[W TRAKCIE] do 30 tramwajów dwukierunkowych 32-34 m - 19.12.2023

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7978
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[W TRAKCIE] do 30 tramwajów dwukierunkowych 32-34 m - 19.12.2023

#1 Post autor: Locutus » 20 gru 2023, o 19:09

W skrócie - trzy lub cztery człony (preferowane trzy), cztery wózki skrętne, zakaz członów wiszących, całkowicie niska podłoga, zapisy o drzwiach skopiowano z SIWZ przetargu na jednokierunkowce, dorzucając w jednym miejscu, że drzwi muszą być po obu stronach i w zasadzie nie wiadomo o co chodziło autorowi, na pewno zostanie to doprecyzowane po pytaniach potencjalnych oferentów. Do tego cztery wyświetlacze boczne (tylko w członach skrajnych, po obu stronach wagonu), do tego bonusowe zewnętrzne wyświetlacze numeru linii, jeden po prawej w dole szyby w przednim członie, jeden po lewej nad linią okien - i tak dla obu kierunków, co niespecjalnie ma sens - cztery choinki elektroniczne, po dwa wyświetlacze podsufitowe na człon, wszystko w zgodzie z nową księgą SIP przygotowaną przez ZTP. Pierwszy wagon ma mieć możliwość jazdy na baterie, pozostałe możliwość montażu tego systemu. Otwarcie ofert 2. lutego 2024.

O kryteriach oceny napiszę w weekend.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7978
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[W TRAKCIE] do 30 tramwajów dwukierunkowych 32-34 m - 19.12.2023

#2 Post autor: Locutus » 22 gru 2023, o 11:46

Dokumentacja przetargowa jest tutaj: https://mpk-krakow.logintrade.net/zapyt ... 2109a.html

Kryteria oceny prezentują się następująco:

Cena – 50 punktów (liczona wzorem 50 x cena_min/cena_oferty)
Gwarancja – 6 punktów (max za 60 miesięcy i więcej, potem „schodki” w dół o jeden punkt za każde sześć miesięcy mniej, tak że 41 miesięcy i mniej zarabia już jajo)
Zużycie energii – 6 punktów (max za zużycie niższe lub równe 5,42 kWh/km, potem „schodki” w dół o jeden punkt za każde 0,18 kWh/km więcej, tak że w końcu za zużycie powyżej 6,32 kWh/km jest już jajo)
Ilość członów – 4 punkty (za 3 człony, jajo za 4).
Wózki – 6 punktów (max za czop skrętu i belkę bujakową, 3 punkty za łożysko skrętu i belkę bujakową, jajo za inne)
Silnik – 2 punkty (za silniki prądu przemiennego samoprzewietrzalne)
Koła – 5 punktów (za takie, które są kompatybilne z eksploatowanymi już w Krakowie tramwajami)
Podłoga – 7 punktów (max za płaską, 5 za maksymalne nachylenie do 6%, 3 za maksymalne nachylenie do 8%, jajo za większe)
Szerokość drzwi dwustrumieniowych – 2 punkty (za 1,4 m i więcej)
Okna – 3 punkty (za zastosowanie tylko dwóch typów okien w przedziale pasażerskim z wyjątkiem nosa i dupy wagonu – takich co mają min. 1500 na 1270 mm i takich, co mają min. 1000 na 1270 mm (szerokość na wysokość))
Miejsca siedzące – 2 punkty (za dostępne z podłogi lub podestów nie wyższych niż 12 cm)
Falowniki – 2 punkty (za SiC)
Pojemność – 5 punktów (liczona wzorem 5 x (pojemność_oferty – pojemność_min) / (pojemność_max – pojemność_min) )

Pozdrawiam!
LOKI

EDIT po zmianach z 11. stycznia

Cena – 50 punktów (liczona wzorem 50 x cena_min/cena_oferty)
Gwarancja – 6 punktów (max za 60 miesięcy i więcej, potem „schodki” w dół o jeden punkt za każde sześć miesięcy mniej, tak że 41 miesięcy i mniej zarabia już jajo)
Zużycie energii – 6 punktów (max za zużycie niższe lub równe 5,42 kWh/km, potem „schodki” w dół o jeden punkt za każde 0,18 kWh/km więcej, tak że w końcu za zużycie powyżej 6,32 kWh/km jest już jajo)
Ilość członów – 4 punkty (za 3 człony, jajo za 4).
Wózki – 5 punktów (max za czop skrętu i belkę bujakową, 3 punkty za łożysko skrętu i belkę bujakową, jajo za inne)
Silnik – 2 punkty (za silniki prądu przemiennego samoprzewietrzalne)
Przekładnia1 punkt (za taką, która jest kompatybilna z eksploatowanymi już w Krakowie tramwajami)
Koła – 4 punkty (za takie, które są kompatybilne z eksploatowanymi już w Krakowie tramwajami)
Podłoga – 3 punkty (max za płaską, 2 za maksymalne nachylenie do 6%, 1 za maksymalne nachylenie do 8%, jajo za większe)
Udział niskiej podłogi5 punktów (za 100%, jajo za mniej)
Szerokość drzwi dwustrumieniowych – 2 punkty (za 1,4 m i więcej)
Okna – 3 punkty (za zastosowanie tylko dwóch typów okien w przedziale pasażerskim z wyjątkiem nosa i dupy wagonu – takich co mają min. 1500 na 1270 mm i takich, co mają min. 1000 na 1270 mm (szerokość na wysokość))
Miejsca siedzące – 2 punkty (za dostępne z podłogi lub podestów nie wyższych niż 12 cm)
Falowniki – 2 punkty (za SiC)
Pojemność – 5 punktów (liczona wzorem 5 x (pojemność_oferty – pojemność_min) / (pojemność_max – pojemność_min) )

OTWARCIE OFERT: 29. lutego.
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7978
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[W TRAKCIE] do 30 tramwajów dwukierunkowych 32-34 m - 19.12.2023

#3 Post autor: Locutus » 10 lut 2024, o 09:56

Kolejna porcja pytań i odpowiedzi. Po ich ilości już widać, który z przetargów zbiera najmniejsze zainteresowanie – i jest to przetarg na najdłuższe pojazdy. Z najważniejszych rzeczy:

- przesunięto termin otwarcia ofert na 22. marca.
- jeden z oferentów chciał, by w wymogach doświadczenia liczyła się homologacja w kraju kandydującym do UE (obstawiam jakiegoś producenta z Ukrainy), MPK wprawdzie zmieniło zapis, ale nie na taki jak chciał pytający (dopuszczono homologację w kraju posiadającym z UE umowę o równym traktowaniu przedsiębiorstw).
- w niniejszym przetargu (na dwukierunkowce) ktoś słusznie zauważył, że jeśli ma być przestrzeń dla wózków, nie da się spełnić wymogów względem ilości drzwi dwustrumieniowych. Zmieniono zatem zapisy SIWZ – teraz wymaga się sześcioro drzwi na stronę, w tym czworo dwustrumieniowych, z których dwoje musi być położonych w tym samym członie.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Przetargi, zakupy, kasacje”