[W TOKU] do 90+10+60+30+10 autobusów spalinowych MAXI LF+MAXI LE+MEGA+MIDI+MINI - 28.10.2024
Moderator: Moderatorzy
- Locutus
- Moderator
- Posty: 8016
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
[W TOKU] do 90+10+60+30+10 autobusów spalinowych MAXI LF+MAXI LE+MEGA+MIDI+MINI - 28.10.2024
MPK, przerażone tym, że rząd szykuje durnostrojkę, aby od 2026. roku tylko elektryki lub wodorowce wolno było kupować wielkim miastom, na gwałt chce wymienić jedną trzecią i tak jednej z najmłodszych flot autobusowych w Europie. Oczywiście, jak zapewne wszyscy się po tym wstępie domyślili, na autobusy spalinowe. I tak oto mamy przetarg na leasing do dwustu autobusów.
Dokumentacja przetargowa znajduje się tutaj: https://mpk-krakow.logintrade.net/zapyt ... 691a0.html
Otwarcie ofert 2. grudnia 2024
Kryteria oceny ofert:
do 90 sztuk autobusów standardowych miejskich
Cena – 65 punktów (liczona wzorem 65 x cena_min/cena_oferty)
Gwarancja – 9 punktów (max za więcej niż 60 miesięcy, i schodki w dół o trzy punkty za rok tak że za 36 miesięcy jest jajo)
Pojemność – 6 punktów (max za ponad 96, 4 za 94, 2 za 93, 1 za 92 i jajo za 90. Ile punktów należy się za 95-96 miejsc, albo za 91 – tego już MPK nie sprecyzowało)
Liczba miejsc siedzących dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi – 5 punktów (za ponad 10, 2 punkty za 10, 1 punkt za 9 i jajo za 8)
Moduł napędu hybrydowego – 1 punkt
Niezależne zawieszenie przednie – 2 punkty
Wysokość do 3,3 m włącznie – 5 punktów
Dzielona szyba przednia – 2 punkty
Zużycie paliwa – 5 punktów (dla najmniej żarłocznego autobusu, 3 punkty dla ofert gorszych o nie więcej niż 10%, 2 dla gorszych o 10-20%, 1 dla ofert gorszych o 20-30% i jajo dla najgorszych żarłoków)
do 10 sztuk autobusów standardowych podmiejskich
Cena – 65 punktów (liczona wzorem 65 x cena_min/cena_oferty)
Gwarancja – 10 punktów (max za więcej niż 60 miesięcy, 5 za 48-60, 2 za 48-36 i jajo za 36)
Liczba miejsc siedzących – 6 punktów (za ponad 44, 4 za 43, 2 za 41-42, 1 za 39-40, jajo za 37 – i tak, znowu nie jest to mój błąd, tylko błąd MPK, nie wiemy ile punktów ma być przyznane za dokładnie 44 lub 38 miejsc siedzących)
Niezależne zawieszenie przednie – 3 punkty
Wysokość do 3,3 m włącznie – 2 punkty
Moment maksymalny silnika – 5 punktów (max za 1400 Nm lub więcej, 2 za 1250-1400, 1 za 1100-1250 i jajo za niżej)
Długość 12,5 m lub więcej – 4 punkty
Zużycie paliwa – 5 punktów (dla najmniej żarłocznego autobusu, 3 punkty dla ofert gorszych o nie więcej niż 10%, 2 dla gorszych o 10-20%, 1 dla ofert gorszych o 20-30% i jajo dla najgorszych żarłoków)
do 60 sztuk autobusów przegubowych miejskich
Cena – 65 punktów (liczona wzorem 65 x cena_min/cena_oferty)
Gwarancja – 9 punktów (max za więcej niż 60 miesięcy, i schodki w dół o trzy punkty za rok tak że za 36 miesięcy jest jajo)
Pojemność – 6 punktów (max za ponad 146, 4 za 144, 2 za 143, 1 za 142, jajo za 140 – i znowu MPK dało ciała, bo nie wiadomo ile punktów za pojemność 145-146 pasażerów a ile za 141)
Liczba miejsc siedzących dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi – 5 punktów (za ponad 14, 2 punkty za 13-14, 1 punkt za 11-12 i jajo za 10)
Moduł napędu hybrydowego – 1 punkt
Niezależne zawieszenie przednie – 2 punkty
Wysokość do 3,3 m włącznie – 5 punktów
Dzielona szyba przednia – 2 punkty
Zużycie paliwa – 5 punktów (dla najmniej żarłocznego autobusu, 3 punkty dla ofert gorszych o nie więcej niż 10%, 2 dla gorszych o 10-20%, 1 dla ofert gorszych o 20-30% i jajo dla najgorszych żarłoków)
do 30 sztuk autobusów MIDI miejskich
Cena – 65 punktów (liczona wzorem 65 x cena_min/cena_oferty)
Gwarancja – 9 punktów (max za więcej niż 60 miesięcy, i schodki w dół o trzy punkty za rok tak że za 36 miesięcy jest jajo)
Pojemność – 6 punktów (max za ponad 96, 4 za 94, 2 za 93, 1 za 92 i jajo za 90. I znowu to nie mój błąd, pomijając to Ile punktów należy się za 95-96 miejsc, albo za 91, jest to kopiuj-wklej z przetargu na autobusy standardowe, a trudno naprawdę oczekiwać, by MAXI i MIDI miały tę samą pojemność)
Liczba miejsc siedzących dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi – 5 punktów (za ponad 10, 2 punkty za 10, 1 punkt za 9 i jajo za 8 – i znowu CTRL+C – CTRL+V z przetargu na autobusy standardowe)
Moduł napędu hybrydowego – 1 punkt
Niezależne zawieszenie przednie – 2 punkty
Wysokość do 3,3 m włącznie – 5 punktów
Dzielona szyba przednia – 2 punkty
Zużycie paliwa – 5 punktów (dla najmniej żarłocznego autobusu, 3 punkty dla ofert gorszych o nie więcej niż 10%, 2 dla gorszych o 10-20%, 1 dla ofert gorszych o 20-30% i jajo dla najgorszych żarłoków)
do 10 sztuk minibusów
Cena – 65 punktów (liczona wzorem 65 x cena_min/cena_oferty)
Gwarancja – 10 punktów (max za więcej niż 60 miesięcy, 5 za 48-60, 2 za 48-36 i jajo za 36)
Pojemność – 8 punktów (max za 30 i więcej – dalej są schody o dwa puntky, ale sformułowane tak, że kryteria są LOGICZNIE niemożliwe do spełnienia (na przykład cztery punkty są za co najmniej 29, ale jednocześnie mniej niż 28 miejsc) – naprawdę ten przetarg to jest jedna wielka robota na odwal się)
Liczba biegów bez wstecznego – 4 punkty (za 6 lub więcej, 2 za 5, jajo za 4)
Wejście niskopodłogowe z przestrzenią dla wózka pomiędzy osiami – 6 punktów (jajo za takowe wejście na zwisie tylnym)
Ukształtowanie podłogi – 2 punkty (za brak stopni w przedziale pasażerskim, 1 za 1 stopień i jajo za 2)
Zużycie paliwa – 5 punktów (dla najmniej żarłocznego autobusu, 3 punkty dla ofert gorszych o nie więcej niż 10%, 2 dla gorszych o 10-20%, 1 dla ofert gorszych o 20-30% i jajo dla najgorszych żarłoków)
Podsumowując – niezbyt się MPK przyłożyło do zredagowania tego przetargu.
Pozdrawiam!
LOKI
Dokumentacja przetargowa znajduje się tutaj: https://mpk-krakow.logintrade.net/zapyt ... 691a0.html
Otwarcie ofert 2. grudnia 2024
Kryteria oceny ofert:
do 90 sztuk autobusów standardowych miejskich
Cena – 65 punktów (liczona wzorem 65 x cena_min/cena_oferty)
Gwarancja – 9 punktów (max za więcej niż 60 miesięcy, i schodki w dół o trzy punkty za rok tak że za 36 miesięcy jest jajo)
Pojemność – 6 punktów (max za ponad 96, 4 za 94, 2 za 93, 1 za 92 i jajo za 90. Ile punktów należy się za 95-96 miejsc, albo za 91 – tego już MPK nie sprecyzowało)
Liczba miejsc siedzących dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi – 5 punktów (za ponad 10, 2 punkty za 10, 1 punkt za 9 i jajo za 8)
Moduł napędu hybrydowego – 1 punkt
Niezależne zawieszenie przednie – 2 punkty
Wysokość do 3,3 m włącznie – 5 punktów
Dzielona szyba przednia – 2 punkty
Zużycie paliwa – 5 punktów (dla najmniej żarłocznego autobusu, 3 punkty dla ofert gorszych o nie więcej niż 10%, 2 dla gorszych o 10-20%, 1 dla ofert gorszych o 20-30% i jajo dla najgorszych żarłoków)
do 10 sztuk autobusów standardowych podmiejskich
Cena – 65 punktów (liczona wzorem 65 x cena_min/cena_oferty)
Gwarancja – 10 punktów (max za więcej niż 60 miesięcy, 5 za 48-60, 2 za 48-36 i jajo za 36)
Liczba miejsc siedzących – 6 punktów (za ponad 44, 4 za 43, 2 za 41-42, 1 za 39-40, jajo za 37 – i tak, znowu nie jest to mój błąd, tylko błąd MPK, nie wiemy ile punktów ma być przyznane za dokładnie 44 lub 38 miejsc siedzących)
Niezależne zawieszenie przednie – 3 punkty
Wysokość do 3,3 m włącznie – 2 punkty
Moment maksymalny silnika – 5 punktów (max za 1400 Nm lub więcej, 2 za 1250-1400, 1 za 1100-1250 i jajo za niżej)
Długość 12,5 m lub więcej – 4 punkty
Zużycie paliwa – 5 punktów (dla najmniej żarłocznego autobusu, 3 punkty dla ofert gorszych o nie więcej niż 10%, 2 dla gorszych o 10-20%, 1 dla ofert gorszych o 20-30% i jajo dla najgorszych żarłoków)
do 60 sztuk autobusów przegubowych miejskich
Cena – 65 punktów (liczona wzorem 65 x cena_min/cena_oferty)
Gwarancja – 9 punktów (max za więcej niż 60 miesięcy, i schodki w dół o trzy punkty za rok tak że za 36 miesięcy jest jajo)
Pojemność – 6 punktów (max za ponad 146, 4 za 144, 2 za 143, 1 za 142, jajo za 140 – i znowu MPK dało ciała, bo nie wiadomo ile punktów za pojemność 145-146 pasażerów a ile za 141)
Liczba miejsc siedzących dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi – 5 punktów (za ponad 14, 2 punkty za 13-14, 1 punkt za 11-12 i jajo za 10)
Moduł napędu hybrydowego – 1 punkt
Niezależne zawieszenie przednie – 2 punkty
Wysokość do 3,3 m włącznie – 5 punktów
Dzielona szyba przednia – 2 punkty
Zużycie paliwa – 5 punktów (dla najmniej żarłocznego autobusu, 3 punkty dla ofert gorszych o nie więcej niż 10%, 2 dla gorszych o 10-20%, 1 dla ofert gorszych o 20-30% i jajo dla najgorszych żarłoków)
do 30 sztuk autobusów MIDI miejskich
Cena – 65 punktów (liczona wzorem 65 x cena_min/cena_oferty)
Gwarancja – 9 punktów (max za więcej niż 60 miesięcy, i schodki w dół o trzy punkty za rok tak że za 36 miesięcy jest jajo)
Pojemność – 6 punktów (max za ponad 96, 4 za 94, 2 za 93, 1 za 92 i jajo za 90. I znowu to nie mój błąd, pomijając to Ile punktów należy się za 95-96 miejsc, albo za 91, jest to kopiuj-wklej z przetargu na autobusy standardowe, a trudno naprawdę oczekiwać, by MAXI i MIDI miały tę samą pojemność)
Liczba miejsc siedzących dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi – 5 punktów (za ponad 10, 2 punkty za 10, 1 punkt za 9 i jajo za 8 – i znowu CTRL+C – CTRL+V z przetargu na autobusy standardowe)
Moduł napędu hybrydowego – 1 punkt
Niezależne zawieszenie przednie – 2 punkty
Wysokość do 3,3 m włącznie – 5 punktów
Dzielona szyba przednia – 2 punkty
Zużycie paliwa – 5 punktów (dla najmniej żarłocznego autobusu, 3 punkty dla ofert gorszych o nie więcej niż 10%, 2 dla gorszych o 10-20%, 1 dla ofert gorszych o 20-30% i jajo dla najgorszych żarłoków)
do 10 sztuk minibusów
Cena – 65 punktów (liczona wzorem 65 x cena_min/cena_oferty)
Gwarancja – 10 punktów (max za więcej niż 60 miesięcy, 5 za 48-60, 2 za 48-36 i jajo za 36)
Pojemność – 8 punktów (max za 30 i więcej – dalej są schody o dwa puntky, ale sformułowane tak, że kryteria są LOGICZNIE niemożliwe do spełnienia (na przykład cztery punkty są za co najmniej 29, ale jednocześnie mniej niż 28 miejsc) – naprawdę ten przetarg to jest jedna wielka robota na odwal się)
Liczba biegów bez wstecznego – 4 punkty (za 6 lub więcej, 2 za 5, jajo za 4)
Wejście niskopodłogowe z przestrzenią dla wózka pomiędzy osiami – 6 punktów (jajo za takowe wejście na zwisie tylnym)
Ukształtowanie podłogi – 2 punkty (za brak stopni w przedziale pasażerskim, 1 za 1 stopień i jajo za 2)
Zużycie paliwa – 5 punktów (dla najmniej żarłocznego autobusu, 3 punkty dla ofert gorszych o nie więcej niż 10%, 2 dla gorszych o 10-20%, 1 dla ofert gorszych o 20-30% i jajo dla najgorszych żarłoków)
Podsumowując – niezbyt się MPK przyłożyło do zredagowania tego przetargu.
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
[W TOKU] do 90+10+60+30+10 autobusów spalinowych MAXI LF+MAXI LE+MEGA+MIDI+MINI - 28.10.2024
Wyglada to jak przetarg dla zajezdni Bienczyce.
Cieszy fakt, że przegubowce mają 18.75m, w końcu będzie można to wykorzystać, zawsze to większa pojemność. A i dodatkowe drzwi można wstawić w pierwszym członie, tak by były dwoje obok siebie jak w starych akwariach
Cieszy fakt, że przegubowce mają 18.75m, w końcu będzie można to wykorzystać, zawsze to większa pojemność. A i dodatkowe drzwi można wstawić w pierwszym członie, tak by były dwoje obok siebie jak w starych akwariach
Who loves you Baby?
- Locutus
- Moderator
- Posty: 8016
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
[W TOKU] do 90+10+60+30+10 autobusów spalinowych MAXI LF+MAXI LE+MEGA+MIDI+MINI - 28.10.2024
Myślę, że do wszystkich zajezdni pójdzie. W tym sporo do Płaszowa, gdzie poszło 110 autobusów z przetargu z grudnia 2010 – z których tylko końcówka dostała silniki Euro 6.
Ale martwi mnie ilość niedoróbek w samej dokumentacji przetargowej.
Pozdrawiam!
LOKI
Ale martwi mnie ilość niedoróbek w samej dokumentacji przetargowej.
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
[W TOKU] do 90+10+60+30+10 autobusów spalinowych MAXI LF+MAXI LE+MEGA+MIDI+MINI - 28.10.2024
Mam inne zdanie na ten temat:
Po pierwsze Wola przerabia III rząd solowek na stanowiska dla elektryków, zatem spodziewać się należy dalszych zakupów elektryków właśnie na Wole, a co za tym idzie udział diesle siłą rzeczy będzie malec. Wola docelowo ma stać się zajezdnia "elektryczną". Z ciekawostek kolejne miasto ogłosiło przetarg na elektryki i Ikarus dal ofertę grubo tańsza od Solarisa i innych.
Po drugie Płaszów jest planowany jako zajezdnia "wodorowa", czego symptomem jest chociażby fakt, iż wodorowiec był czy jest właśnie tam. A MPK zamierza ogłosić przetarg na autobusy wodoworowe (chyba coś koło 30 sztuk jeśli dobrze pamietam). Zatem te wodorowe trafią właśnie tam. I pewnie będzie to Solaris, który ostatnio dość mocno idzie w ten rodzaj zasilania.
Po trzecie, Bienczyce mają być zajezdnia właśnie pozostałymi źródłami energii, tam też jest sporo staroci.
Oczywiście może być tak, że początkowo rozlokują- jak mówisz- na dwie lub 3 zajezdnie, a potem w miarę kolejnych przetargów będą grupowac wg powyższego schematu
Po pierwsze Wola przerabia III rząd solowek na stanowiska dla elektryków, zatem spodziewać się należy dalszych zakupów elektryków właśnie na Wole, a co za tym idzie udział diesle siłą rzeczy będzie malec. Wola docelowo ma stać się zajezdnia "elektryczną". Z ciekawostek kolejne miasto ogłosiło przetarg na elektryki i Ikarus dal ofertę grubo tańsza od Solarisa i innych.
Po drugie Płaszów jest planowany jako zajezdnia "wodorowa", czego symptomem jest chociażby fakt, iż wodorowiec był czy jest właśnie tam. A MPK zamierza ogłosić przetarg na autobusy wodoworowe (chyba coś koło 30 sztuk jeśli dobrze pamietam). Zatem te wodorowe trafią właśnie tam. I pewnie będzie to Solaris, który ostatnio dość mocno idzie w ten rodzaj zasilania.
Po trzecie, Bienczyce mają być zajezdnia właśnie pozostałymi źródłami energii, tam też jest sporo staroci.
Oczywiście może być tak, że początkowo rozlokują- jak mówisz- na dwie lub 3 zajezdnie, a potem w miarę kolejnych przetargów będą grupowac wg powyższego schematu
Who loves you Baby?
- Locutus
- Moderator
- Posty: 8016
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
[W TOKU] do 90+10+60+30+10 autobusów spalinowych MAXI LF+MAXI LE+MEGA+MIDI+MINI - 28.10.2024
Plany mogą się zmieniać. Kiedyś Płaszów był całkowicie zunifikowany do jednej marki – i była nią Scania – i wszystkim wydawało się, że nigdy autobus żadnej innej marki do tej zajezdni nie trafi… Na Bieńczycach owszem, są starocie, ale nie ma ich dwustu. A w autobusy wodorowe jakoś tak nie wierzę. Jestem pewien, że przygoda MPK z wodorem będzie identyczna jak przygoda MPK z gazem ziemnym. Czyli pięć autobusów na próbę i wystarczy.
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
[W TOKU] do 90+10+60+30+10 autobusów spalinowych MAXI LF+MAXI LE+MEGA+MIDI+MINI - 28.10.2024
Loki no nie do końca, zapowiadają na rok 2025 przetarg na - już nie pamiętam dokładnie - około 20 - 30 sztuk autobusów wodorowych.
W przewoźniku krakowskim https://mpk.krakow.pl/Data/Files/_publi ... ternet.pdf opisano koncepcje przebudowy Płaszowa.
W przewoźniku krakowskim https://mpk.krakow.pl/Data/Files/_publi ... ternet.pdf opisano koncepcje przebudowy Płaszowa.
Who loves you Baby?
- Locutus
- Moderator
- Posty: 8016
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
[W TOKU] do 90+10+60+30+10 autobusów spalinowych MAXI LF+MAXI LE+MEGA+MIDI+MINI - 28.10.2024
Nie no, ja wiem, że oni o tym mówili. Tak jak przed zakupieniem pięciu jelczy M121M/4 CNG dużo się mówiło o tym jak to miejski przewoźnik pójdzie w napęd na gaz ziemny… Ja tylko mówię, że w to nie wierzę i spodziewam się jednej, krótkiej serii worodowców (a to czy będzie to 5, 10 czy 20 autobusów jest już nieco drugorzędowe) i tyle.
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
[W TOKU] do 90+10+60+30+10 autobusów spalinowych MAXI LF+MAXI LE+MEGA+MIDI+MINI - 28.10.2024
No spoko rozumiem.
Ja życzyłbym sobie, byśmy poszli w wodorwce, by przebudowali zajezdnię w płaszowie.
Mielibyśmy dużą skalę porównawczą.
Obecny - gigantyczny - przetarg na silniki diesla, dający najnowocześniejszą technologię dostępną w tym zakresie.
Kontynuowanie zakupów autobusów elektrycznych.
Gazowce w Mobilisie
I - być może wodorowce dla Płaszowa.
Moglibyśmie porównać co faktycznie lepiej się opłaca, chociaż łatwiej byłoby porównać tabor MPK między sobą.
Ja życzyłbym sobie, byśmy poszli w wodorwce, by przebudowali zajezdnię w płaszowie.
Mielibyśmy dużą skalę porównawczą.
Obecny - gigantyczny - przetarg na silniki diesla, dający najnowocześniejszą technologię dostępną w tym zakresie.
Kontynuowanie zakupów autobusów elektrycznych.
Gazowce w Mobilisie
I - być może wodorowce dla Płaszowa.
Moglibyśmie porównać co faktycznie lepiej się opłaca, chociaż łatwiej byłoby porównać tabor MPK między sobą.
Who loves you Baby?
- Locutus
- Moderator
- Posty: 8016
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
[W TOKU] do 90+10+60+30+10 autobusów spalinowych MAXI LF+MAXI LE+MEGA+MIDI+MINI - 28.10.2024
Drogie te wodorowce. Po co to komu?
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
[W TOKU] do 90+10+60+30+10 autobusów spalinowych MAXI LF+MAXI LE+MEGA+MIDI+MINI - 28.10.2024
A elektryki nie są drogie?
Właśnie ogłosili przetarg na stronie mpk
Właśnie ogłosili przetarg na stronie mpk
Who loves you Baby?