[W TRAKCIE] do 30 tramwajów dwukierunkowych 32-34 m - 19.12.2023

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7995
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[W TRAKCIE] do 30 tramwajów dwukierunkowych 32-34 m - 19.12.2023

#1 Post autor: Locutus » 20 gru 2023, o 19:09

W skrócie - trzy lub cztery człony (preferowane trzy), cztery wózki skrętne, zakaz członów wiszących, całkowicie niska podłoga, zapisy o drzwiach skopiowano z SIWZ przetargu na jednokierunkowce, dorzucając w jednym miejscu, że drzwi muszą być po obu stronach i w zasadzie nie wiadomo o co chodziło autorowi, na pewno zostanie to doprecyzowane po pytaniach potencjalnych oferentów. Do tego cztery wyświetlacze boczne (tylko w członach skrajnych, po obu stronach wagonu), do tego bonusowe zewnętrzne wyświetlacze numeru linii, jeden po prawej w dole szyby w przednim członie, jeden po lewej nad linią okien - i tak dla obu kierunków, co niespecjalnie ma sens - cztery choinki elektroniczne, po dwa wyświetlacze podsufitowe na człon, wszystko w zgodzie z nową księgą SIP przygotowaną przez ZTP. Pierwszy wagon ma mieć możliwość jazdy na baterie, pozostałe możliwość montażu tego systemu. Otwarcie ofert 2. lutego 2024.

O kryteriach oceny napiszę w weekend.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7995
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[W TRAKCIE] do 30 tramwajów dwukierunkowych 32-34 m - 19.12.2023

#2 Post autor: Locutus » 22 gru 2023, o 11:46

Dokumentacja przetargowa jest tutaj: https://mpk-krakow.logintrade.net/zapyt ... 2109a.html

Kryteria oceny prezentują się następująco:

Cena – 50 punktów (liczona wzorem 50 x cena_min/cena_oferty)
Gwarancja – 6 punktów (max za 60 miesięcy i więcej, potem „schodki” w dół o jeden punkt za każde sześć miesięcy mniej, tak że 41 miesięcy i mniej zarabia już jajo)
Zużycie energii – 6 punktów (max za zużycie niższe lub równe 5,42 kWh/km, potem „schodki” w dół o jeden punkt za każde 0,18 kWh/km więcej, tak że w końcu za zużycie powyżej 6,32 kWh/km jest już jajo)
Ilość członów – 4 punkty (za 3 człony, jajo za 4).
Wózki – 6 punktów (max za czop skrętu i belkę bujakową, 3 punkty za łożysko skrętu i belkę bujakową, jajo za inne)
Silnik – 2 punkty (za silniki prądu przemiennego samoprzewietrzalne)
Koła – 5 punktów (za takie, które są kompatybilne z eksploatowanymi już w Krakowie tramwajami)
Podłoga – 7 punktów (max za płaską, 5 za maksymalne nachylenie do 6%, 3 za maksymalne nachylenie do 8%, jajo za większe)
Szerokość drzwi dwustrumieniowych – 2 punkty (za 1,4 m i więcej)
Okna – 3 punkty (za zastosowanie tylko dwóch typów okien w przedziale pasażerskim z wyjątkiem nosa i dupy wagonu – takich co mają min. 1500 na 1270 mm i takich, co mają min. 1000 na 1270 mm (szerokość na wysokość))
Miejsca siedzące – 2 punkty (za dostępne z podłogi lub podestów nie wyższych niż 12 cm)
Falowniki – 2 punkty (za SiC)
Pojemność – 5 punktów (liczona wzorem 5 x (pojemność_oferty – pojemność_min) / (pojemność_max – pojemność_min) )

Pozdrawiam!
LOKI

EDIT po zmianach z 11. stycznia i 20. lutego

Cena – 50 punktów (liczona wzorem 50 x cena_min/cena_oferty)
Gwarancja – 6 punktów (max za 60 miesięcy i więcej, potem „schodki” w dół o jeden punkt za każde sześć miesięcy mniej, tak że 41 miesięcy i mniej zarabia już jajo)
Zużycie energii – 6 punktów (max za zużycie niższe lub równe 5,42 kWh/km, potem „schodki” w dół o jeden punkt za każde 0,18 kWh/km więcej, tak że w końcu za zużycie powyżej 6,32 kWh/km jest już jajo)
Ilość członów – 4 punkty (za 3 człony, jajo za 4).
Wózki – 5 punktów (max za czop skrętu i belkę bujakową, 3 punkty za łożysko skrętu i belkę bujakową, jajo za inne)
Silnik – 2 punkty (za silniki prądu przemiennego samoprzewietrzalne)
Przekładnia1 punkt (za taką, która jest kompatybilna z eksploatowanymi już w Krakowie tramwajami)
Koła – 4 punkty (za takie, które są kompatybilne z eksploatowanymi już w Krakowie tramwajami)
Podłoga – 3 punkty (max za maksymalne nachylenie do 6%, 1 za maksymalne nachylenie do 8%, jajo za większe)
Udział niskiej podłogi5 punktów (za 100%, jajo za mniej)
Szerokość drzwi dwustrumieniowych – 2 punkty (za 1,4 m i więcej)
Okna – 3 punkty (za zastosowanie tylko dwóch typów okien w przedziale pasażerskim z wyjątkiem nosa i dupy wagonu – takich co mają min. 1500 na 1270 mm i takich, co mają min. 1000 na 1270 mm (szerokość na wysokość))
Miejsca siedzące – 2 punkty (za dostępne z podłogi lub podestów nie wyższych niż 12 cm)
Falowniki – 2 punkty (za SiC)
Pojemność – 5 punktów (liczona wzorem 5 x (pojemność_oferty – pojemność_min) / (pojemność_max – pojemność_min) )

