PESA

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 8033
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

PESA

#16 Post autor: Locutus » 26 wrz 2015, o 10:28

kucyk pisze:Może takie coś wygra przetarg w Krakowie? :hmm:
Póki co Pesa chce przyciągnąć do siebie miasta Europy zachodniej.
Primo – nie wygra, bo Kraków chce tramwaje z wózkami skrętnymi, o długich członach i ilości wózków większej niż liczba członów.

Secundo – naprawdę nie rozumiem, po co Pesie w ofercie trzeci wariant na temat tej samej konstrukcji, czyli tramwaju wieloprzegubowego z krótkimi członami opartymi na wózkach sztywnych i dłuższymi zawieszonymi pomiędzy nimi (w końcu mają już rodziny Swing oraz Jazz)...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

PESA

#17 Post autor: Mistrzejowiczanin » 26 wrz 2015, o 10:48

kucyk pisze:Może takie coś wygra przetarg w Krakowie? :hmm:
Póki co Pesa chce przyciągnąć do siebie miasta Europy zachodniej.
Ładny, ale i tak przy trzyletnim NGT8 wygląda mało wyjściowo. Nawet ich własny Krakowiak jest ładniejszy od tego projektu, więc nie ma powodu do dumy.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

PESA

#18 Post autor: yosujiro » 26 wrz 2015, o 12:12

A ja powiem jedno- po Krakowiaku już nigdy więcej Pesy w Krakowie! Jakkolwiek by nie wyglądała...

PanA
Dyrektor
Posty: 1093
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

PESA

#19 Post autor: PanA » 26 wrz 2015, o 16:09

Serio? Po Krakowiaku musiałeś to stwierdzić? ;)
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

PESA

#20 Post autor: yosujiro » 26 wrz 2015, o 17:34

Tak. Co w tym dziwnego? Te warszawskie są znośne w porównaniu do Krakowiaka, więc miałem nadzieję, że w Krakowie nie będzie gorzej.

PanA
Dyrektor
Posty: 1093
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

PESA

#21 Post autor: PanA » 26 wrz 2015, o 20:32

Super. Tylko wszystkie Swingi wydane przez Pesę miały "wady konstrukcyjne", z Jazzami zobaczymy. Może też będą korodować :rotfl:
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

PESA

#22 Post autor: yosujiro » 26 wrz 2015, o 21:33

Nie masz większych problemów? Zawsze Twoje musi być na wierzchu? Wady konstrukcyjne Krakowiaków jeszcze prędzej czy później wyjdą. A warszawskie tramy przynajmniej są rozsądnie złożone, a już na pewno o niebo lepiej niż Krakowiak...

PanA
Dyrektor
Posty: 1093
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

PESA

#23 Post autor: PanA » 26 wrz 2015, o 22:22

Pomijając niemerytoryczne rzeczy - Pesa przez lata dawała dowody, że to szrot. Tylko Newag i Solaris, i ewentualnie Solbus.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

PESA

#24 Post autor: yosujiro » 26 wrz 2015, o 22:57

Newag? Nevelo zbyt dobrej opinii nie ma. Solbus? Chyba tramwajów nie produkuje, a przypominam, że wspominałem o tym, iż nie chcę kolejnych tramwajów od Pesy. Pociągi są całkiem ok, ale sporo gorsze od Newagowych. Wracając do Solbusa- to porównywalnie słabe produkty montuje, jak Pesa tramwaje. A już nie wspomnę o wtopie z autobusami dla PTS, chociaż to (tylko teoretycznie) była inna spółka.

PanA
Dyrektor
Posty: 1093
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

PESA

#25 Post autor: PanA » 26 wrz 2015, o 23:19

Napisałem już ogólnie o producentach. Z Solbusem wypaliłem na "ewentualnie" jako producent z niższej półki, jak czeski SOR. Jeśli chodzi o Newag, to składa dobrze pociągi, a Nevelo po prostu jeszcze nigdy nie był produkowany, to jest tylko prototyp.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 8033
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

PESA

#26 Post autor: Locutus » 2 paź 2015, o 19:57

A ja się tak zastanawiam... Zbankrutują... Czy nie zbankrutują. :-P

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

PESA

#27 Post autor: Cukier » 2 paź 2015, o 20:25

Locutus pisze:A ja się tak zastanawiam... Zbankrutują... Czy nie zbankrutują. :-P
Pytanie nie brzmi "Czy zbankrutują?" tylko "Ile Krakowiaków zdążą wyprodukować zanim zbankrutują?". Od tego zależy czy Huta te pojazdy w ogóle zobaczy, czy trafią na pół "50", czy na całą "50", czy na całą "50" i pół "4", czy na całą "50" i całą "4". Przy czym z każdym członem tego zdania jego prawdopodobieństwo dąży do zera.

sienioo
Kierownik
Posty: 893
Rejestracja: 15 kwie 2010, o 18:05
Lokalizacja: Kraków

PESA

#28 Post autor: sienioo » 2 paź 2015, o 22:08

Cukier pisze:
Locutus pisze:A ja się tak zastanawiam... Zbankrutują... Czy nie zbankrutują. :-P
Pytanie nie brzmi "Czy zbankrutują?" tylko "Ile Krakowiaków zdążą wyprodukować zanim zbankrutują?". Od tego zależy czy Huta te pojazdy w ogóle zobaczy, czy trafią na pół "50", czy na całą "50", czy na całą "50" i pół "4", czy na całą "50" i całą "4". Przy czym z każdym członem tego zdania jego prawdopodobieństwo dąży do zera.
Nie zbankrutują tak szybko - oprócz zawalonych tych wszystkich projektów musiałoby być jeszcze kilkanaście by do tego doszło. Z wielu projektów się w miarę wywiązali. Sekcja pociągowa raczej daje im dobre zyski (mimo opóźnień). To za duży podmiot by kilka zamówień spowodowało bankructwo.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 8033
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

PESA

#29 Post autor: Locutus » 3 paź 2015, o 09:09

@ Cukier – Ale tu wątek o Pesie w ogóle a nie o Krakowiakach. :-P

@ Sienioo
– Problem w tym, że w tym roku o czasie dostarczyli w zasadzie jedynie końcówkę zeszłorocznej dostawy na toruńskie swingi i zamówienie podstawowe na wrocławskie twisty. Reszta jest opóźniona, czasem wręcz koszmarnie (np. dwa dni temu minął termin dostawy toruńskich dwukierunkowców, a ani jeden nie jest gotowy). Za wszystkie te przetargi Pesa na pewno zapłaci wielomilionowe kary umowne. Ale to jeszcze jakoś zniosą, jasne. Gorąco pod d**ą im się zrobi, jeśli nie wyrobią się do końca roku, miasta stracą dotacje unijne i pójdą do sądu, żeby je wyrwać z gardła Pesie. O ile karę w wysokości 10% wartości kontraktu Pesa jeszcze przełknie, o tyle karę wynoszącą 85% wartości kontraktu przełknąć już będzie trudniej.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2359
Rejestracja: 1 sie 2014, o 12:23
Lokalizacja: Kraków

PESA

#30 Post autor: DaroKRK » 9 paź 2015, o 17:24

Light Rail Award w Londynie dla PESA!
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 075&type=3
No proszę... a wnętrze Krakowiaka to widzieli?

ODPOWIEDZ

Wróć do „2. Producenci i przetargi”