Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 17 wrz 2019, o 03:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 231 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 16  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 cze 2019, o 13:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7027
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
https://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/ ... wiata.html
https://www.wto.org/english/tratop_e/gp ... mobs_e.htm

Naprawdę zapomniałeś, czemu Mercedes przerżnął przetarg na 77 przegubowców w Krakowie?

Przyznaję Ci ostrzeżenie z art. 2. § 7. Regulaminu Forum. Jest to już drugie ostrzeżenie. Trzecie będzie równoznaczne z banem.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 cze 2019, o 09:51 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 15 kwi 2010, o 17:05
Posty: 871
Lokalizacja: Kraków
Przepisy nie są do końca jasne co do Hyundaia. Warunki specjalne nie są uwzględnione w przetargu. Nie zamyka im drogi choćby kooperacja z jakimś innym europejskim producentem. Mają doświadczenie w PL z przetargu z Warszawy i oni łatwo nie odpuszczą.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 cze 2019, o 10:15 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7027
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Wszystko jest jasne. SIWZ wymaga, aby oferent wykazał się homologacją chociaż jednego wagonu tramwajowego w kraju UE. Hyundai nie homologował w UE ani jednego wagonu i to jest koniec ich zabawy w przetarg.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 cze 2019, o 11:34 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 12:22
Posty: 3080
Lokalizacja: Michałowice
sienioo napisał(a):
Przepisy nie są do końca jasne co do Hyundaia. Warunki specjalne nie są uwzględnione w przetargu. Nie zamyka im drogi choćby kooperacja z jakimś innym europejskim producentem. Mają doświadczenie w PL z przetargu z Warszawy i oni łatwo nie odpuszczą.

A czy ta dostawa dla Warszawy już się zakończyła? O doświadczeniu w PL chyba można dopiero mówić w przypadku zakończonej dostawy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 cze 2019, o 13:46 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7027
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Ja myślałem, że Sienioowi chodziło o doświadczenie w bojach z polską administracją (i w udziale w polskim zamówieniu publicznym)... Oczywiście jeśli chodzi o doświadczenie w dostawach, to AFAIK liczą się jedynie wagony, które już przeszły odbiory (natomiast nie ma wymogu, że całość dostaw musi już być zakończona)...

Nawiasem - po ponownej lekturze SIWZ muszę sprostować jeden z moich poprzednich postów. W punkcie o doświadczeniu nie ma nic o tym, gdzie te tramwaje mają jeździć (czyli mogą sobie równie dobrze jeździć w Honolulu), jest za to wymóg aby co najmniej jeden był homologowany w UE. Czyli teoretycznie doświadczenie w dostawach do Turcji mogłoby się liczyć, gdyby oprócz tego choć jeden tramwaj był homologowany w Europie...

Podsumowując - Hyundai spełnia wymóg produkcji w UE lub kraju z umową o równym traktowaniu przedsiębiorców (Korea ma taka umowę), spełnia wymóg doświadczenia w kwestii liczby tramwajów, ale nie spełnia wymogu tramwaju homologowanego w Europie. Durmazlar zaś nie spełnia wymogu produkcji w UE lub kraju z umową o równym traktowaniu przedsiębiorców (gdyż Turcja nie ma takiej umowy z UE podpisanej), spełnia wymóg doświadczenia w kwestii liczby tramwajów, ale nie spełnia wymogu tramwaju homologowanego w Europie. Tak czy inaczej - i jeden i drugi odpada.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 cze 2019, o 18:25 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 15 kwi 2010, o 17:05
Posty: 871
Lokalizacja: Kraków
Tak chodziło mi o podejście do papierów i przetargu.Nie zmienia to faktu, że Hyundai nie odpuści, bo chce zaistnieć ZNACZĄCO w UE. Co jeśli już homologują tramwaj z Turcji? I bach mogą brać udział. A co jeśli wejdą w konsorcjum z Pragoimexem? I bach mogą brać udział.

Jeszcze coś takiego przytoczę:
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 61207.html

"Ponadto HRC przekonuje, że transport morski nie ma wpływu na czas trwania kontraktu – pierwsze pojazdy na Ukrainę i do Grecji dostarczono w krótszym terminie, niż wymagają to Tramwaje Warszawskie"

Nie mam pojęcia co dostarczali w Grecji... I kwestia, że będą chcieli zaistnieć w innych miastach oraz, że będzie serwis w PL.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 cze 2019, o 20:55 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7027
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
sienioo napisał(a):
Tak chodziło mi o podejście do papierów i przetargu.

Cieszę się, że się zrozumieliśmy.
sienioo napisał(a):
Nie zmienia to faktu, że Hyundai nie odpuści, bo chce zaistnieć ZNACZĄCO w UE. Co jeśli już homologują tramwaj z Turcji? I bach mogą brać udział.

Jest to być może kruczek, który mógłby zadziałać, ale wydaje mi się, że nie ma szans, żeby do 15 lipca zorganizować transport tramwaju z Izmir gdzieś do Europy i jeszcze zdążyć zrobić homologację...
sienioo napisał(a):
A co jeśli wejdą w konsorcjum z Pragoimexem? I bach mogą brać udział.

A konsorcjum oczywiście jest jak najbardziej realną opcją… :-)
sienioo napisał(a):
Jeszcze coś takiego przytoczę:
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 61207.html

"Ponadto HRC przekonuje, że transport morski nie ma wpływu na czas trwania kontraktu – pierwsze pojazdy na Ukrainę i do Grecji dostarczono w krótszym terminie, niż wymagają to Tramwaje Warszawskie"

Nie mam pojęcia co dostarczali w Grecji... I kwestia, że będą chcieli zaistnieć w innych miastach oraz, że będzie serwis w PL.

W Grecji były to składy metra dla Aten. A tak poza tym ja ostatnio czytałem, że ci w Polsce, z którymi Koreańczycy chcieliby współpracować, pokazali im środkowy palec (Modertrans na przykład), zaś ci, którzy chcieliby z nimi współpracować z kolei ich zainteresowania nie wzbudzają (Cegielski na przykład)...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 cze 2019, o 16:35 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 28 cze 2017, o 09:01
Posty: 154
Locutus napisał(a):
https://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/944652,zamowienia-publiczne-zasada-rownego-traktowania-przedsiebiorcow-z-calego-swiata.html
https://www.wto.org/english/tratop_e/gp ... mobs_e.htm

Naprawdę zapomniałeś, czemu Mercedes przerżnął przetarg na 77 przegubowców w Krakowie?

Przyznaję Ci ostrzeżenie z art. 2. § 7. Regulaminu Forum. Jest to już drugie ostrzeżenie. Trzecie będzie równoznaczne z banem.

Pozdrawiam!
LOKI

Gdzie ty tam widzisz zakaz startu dla Hyundaia?
To że mogą być dodatkowe wymagania nie wyklucza udziału producentów z Korei czy Chin.


Ostatnio edytowano 10 cze 2019, o 16:48 przez Edi, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 cze 2019, o 16:42 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 28 cze 2017, o 09:01
Posty: 154
Locutus napisał(a):
Wszystko jest jasne. SIWZ wymaga, aby oferent wykazał się homologacją chociaż jednego wagonu tramwajowego w kraju UE. Hyundai nie homologował w UE ani jednego wagonu i to jest koniec ich zabawy w przetarg.

Pozdrawiam!
LOKI

Wystarczy im umowa z firmą która ma tramwaj z taką homologacją.

Locutus napisał(a):
sienioo napisał(a):
Tak chodziło mi o podejście do papierów i przetargu.

Cieszę się, że się zrozumieliśmy.
sienioo napisał(a):
Nie zmienia to faktu, że Hyundai nie odpuści, bo chce zaistnieć ZNACZĄCO w UE. Co jeśli już homologują tramwaj z Turcji? I bach mogą brać udział.

Jest to być może kruczek, który mógłby zadziałać, ale wydaje mi się, że nie ma szans, żeby do 15 lipca zorganizować transport tramwaju z Izmir gdzieś do Europy i jeszcze zdążyć zrobić homologację...
sienioo napisał(a):
A co jeśli wejdą w konsorcjum z Pragoimexem? I bach mogą brać udział.

A konsorcjum oczywiście jest jak najbardziej realną opcją… :-)
sienioo napisał(a):
Jeszcze coś takiego przytoczę:
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 61207.html

"Ponadto HRC przekonuje, że transport morski nie ma wpływu na czas trwania kontraktu – pierwsze pojazdy na Ukrainę i do Grecji dostarczono w krótszym terminie, niż wymagają to Tramwaje Warszawskie"

Nie mam pojęcia co dostarczali w Grecji... I kwestia, że będą chcieli zaistnieć w innych miastach oraz, że będzie serwis w PL.

