PESA

Moderator: Moderatorzy

piechur
Inspektor
Posty: 481
Rejestracja: 13 paź 2013, o 10:43
Lokalizacja: Kraków

PESA

#31 Post autor: piechur » 25 paź 2015, o 10:08

Wywiad z Tomaszem Zaboklickim (prezesem PESY) pt. "Produkujemy najwięcej tramwajów na świecie"
http://www.forbes.pl/tomasz-zaboklicki- ... 8,1,1.html
Ciekawszy fragment:
Ile jeszcze tramwajów musicie wyprodukować?

Zostało sto, a obecnie nasze możliwości produkcyjne to 30 pojazdów miesięcznie.
Niby do końca roku są jeszcze ponad dwa miesiące aczkolwiek Krakowiaki to nie jedyne zamówienie jakie wykonuje obecnie firma.

rafaello
Dyrektor
Posty: 7949
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 23:20
Lokalizacja: Bieżanów

PESA

#32 Post autor: rafaello » 10 lis 2015, o 19:02

piechur pisze:Wywiad z Tomaszem Zaboklickim (prezesem PESY) pt. "Produkujemy najwięcej tramwajów na świecie"
http://www.forbes.pl/tomasz-zaboklicki- ... 8,1,1.html
Tak dla kontrastu: ;D
Walka z czasem. Klopoty PESY.

bomsiarz
Dyspozytor
Posty: 578
Rejestracja: 12 wrz 2015, o 19:17
Lokalizacja: Prądnik Czerwony

PESA

#33 Post autor: bomsiarz » 11 lis 2015, o 16:44

Ciekawi mnie czy ten "kryzys" w PESIE uda się opanować. Nie potrzebnie brali tyle zamówień, choć co się dziwić-aby utrzymać się trzeba właśnie w taki sposób działać. Cały czas na krawędzi. Powinni trochę przystopować z tymi zamówieniami, zrealizować obecne zamówienia dla Krakowa, Łodzi, Poznania i Darty dla PKP. Powinni też poprawić jakość wykonania wnętrza bo o ile z zewnątrz są ładne to wewnątrz trochę denerwują te niedokręcone panele :)

Poprawiłem :)
Ostatnio zmieniony 11 lis 2015, o 18:14 przez bomsiarz, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

PESA

#34 Post autor: Kaszmir » 11 lis 2015, o 17:21

Proszę stosować spację po przecinkach.

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2354
Rejestracja: 1 sie 2014, o 12:23
Lokalizacja: Kraków

PESA

#35 Post autor: DaroKRK » 11 lis 2015, o 18:48

Potem jak sobie narobią zamówień to im wystarczą same aneksy do umów, bo nie będzie groziła utrata dużego dofinansowania z UE. Niepotrzebnie brali, ale też nie spodziewali się, że wygrają np w Krakowie.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

PESA

#36 Post autor: tomek_m » 11 lis 2015, o 20:55

DaroKRK pisze:Potem jak sobie narobią zamówień to im wystarczą same aneksy do umów, bo nie będzie groziła utrata dużego dofinansowania z UE.
Jakoś teraz właśnie grozi i robią wszystko aby zdążyć.

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2354
Rejestracja: 1 sie 2014, o 12:23
Lokalizacja: Kraków

PESA

#37 Post autor: DaroKRK » 11 lis 2015, o 23:51

To naturalne. Poza tym zobowiązani są umowami więc muszą to zrobić. Ja tylko poruszyłem sytuację na przyszłość.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7814
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

PESA

#38 Post autor: Locutus » 14 lis 2015, o 12:32

Chyba wszyscy zgadzamy się, że Pesa miała apetyt większy niż pojemność żołądka i w efekcie teraz się dławi... Strasznie nieprofesjonalne podejście... Odpowiedzialne za podejmowanie decyzji o starcie w przetargach osoby powinny wiedzieć jakie są moce przerobowe firmy i nie brać zamówień ponad możliwości... Naprawdę krzywda by im się nie stała, gdyby odpuścili sobie ze dwa przetargi... Dostaliby wtedy pełną kasę za zamówienia (bez kar umownych za opóźnienia), zachowaliby renomę perełki polskiego przemysłu, klienci (tak Pesy jak i innych firm, które wygrałyby odpuszczone przez Pesę przetargi) byliby szczęśliwi...

No ale nie... Nie wiem na ile to, co pisze użytkownik Combino pod artykułami z serwisu Transinfo jest wiarygodne, ale z jego słów wynika, że Pesa absolutnie nie chciała wpuścić Newagu na rynek tramwajowy (przetarg Krakowski, gdzie Newag uzyskałby doświadczenie umożliwiające mu potem samodzielne starty w przetargach w całym kraju), nie chcieli też w żadnym wypadku oddać Łodzi Solarisowi a rezultaty obserwujemy obecnie.

Tak czy siak – trzymam kciuki, żeby jednak zdarzył się cud i żeby się wyrobili.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

PESA

#39 Post autor: Kaszmir » 14 lis 2015, o 12:46

No ale było też powiedziane, że w chwili rozstrzygania przetargów nie spodziewano się, że będzie takie opóźnienie z dofinansowaniem. I to oznaczało w kilku przypadkach przesunięcie o parę miesięcy, bo nie mogli/nie chcieli zacząć konstruowania wozów skoro nie wiadomo było, czy przetarg w ogóle zostanie zakończony.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

PESA

#40 Post autor: tomek_m » 14 lis 2015, o 19:40

Locutus pisze: Naprawdę krzywda by im się nie stała, gdyby odpuścili sobie ze dwa przetargi... klienci (tak Pesy jak i innych firm, które wygrałyby odpuszczone przez Pesę przetargi) byliby szczęśliwi...
A my przez to pewnie nie mielibyśmy w Krakowie "Krakowiaków", tylko coś innego niewiadomego... :hmm:
No ale nie... Pesa absolutnie nie chciała wpuścić Newagu na rynek tramwajowy
A dziwisz im się? powstałby wtedy dla nich kolejny konkurent, z którym trzeba by się podzielić polskim rynkiem tramwajowym.
Kaszmir pisze:No ale było też powiedziane, że w chwili rozstrzygania przetargów nie spodziewano się, że będzie takie opóźnienie z dofinansowaniem. I
Bo tak naprawdę, to całej tej obecnej sytuacji zawinili urzędnicy "na górze" zwlekając z podpisaniem dofinansowania, podejrzewam że gdyby zrobiono to od razu, nie byłoby teraz problemów.

CzynDobro4Fun
Dyrektor
Posty: 1098
Rejestracja: 1 cze 2013, o 23:00

PESA

#41 Post autor: CzynDobro4Fun » 14 lis 2015, o 23:29

Ja myślę, że problemem jest to, że PESA mentalnie dalej tkwi w głębokim PRL-u. Byle jak, byle było, jakoś to się załatwi. Mam nadzieję, że jednak dostarczą Krakowiaki, a potem skończą jak PRL. Bez normalnego zarządzania, ta firma nigdy nie wywiąże się należycie z umowy i w myśl zasadzie - zero odpowiedzialności - dalej będzie robić taką chałę.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7814
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

PESA

#42 Post autor: Locutus » 15 lis 2015, o 11:06

Kaszmir pisze:No ale było też powiedziane, że w chwili rozstrzygania przetargów nie spodziewano się, że będzie takie opóźnienie z dofinansowaniem. I to oznaczało w kilku przypadkach przesunięcie o parę miesięcy, bo nie mogli/nie chcieli zacząć konstruowania wozów skoro nie wiadomo było, czy przetarg w ogóle zostanie zakończony.
Nikt ich nie zmuszał do przedłużania ważności oferty w nieskończoność. Najmądrzejszą decyzją Pesy z ostatnich czasów była rezygnacja z opcji dla Wrocławia...
tomek_m pisze:A my przez to pewnie nie mielibyśmy w Krakowie "Krakowiaków", tylko coś innego niewiadomego... :hmm:
Bombardier NGT10 nie wydaje mi się czymś niewiadomym.;-)
tomek_m pisze: A dziwisz im się? powstałby wtedy dla nich kolejny konkurent, z którym trzeba by się podzielić polskim rynkiem tramwajowym.
W zaistniałej sytuacji – gdy zamówień było zbyt dużo by im podołać – owszem, dziwię im się. Może jeszcze wszystko dobrze się skończy, ale tak czy siak będą straty finansowe plus straty które o wiele trudniej odrobić – na renomie firmy, która poszła kompletnie w drzazgi...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

PESA

#43 Post autor: tomek_m » 15 lis 2015, o 11:18

Locutus pisze: Nikt ich nie zmuszał do przedłużania ważności oferty w nieskończoność.
Tylko wtedy MPK musiałoby rozpisać kolejny przetarg, który byłby rozpisany jakoś w tym czasie dopiero, co spowodowałyby zastąpienie 3x105 niemal rok później. Pytanie, czy te gruchoty jeszcze by wytrzymały kolejny rok eksploatacji?
Locutus pisze:... tak czy siak będą straty finansowe plus straty które o wiele trudniej odrobić – na renomie firmy, która poszła kompletnie w drzazgi...
PESA poszła w drzazgi? nie wydaje mi się :hmm: Jeszcze działa

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7814
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

PESA

#44 Post autor: Locutus » 15 lis 2015, o 11:36

Chodziło mi o to, że renoma firmy poszła w drzazgi.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2354
Rejestracja: 1 sie 2014, o 12:23
Lokalizacja: Kraków

PESA

#45 Post autor: DaroKRK » 15 lis 2015, o 12:21

Żadnych NGT10 by nie było, bo nie zwlekali by do lipca z podpisaniem umowy. No chyba że ludzie z Bombardiera mają swoje wtyki w rządzie :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „2. Producenci i przetargi”