy częściowym finansowaniu przebudowy z UE myślę że zamiast brać przykład z GOPu bawiącego się w remont 105 wydać kasę na nowe ngt10 które w przeciwieństwie do 405 są niskopodłogowe nie tylko w 1/4 ...
Ostatnio zmieniony 22 gru 2012, o 00:54 przez wincent, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6297
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

#28 Post autor: Coffee » 22 gru 2012, o 00:26

Obyś miał rację, bo chętnie bym zobaczył NGT10/12, zamiast patrzeć, jak ugniata się ludzi w NGT8... Choć i 405N też ciepło powitam.
Ostatnio zmieniony 22 gru 2012, o 00:55 przez Coffee, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Killeroth
Inspektor
Posty: 427
Rejestracja: 14 lip 2011, o 07:59
Lokalizacja: Nowy Prokocim

#29 Post autor: Killeroth » 22 gru 2012, o 12:40

Praktycznie z nowych w grę wchodzi tylko NGT12, co nie zmienia faktu, iż chętnie zobaczyłbym inną firmę :). Nie zarzuciłbym też projektu 405N, jest zdecydowanie lepszy niż trójskłady, kilka sztuk więcej by się przydało.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7338
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

#30 Post autor: Locutus » 22 gru 2012, o 14:00

Mnie najbardziej przeraziło to, że Julian Pilszczek przewiduje wycofanie ostatniego tramwaju wysokopodłogowego około roku... 2050... :eek: Czyżby oznaczało to definitywne wycofanie się z planów uniskopodłogowiania GT8S?

Coffee pisze:Na pewno mniej kosztowny, niż 36 nowych wozów o podobnej długości.

Niekoniecznie, jeśli uwzględni się dotację unijną... A jednak niskopodłogowy, fabrycznie nowy tramwaj to coś lepszego niż – nawet porządnie wyremontowany – ale jednak kilkudziesięcioletni złom.
Coffee pisze:A jeżeli w miejsce 3x105Na chcą kupować NGT8, to chyba jednak wolę, by "produkowali" 405N.

A to to rzeczywiście jest prawda...
Coffee pisze:Szkoda, że zapisy w przetargach, aż do 2007 roku mówiły co innego :)

Ano. :twisted: A nos rośnie jak u Pinokia...
Coffee pisze:Zresztą konstrukcyjnie i jako miejsce pracy Jelcze złe nie są.

Najbardziej awaryjny tabor w Krakowie, kilka dostaw z rzędu z poważnymi wadami fabrycznymi... Trwałość tak fatalna, że trzeba je było zacząć kasować o wiele szybciej niż starsze od nich scanie... Hmm... Pozwoliłbym sobie zakwestionować Twoją opinię...
Coffee pisze:BTW: Jeżeli się okaże, że będzie przetarg na nowe wozy, to obstawiam Mercedesa na Wolę. Ten ostatnio za dużo sobie pozwolił, by zmarnować taką szansę.

A cholera ich tam wie... Solaris może zaskoczyć korzystnymi warunkami i wykosić mercedesa nawet wbrew planom MPK. Już raz tak było przecież.
Coffee pisze:Kolejny nietrafiony pomysł... Za cenę 10 elektrobusów można kupić 30 sztuk 12 metrowych Mercedesów Citaro (licząc cenę i wyposażenie, jak w poprzednim przetargu).

Tu się z Tobą w zupełności zgodzę. Krakowa nie stać na taką ekstrawagancję w obecnej chwili... Będzie to niestety propaganda w stanie czystym – coś zrobionego tak, by można się było tym puszyć i nadymać na forum krajowym i międzynarodowym, ale niekoniecznie tak, żeby pasażerom było naprawdę lepiej...
Coffee pisze:No przecież nie mogą bezpodstawnie przerwać dostaw z zakończonego przetargu, więc w czym problem?

Ano.

Pozdrawiam!
LOKI
Ostatnio zmieniony 22 gru 2012, o 14:00 przez Locutus, łącznie zmieniany 1 raz.
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Przetargi, zakupy, kasacje”