W Grecji były to składy metra dla Aten. A tak poza tym ja ostatnio czytałem, że ci w Polsce, z którymi Koreańczycy chcieliby współpracować, pokazali im środkowy palec (Modertrans na przykład), zaś ci, którzy chcieliby z nimi współpracować z kolei ich zainteresowania nie wzbudzają (Cegielski na przykład)...

Pozdrawiam!
LOKI

Newag jest zainteresowany współpracą przy produkcji w zamian za swoje doświadczenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 cze 2019, o 07:06 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7027
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
@ Edi Po pierwsze - poprzednie ostrzeżenie otrzymałeś za to, że uporczywie twierdziłeś, że Turcja ma podpisane umowy o równym traktowaniu podmiotów gospodarczych z UE (podczas gdy nie jest to prawda), nie za możliwość czy niemożliwość startu Hyundai. Po drugie - owszem, teoretycznie Hyundai mógłby wystartować w konsorcjum z dawcą doświadczenia - pytanie tylko czy takiego dawcę znajdzie. Co do konsorcjum z Newagiem - odpada. Owszem, Nevelo ma homologację w jednym z krajów UE, ale został wyprodukowany przed trzyletnim okresem, którego dotyczy wymóg doświadczenia. Zresztą Newag ma podpisaną umowę o współpracy z Bombardierem i zapewne wystartuje z NGT8.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 cze 2019, o 07:05 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7027
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Jest świeża porcja pytań i odpowiedzi. Głównie sprawy finansowo-administracyjne (w tym ktoś znowu marudzi o wysokość linii kredytowej, pewnie Pesa), ktoś chciałby, żeby EZT były uznawane w ramach doświadczenia (zapewne Newag), MPK oczywiście pozostaje nieugięte, ktoś też zwraca uwagę na drobną rozbieżność pomiędzy kryterium oceny wózków a opisem wózka (MPK poprawia), ktoś się pyta czy wózek skrętny bez czopu i belki, osadzony na systemie cięgien i prowadnic z elementami gumowymi będzie OK (MPK pisze że jak spełnia wymagania zawarte w SIWZ, to i owszem), jest też jakieś marudzenie o zdolność do holowania, zwłaszcza w trybie jazdy bateryjnej (tu też MPK nic nie zmienia)... Ktoś chciałby, aby tramwaje mogły mieć skosy na dole (oczywiście MPK się nie zgadza)... Nic rewolucyjnego...

Z innej beczki - zaczynam się zastanawiać jaka jest maksymalna długość tramwaju typu NGT8, który by spełniał wymogi dotyczące skrajni... Bo teoretycznie tramwaje o takim układzie członów i wózków mogą być całkiem długie - bombardiery Flexity Classic dla Bremy mają 35,4 m zaś alstomy Regio Citadis dla Hagi aż 36,8 m... Gdyby taki tramwaj mieścił się w skrajni, spokojnie mógłby zgarnąć maksa we wszystkich kryteriach technicznych (włącznie z tym za długość i za dodatkowe drzwi)...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 cze 2019, o 10:56 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 12:22
Posty: 3080
Lokalizacja: Michałowice
Locutus napisał(a):
... ktoś chciałby, żeby EZT były uznawane w ramach doświadczenia (zapewne Newag)

Tramwaj w zasadzie jest EZT. Nie wiem dlaczego ta definicja funkcjonuje tylko w nomenklaturze kolejowej. Budowa i działanie jest to samo. :]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 cze 2019, o 13:34 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 28 cze 2017, o 09:01
Posty: 154
Jeśli Newag startuje z Bombardierem to niepotrzebne mu uznanie EZT w kryterium doświadczenia.

To zapewne Hyundai jest tym zainteresowany by EZT i metro zostały uznane w ramach doświadczenia skoro tramwaje dla Izmir się nie łapią.

I jeśli MPK się nie zgodzi to można się spodziewać odwołania do KIO.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 cze 2019, o 14:11 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 wrz 2016, o 09:00
Posty: 613
Żabeczko napisz coś jeszcze, np. czy kryterium spełni doświadczenie z produkcji łodzi podwodnych bo inaczej chłopcy do KIO pójdą. Coś w tym stylu, najlepiej na 10 kolejnych stron.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 cze 2019, o 14:32 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 13:21
Posty: 2005
Lokalizacja: Kreuzberg
Termin odwołania do KIO to już dawno upłynął.

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 231 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 16  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL