Przetargi - plany i dyskusja ogólna

Moderator: Moderatorzy

Pigeon
Specjalista
Posty: 267
Rejestracja: 15 cze 2012, o 22:41
Lokalizacja: Kraków

#106 Post autor: Pigeon » 6 mar 2013, o 10:06

krk pisze:Trzeba tylko wziąć pod uwagę, że drugi dostawca tramwajów mógłby zapoczątkować unifikację (w bardzo dalekiej przyszłości) nowego taboru w ten sposób:
* Bombardier -> Podgórze
* Solaris / Pesa -> Nowa Huta
Czemu nikt nie pomyśli o pozostałych zachodnich producentach, biedny Siemens z pewnością chciałby upchnąć jeszcze komuś ULF-y. ;P

No i poza Siemensem, są jeszcze inni producenci o wiele pewniejsi niż polscy. Alstom... albo Skoda? Czemu akurat MPK nie miałby by wybrać Skody 15T jako alternatywy, tylko PESOLARISA? Są wózki skrętne, są cztery człony... Jak to mawiał Shrek: z dwojga złego lepiej w tę stronę, co nie? :lol-sweat:
suchy pisze: prędzej dojdzie do tego, że jak już zapełnią Podgórze, to przy kolejnych przetargach nówki i tak trafią tutaj, a stare "nowe" wagony (tzn najstarsze NGT6) wylądują na Hucie
Najpierw muszą "zmodernizować" zajezdnię w Hucie, a do tego daleko... Pytanie czemu już nie próbują (chyba, że czegoś nie wiem?) starać się o dofinansowanie, np. na dostosowanie taboru w ważnej dzielnicy Nowa Huta dla niepełnosprawnych: zajezdnia + 15 tramków. Warszawa dostała kasę na projekt "dostosowanie TW do potrzeb niepełnosprawnych". Da się? Da się!

NGT8, Pesa tam pewnie wylewa siódme poty, żeby zbudować coś co zagrozi pozycji Bombardiera w Krakowie, ale ja mam nadzieję, że jeszcze trochę czasu minie zanim ich wozy się u nas pojawią.

PS. Może wreszcie zrobią coś z tymi osłonami, niemiłosiernie szpecącymi wszystkie ich wozy. :wall:
Ostatnio zmieniony 6 mar 2013, o 10:09 przez Pigeon, łącznie zmieniany 1 raz.

brovar
Dyrektor
Posty: 5165
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

#107 Post autor: brovar » 6 mar 2013, o 10:53

Czemu nie ma w Hucie takiego przetargu ? Bo nie ma woli politycznej czy też same tęgie głowy ZIKiTu i MPK mówią wprost, że wejść do wysokopodłogowego taboru w Hucie powinni pomagać młodzi. Jeśli takie jest myślenie, to po co komu coś niskopodłogowego ? Lepiej sprowadzać złom tanim kosztem byle coś jeździło.

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2115
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

#108 Post autor: Jopek36 » 6 mar 2013, o 11:32

NGT8 pisze:uwierzcie że dość w ostatnim czasie najeździłem się Pesami w Warszawie i to nie są aż takie złe wozy.
Dopiero po kilkunastu latach eksploatacji będzie można stwierdzić jaka jest jakość ich wykonania i żywotność części, dlatego nie wydawałbym tak pochopnej opinii.

kasztan
Inspektor
Posty: 401
Rejestracja: 27 gru 2012, o 18:39
Lokalizacja: Kraków

#109 Post autor: kasztan » 6 mar 2013, o 17:15

Pigeon pisze: Czemu nikt nie pomyśli o pozostałych zachodnich producentach, biedny Siemens z pewnością chciałby upchnąć jeszcze komuś ULF-y. ;P
Rozumiem ironię, ale muszę coś o ULF-ach pisać.
Prawie codziennie jeżdżę ULF-em i te wozy są okropne. Piszczą, trzeszczą i turkoczą po zwrotnicach. Siemens wcisnął dwom miastom ten złom i moim zdaniem to wystarczy.
Dzięki Bogu, ULF nie odpowiada wymaganiom.
Pigeon pisze: No i poza Siemensem, są jeszcze inni producenci o wiele pewniejsi niż polscy. Alstom... albo Skoda? Czemu akurat MPK nie miałby by wybrać Skody 15T jako alternatywy
Według mnie Skoda oferuje dobre tramwaje. Tylko układ siedzeń w 14T w członach bez drzwi jest tragedią. Niestety jeszcze nie miałem okazji zapoznać się z 15T.
Osobiście uważam, że Alstom też ma dobre tramwaje w ofercie.
Pigeon pisze: Pesa tam pewnie wylewa siódme poty, żeby zbudować coś co zagrozi pozycji Bombardiera w Krakowie, ale ja mam nadzieję, że jeszcze trochę czasu minie zanim ich wozy się u nas pojawią.
Mam nadzieję, że nie pojawią się Twisty w Krakowie. Tramwaje typu Tramicus i Swing są dobre. Twist ma elegancką konstrukcję ale jest tyle niewykorzystanego miejsca nad wózkami.
Ostatnio zmieniony 6 mar 2013, o 18:29 przez kasztan, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10942
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

#110 Post autor: Cukier » 6 mar 2013, o 20:34

Pigeon pisze: Czemu nikt nie pomyśli o pozostałych zachodnich producentach, biedny Siemens z pewnością chciałby upchnąć jeszcze komuś ULF-y. ;P
W sumie, zostawiając na bok ULFy, pomysł z Siemensem może nie jest taki zły :) Budapeszt przecież kupił 54-metrowe Combina i raczej nie ma z nimi problemów (?)
Pigeon pisze:Czemu akurat MPK nie miałby by wybrać Skody 15T jako alternatywy
Jeśli mamy sprowadzać te najszpetniejsze wozy świata, to już wolałbym PESY które w porównaniu ze Szkodnikami prezentują się o niebo lepiej..

NGT8
Miłośnik
Posty: 96
Rejestracja: 15 paź 2012, o 08:49
Lokalizacja: Kraków-Podgórze
Kontakt:

#111 Post autor: NGT8 » 7 mar 2013, o 09:32

jopek36 pisze:
NGT8 pisze:uwierzcie że dość w ostatnim czasie najeździłem się Pesami w Warszawie i to nie są aż takie złe wozy.
Dopiero po kilkunastu latach eksploatacji będzie można stwierdzić jaka jest jakość ich wykonania i żywotność części, dlatego nie wydawałbym tak pochopnej opinii.
Zdaję sobie z tego sprawę, ale naprawdę jeżdżą bardzo płynnie i nie odstają aż tak bardzo od naszych Bombek, ponadto trzeba wspierać polską produkcję. Widzę po Pesie że pomimo tylu zamówień nie odstawia aż takiej fuszerki jak to jest w przypadku Solarisa, który robi "masówkę" ale niestety w bardzo dużym stopniu odbija się to na jakości tych wozów, a z Pesą jak na razie widzę że jest inaczej i powtórzę jeszcze raz ja osobiście bardzo Pesie kibicuję.
Ostatnio zmieniony 7 mar 2013, o 10:52 przez NGT8, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10942
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

#112 Post autor: Cukier » 7 mar 2013, o 18:54

NGT8 pisze:Zdaję sobie z tego sprawę, ale naprawdę jeżdżą bardzo płynnie i nie odstają aż tak bardzo od naszych Bombek
To co widzi i czuje pasażer to tylko niewielka część charakterystyki wagonu. Nic nie mówi to o trwałości i jakości wykonania, żywotności części czy awaryjności. Tak więc ocenę najlepiej zostawmy komuś kto się na tym zna - czyli mechanikom.
NGT8 pisze:ponadto trzeba wspierać polską produkcję
Czasami należy rozróżniać pojęcie patrioty i masochisty :)
NGT8 pisze:i powtórzę jeszcze raz ja osobiście bardzo Pesie kibicuję.
Ja również kibicuję każdemu polskiemu producentowi, oczywiście pod warunkiem że robi on porządny sprzęt. Bo samo to że jest polski, to mnie zbytnio nie przekonuje.. To tak jakby oceniać samochód nie po osiągach czy spalaniu a po kolorze karoserii :)

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7538
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

#113 Post autor: Locutus » 10 mar 2013, o 19:29

Cukier pisze:MPK nie kupi tramwajów Solarisa bo mają sztywne wózki które strasznie haratają torowisko. (...)
Dotychczas skonstruowane – dla Poznania – i owszem. Natomiast pojazdy dla Jeny, Brunszwiku i Olsztyna mają już mieć wózki skrętne, o ile dobrze pamiętam.
jopek36 pisze:(...) Gdyby MPK nie zależało na konkretnym producencie, nie byłoby takich dziwnych wymagań jak we wstępnym SIWZ, czyli określenie ilości wózków, członów, układu siedzeń itd. (...)
A ja po raz kolejny przypomnę, że jak na razie jedynym producentem, który zrobił pojazdy spełniające te wymagania jest Alstom i są to pojazdy dwusystemowe. ;-)

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Arsents
Dyrektor
Posty: 3111
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

#114 Post autor: Arsents » 10 mar 2013, o 21:38

Przecież MPK zależy na Bombardierach i na pewno zrobią wszystko by wygrały Bombardiery , tak że to "jałowa dyskusja"

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#115 Post autor: Kaszmir » 9 maja 2013, o 12:29

Bombardiery już mamy. Teraz tramwaj do Górki Narodowej?
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425, ... owej_.html
Do nieopróżnionego worka unijnego miasto chce jednak sięgnąć jeszcze głębiej. Zwłaszcza że inwestycje z puli na lata 2007-2013 można rozliczać do połowy 2015 roku. - W grę wchodzą miliardy złotych, które można wykorzystać na transport miejski. Dlatego gdy tylko pozyskamy dodatkowe pieniądze, ogłosimy przetarg na zakup 36 40-metrowych tramwajów, mieszczących 270 osób, które mogłyby zastąpić trójskłady na liniach 4 i 24 - mówi Marek Gancarczyk, rzecznik MPK.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10942
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

#116 Post autor: Cukier » 9 maja 2013, o 12:38

Czyli Gancarczyk jasno nam mówi że MPK chciałoby kupić aż 36 wagonów 40 metrowych, które zastąpiłyby uffoki na obu liniach, a co więcej starczyłoby ich na odciążenie innych linii - można by wówczas dać je na "20" lub na "52" przycięte do f~10 :)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#117 Post autor: Kaszmir » 9 maja 2013, o 13:08

Cukier pisze:Czyli Gancarczyk jasno nam mówi że MPK chciałoby kupić aż 36 wagonów 40 metrowych, które zastąpiłyby uffoki na obu liniach, a co więcej starczyłoby ich na odciążenie innych linii - można by wówczas dać je na "20" lub na "52" przycięte do f~10 :)
Interesujący punkt - obecnie brygad "4" jest 14, brygad "24" za to 12, więc łącznie 26. O całe 10 mniej niż planowana ilość nowych wozów (źródło: http://www.klub428.pl/index.php/c_cieka ... ygady_t/73 ).

Nawet więcej można z tego wywnioskować - nie zapowiada się, by "4" miała pojechać co 5 min. (a przynajmniej nie w ufokach / ich następcach). Z drugiej strony zamawianie 10 wozów więcej niż potrzeba to podejrzanie dużo.
Ostatnio zmieniony 9 maja 2013, o 13:09 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 2 razy.

Afterbirds
Dyrektor
Posty: 1483
Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
Lokalizacja: WDZ

#118 Post autor: Afterbirds » 9 maja 2013, o 13:27

Nawet po przycięciu 52 do f10 trzeba na nią 14 brygad a po takich cięciach nie bardzo można by sobie pozwolić na uzupełnianie braków mniejszym taborem. No i warto by jednak zostawić coś w rezerwie... Może raczej dać je na połowę brygad 18, zwłaszcza że zakup ma być powiązany z budową linii na Górkę Narodową więc dobrze by było żeby jakieś w okolicy się pokazały ;D
Ostatnio zmieniony 9 maja 2013, o 13:28 przez Afterbirds, łącznie zmieniany 1 raz.
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")

Pigeon
Specjalista
Posty: 267
Rejestracja: 15 cze 2012, o 22:41
Lokalizacja: Kraków

#119 Post autor: Pigeon » 9 maja 2013, o 13:49

Afterbirds pisze:Nawet po przycięciu 52 do f10 trzeba na nią 14 brygad a po takich cięciach nie bardzo można by sobie pozwolić na uzupełnianie braków mniejszym taborem. No i warto by jednak zostawić coś w rezerwie... Może raczej dać je na połowę brygad 18, zwłaszcza że zakup ma być powiązany z budową linii na Górkę Narodową więc dobrze by było żeby jakieś w okolicy się pokazały ;D
Na rezerwę wystarczą dwa składy, a problem Górki Narodowej najlepiej rozwiąże 50 co 5 minut, cały dzień. Natomiast na całodniowych brygadach 52, będą jak znalazł... Chociaż na kilku z nich. ;D Zresztą, zawsze można zasugerować MPK zakup kolejnych 14 w latach 2015-2020. Co to, brakuje linii, na których jest tłok? :D

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6392
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

#120 Post autor: Coffee » 9 maja 2013, o 14:05

Kaszmir pisze:Z drugiej strony zamawianie 10 wozów więcej niż potrzeba to podejrzanie dużo.
Swego czasu, wszelakie wolne składy spinano w ufoki, do tego trzeba brać pod uwagę, że tłok w "13" się nie zmniejszył, a NGT8 to nadal za mało.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Przetargi, zakupy, kasacje”