Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 14 paź 2019, o 21:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 935 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 63  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lis 2012, o 12:54 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 17 sie 2010, o 17:10
Posty: 335
Lokalizacja: Kraków
Cukier napisał(a):
puszki nam znacznie bardziej szkodzą..

Może to będzie dziwne porównanie, ale jeśli masz raka i się przeziębisz, to przeziębienia nie będziesz leczył, bo rak bardziej szkodzi? ;)

Spalanie w autobusach nie jest małe (na mój laicki rozum), jak się czasem przyjrzysz w Mercedesie na wyświetlaczu. Wiadomo że spalanie na osobę jest mniejsze niż w przypadku samochodu, jednak jeśliby zamiast tych dziesiątek litrów na setkę było zero, to będzie w powietrzu czyściej. Niewiele czyściej, ale czyściej. Nie twierdzę że to powinien być jedyny sposób na obniżenie zanieczyszczeń w centrum, lecz po prostu jeden ze sposobów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lis 2012, o 13:09 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 25 sie 2012, o 14:30
Posty: 86
Lokalizacja: znikąd
James napisał(a):
Spalanie w autobusach nie jest małe (na mój laicki rozum), jak się czasem przyjrzysz w Mercedesie na wyświetlaczu. Wiadomo że spalanie na osobę jest mniejsze niż w przypadku samochodu, jednak jeśliby zamiast tych dziesiątek litrów na setkę było zero, to będzie w powietrzu czyściej. Niewiele czyściej, ale czyściej. Nie twierdzę że to powinien być jedyny sposób na obniżenie zanieczyszczeń w centrum, lecz po prostu jeden ze sposobów.

Nieważne ile spala ale co z rury wydechowej się wydobywa. Z kilku najnowszych autobusów wydobywa się mniej toksyn niż z co niektórego jednego samochodu osobowego.


Ostatnio edytowano 17 lis 2012, o 13:18 przez Amber, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 gru 2012, o 15:13 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10774
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Kaszmir napisał(a):

Strony 10-11 - wywiad z prezesem MPK na temat przyszłych inwestycji w tabor. W skrócie:

- MPK planuje do 2015 roku kupić 36 nowych wagonów o długości 40-43m (ale nie wyklucza że będą to pojazdy 32m) które docelowo mają zastąpić wszystkie uffoki

- żeby zrealizować ten zakup MPK chce się załapać na fundusze unijne, które będą właśnie do 2015 roku.

- jeśli nie uda się im wykorzystać tej szansy, to MPK będzie zmuszone do kontynuacji projektu 405N-Kr, jednak jak twierdzi Pilszczek - "będzie to proces długotrwały i kosztowny"

- do 2014 roku MPK nie będzie kupować nowych autobusów, bo wtedy kończy się umowa z Gminą Kraków i MPK nie ma pewności czy zostanie ona ponowiona w pełnym wymiarze, zwłaszcza że otwarcie się mówi o zleceniu obsługi linii aglo przez prywatnego przewoźnika - wówczas 114 autobusów MPK stałoby się niepotrzebne, więc tym bardziej nie ma mowy o kupowaniu nowych. Dopiero gdy MPK będzie wiedziało na czym stoi, zacznie myśleć o wymianie taboru autobusowego. Prezes zdradza że jeszcze nie wie jakie autobusy MPK będzie chciało kupić, ale nie ukrywa że cieszy się że nie ma już Jelcza ;)

- na koniec prezes wspomina o planach zakupu 10 elektrycznych autobusów w latach 2014-2020


Ostatnio edytowano 21 gru 2012, o 15:13 przez Cukier, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 gru 2012, o 18:27 
Offline
Administrator Techniczny

Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 19:01
Posty: 9958
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Cukier napisał(a):
- do 2014 roku MPK nie będzie kupować nowych autobusów, bo wtedy kończy się umowa z Gminą Kraków i MPK nie ma pewności czy zostanie ona ponowiona w pełnym wymiarze, zwłaszcza że otwarcie się mówi o zleceniu obsługi linii aglo przez prywatnego przewoźnika - wówczas 114 autobusów MPK stałoby się niepotrzebne, więc tym bardziej nie ma mowy o kupowaniu nowych. Dopiero gdy MPK będzie wiedziało na czym stoi, zacznie myśleć o wymianie taboru autobusowego. Prezes zdradza że jeszcze nie wie jakie autobusy MPK będzie chciało kupić, ale nie ukrywa że cieszy się że nie ma już Jelcza ;)


A solarisy z ostatniego przetargu jeszcze dojadą?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 gru 2012, o 19:19 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10774
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Mseifer napisał(a):
A solarisy z ostatniego przetargu jeszcze dojadą?

Nie mam pojęcia, w wywiadzie nie ma o tym żadnej wzmianki. Ale pewnie tak, bo skoro już je zamówili (?)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 gru 2012, o 20:10 
Offline
Wisielec pomostowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 14:59
Posty: 6239
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Cukier napisał(a):
- jeśli nie uda się im wykorzystać tej szansy, to MPK będzie zmuszone do kontynuacji projektu 405N-Kr, jednak jak twierdzi Pilszczek - "będzie to proces długotrwały i kosztowny"

Na pewno mniej kosztowny, niż 36 nowych wozów o podobnej długości. A jeżeli w miejsce 3x105Na chcą kupować NGT8, to chyba jednak wolę, by "produkowali" 405N.
Cukier napisał(a):
Prezes zdradza że jeszcze nie wie jakie autobusy MPK będzie chciało kupić, ale nie ukrywa że cieszy się że nie ma już Jelcza ;)

Szkoda, że zapisy w przetargach, aż do 2007 roku mówiły co innego :) Zresztą konstrukcyjnie i jako miejsce pracy Jelcze złe nie są.
BTW: Jeżeli się okaże, że będzie przetarg na nowe wozy, to obstawiam Mercedesa na Wolę. Ten ostatnio za dużo sobie pozwolił, by zmarnować taką szansę.
Cytuj:
- na koniec prezes wspomina o planach zakupu 10 elektrycznych autobusów w latach 2014-2020

Kolejny nietrafiony pomysł... Za cenę 10 elektrobusów można kupić 30 sztuk 12 metrowych Mercedesów Citaro (licząc cenę i wyposażenie, jak w poprzednim przetargu).
Cukier napisał(a):
Nie mam pojęcia, w wywiadzie nie ma o tym żadnej wzmianki. Ale pewnie tak, bo skoro już je zamówili (?)

No przecież nie mogą bezpodstawnie przerwać dostaw z zakończonego przetargu, więc w czym problem?

_________________
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren


Ostatnio edytowano 21 gru 2012, o 22:36 przez Coffee, łącznie edytowano 8 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 gru 2012, o 21:56 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10774
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Coffee napisał(a):
Na pewno mniej kosztowny, niż 36 nowych wozów o podobnej długości. A jeżeli w miejsce 3x105Na chcą kupować NGT8, to chyba jednak wolę, by "produkowali" 405N.

Nie wiadomo czy mniej kosztowny. MPK liczy na potężne dofinansowanie z unii (powyżej 60%). Wówczas za nowego Bombardiera najwidoczniej zapłacą mniej niż za "wyklepanie" 3 stopiątek do 405N - do których się przecież unia nie dorzuci.

Poza tym ZIKIT wciąż śni o wielkiej remarszrutyzacji, a w przypadku "4" co 6 minut raczej pojazd długości uffoka może nie być potrzebny (?)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 gru 2012, o 22:35 
Offline
Wisielec pomostowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 14:59
Posty: 6239
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Cukier napisał(a):
Wówczas za nowego Bombardiera najwidoczniej zapłacą mniej niż za "wyklepanie" 3 stopiątek do 405N - do których się przecież unia nie dorzuci.