OTWARCIE OFERT: 24. czerwca.
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7995
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[W TRAKCIE] do 30 tramwajów dwukierunkowych 32-34 m - 19.12.2023

#3 Post autor: Locutus » 10 lut 2024, o 09:56

Kolejna porcja pytań i odpowiedzi. Po ich ilości już widać, który z przetargów zbiera najmniejsze zainteresowanie – i jest to przetarg na najdłuższe pojazdy. Z najważniejszych rzeczy:

- przesunięto termin otwarcia ofert na 22. marca.
- jeden z oferentów chciał, by w wymogach doświadczenia liczyła się homologacja w kraju kandydującym do UE (obstawiam jakiegoś producenta z Ukrainy), MPK wprawdzie zmieniło zapis, ale nie na taki jak chciał pytający (dopuszczono homologację w kraju posiadającym z UE umowę o równym traktowaniu przedsiębiorstw).
- w niniejszym przetargu (na dwukierunkowce) ktoś słusznie zauważył, że jeśli ma być przestrzeń dla wózków, nie da się spełnić wymogów względem ilości drzwi dwustrumieniowych. Zmieniono zatem zapisy SIWZ – teraz wymaga się sześcioro drzwi na stronę, w tym czworo dwustrumieniowych, z których dwoje musi być położonych w tym samym członie.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7995
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[W TRAKCIE] do 30 tramwajów dwukierunkowych 32-34 m - 19.12.2023

#4 Post autor: Locutus » 23 lut 2024, o 10:28

I znów porcja pytań. Z najważniejszych newsów, ktoś przytomnie zauważył, że w kryterium nachylenia podłogi max punktów przyznawany jest za coś, co jest absolutnie niemożliwe do osiągnięcia jeśli chce się 100% LF i wózki skrętne jednocześnie – i MPK musiało uznać ten argument, w związku z czym kryterium podłogi po zmianach daje max za nachylenie do 6%, 1 punkt za nachylenie do 8% i jajo za więcej.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7995
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[W TRAKCIE] do 30 tramwajów dwukierunkowych 32-34 m - 19.12.2023

#5 Post autor: Locutus » 16 mar 2024, o 08:19

Oho, ja tu widzę gamechanger na koniec pytań i odpowiedzi z 13. marca. MPK zdecydowało się wykreślić zapis wedle którego wózki nie powinny wystawać poza obrys pojazdu na prostych odcinkach i powinny być zabezpieczone osłonami podnoszonymi na sprężynach pneumatycznych. Oh wow, to naprawdę jest gigantyczna zmiana. Kolejną zmianą jest dorzucenie wymogu, by oferent potrafił wykazać się w ciągu ostatnich trzech lat przychodami na poziomie sześciuset baniek rocznie. No i najważniejsza zmiana – teraz otwarcie ofert przesunięto na 19. kwietnia.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7995
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[W TRAKCIE] do 30 tramwajów dwukierunkowych 32-34 m - 19.12.2023

#6 Post autor: Locutus » 1 cze 2024, o 09:18

Breaking news! KIO rozstrzygnęła odwołanie Modertransu na korzyść tego ostatniego – wymogi dotyczące zdolności kredytowej zostały obniżone do pięćdziesięciu baniek. Zwiększono także rozmiar zamówienia podstawowego – to już 15 tramwajów (plus 15 w opcji). Zmniejszono także obroty, które ma wykazać oferent, do trzystu sześćdziesięciu baniek rocznie. No i oczywiście mamy kolejne przesunięcie otwarcia ofert, na 24. czerwca.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7995
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[W TRAKCIE] do 30 tramwajów dwukierunkowych 32-34 m - 19.12.2023

#7 Post autor: Locutus » 24 cze 2024, o 13:37

Oferty złożyli:
Stadler - 764 137 155,60 z
Bozankaya - 463 697 125,65 z

https://mpk-krakow.logintrade.net/Docum ... mM5JA.html

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

kucyk
Dyrektor
Posty: 3407
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

[W TRAKCIE] do 30 tramwajów dwukierunkowych 32-34 m - 19.12.2023

#8 Post autor: kucyk » 24 cze 2024, o 20:59

Locutus pisze:
24 cze 2024, o 13:37
Oferty złożyli:
Stadler - 764 137 155,60 z
Bozankaya - 463 697 125,65 z

https://mpk-krakow.logintrade.net/Docum ... mM5JA.html

Pozdrawiam!
LOKI
Ciekawe co zrobi MPK? Unieważni przetarg? A może zaryzykuje i kupi turecki produkt? :hmm: :(
Na zakup od Stadlera nie ma szans. :wow: Przegiął z cenami za swoje produkty. :wall:

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7995
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[W TRAKCIE] do 30 tramwajów dwukierunkowych 32-34 m - 19.12.2023

#9 Post autor: Locutus » 25 cze 2024, o 07:52

Też bym chciał wiedzieć. Możliwe scenariusze są trzy: unieważnienie całości przetargów jako pretekst wykorzystujące przekroczenie budżetu (ryzykowne, bo nikt nie zagwarantuje, że w powtórzonym przetargu oferty będą lepsze z punktu widzenia zamawiającego). Kupno tureckiego kota w worku (o ile wiem, Bozankaya nigdy nie wyprodukowała tramwaju na wózkach skrętnych). Lub opcja "na bogato" czyli znajdujemy pretekst do wykluczenia Bozankayi, podpisujemy umowę ze Stadlerem w przetargach na krótkie wozy i powtarzamy przetarg na długie, zmieniając SIWZ tak, by Stadler chętnie wystartował (np. redukując wymóg niskiej podłogi z 90% do 70%)...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Przetargi, zakupy, kasacje”