[STADLER Tango Kraków Lajkonik 2] 35+25 tramwajów - 28.09.2018

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7454
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[W TRAKCIE] do 60 tramwajów - 28.09.2018

#211 Post autor: Locutus » 6 sie 2019, o 09:28

Jopek36 pisze:W mojej ocenie Bombardier najlepiej wyszedłby, gdyby zaproponował wydłużoną wersję NGT6 o ostatni człon oraz wstawił wózek obrotowy w krótkim członie - panorama dla Olsztyna to klasyczny 5 członowiec na 3 wózkach, które według zapewnień producenta mają być obrotowe.
Panorama to prototyp, nawet nie wiadomo czy to w ogóle będzie kiedykolwiek jeździć. Będzie to wymagało nowatorskiego systemu siłowników hydraulicznych, pozycjonujących człony względem siebie... Czegoś podobnego dokonali już Chorwaci z Končaru, ale tam jednak wózki są umieszczone centralnie, jak w KWP, a to jednak ma wpływ na dynamikę...

Więc nie, Bombardier nie wyszedłby lepiej na próbie stworzenia prototypu, kompletnie nowatorskiego i nigdy nigdzie indziej nie wdrożonego rozwiązania.
Jopek36 pisze: Natomiast konstrukcję typu NGT8 ciężko wydłużyć jeszcze bardziej niż obecne bombki, aby mieściła się w krakowskiej skrajni.
Jesteś pewien?
Jopek36 pisze: Z kolei konstrukcja typu GTx, aby mieściła się w skrajni, to przy każdym skraju członu ma skosy, a według SIWZ szerokość pudła przy podłodze ma mieć 2,4 metra.

Mnie bardziej ich wózki martwią... W końcu takie haskie Avenio mają minimalny promień skrętu aż 25 m... A w Krakowie jest to 18 m.
gagacek pisze:Naprawdę wierzycie, że te firmy będą uczestniczyć? W przypadku Siemensa który nie miał dobrej passy i dodatkowo niemal oficjalnie wypinającego się na mniejsze zamówienia, czy perypetii Bombardiera raczej tego nie widzę. Najwyżej jakieś pozorowane ruchy wizerunkowe. W grę też nie może wchodzić coś w rodzaju rumuńskiej licencji.
Naprawdę wierzę. Siemens był bardzo aktywny w fazie dialogu technicznego, obecnie też wali pytaniami jak w bęben, po co miałby to robić, gdyby nie był zainteresowany startem? Co do Bombardiera - zawsze był obecny w krakowskich przetargach przez proxy w postaci Newagu i zapewne teraz będzie tak samo.
gagacek pisze: Przetarg raczej rozegra się pomiędzy Stadlerem a nowymi graczami na naszym rynku.
Tylko że nie ma żadnych nowych graczy na naszym rynku spełniających wymogi. Ani Hyundai, ani Durmazlar, ani CRRC, ani Bozankaya, ani nic innego w tym stylu. Za to pewnie jak zwykle wystartuje Škoda.

Bajdełejem, mam gorącą nadzieję, że Pesa nie da rady spełnić wymogów kredytowych i w przetargu nie wystartuje... Bo kolejnej takiej epopei jak z poprzednim przetargiem nie chciałbym oglądać..

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 710
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