Niekoniecznie. Jest szansa, że mogą otrzymać mniejsze dofinansowanie, właśnie na modernizację taboru (lub zakup zmodernizowanego).
Cukier napisał(a):
Poza tym ZIKIT wciąż śni o wielkiej remarszrutyzacji

Tylko nic może z tego nie wyjść, bo pieniędzy wciąż nie ma. Zresztą już chodzą pogłoski, że to ma być docelowy układ, na dłuższy czas.

_________________
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren


Ostatnio edytowano 21 gru 2012, o 22:39 przez Coffee, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 gru 2012, o 22:39 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22616
Coffee napisał(a):
A jeżeli w miejsce 3x105Na chcą kupować NGT8, to chyba jednak wolę, by "produkowali" 405N.

Gdyby mieli tylko zastąpić Ufoki przez NGT8, to racja. Jednak gdyby zrobili tak, że np. obecne 3x105 (z "3") i NGT6 (z "13") wszystkie zastąpili przez NGT8, to byłoby idealnie - bo w sumie na obie linie NGT6 wydają się być za małe, a 3x105 - za duże :)

Cukier napisał(a):
Poza tym ZIKIT wciąż śni o wielkiej remarszrutyzacji, a w przypadku "4" co 6 minut raczej pojazd długości uffoka może nie być potrzebny (?)

Jeśli wprowadzić W1R, "4" byłaby jedyną linią z Bronowic w kier. R. Mogilskiego. Obecnie są trzy: "4" (3x105, załadowana), "14" (NGT8, też zapełnione) i "20" (EU8N, nie wyrabiają). Nie wyobrażam sobie nic innego niż odpowiednik Ufoka.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 gru 2012, o 22:47 
Offline
Wisielec pomostowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 14:59
Posty: 6239
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kaszmir napisał(a):
Jednak gdyby zrobili tak, że np. obecne 3x105 (z "3") i NGT6 (z "13") wszystkie zastąpili przez NGT8, to byłoby idealnie

Kaszmir nie wydaje mi się, że na "3" NGT8 byłoby w ogóle potrzebne. Łącznie 13 osób w 3 wagonach, podczas porannego szczytu na odcinku Krowodrza Górka -> Starowiślna to jednak za mało, jak na NGT8.

_________________
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren


Ostatnio edytowano 21 gru 2012, o 23:21 przez Coffee, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 gru 2012, o 23:22 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22616
Coffee napisał(a):
Kaszmir nie wydaje mi się, że na "3" NGT8 byłoby w ogóle potrzebne. Łącznie 13 osób w 3 wagonach, podczas porannego szczytu na odcinku Krowodrza Górka -> Starowiślna to jednak za mało, jak na NGT8.

A ja mijam tę linię popołudniami przy Dworcu kier. KG i nie bywa pusta.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 gru 2012, o 23:54 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 2 lis 2012, o 23:48
Posty: 1294
Lokalizacja: Kraków
Coffee napisał(a):
Cukier napisał(a):
Wówczas za nowego Bombardiera najwidoczniej zapłacą mniej niż za "wyklepanie" 3 stopiątek do 405N - do których się przecież unia nie dorzuci.

Niekoniecznie. Jest szansa, że mogą otrzymać mniejsze dofinansowanie, właśnie na modernizację taboru (lub zakup zmodernizowanego).


Licząc po obecnych cenach za NGT8 MPK płaci 4mln za sztukę(z 10mln). Gdyby zamawiali 40metrowe płaciliby pewnie po 5mln/sztukę (z ok. 12mln). Pierwsza 405 kosztowała 5,5mln razem z prawami do projektu i wszystkim, trzeba się liczyć że kolejne to koszt z połowę mniejszy 2,5-3mln. PLUS złomowanie 105 które w przypadku kupna ngt10 :sweet: zostają na wypadek w. Nawet przy częściowym finansowaniu przebudowy z UE myślę że zamiast brać przykład z GOPu bawiącego się w remont 105 wydać kasę na nowe ngt10 które w przeciwieństwie do 405 są niskopodłogowe nie tylko w 1/4 ...


Ostatnio edytowano 22 gru 2012, o 00:54 przez wincent, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 gru 2012, o 00:26 
Offline
Wisielec pomostowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 14:59
Posty: 6239
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Obyś miał rację, bo chętnie bym zobaczył NGT10/12, zamiast patrzeć, jak ugniata się ludzi w NGT8... Choć i 405N też ciepło powitam.

_________________
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren


Ostatnio edytowano 22 gru 2012, o 00:55 przez Coffee, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 gru 2012, o 12:40 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 14 lip 2011, o 07:59
Posty: 427
Lokalizacja: Nowy Prokocim
Praktycznie z nowych w grę wchodzi tylko NGT12, co nie zmienia faktu, iż chętnie zobaczyłbym inną firmę :). Nie zarzuciłbym też projektu 405N, jest zdecydowanie lepszy niż trójskłady, kilka sztuk więcej by się przydało.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 gru 2012, o 14:00 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7083
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Mnie najbardziej przeraziło to, że Julian Pilszczek przewiduje wycofanie ostatniego tramwaju wysokopodłogowego około roku... 2050... :eek: Czyżby oznaczało to definitywne wycofanie się z planów uniskopodłogowiania GT8S?

Coffee napisał(a):
Na pewno mniej kosztowny, niż 36 nowych wozów o podobnej długości.

Niekoniecznie, jeśli uwzględni się dotację unijną... A jednak niskopodłogowy, fabrycznie nowy tramwaj to coś lepszego niż – nawet porządnie wyremontowany – ale jednak kilkudziesięcioletni złom.
Coffee napisał(a):
A jeżeli w miejsce 3x105Na chcą kupować NGT8, to chyba jednak wolę, by "produkowali" 405N.

A to to rzeczywiście jest prawda...
Coffee napisał(a):
Szkoda, że zapisy w przetargach, aż do 2007 roku mówiły co innego :)

Ano. :twisted: A nos rośnie jak u Pinokia...
Coffee napisał(a):
Zresztą konstrukcyjnie i jako miejsce pracy Jelcze złe nie są.

Najbardziej awaryjny tabor w Krakowie, kilka dostaw z rzędu z poważnymi wadami fabrycznymi... Trwałość tak fatalna, że trzeba je było zacząć kasować o wiele szybciej niż starsze od nich scanie... Hmm... Pozwoliłbym sobie zakwestionować Twoją opinię...
Coffee napisał(a):
BTW: Jeżeli się okaże, że będzie przetarg na nowe wozy, to obstawiam Mercedesa na Wolę. Ten ostatnio za dużo sobie pozwolił, by zmarnować taką szansę.

A cholera ich tam wie... Solaris może zaskoczyć korzystnymi warunkami i wykosić mercedesa nawet wbrew planom MPK. Już raz tak było przecież.
Coffee napisał(a):
Kolejny nietrafiony pomysł... Za cenę 10 elektrobusów można kupić 30 sztuk 12 metrowych Mercedesów Citaro (licząc cenę i wyposażenie, jak w poprzednim przetargu).

Tu się z Tobą w zupełności zgodzę. Krakowa nie stać na taką ekstrawagancję w obecnej chwili... Będzie to niestety propaganda w stanie czystym – coś zrobionego tak, by można się było tym puszyć i nadymać na forum krajowym i międzynarodowym, ale niekoniecznie tak, żeby pasażerom było naprawdę lepiej...
Coffee napisał(a):
No przecież nie mogą bezpodstawnie przerwać dostaw z zakończonego przetargu, więc w czym problem?

Ano.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Ostatnio edytowano 22 gru 2012, o 14:00 przez Locutus, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 935 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 63  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL