Solaris Bus&Coach

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Solaris Bus&Coach

#31 Post autor: Lw25 » 5 lut 2015, o 12:36

Solaris zwyciężył w przetargu na 41, 45 metrowych tramwajów dla Lipska
http://infotram.pl/text.php?from=main&id=69192
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10928
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Solaris Bus&Coach

#32 Post autor: Cukier » 5 lut 2015, o 20:47

Coś ta wizualizacja nie gra: 45m tramwaj na trzech wózkach? :O

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7454
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Solaris Bus&Coach

#33 Post autor: Locutus » 7 lut 2015, o 10:02

No też mi się wizualizacja nie zgadza... Poza tym, skoro mowa o częściowo niskopodłogowym wagonie, obstawiam, że chcą czegoś w stylu NGT12...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Solaris Bus&Coach

#34 Post autor: Lw25 » 7 lut 2015, o 12:02

Locutus pisze:No też mi się wizualizacja nie zgadza... Poza tym, skoro mowa o częściowo niskopodłogowym wagonie, obstawiam, że chcą czegoś w stylu NGT12...
Myślę, że to jakaś ewolucja tego, co przegrało z 2014N (12 a nie 10 osiowa), pozbawiona problemów prawnych.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

Solaris Bus&Coach

#35 Post autor: Mseifer » 26 mar 2015, o 19:05

Solaris z umową na 41 tramwajów dla Lipska
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 48426.html

rafaello
Dyrektor
Posty: 7949
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 23:20
Lokalizacja: Bieżanów

Solaris Bus&Coach

#36 Post autor: rafaello » 31 lip 2015, o 23:05


Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2348
Rejestracja: 1 sie 2014, o 12:23
Lokalizacja: Kraków

Solaris Bus&Coach

#37 Post autor: DaroKRK » 16 wrz 2015, o 16:20

Munich orders more Siemens Avenio LRVs
http://www.railjournal.com/index.php/li ... hannel=526
Także Solarisowi się nie udało, ale raczej nie jest to zaskoczenie i przypadek.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Solaris Bus&Coach

#38 Post autor: Lw25 » 17 wrz 2015, o 02:08

DaroKRK pisze:Munich orders more Siemens Avenio LRVs
http://www.railjournal.com/index.php/li ... hannel=526
Także Solarisowi się nie udało, ale raczej nie jest to zaskoczenie i przypadek.
Dzięki temu przetargowi za maksymalnie 13 lat będą do wzięcia 36 metrowe tramwaje niskopodłogowe. Ciekawe czy MPK się skusi?
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2348
Rejestracja: 1 sie 2014, o 12:23
Lokalizacja: Kraków

Solaris Bus&Coach

#39 Post autor: DaroKRK » 17 wrz 2015, o 10:22

Lw25 pisze:Dzięki temu przetargowi za maksymalnie 13 lat będą do wzięcia 36 metrowe tramwaje niskopodłogowe. Ciekawe czy MPK się skusi?
Mówisz o GT6N?

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Solaris Bus&Coach

#40 Post autor: Lw25 » 18 wrz 2015, o 09:48

DaroKRK pisze:
Lw25 pisze:Dzięki temu przetargowi za maksymalnie 13 lat będą do wzięcia 36 metrowe tramwaje niskopodłogowe. Ciekawe czy MPK się skusi?
Mówisz o GT6N?
GT8N.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3226
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Solaris Bus&Coach

#41 Post autor: tomek_m » 18 wrz 2015, o 21:09

To wygląda jak E1 ze wstawionym niskim członem. Zawsze mogą przerobić te parchy i wstawić im niski człon, będzie to samo i nie trzeba nic sprowadzać. :thumbup:
Natomiast GT6N, to bardzo chętnie, niech sprowadzają. :clap:

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Solaris Bus&Coach

#42 Post autor: Lw25 » 19 wrz 2015, o 03:46

tomek_m pisze:To wygląda jak E1 ze wstawionym niskim członem. Zawsze mogą przerobić te parchy i wstawić im niski człon, będzie to samo i nie trzeba nic sprowadzać. :thumbup:
Natomiast GT6N, to bardzo chętnie, niech sprowadzają. :clap:
To co Ty znalazłeś, to rzeczywiście, GT8N jako Dueawg z niskim członem. Ja mówiłem o tym GT8N. No ale to pewnie za 13 lat dopiero...
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3226
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Solaris Bus&Coach

#43 Post autor: tomek_m » 19 wrz 2015, o 18:51

A z którego mniej więcej okresu są te wozy że za 13 lat będą je wycofywać?

marcin1410
Dyspozytor
Posty: 673
Rejestracja: 16 cze 2012, o 12:56
Lokalizacja: Z-cie/Kraków

Solaris Bus&Coach

#44 Post autor: marcin1410 » 20 wrz 2015, o 10:58

Wikipedia mówi, że te 36 metrowe zostały wyprodukowane w latach 1999-2001, zatem wiekiem są zbliżone do naszych najstarszych NGT6. Za 13 lat te wagony będą miały 30 lat, ale już nie takie sprowadzaliśmy :) Podejrzewam, że wcześniej pozbędą się jeszcze starszych GT6N o długości 26m, gdyż są o kilka lat starsze.
Wracając do tematu - szkoda, że Solaris nie wygrał, a z drugiej strony takie miasta jak Monachium to najbardziej wymagający klienci i niewykluczone że przy niewielkim doświadczeniu w produkcji tramwajów Solaris mógłby mieć nieciekawe przejścia.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3226
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Solaris Bus&Coach

#45 Post autor: tomek_m » 20 wrz 2015, o 11:35

marcin1410 pisze:Wikipedia mówi, że te 36 metrowe zostały wyprodukowane w latach 1999-2001, zatem wiekiem są zbliżone do naszych najstarszych NGT6. Za 13 lat te wagony będą miały 30 lat
Czyli by wynikało z tego, że i nasze NGT6 z pierwszej dostawy w tym czasie będą do odstrzału, skoro średni wiek eksploatacji to 30 lat. A my gdybyśmy mieli je wtedy sprowadzać, to pewnie aby zastępowały E1 lub EU8N.

ODPOWIEDZ

Wróć do „2. Producenci i przetargi”