Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 17 cze 2019, o 13:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 178 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 maja 2019, o 21:43 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 8 lip 2015, o 10:07
Posty: 685
Teraz ci powiem taką tajemnicę - to, że jest awaria, to nie znaczy, że ją widać. Tramwaje mogą po prostu nie wyjechać z zajezdni. Czy po prostu po awarii samodzielnie zjechać do zajezdni. Jednak rzadko awaria polega na tym, że cały wagon się pali :D

Oczywiście te opinie - mimo że wiele - o wysokiej awaryjności Gamm nie są jakimś potwierdzeniem na 100%, ale jednak w każdej plotce ziarnko prawdy. Ale najważniejsze jest to, że brak spektakularnych awarii na mieście nie znaczy, że ich nie ma.
Zwłaszcza kiedy chodzi tu o klapę wizerunkową oraz powiązania między przewoźnikiem a producentem.

Przecież na zajezdni jest rezerwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 maja 2019, o 23:42 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 16 cze 2012, o 11:56
Posty: 660
Lokalizacja: Z-cie/Kraków
Jeżeli ten zapis w takim kształcie zostanie, to Modertrans się nie załapie, chyba że termin składania ofert ulegnie znaczącemu przedłużeniu. Pomimo zmiany, w dalszym ciągu pod wymóg serwisowania Bety się nie łapią, bo żaden z wózków nie jest zabudowany w części niskiej podłogi. A Gammy, choć prawdopodobnie zostanie do czasu otwarcia ofert dostarczone 15 sztuk, będą zbyt krótko w eksploatacji by spełnić wymóg doświadczenia w serwisowaniu. Wynika z tego, że MPK raczej ich nie chce. Choć oczywiście specyfikacja może jeszcze ulec zmianie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 maja 2019, o 08:45 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 wrz 2016, o 09:00
Posty: 574
PanA napisał(a):
Podobno te seryjne Gammy są akurat bardzo awaryjne.
No i w ogóle wnętrze to jakaś porażka.
Poza tym, Modertrans to bardziej manufaktura niż zakład produkujący pojazdy, więc jakiekolwiek napalanie się jest bezsensowne.
Totalny bezsens. Podobno, to...
"No i w ogóle wnętrze to jakaś porażka." - jechałeś? Wydaje mi się, że nie. Chyba za dużo naczytałeś się bzdetów wypisywanych przez fanatyków jedynie słusznej firmy :D
I zastanów się sam, czy manufaktura produkuje serię 50 wozów, oraz czy jakość zależy od tego czy produkuje je niby-manufaktura, czy też jakość zależy bardziej od jakości dawców najważniejszych komponentów?
PanA napisał(a):
Teraz ci powiem taką tajemnicę - to, że jest awaria, to nie znaczy, że ją widać. Tramwaje mogą po prostu nie wyjechać z zajezdni. Czy po prostu po awarii samodzielnie zjechać do zajezdni. Jednak rzadko awaria polega na tym, że cały wagon się pali :D
A może trochę bardziej konkretnie? Mają dyskotekę a'la krakowiaki? Jak nie, to co insynuujesz?
marcin1410 napisał(a):
A Gammy, choć prawdopodobnie zostanie do czasu otwarcia ofert dostarczone 15 sztuk, będą zbyt krótko w eksploatacji by spełnić wymóg doświadczenia w serwisowaniu.
Jeżeli tak jest to szkoda, bo konkurencja jest bardzo wskazana, a jak z praktyki wiemy wprowadzone przez decydenta sztuczne ograniczenie nie uszczelni przetargu, tylko go znacząco wydłuży.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 maja 2019, o 09:05 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6862
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Fakt, że o Gammach słyszałem same pozytywne opinie (w kwestii awaryjności przynajmniej, bo wnętrze niestety jest spartaczone - te szykany nad wszystkimi wózkami mają bardzo nieoczywistą geometrię i naprawdę łatwo tam wyciąć orła jak się nie patrzy pod nogi)...

Ale tak czy siak, jak już napisano, Modertrans odpada ze względu doświadczenie w serwisowaniu.

Pesę powinny wyeliminować zapisy o wysokości linii kredytowej (zresztą w pytaniach i odpowiedziach ta kwestia już się przewinęła i MPK pozostało nieugięte)...

Jak na razie Stadler wydaje się być faworytem... Inni producenci podobnych konstrukcji przegrają ceną...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 maja 2019, o 09:19 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 wrz 2016, o 09:00
Posty: 574
Locutus napisał(a):
bo wnętrze niestety jest spartaczone - te szykany nad wszystkimi wózkami mają bardzo nieoczywistą geometrię i naprawdę łatwo tam wyciąć orła jak się nie patrzy pod nogi)...
Bo ja wiem? Wnęki musiały się pojawić, powstały przez adaptację czeskich wózków. Ale czy to naprawdę takie utrudnienie? Ciasnota taka sama jak np. w tylnej części krakowiaka. Ale jak M. odpada, to i tak tematu nie ma ;)

Cena - hmm... Zobaczymy, co tam nam się radośnie objawi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 maja 2019, o 09:38 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 27 gru 2012, o 18:39
Posty: 373
Lokalizacja: Kraków
Locutus napisał(a):
Fakt, że o Gammach słyszałem same pozytywne opinie (w kwestii awaryjności przynajmniej, bo wnętrze niestety jest spartaczone - te szykany nad wszystkimi wózkami mają bardzo nieoczywistą geometrię i naprawdę łatwo tam wyciąć orła jak się nie patrzy pod nogi)...


Byłem w lutym w Poznaniu i jechałem seryjną wersją Gammy. Największym minusem wnętrza jest moim zdaniem fakt, że dużo siedzień jest na podeście. Jest to utrudnienie dla osób starszych i lekki absurd jeśli chodzi o pojazdy niskopodłogowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 maja 2019, o 10:06 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sie 2017, o 11:19
Posty: 513
Jest w tym przetargu jakiś wymóg ilości miejsc dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi tak jak w autobusach?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 maja 2019, o 07:08 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6862
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
@ Gagacek - nawet w Krakowiaku idziesz prosto jak chcesz przejść między wózkami. A w mordujtransie albo idziesz zygzakiem, albo zaliczasz glebę...

@ Pasażer Mobilisu - punkt VI.8.6 załącznika nr I do SIWZ brzmi "nie dopuszcza się umieszczenia siedzeń na podestach".

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 maja 2019, o 07:22 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 wrz 2016, o 09:00
Posty: 574
- Ale tam chociaż w cywilizowany sposób przejdziesz z bagażami :xP A tak poważnie to do każdej konstrukcji można się gdzieś przyczepić. Ja za całą tramwajową akcję mam do poznaniaków wielki szacunek.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 maja 2019, o 15:57 
Offline
Inspektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2010, o 16:40
Posty: 318
Lokalizacja: Kielce / Kraków
Modertrans skarży się na warunki krakowskiego przetargu na 60 tramwajów
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... ZTxTgdQvko


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 maja 2019, o 18:32 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6862
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Oni se jaja robią:

Cytuj:
Modertrans twierdzi, że w żadnym z postanowień dokumentacji zamawiający nie zawarł wprost wymogu, że zamawiane i serwisowane tramwaje muszą posiadać wózek lub wózki zabudowane w części niskiej podłogi.


Przecież fizycznie niemożliwym jest zbudowanie tramwaju co najmniej trzydziestometrowego, w co najmniej osiemdziesięciu procentach niskopodłogowego bez wózków pod niską podłogą.

Ciekawe co na to KIO...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 maja 2019, o 10:50 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 wrz 2016, o 09:00
Posty: 574
Mam pytanie, czy te zapisy w SIWZ zostały zachowane?
Locutus napisał(a):
No i nie należy zapominać, że wymagane jest min. 85% niskiej podłogi
Locutus napisał(a):
W części dotyczącej doświadczenia w dostawach wymóg 70% LF pozostaje zachowany.

A jeśli chodzi o jazdę w KIO, to na końcu i tak będzie:
Locutus napisał(a):
punkt VI.8.6 załącznika nr I do SIWZ brzmi "nie dopuszcza się umieszczenia siedzeń na podestach"
- i jakoś nie widzę, aby mogli to obejść...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 maja 2019, o 12:34 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 9 gru 2014, o 23:02
Posty: 743
Lokalizacja: Kraków
Locutus napisał(a):
Oni se jaja robią:

Cytuj:
Modertrans twierdzi, że w żadnym z postanowień dokumentacji zamawiający nie zawarł wprost wymogu, że zamawiane i serwisowane tramwaje muszą posiadać wózek lub wózki zabudowane w części niskiej podłogi.


Przecież fizycznie niemożliwym jest zbudowanie tramwaju co najmniej trzydziestometrowego, w co najmniej osiemdziesięciu procentach niskopodłogowego bez wózków pod niską podłogą.

Ciekawe co na to KIO...

Pozdrawiam!
LOKI


Aż nie wierzę, że to piszę... Loki ma rację i podpisuję się pod tym. Odwołanie Modertransu to jest jakaś kpina. Nie mam pojęcia jak oni to sobie wyobrażają... min. 25,5 m/maks. 31,45m podzielone na trzy, lub więcej, części i nigdzie nie jest to podparte (początku i końca nie liczę)? Wróć to będzie się opierać... o szyny torowiska.
Zaraz... może to właśnie jest to. Oni myślą, że chcemy kupić szlifierki do szyn. :wall: Cóż, Modertransie zmień dilera i to teraz, zaraz. ;D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 maja 2019, o 14:06 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 wrz 2016, o 09:00
Posty: 574
volferssj napisał(a):
Oni myślą, że chcemy kupić szlifierki do szyn.
Ale spokojnie... Jedna to by się akurat bardzo przydała. Nawet gdyby klient stawiał opór :D I co prawda niezbadane są wyroki KIO, ale po takim wniosku... :D Mnie osobiście akurat taki wniosek nie przeszkadza, ale jeżeli Wam tak... :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 maja 2019, o 06:42 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6862
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
@ Gagacek - jedyne, co się zmieniło w zapisach dotyczy kwestii doświadczenia w serwisowaniu tramwajów. Było wymagane serwisowanie tramwajów przynajmniej w 70% niskopodłogowych, teraz jest wymagane serwisowanie tramwajów częściowo niskopodłogowych z co najmniej jednym wózkiem umieszczonym pod niską podłogą (poza tym chodzi o piętnaście sztuk przez dwanaście miesięcy i to się nie zmieniło). Reszta pozostaje bez zmian.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 178 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL