[UNIEWAŻNIONY] do 30 tramwajów dwukierunkowych 32-34 m - 19.12.2023

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7997
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[UNIEWAŻNIONY] do 30 tramwajów dwukierunkowych 32-34 m - 19.12.2023

#1 Post autor: Locutus » 20 gru 2023, o 19:09

W skrócie - trzy lub cztery człony (preferowane trzy), cztery wózki skrętne, zakaz członów wiszących, całkowicie niska podłoga, zapisy o drzwiach skopiowano z SIWZ przetargu na jednokierunkowce, dorzucając w jednym miejscu, że drzwi muszą być po obu stronach i w zasadzie nie wiadomo o co chodziło autorowi, na pewno zostanie to doprecyzowane po pytaniach potencjalnych oferentów. Do tego cztery wyświetlacze boczne (tylko w członach skrajnych, po obu stronach wagonu), do tego bonusowe zewnętrzne wyświetlacze numeru linii, jeden po prawej w dole szyby w przednim członie, jeden po lewej nad linią okien - i tak dla obu kierunków, co niespecjalnie ma sens - cztery choinki elektroniczne, po dwa wyświetlacze podsufitowe na człon, wszystko w zgodzie z nową księgą SIP przygotowaną przez ZTP. Pierwszy wagon ma mieć możliwość jazdy na baterie, pozostałe możliwość montażu tego systemu. Otwarcie ofert 2. lutego 2024.

O kryteriach oceny napiszę w weekend.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7997
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[W TRAKCIE] do 30 tramwajów dwukierunkowych 32-34 m - 19.12.2023

#2 Post autor: Locutus » 22 gru 2023, o 11:46

Dokumentacja przetargowa jest tutaj: https://mpk-krakow.logintrade.net/zapyt ... 2109a.html

Kryteria oceny prezentują się następująco:

Cena – 50 punktów (liczona wzorem 50 x cena_min/cena_oferty)
Gwarancja – 6 punktów (max za 60 miesięcy i więcej, potem „schodki” w dół o jeden punkt za każde sześć miesięcy mniej, tak że 41 miesięcy i mniej zarabia już jajo)
Zużycie energii – 6 punktów (max za zużycie niższe lub równe 5,42 kWh/km, potem „schodki” w dół o jeden punkt za każde 0,18 kWh/km więcej, tak że w końcu za zużycie powyżej 6,32 kWh/km jest już jajo)
Ilość członów – 4 punkty (za 3 człony, jajo za 4).
Wózki – 6 punktów (max za czop skrętu i belkę bujakową, 3 punkty za łożysko skrętu i belkę bujakową, jajo za inne)
Silnik – 2 punkty (za silniki prądu przemiennego samoprzewietrzalne)
Koła – 5 punktów (za takie, które są kompatybilne z eksploatowanymi już w Krakowie tramwajami)
Podłoga – 7 punktów (max za płaską, 5 za maksymalne nachylenie do 6%, 3 za maksymalne nachylenie do 8%, jajo za większe)
Szerokość drzwi dwustrumieniowych – 2 punkty (za 1,4 m i więcej)
Okna – 3 punkty (za zastosowanie tylko dwóch typów okien w przedziale pasażerskim z wyjątkiem nosa i dupy wagonu – takich co mają min. 1500 na 1270 mm i takich, co mają min. 1000 na 1270 mm (szerokość na wysokość))
Miejsca siedzące – 2 punkty (za dostępne z podłogi lub podestów nie wyższych niż 12 cm)
Falowniki – 2 punkty (za SiC)
Pojemność – 5 punktów (liczona wzorem 5 x (pojemność_oferty – pojemność_min) / (pojemność_max – pojemność_min) )

Pozdrawiam!
LOKI

EDIT po zmianach z 11. stycznia i 20. lutego

Cena – 50 punktów (liczona wzorem 50 x cena_min/cena_oferty)
Gwarancja – 6 punktów (max za 60 miesięcy i więcej, potem „schodki” w dół o jeden punkt za każde sześć miesięcy mniej, tak że 41 miesięcy i mniej zarabia już jajo)
Zużycie energii – 6 punktów (max za zużycie niższe lub równe 5,42 kWh/km, potem „schodki” w dół o jeden punkt za każde 0,18 kWh/km więcej, tak że w końcu za zużycie powyżej 6,32 kWh/km jest już jajo)
Ilość członów – 4 punkty (za 3 człony, jajo za 4).
Wózki – 5 punktów (max za czop skrętu i belkę bujakową, 3 punkty za łożysko skrętu i belkę bujakową, jajo za inne)
Silnik – 2 punkty (za silniki prądu przemiennego samoprzewietrzalne)
Przekładnia1 punkt (za taką, która jest kompatybilna z eksploatowanymi już w Krakowie tramwajami)
Koła – 4 punkty (za takie, które są kompatybilne z eksploatowanymi już w Krakowie tramwajami)
Podłoga – 3 punkty (max za maksymalne nachylenie do 6%, 1 za maksymalne nachylenie do 8%, jajo za większe)
Udział niskiej podłogi5 punktów (za 100%, jajo za mniej)
Szerokość drzwi dwustrumieniowych – 2 punkty (za 1,4 m i więcej)
Okna – 3 punkty (za zastosowanie tylko dwóch typów okien w przedziale pasażerskim z wyjątkiem nosa i dupy wagonu – takich co mają min. 1500 na 1270 mm i takich, co mają min. 1000 na 1270 mm (szerokość na wysokość))
Miejsca siedzące – 2 punkty (za dostępne z podłogi lub podestów nie wyższych niż 12 cm)
Falowniki – 2 punkty (za SiC)
Pojemność – 5 punktów (liczona wzorem 5 x (pojemność_oferty – pojemność_min) / (pojemność_max – pojemność_min) )

OTWARCIE OFERT: 24. czerwca.
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7997
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[W TRAKCIE] do 30 tramwajów dwukierunkowych 32-34 m - 19.12.2023

#3 Post autor: Locutus » 10 lut 2024, o 09:56

Kolejna porcja pytań i odpowiedzi. Po ich ilości już widać, który z przetargów zbiera najmniejsze zainteresowanie – i jest to przetarg na najdłuższe pojazdy. Z najważniejszych rzeczy:

- przesunięto termin otwarcia ofert na 22. marca.
- jeden z oferentów chciał, by w wymogach doświadczenia liczyła się homologacja w kraju kandydującym do UE (obstawiam jakiegoś producenta z Ukrainy), MPK wprawdzie zmieniło zapis, ale nie na taki jak chciał pytający (dopuszczono homologację w kraju posiadającym z UE umowę o równym traktowaniu przedsiębiorstw).
- w niniejszym przetargu (na dwukierunkowce) ktoś słusznie zauważył, że jeśli ma być przestrzeń dla wózków, nie da się spełnić wymogów względem ilości drzwi dwustrumieniowych. Zmieniono zatem zapisy SIWZ – teraz wymaga się sześcioro drzwi na stronę, w tym czworo dwustrumieniowych, z których dwoje musi być położonych w tym samym członie.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7997
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[W TRAKCIE] do 30 tramwajów dwukierunkowych 32-34 m - 19.12.2023

#4 Post autor: Locutus » 23 lut 2024, o 10:28

I znów porcja pytań. Z najważniejszych newsów, ktoś przytomnie zauważył, że w kryterium nachylenia podłogi max punktów przyznawany jest za coś, co jest absolutnie niemożliwe do osiągnięcia jeśli chce się 100% LF i wózki skrętne jednocześnie – i MPK musiało uznać ten argument, w związku z czym kryterium podłogi po zmianach daje max za nachylenie do 6%, 1 punkt za nachylenie do 8% i jajo za więcej.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7997
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[W TRAKCIE] do 30 tramwajów dwukierunkowych 32-34 m - 19.12.2023

#5 Post autor: Locutus » 16 mar 2024, o 08:19

Oho, ja tu widzę gamechanger na koniec pytań i odpowiedzi z 13. marca. MPK zdecydowało się wykreślić zapis wedle którego wózki nie powinny wystawać poza obrys pojazdu na prostych odcinkach i powinny być zabezpieczone osłonami podnoszonymi na sprężynach pneumatycznych. Oh wow, to naprawdę jest gigantyczna zmiana. Kolejną zmianą jest dorzucenie wymogu, by oferent potrafił wykazać się w ciągu ostatnich trzech lat przychodami na poziomie sześciuset baniek rocznie. No i najważniejsza zmiana – teraz otwarcie ofert przesunięto na 19. kwietnia.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7997
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[W TRAKCIE] do 30 tramwajów dwukierunkowych 32-34 m - 19.12.2023

#6 Post autor: Locutus » 1 cze 2024, o 09:18

Breaking news! KIO rozstrzygnęła odwołanie Modertransu na korzyść tego ostatniego – wymogi dotyczące zdolności kredytowej zostały obniżone do pięćdziesięciu baniek. Zwiększono także rozmiar zamówienia podstawowego – to już 15 tramwajów (plus 15 w opcji). Zmniejszono także obroty, które ma wykazać oferent, do trzystu sześćdziesięciu baniek rocznie. No i oczywiście mamy kolejne przesunięcie otwarcia ofert, na 24. czerwca.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7997
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[W TRAKCIE] do 30 tramwajów dwukierunkowych 32-34 m - 19.12.2023

#7 Post autor: Locutus » 24 cze 2024, o 13:37

Oferty złożyli:
Stadler - 764 137 155,60 z
Bozankaya - 463 697 125,65 z

https://mpk-krakow.logintrade.net/Docum ... mM5JA.html

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

kucyk
Dyrektor
Posty: 3408
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

[W TRAKCIE] do 30 tramwajów dwukierunkowych 32-34 m - 19.12.2023

#8 Post autor: kucyk » 24 cze 2024, o 20:59

Locutus pisze:
24 cze 2024, o 13:37
Oferty złożyli:
Stadler - 764 137 155,60 z
Bozankaya - 463 697 125,65 z

https://mpk-krakow.logintrade.net/Docum ... mM5JA.html

Pozdrawiam!
LOKI
Ciekawe co zrobi MPK? Unieważni przetarg? A może zaryzykuje i kupi turecki produkt? :hmm: :(
Na zakup od Stadlera nie ma szans. :wow: Przegiął z cenami za swoje produkty. :wall:

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7997
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[W TRAKCIE] do 30 tramwajów dwukierunkowych 32-34 m - 19.12.2023

#9 Post autor: Locutus » 25 cze 2024, o 07:52

Też bym chciał wiedzieć. Możliwe scenariusze są trzy: unieważnienie całości przetargów jako pretekst wykorzystujące przekroczenie budżetu (ryzykowne, bo nikt nie zagwarantuje, że w powtórzonym przetargu oferty będą lepsze z punktu widzenia zamawiającego). Kupno tureckiego kota w worku (o ile wiem, Bozankaya nigdy nie wyprodukowała tramwaju na wózkach skrętnych). Lub opcja "na bogato" czyli znajdujemy pretekst do wykluczenia Bozankayi, podpisujemy umowę ze Stadlerem w przetargach na krótkie wozy i powtarzamy przetarg na długie, zmieniając SIWZ tak, by Stadler chętnie wystartował (np. redukując wymóg niskiej podłogi z 90% do 70%)...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7997
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[W TRAKCIE] do 30 tramwajów dwukierunkowych 32-34 m - 19.12.2023

#10 Post autor: Locutus » 17 lip 2024, o 15:46

No i wszystkie trzy postępowania zostały unieważnione, oficjalnie dlatego że jedyna ważna najtańsza oferta przekroczyła budżet.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Przetargi, zakupy, kasacje”