[W TRAKCIE] do 60 tramwajów - 28.09.2018

#212 Post autor: gagacek » 6 sie 2019, o 15:34

Locutus pisze:Panorama to prototyp, nawet nie wiadomo czy to w ogóle będzie kiedykolwiek jeździć. Będzie to wymagało nowatorskiego systemu siłowników hydraulicznych, pozycjonujących człony względem siebie... Czegoś podobnego dokonali już Chorwaci z Končaru, ale tam jednak wózki są umieszczone centralnie, jak w KWP, a to jednak ma wpływ na dynamikę...
To wcale nie wygląda na złe rozwiązanie, właśnie dlatego, że wózki nie naśladują KWP. Natomiast ze względu na te nieszczęsne amortyzatory istotnym problemem może stać się prawidłowa eksploatacja w dłuższym okresie czasu.
Locutus pisze:Naprawdę wierzę. Siemens był bardzo aktywny // Co do Bombardiera - zawsze był obecny w krakowskich przetargach
A ja nie za bardzo. Powodem będą ceny ich wyrobów. Latami Siemens miał gdzieś małych klientów, ale klienci Siemensa... również. To, że teraz coś wypadałoby ugrać nie oznacza (wg mnie oczywiście), że tak będzie.
Zaś co do Bombardiera, hmm... Owszem, był obecny (poprzez Newag) ale inni wybrali odmienną drogę. I to z Pesą włącznie. Związane to było z ich (Bomb.) zawirowaniami patentowymi m.in. w Polsce. Stąd taki wysyp typów: Swing, Tramino, Skoda 26, 28T. Także wypuszczane kaczki dziennikarskie o braku praw do wózków Solarisa w przegranym krakowskim przetargu raczej (czy też celowo) wypaczały rzeczywistość. To miało inne podłoże i było bardziej skomplikowane. Ale to tak na marginesie.
Podsumowując i mocno upraszczając, jeżeli będzie dostęp do technologii w mniejszych pieniądzach, to efekt raczej będzie oczywisty.
Locutus pisze:Tylko że nie ma żadnych nowych graczy na naszym rynku
Trochę tych zapytań jednak było, naprawdę nikt nowy się nie załapie?

A co do Twojej nadziei to ja także mocno trzymam kciuki, aby nie było powtórki z rozrywki ;)

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7454
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[W TRAKCIE] do 60 tramwajów - 28.09.2018

#213 Post autor: Locutus » 7 sie 2019, o 07:21

gagacek pisze:To wcale nie wygląda na złe rozwiązanie, właśnie dlatego, że wózki nie naśladują KWP. Natomiast ze względu na te nieszczęsne amortyzatory istotnym problemem może stać się prawidłowa eksploatacja w dłuższym okresie czasu.
Rozwiązania prototypowe zawsze niosą ryzyko... Często kończy się to tak, że prototyp do niczego się nie nadaje, a już na pewno nie do codziennej intensywnej eksploatacji...
gagacek pisze: A ja nie za bardzo. Powodem będą ceny ich wyrobów.
Tym razem cena to ledwie 35% oceny oferty...
gagacek pisze: Latami Siemens miał gdzieś małych klientów, ale klienci Siemensa... również. To, że teraz coś wypadałoby ugrać nie oznacza (wg mnie oczywiście), że tak będzie.
Zobaczymy... No bo po co by tak się udzielali w tym przetargu, jeśli nie byliby zainteresowani startem?
gagacek pisze: Zaś co do Bombardiera, hmm... Owszem, był obecny (poprzez Newag) ale inni wybrali odmienną drogę. I to z Pesą włącznie. Związane to było z ich (Bomb.) zawirowaniami patentowymi m.in. w Polsce. Stąd taki wysyp typów: Swing, Tramino, Skoda 26, 28T. Także wypuszczane kaczki dziennikarskie o braku praw do wózków Solarisa w przegranym krakowskim przetargu raczej (czy też celowo) wypaczały rzeczywistość. To miało inne podłoże i było bardziej skomplikowane. Ale to tak na marginesie.
A możesz się z nami podzielić swoją wiedzą?
gagacek pisze: Podsumowując i mocno upraszczając, jeżeli będzie dostęp do technologii w mniejszych pieniądzach, to efekt raczej będzie oczywisty.
Jest sepsa - i oby niebiosa nas przed nią uchowały... Stadler ma oczywiście ogromne szanse, ale naprawdę innych graczy wykluczyć nie sposób. W szczególności jeśli Stadler pójdzie na łatwiznę i zaoferuje dokładnie to samo, co w poprzednim przetargu.
gagacek pisze: [Trochę tych zapytań jednak było, naprawdę nikt nowy się nie załapie?
Mordujtrans nie spełnia doświadczenia w kwestii serwisowania (aż do KIO o to poszli), CRRC, Hyundai, Bozankaya czy Durmazlar nie mają ani jednego tramwaju homologowanego w Europie, nie produkują też w UE ani kraju partnerskim... No to kto został? Astra na licencji Siemensa? Nie wiem czy doświadczenie spełniają... Podobnie Končar... Raczej się spodziewam właśnie walki między dużymi graczami rynku tramwajowego...
gagacek pisze: A co do Twojej nadziei to ja także mocno trzymam kciuki, aby nie było powtórki z rozrywki ;)
Ano.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 710
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

[W TRAKCIE] do 60 tramwajów - 28.09.2018

#214 Post autor: gagacek » 7 sie 2019, o 09:50

Locutus pisze:A możesz się z nami podzielić swoją wiedzą?
Gwoli ścisłości, bynajmniej to nie moja wiedza. Jeżeli będziesz chciał potwierdzić to co piszę, to będziesz musiał "trochę" poszukać. MRI ma obecnie martwego linka do archiwum. Ująłem się honorem :hihi: i na szybko próbowałem poszukać starych notek przez archiw.org, ale niestety dużo później je skanowali. W każdym razie:

Metro Report International September 2012 s.246:
"The Pesa Swing and Solaris Tramino are derivates of Bombardier's Cityrunner, as that company's patents were reportedly partly not valid in Poland, Hungary or Romania due to translation errors."

Metro Report International September 2013 s.48:
"Škoda is aggressively marketing its 26T and 28T multi-articulated trams with conventional axles, now that one of Bombardier's patents relating to a vehicle similar to Cityrunner has expired."

;)

ps. Teraz możesz domniemywać np. dlaczego niektóre tramwaje mają tak samo dzwoniące wózki jak Bombardiery. To, że w nich dodatkowo duuużo innych rzeczy dzwoni, telepie się i rozpada w locie, to oczywiście inna sprawa :)

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7454
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[W TRAKCIE] do 60 tramwajów - 28.09.2018

#215 Post autor: Locutus » 7 sie 2019, o 12:29

No ale to dotyczyło pojazdów z wózkami sztywnymi...

W każdym razie dzięki! Nie wiedziałem o tym!

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 710
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

[W TRAKCIE] do 60 tramwajów - 28.09.2018

#216 Post autor: gagacek » 7 sie 2019, o 14:43

Służę uprzejmie. A co do tego:
Locutus pisze:No ale to dotyczyło pojazdów z wózkami sztywnymi...
- A czy NGT6 nie posiada takowego w środkowym członie i właśnie on tak brzęczy? :)
Mając zaś wolnodostępne podstawy konstrukcji wózka można budować własne podtypy, albo wręcz stworzyć np. jego obrotową wersję. Oczywiście wymaga to już mocnej ingerencji w konstrukcję, obliczeń wytrzymałościowych od podstaw. A przekładając to na praktyczne umiejętności wykonawcy, może to sumarycznie skutkować fatalnymi parametrami np. ugięciami skutkującymi zmęczeniem materiału. Czasem też taki producent potrafi zapomnieć, że konstrukcja jego wózka nie skompensuje zużycia obręczy... Ot, taka historia w pigułce ;)

Edek
Zbanowany
Posty: 5
Rejestracja: 29 cze 2019, o 14:25

[W TRAKCIE] do 60 tramwajów - 28.09.2018

#217 Post autor: Edek » 13 sie 2019, o 17:16

tomta1 pisze:
kucyk pisze:I takim sposobem otwarcie ofert nastąpi.... może w połowie przyszłego roku. :eek:
K.rwa jakie to wszystko chore. :wall:
Tak, bo oczywiście najlepiej żeby wszystko zrobić szybciutko. Szybciutko to były robione tramwaje Pesy

Jeśli chcemy, by w przetargu stanęły jakieś liczące się podmioty zagraniczne, to musimy dać im czas na chociażby przetłumaczenie dokumentacji przetargowej. Która nie jest ani krótka, ani pisana prostym językiem. Fakt, że ze względu na cenę zagraniczni nie mają większych szans, ale cena oidp jest kryterium mniejszościowym, więc dajmy im szansę.
W Warszawie wygrał zagraniczny Hyundai, a w Olsztynie z kolei Durmazlar i w obu przypadkach były dużo tańsze od polskiej Pesy.
Lw25 pisze:O ja nie mogę, oni nadal to wrzucają jako skany? :eek:
A niby jak mieliby wrzucać żeby zachować kompatybilność między różnymi programami i platformami?
skejl pisze:Wiele rzeczy można, ale niektóre wymagają kompetencji technicznych. Najprościej wrzucić skan jako dokument urzędowy i Worda jako pomocniczy. Zresztą wykonawcy nieraz wolą dokument Worda od PDF-a, bo można go do woli edytować, w szczególności zachowuje style itp. Niby można też skonwertować PDF-a do Worda, ale tego rodzaju narzędzia różnie działają i byłaby lipa, jakby coś zjadły po drodze. Tak że nawet PDF podpisany elektronicznie w ten czy inny sposób też do końca nie rozwiązuje problemu, bo i tak pasuje załączyć wersję edytowalną.

Tyle z mojej strony, bo wychodzi na to, że 60% ogółu mojej dotychczasowej działalności na tym forum stanowi offtop. :lmao:
Przy czym dokument z Worda byłby niekompatybilny nawet między różnymi wersjami Office.
gagacek pisze:Mądrych offtopów nigdy dość.
skejl pisze:Wiele rzeczy można, ale niektóre wymagają kompetencji
Przepraszam że pozwalam sobie na celowe wycięcie kontekstu Twojej wypowiedzi, ale wydaje mi się, że właśnie taki fragment jak powyżej to clou całego problemu. A to, że potrafią tylko publikować prosty pdf złożeniowy plików graficznych to już tylko taki drobny szczególik.
Przecież nie będą publikować w RTF, PostScript ani LaTeX.
kucyk pisze:
I.G.I pisze: Najważniejsza informacja - kolejne przesunięcie terminu otwarcia kopert na 17 września.
Zaraz przeczytam, że proponowana data otwarcia to 17 września..... 2020. :rotfl:
A tak na poważnie to dla mnie masakra. :/ Czas leci a przetargu jak nie było tak nie ma. :wall:
To ciągłe przesuwanie otwarcia dobitnie też świadczy jak też przygotowane jest do tego wszystkiego nasze krakowskie MPK. :X Żałosny kabaret. :ehh:
Opóżnienie jest korzystne dla MPK bo zwiększa liczbę oferentów.
Do tego pozwoli urzędnikom chwalić się przetargiem tuż przed wyborami.
Locutus pisze:
gagacek pisze: Przetarg raczej rozegra się pomiędzy Stadlerem a nowymi graczami na naszym rynku.
Tylko że nie ma żadnych nowych graczy na naszym rynku spełniających wymogi. Ani Hyundai, ani Durmazlar, ani CRRC, ani Bozankaya, ani nic innego w tym stylu. Za to pewnie jak zwykle wystartuje Škoda.
CAF spełnia wymogi.
Hyundai-Rotem też bym jeszcze nie skreślał, bo ma szansę spełnić.
Tatra-Yug chyba też spełnia wymagania.
Locutus pisze:Bajdełejem, mam gorącą nadzieję, że Pesa nie da rady spełnić wymogów kredytowych i w przetargu nie wystartuje... Bo kolejnej takiej epopei jak z poprzednim przetargiem nie chciałbym oglądać..
Pesa pewnie dostanie kredyt w państwowych bankach, wysoko oprocentowany więc jej oferta będzie z tych droższych ale...
gagacek pisze: A co do Twojej nadziei to ja także mocno trzymam kciuki, aby nie było powtórki z rozrywki ;)
... otwarcie ofert ma być tuż przed wyborami...
Locutus pisze: Tym razem cena to ledwie 35% oceny oferty...
...
Jest sepsa - i oby niebiosa nas przed nią uchowały...
... niska waga ceny premiuje Pesę.
Locutus pisze: Stadler ma oczywiście ogromne szanse, ale naprawdę innych graczy wykluczyć nie sposób. W szczególności jeśli Stadler pójdzie na łatwiznę i zaoferuje dokładnie to samo, co w poprzednim przetargu.
Stadler niby faworyt, ale nałapał zamówień i zdaje się nie ma mocy produkcyjnych.
Podobnie jak w Warszawie może nie być w stanie spełnić terminu dostawy.
Poza tym inni oferenci też mają oferty z poprzedniego przetargu.
Locutus pisze:Mordujtrans nie spełnia doświadczenia w kwestii serwisowania (aż do KIO o to poszli), CRRC, Hyundai, Bozankaya czy Durmazlar nie mają ani jednego tramwaju homologowanego w Europie, nie produkują też w UE ani kraju partnerskim... No to kto został? Astra na licencji Siemensa? Nie wiem czy doświadczenie spełniają... Podobnie Končar... Raczej się spodziewam właśnie walki między dużymi graczami rynku tramwajowego...
CAF został i ma spore szanse na dobry wynik
Skoda też raczej w roli kandydata do top 3 ofert.
Pesa niby nie spełnia wymogów, ale może złożyć ofertę, odwoływać się kilka razy przez rok, wygrać na punkty, a potem nie podpisać umowy albo dostarczyć tramwaje niespełniające wymagań i nie zapłacić kar umownych.
Alstom, Bombardier i Siemens chyba jednak zbyt drogie by wygrać.
Tatra-Yug, Koncar i Astra chyba spełniają wymagania, ale pewnie nawet nie wystartują.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7454
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[W TRAKCIE] do 60 tramwajów - 28.09.2018

#218 Post autor: Locutus » 14 sie 2019, o 07:46

Edek pisze: W Warszawie wygrał zagraniczny Hyundai, a w Olsztynie z kolei Durmazlar i w obu przypadkach były dużo tańsze od polskiej Pesy.
W Warszawie przetarg ciągnął się chyba ze dwa lata. A w Olsztynie żadna Pesa nie startowała, więc nie sposób stwierdzić czy byłaby droższa czy tańsza.
Edek pisze: CAF spełnia wymogi.
CAF uważam za dużego gracza europejskiego rynku.
Edek pisze: Hyundai-Rotem też bym jeszcze nie skreślał, bo ma szansę spełnić.
Nie, nie ma szans. Nie homologuje w Europie tramwaju do 17. września.
Edek pisze: Tatra-Yug chyba też spełnia wymagania.
Słucham? Mają homologację w UE? Produkcję w UE? Produkowali i serwisowali niskacze?
Edek pisze:Pesa pewnie dostanie kredyt w państwowych bankach, wysoko oprocentowany więc jej oferta będzie z tych droższych ale...
Oby nie... Epopeja jak z poprzednim przetargiem nam niepotrzebna.
Edek pisze: ... niska waga ceny premiuje Pesę.
Do niedawna oni wszystkie przetargi zgarniali wyłącznie dzięki cenie...
Edek pisze: Stadler niby faworyt, ale nałapał zamówień i zdaje się nie ma mocy produkcyjnych.
Podobnie jak w Warszawie może nie być w stanie spełnić terminu dostawy.
Poza tym inni oferenci też mają oferty z poprzedniego przetargu.
No ale tu właśnie o to chodzi, że maxa zgarnąć można wyskakując z czymś nowym, a nie z czymś, co już oferowano w poprzednim przetargu. Coś dłuższego, z większą liczbą drzwi.
Edek pisze: CAF został i ma spore szanse na dobry wynik
O ile w ogóle wystartuje... W dialogu technicznym bodaj najpierw zgłosili akces, a potem się wycofali. Ale tak czy siak akurat CAF uważam za dużego gracza.
Edek pisze: Skoda też raczej w roli kandydata do top 3 ofert.
Niewykluczone.
Edek pisze: Pesa niby nie spełnia wymogów, ale może złożyć ofertę, odwoływać się kilka razy przez rok, wygrać na punkty, a potem nie podpisać umowy albo dostarczyć tramwaje niespełniające wymagań i nie zapłacić kar umownych.
Nie wiem czy będą się chcieli tak bawić... Tam już nie rządzi Zaboklicki...
Edek pisze: Alstom, Bombardier i Siemens chyba jednak zbyt drogie by wygrać.
Bo ja wiem? Przy kryterium ceny ledwie 35% wszystko jest możliwe...
Edek pisze: Tatra-Yug, Koncar i Astra chyba spełniają wymagania, ale pewnie nawet nie wystartują.
Tatra-Yug niemal na pewno nie spełnia wymagań... Končar? Zastanawiam się kiedy oni dostarczyli ostatni tramwaj (bo może przerwa w produkcji jest tak duża, że już się nie łapią pod okres, w którym trzeba wykazać się doświadczeniem), zastanawiam się też czy serwisowali swoje tramwaje. I podobne pytania mam w stosunku do Astry... Siedzę na urlopie, z jedynym dostępem do internetu przez komórkę i nie bardzo chce mi się dłubać...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Edek
Zbanowany
Posty: 5
Rejestracja: 29 cze 2019, o 14:25

[W TRAKCIE] do 60 tramwajów - 28.09.2018

#219 Post autor: Edek » 14 sie 2019, o 13:22

Locutus pisze: W Warszawie przetarg ciągnął się chyba ze dwa lata. A w Olsztynie żadna Pesa nie startowała, więc nie sposób stwierdzić czy byłaby droższa czy tańsza.
W Olsztynie były wcześniej bodaj dwa anulowane przetargi w których Pesa i Stadler przekraczały budżet zamawiającego. Dopiero za trzecim podejściem niespodziewanie wystartował Durmazlar, nie dość że jako jedyny oferent to jeszcze się zmieścił w budżecie.
Locutus pisze: Nie, nie ma szans. Nie homologuje w Europie tramwaju do 17. września.
Ten termin może zostać przesunięty jeszcze kilka razy.
Locutus pisze: Słucham? Mają homologację w UE? Produkcję w UE? Produkowali i serwisowali niskacze?
K-1M6 dla Kijowa chyba się łapie.
Locutus pisze:Tatra-Yug niemal na pewno nie spełnia wymagań... Končar? Zastanawiam się kiedy oni dostarczyli ostatni tramwaj (bo może przerwa w produkcji jest tak duża, że już się nie łapią pod okres, w którym trzeba wykazać się doświadczeniem), zastanawiam się też czy serwisowali swoje tramwaje. I podobne pytania mam w stosunku do Astry... Siedzę na urlopie, z jedynym dostępem do internetu przez komórkę i nie bardzo chce mi się dłubać...
Nie ma co gdybać, okaże się jak otworzą oferty.
Stadler, CAF, Skoda, Bombardier, Siemens raczej powinny być.
Ale spodziewam się też jakiejś niespodzianki.
Ostatnio zmieniony 14 sie 2019, o 13:46 przez Edek, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3226
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

[W TRAKCIE] do 60 tramwajów - 28.09.2018

#220 Post autor: tomek_m » 14 sie 2019, o 13:41

Edek pisze:
Locutus pisze: Słucham? Mają homologację w UE? Produkcję w UE? Produkowali i serwisowali niskacze?
K-1M6 dla Kijowa chyba się łapie.
Od kiedy Ukraina jest w UE?

Edek
Zbanowany
Posty: 5
Rejestracja: 29 cze 2019, o 14:25

[W TRAKCIE] do 60 tramwajów - 28.09.2018

#221 Post autor: Edek » 14 sie 2019, o 13:45

Kurcze faktycznie nie jest, przekombinowałem.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7454
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

[W TRAKCIE] do 60 tramwajów - 28.09.2018

#222 Post autor: Locutus » 14 sie 2019, o 18:20

W Olsztynie były dwa przetargi. W obydwu wpłynęła jedna tylko oferta. W pierwszym, anulowanym z powodu przekroczenia budżetu, była to oferta konsorcjum Solaris & Stadler, w drugim, zakończonym podpisaniem umowy, Durmazlar. Pesy nie było ani w jednym ani w drugim. Tak więc kosmiczna cena pesy w przetargu tramwajowym to jak na razie był jednostkowy wybryk - w Warszawie.

Co do tego, że Ukraina nie jest w UE, to już koledzy przypomnieli...

Jeśli chodzi o to, kto wystartuje w przetargu krakowskim - odczucia mam podobne do Twoich, choć startu CAF nie jestem pewien, a Bombardier pewnie znowu wystartuje przez proxy w postaci Newagu...

Ciekawe kto wygra...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Edek
Zbanowany
Posty: 5
Rejestracja: 29 cze 2019, o 14:25

[W TRAKCIE] do 60 tramwajów - 28.09.2018

#223 Post autor: Edek » 16 sie 2019, o 12:30

Ciekawe też ile zajmie rozstrzygnięcie przetargu. MPK chyba by chciało do końca roku.

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 710
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

[W TRAKCIE] do 60 tramwajów - 28.09.2018

#224 Post autor: gagacek » 16 sie 2019, o 12:54

witamy ponownie Ediego jako Edka.
Edek pisze:Przecież nie będą publikować w RTF, PostScript ani LaTeX.
Masz coś do LaTex? Sporo się w nim napisałem i totalnie nie pojmuję takiego zastosowania. PPS to też Twój (głupi) wymysł. RTF, jeżeli dokument ma być edytowalny, to akurat b. dobra opcja. Poza tym Twoja odpowiedź nijak ma się do zawartego cytatu.
Edek pisze:Przy czym dokument z Worda byłby niekompatybilny nawet między różnymi wersjami Office.
Nie określiłeś nawet typu dokumentu Worda. A jeżeli nie wiesz o czym piszesz, to taka prośba: nie wypowiadaj się i nie wprowadzaj innych w błąd.
Edek pisze:... niska waga ceny premiuje Pesę.
Aha. Żródło poproszę.
Edek pisze:Hyundai-Rotem też bym jeszcze nie skreślał, bo ma szansę spełnić.
Ma szansę, bo...?
Edek pisze:Stadler niby faworyt, ale nałapał zamówień i zdaje się nie ma mocy produkcyjnych.
No popatrz, a ja na przykład nie wiem.
Edek pisze:Ciekawe też ile zajmie rozstrzygnięcie przetargu. MPK chyba by chciało do końca roku.
Tyle, ile będzie trzeba :D

Edek
Zbanowany
Posty: 5
Rejestracja: 29 cze 2019, o 14:25

[W TRAKCIE] do 60 tramwajów - 28.09.2018

#225 Post autor: Edek » 30 sie 2019, o 10:43

gagacek pisze:
Edek pisze:... niska waga ceny premiuje Pesę.
Aha. Żródło poproszę.
Pesa finansuje produkcję wysoko oprocentowanymi kredytami, więc musi być droższa od konkurencji która ma własne środki.
gagacek pisze:
Edek pisze:Hyundai-Rotem też bym jeszcze nie skreślał, bo ma szansę spełnić.
Ma szansę, bo...?
Nie wiadomo nawet kiedy ruszy przetarg, mogą jeszcze zdążyć homologować ten jeden wymagany tramwaj w Europie. Albo podpisać umowę o wymianie doswiadczenia z Newagiem czy Modertrans.


Zabawa się skończyła - BAN
Multikonto Art. 2 §5., spamowanie Art. 2 §3. oraz Art. 2 §7. celowe podawanie nieprawdziwych informacji.

Adm. Jopek36

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Przetargi, zakupy, kasacje”