Wiem,że jeszcze przed roztrzygnięciem przetargu przedstawiciele Bombardiera wyrażali wątpliwości co do czasu realizacji tego kontraktu.Nawet zakładając montaż w krakowskim TR.DaroKRK pisze:Żadnych NGT10 by nie było, bo nie zwlekali by do lipca z podpisaniem umowy. No chyba że ludzie z Bombardiera mają swoje wtyki w rządzie
PESA
Moderator: Moderatorzy
PESA
PESA
Zaboklicki: I tak wyprodukujemy metro
http://infotram.pl/zaboklicki-i-tak-wyp ... 84564.html
http://infotram.pl/zaboklicki-i-tak-wyp ... 84564.html
Ten projekt jest realizowany, niezależnie czy będzie to warszawskie, czy jakiekolwiek inne metro. Pracujemy – zapewnia Zaboklicki.
PESA
PESA wyróżniona za Krakowiaka w Londynie
http://infotram.pl/pesa-wyrozniona-za-k ... 88291.html
Dwa wyróżnienia: Project of the year over 50mln EUR ("Projekt roku w kategorii powyżej 50 mln EUR") oraz Outstanding Engineering Achievement ("Wybitne Osiągnięcie Inżynieryjne").
http://infotram.pl/pesa-wyrozniona-za-k ... 88291.html
Dwa wyróżnienia: Project of the year over 50mln EUR ("Projekt roku w kategorii powyżej 50 mln EUR") oraz Outstanding Engineering Achievement ("Wybitne Osiągnięcie Inżynieryjne").
-
- Dyrektor
- Posty: 2119
- Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
- Lokalizacja: Kraków
PESA
Czemu kpina?
Ten projekt wcale nie jest zły, złe jest raczej podejście pesy, żeby wszystko zrobić na szybko i na odwal się
Natomiast sam projekt, gdyby był nieznacznie bardziej dopracowany i składany na spokojnie przez inną firmę, to pewnie nie byłoby się do czego doczepić 



- Locutus
- Moderator
- Posty: 8029
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
PESA
Chodzi o to, że dostali nagrody za ekspresowe przygotowanie i zrealizowanie projektu oraz za to, że udało im się dostarczyć tramwaje w terminie pozwalającym na rozliczenie dotacji unijnych... Zupełnie pomija się to, że ekspresowość realizacji przełożyła się na niską jakość (czy naprawdę warto nagradzać coś, co można określić mianem "szybko i byle jak"?) oraz fakt, że mimo dostawy umożliwiającej rozliczenie i tak opóźnienia były tak duże, że została naliczona wielomilionowa kara...
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
PESA
To chyba raczej "jury" czy kto tam oceniał ten projekt nie obchodziło, zapewne oceniali sam projekt jako taki.Locutus pisze:mimo dostawy umożliwiającej rozliczenie i tak opóźnienia były tak duże, że została naliczona wielomilionowa kara...
Pozdrawiam!
LOKI
- Locutus
- Moderator
- Posty: 8029
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
PESA
No właśnie o tym piszę, że kara za opóźnienia jury nie obeszła i mimo jej naliczenia przyznali nagrodę za terminowość... Śmiechu warte!
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
PESA
Polskie miasta zamówią 500-600 tramwajów. Ile będzie z Pesy?
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 53273.html
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 53273.html
Tutaj na pierwszy plan wysuwa się Kraków, który postawił ciekawy wymóg jazdy bez zasilania bez sieci trakcyjnej przez 3 km. To realne?
Tak naprawdę nikt takiego produktu na rynku nie ma, nigdzie na świecie żaden z dostawców takich pojazdów nie dostarczył. Zazwyczaj na odcinkach z jazdą autonomiczną istnieje możliwość doładowywania pojazdu na przystankach. Kraków takiego rozwiązania nie przewidział w pierwotnej specyfikacji.
Warto wziąć pod uwagę kwestie ekologii – jeśli baterie mają starczyć do obsługi trasy przez 10 lat, oznacza to ich potężną masę. Później dochodzą do tego składowanie i utylizacja. Oczywiście nie oznacza to, że ten warunek nie jest do spełnienia, ale pojawia się pytanie o koszty i czy na pewno warto. Wydaje się, że pewne ustępstwa będą musiały być uczynione. Inna kwestia, czy tramwaj z siecią trakcyjną, jeżdżący od ponad stu lat, nie wpisał się już wystarczająco w krajobraz miejski.
- Locutus
- Moderator
- Posty: 8029
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
PESA
http://wyborcza.biz/biznes/1,147749,211 ... BizLinkZ20
Pesa chyba koniecznie się stara o to, żeby pójść na dno...
Pozdrawiam!
LOKI
Pesa chyba koniecznie się stara o to, żeby pójść na dno...
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
PESA
Tak odnośnie tego artykułu
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 81146.html i lamentu prezesa PESY w nim.
https://youtu.be/w9EgGcQGz7A?t=2m22s
Włączcie sobie ten film i od razu dajcie pauzę. W 2:22 pięknie widać jak jest "spasowana" linia okien w DARCIE.
Przyglądał się ktoś "Krakowiakowi" z tej perspektywy?
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 81146.html i lamentu prezesa PESY w nim.
https://youtu.be/w9EgGcQGz7A?t=2m22s
Włączcie sobie ten film i od razu dajcie pauzę. W 2:22 pięknie widać jak jest "spasowana" linia okien w DARCIE.
Przyglądał się ktoś "Krakowiakowi" z tej perspektywy?
PESA
Jak to możliwe żeby wypuścić taki "towar" do klienta? Dla mnie jest to nie do pomyślenia.tomek_m pisze: Włączcie sobie ten film i od razu dajcie pauzę. W 2:22 pięknie widać jak jest "spasowana" linia okien w DARCIE.

[Odwołanie MPK do sądu] do 50 tramwajów - 17.08.2016
gagacek pisze:Edit:
Obawiam się, że w Krakowie będzie walka do upadłego. TW skasowały zapis w przetargu, że wykonawca musi wykazać się dostawami tramwajów które uzyskały dopuszczenie do eksploatacji (homologację) w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej. Oj, będzie się działo
Będę nudny: Oj, będzie się w Krakowie działoPięć ofert w Warszawie
Na złożenie ofert zdecydowali się:
Solaris&Stadler - 2.209 mld zł brutto,
Hyundai - 2,236 mld zł brutto,
Skoda - 2.720 mld zł brutto,
PESA - 2,722 mld zł brutto
Alstom - 3.419 mld zł brutto.

[Odwołanie MPK do sądu] do 50 tramwajów - 17.08.2016
To PESA aż tak się ceni za ten swój złom?gagacek pisze:
Pięć ofert w Warszawie
Na złożenie ofert zdecydowali się:
Solaris&Stadler - 2.209 mld zł brutto
....
PESA - 2,722 mld zł brutto
