Przetargi - plany i dyskusja ogólna

Moderator: Moderatorzy

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

[PRZETARG] Na nowe tramwaje - 09.08.2013

#136 Post autor: Lw25 » 17 cze 2014, o 18:32

adamp55kr pisze:
Lw25 pisze: MPK nie przebuduje E1, bo po pierwsze, przeguby, po drugie, wiek.
Przecież EU8N powstały z przegubów ( i N8S też )
Pomijając kwestię, że do EU8N wzięto przeguby z c6, a N6S przerabiano jeszcze w Norymberdze... Oczywiście, można wziąć przeguby z kasowanych E1, tylko po co, skoro są one mocno zużyte?
tomta1 pisze:I nowe wozy 32-metrowe zastąpią stare wozy 35-metrowe – da się przeżyć, tym bardziej że E1+c3 szerokością nie grzeszą.

Jednak mam nadzieję, że np. przy budowie tramwaju na Górkę Narodową odbędzie się przetarg na ~24 (ostatnio modna jest ta liczba :hihi: ) tramwajów 40-metrowych, mające zastąpić choćby E1+c3 z całodniowych "52" oraz pójść np. na część brygad "50", co z kolei pozwoliłoby przesunąć NGT8 stamtąd na inne linie – a przez to dokonać roszad, których efektem byłoby wycofanie wagonów 32-metrowych.

Ogólnie mamy za dużo krótkiego taboru i za mało długiego.
Dlatego mnie się marzy przebudowa części NGT6 na NGT8 (albo może nawet NGT10? Bombardier ma przecież projekt... ile może taki pojedyńczy człon kosztować? :hmm: ) =D :sweet:
scyzor663, Nie można przebudować E1 na EU8N, bo E6 jest szerszy i silniejszy od E1. Raczej jakiś EU8Na?
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

[PRZETARG] Na nowe tramwaje - 09.08.2013

#137 Post autor: scyzor663 » 17 cze 2014, o 18:39

Wiadomo chodziło mi o coś na wzór EU8N.

Może przyjdą czasy że będziemy łączyć w składy EU8N czy NGT6 więc żadne przebudowy potrzebne nie są ? :)

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

[PRZETARG] Na nowe tramwaje - 09.08.2013

#138 Post autor: tomta1 » 17 cze 2014, o 18:47

Łączenie 2 tramwajów 26-metrowych w 1 "skład" 52-metrowy wymagałoby przebudowy wszystkich przystanków na trasie takiej linii – chyba tylko na PBG taki skład by się zmieścił. Zresztą, kiedyś testowano taki "skład" 2xGT8S. I lipa.


Posty przeniesione do właściwego tematu - j.mod jopek36
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#139 Post autor: scyzor663 » 17 cze 2014, o 18:56

2xGT8S nie wypalił chyba z innego powodu niż długość przystanków, coś mi się tak wydaje ale nie pamiętam dokładnie o co chodziło...

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#140 Post autor: Lw25 » 17 cze 2014, o 18:58

scyzor663 pisze:Wiadomo chodziło mi o coś na wzór EU8N.

Może przyjdą czasy że będziemy łączyć w składy EU8N czy NGT6 więc żadne przebudowy potrzebne nie są ? :)
A NGT6 mają gniazda sterowania wielokrotnego?

MPK gdzieś podawało, że nie chcą składów z uwagi na bezpieczeństwo. Wolą wagony jednoprzestrzenne.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2115
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#141 Post autor: Jopek36 » 17 cze 2014, o 19:04

Lw25 pisze:Dlatego mnie się marzy przebudowa części NGT6 na NGT8 (albo może nawet NGT10? Bombardier ma przecież projekt... ile może taki pojedyńczy człon kosztować? :hmm: ) =D :sweet:
Jeśli chodzi o koszt, to stawiam, że połowę nowego tramwaju, ale mniej paprania byłoby z przeróbką na NGT12 (2xobecny środkowy człon NGT8) aniżeli na NGT10. Choć na obecną chwilę ekonomicznym rozwiązaniem jest przebudowanie układu foteli w NGT6 w skrajnych członach tj. w NGT8 - jedyny problem to chyba te nawiewniki pod siedzeniami :/

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#142 Post autor: Lw25 » 17 cze 2014, o 19:12

jopek36 pisze:
Lw25 pisze:Dlatego mnie się marzy przebudowa części NGT6 na NGT8 (albo może nawet NGT10? Bombardier ma przecież projekt... ile może taki pojedyńczy człon kosztować? :hmm: ) =D :sweet:
Jeśli chodzi o koszt, to stawiam, że połowę nowego tramwaju, ale mniej paprania byłoby z przeróbką na NGT12 (2xobecny środkowy człon NGT8) aniżeli na NGT10. Choć na obecną chwilę ekonomicznym rozwiązaniem jest przebudowanie układu foteli w NGT6 w skrajnych członach tj. w NGT8 - jedyny problem to chyba te nawiewniki pod siedzeniami :/
Raczej nie aż tyle, bo większość elektroniki jest w innych członach. W takim wszczepie w sumie byłyby tylko kable, wózek toczny i drzwi. I nie byłoby mniej paprania, bo został by obecny środkowy człon.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

CzynDobro4Fun
Dyrektor
Posty: 1098
Rejestracja: 1 cze 2013, o 23:00

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#143 Post autor: CzynDobro4Fun » 17 cze 2014, o 19:21

Myślę, że przebudowa NGT6 w perspektywie najbliższych 10 lat nie ma najmniejszego sensu. Teraz powinniśmy dążyć, po zrealizowaniu przetargu na PESY, do zakupu kolejnych 40-metrowych wozów. O przebudowie NGT6 myślałbym dopiero w sytuacji kiedy mamy 50 NGT6, 24 NGT8, docelową liczbę EU8N, zmodernizowane wszystkie GT8S i resztę 40-metrowce. Akurat wtedy, zakładając, że realizacja tego planu zajmie jakieś 10-15 lat, NGT6 byłby w dobrym wieku, aby myśleć o większej modernizacji. W obecnej sytuacji, kiedy na mieście jest jeszcze złom z Wiednia, wszelkie próby modernizacji NGT6, a już na pewno jego przebudowy, są moim zdaniem trochę bezsensowne.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#144 Post autor: Lw25 » 17 cze 2014, o 19:26

CzynDobro4Fun pisze:Myślę, że przebudowa NGT6 w perspektywie najbliższych 10 lat nie ma najmniejszego sensu. Teraz powinniśmy dążyć, po zrealizowaniu przetargu na PESY, do zakupu kolejnych 40-metrowych wozów. O przebudowie NGT6 myślałbym dopiero w sytuacji kiedy mamy 50 NGT6, 24 NGT8, docelową liczbę EU8N, zmodernizowane wszystkie GT8S i resztę 40-metrowce. Akurat wtedy, zakładając, że realizacja tego planu zajmie jakieś 10-15 lat, NGT6 byłby w dobrym wieku, aby myśleć o większej modernizacji. W obecnej sytuacji, kiedy na mieście jest jeszcze złom z Wiednia, wszelkie próby modernizacji NGT6, a już na pewno jego przebudowy, są moim zdaniem trochę bezsensowne.
Oczywiście, zapomniałem dodać, że moim zdaniem, taka modernizacja, jeśli miałaby być wykonana, to podczas naprawy głównej.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3244
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#145 Post autor: tomek_m » 17 cze 2014, o 20:02

CzynDobro4Fun pisze:Akurat wtedy, zakładając, że realizacja tego planu zajmie jakieś 10-15 lat, NGT6 byłby w dobrym wieku, aby myśleć o większej modernizacji.
Noo zwłaszcza że wtedy NGT6 z pierwszej dostawy będą już pomału wiekowo się zbliżać do "trzydziestki"

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2115
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#146 Post autor: Jopek36 » 17 cze 2014, o 20:41

Lw25 pisze:Raczej nie aż tyle, bo większość elektroniki jest w innych członach. W takim wszczepie w sumie byłyby tylko kable, wózek toczny i drzwi. I nie byłoby mniej paprania, bo został by obecny środkowy człon.
Jak tak, to przy jego pozostawieniu, powstałby ciekawy tramwaj (założyłem nieekonomiczne skazanie środkowego członu na żyletki :/ ), choć obawiałbym się o nacisk na oś we wstawianym członie, zaś przy NGT10 o konieczności dodatkowego wózka napędnego - większe koszty i kolejne kilogramy nacisku na oś.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#147 Post autor: Lw25 » 17 cze 2014, o 21:02

jopek36 pisze:
Lw25 pisze:Raczej nie aż tyle, bo większość elektroniki jest w innych członach. W takim wszczepie w sumie byłyby tylko kable, wózek toczny i drzwi. I nie byłoby mniej paprania, bo został by obecny środkowy człon.
Jak tak, to przy jego pozostawieniu, powstałby ciekawy tramwaj (założyłem nieekonomiczne skazanie środkowego członu na żyletki :/ ), choć obawiałbym się o nacisk na oś we wstawianym członie, zaś przy NGT10 o konieczności dodatkowego wózka napędnego - większe koszty i kolejne kilogramy nacisku na oś.
A NGT10/Krakowiaki nie miały nadal mieć dwóch wózków napędowych? Nie mogę znaleźć SIWZ...
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2115
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#148 Post autor: Jopek36 » 17 cze 2014, o 21:08

Lw25 pisze:A NGT10/Krakowiaki nie miały nadal mieć dwóch wózków napędowych? Nie mogę znaleźć SIWZ...
http://pkk.info.pl/viewtopic.php?f=41&t ... 295#p90295

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#149 Post autor: pablo » 18 cze 2014, o 17:01

tomta1 pisze:pójść np. na część brygad "50", co z kolei pozwoliłoby przesunąć NGT8 stamtąd na inne linie
Najpierw z 50 trzeba pozbyć się NGT6, a potem myśleć o pozbywaniu się NGT8.

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

Przetargi - plany i dyskusja ogólna

#150 Post autor: tomta1 » 18 cze 2014, o 19:40

...co tak czy siak pokazuje nam, że mamy za mało długich i za dużo krótkich tramwajów.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Przetargi, zakupy, kasacje”