Solaris Bus&Coach

Moderator: Moderatorzy

tjakub
Moderator fb pkk
Posty: 42
Rejestracja: 16 lut 2016, o 18:52

Solaris Bus&Coach

#91 Post autor: tjakub » 21 wrz 2018, o 15:47


Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 8016
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Solaris Bus&Coach

#92 Post autor: Locutus » 26 paź 2018, o 13:54

http://infotram.pl/stadler-do-konca-rok ... qMgR5IJMos
To, o czym można było słyszeć od dawna, staje się faktem. Do końca roku Stadler ma przejąć udziały Solarisa w spółce Solaris Tram. Takie informacje przekazał na konferencji prasowej w Kielcach wiceprezes Solarisa i jednocześnie prezes Solaris Tram Zbigniew Palenica.
Czyli moje podejrzenia były słuszne...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Solaris Bus&Coach

#93 Post autor: tomek_m » 28 paź 2018, o 21:35

Może też być taki scenariusz, że tych dwóch gigantów podzieli się Solarisem. CAF weźmie część autobusową, bo chyba głównie po to kupili Solarisa, aby wejść w rynek autobusowy. Natomiast część tramwajową w całości przejmie Stadler.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 8016
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Solaris Bus&Coach

#94 Post autor: Locutus » 29 paź 2018, o 07:54

Tak właśnie będzie.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 8016
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Solaris Bus&Coach

#95 Post autor: Locutus » 20 lis 2018, o 13:20

https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 60169.html
Stadler wykupił od Solaris Bus & Coach SA udziały w joint venture Solaris Tram stając się tym samym jedynym właścicielem spółki. (...) Tak jak dotychczas Solaris Tram wspólnie ze Stadler Polska będą uczestniczyć w przetargach na dostawę nowych pojazdów szynowych zarówno na polskim jak i na innych rynkach.
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

tjakub
Moderator fb pkk
Posty: 42
Rejestracja: 16 lut 2016, o 18:52

Solaris Bus&Coach

#96 Post autor: tjakub » 24 lis 2018, o 20:06

Solaris dostarczy 88 sztuk Urbino 18 dla stolicy Łotwy:
https://www.forbes.pl/transport-i-logis ... gi/t8g03gy

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Solaris Bus&Coach

#97 Post autor: Kaszmir » 12 gru 2018, o 19:21

CBA zatrzymało wiceprezesa Solarisa. Są podejrzenia o ustawianie przetargów na Łotwie
https://businessinsider.com.pl/wiadomos ... 3Iwt7iErPY
W środę 12 grudnia CBA, w ramach międzynarodowej akcji, zatrzymało wiceprezesa producenta autobusów Solaris oraz dyrektora handlowego firmy na rynek łotewski. Na Łotwie zatrzymano jeszcze cztery osoby. Wszyscy zatrzymani są podejrzani o ustawianie przetargów na autobusy i trolejbusy w Rydze - stolicy Łotwy.

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2115
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

Solaris Bus&Coach

#98 Post autor: Jopek36 » 12 gru 2018, o 19:29

Hmm może dlatego tak się podziało z Solarisem, sprzedaż i przekazywanie z rąk do rąk? Dla nas krakusów powinien być znany pan Zbigniew P. Ktoś wspominał w dyskusji o nowych przetargach MPK Kraków na tramwaje, że nasz przewoźnik będzie uśmiechał się do innego producenta, może to właśnie jest również związane z powyższymi wydarzeniami?

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Solaris Bus&Coach

#99 Post autor: tomek_m » 12 gru 2018, o 23:07

Jopek36 pisze:Hmm może dlatego tak się podziało z Solarisem, sprzedaż...
Myślisz że sprzedaż Solarisa Hiszpanom miała jakiś z tym związek?

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 8016
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Solaris Bus&Coach

#100 Post autor: Locutus » 13 gru 2018, o 08:15

Szczerze? Z Olszewskim niepełnosprawnym po wylewie i Olszewską, która musiała sama wszystko ciągnąć, choć przecież w przeciwieństwie do męża nie była specjalistką od autobusów, nie szukałbym innych powodów do sprzedaży...

W artykułach, które widziałem nie były podane personalia zatrzymanych... Czyli to Palenica siedzi? Fiuuu... Kto by pomyślał... Ciekawe czy niektórym w naszym MPK nie robi się cieplutko pod d*pką jak na to patrzą...

Co do domniemań, że MPK zwróci się w kierunku innego producenta - co macie na myśli? Znowu Pesa? Bez jaj! Modertrans? Cholera wie co to warte, trzeba poczekać na rozwój sytuacji w Poznaniu. Producenci zagraniczni? Nigdy z krajowymi nie wygrają z takimi cenami jak oferują. Zostaje CRRC, Hyundai, Durmazlar i inne takie... Nie wiem czy tego właśnie chcą w MPK...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7016
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

Solaris Bus&Coach

#101 Post autor: Krakowiak2013 » 13 gru 2018, o 08:52

To ja dorzucę w tym temacie jeszcze...
Agenci CBA z Białegostoku zatrzymali pod Poznaniem członka zarządu producenta pojazdów taboru miejskiego, a w Warszawie jednego z dyrektorów handlowych tej firmy. Nieoficjalnie mówi się, że jednym z zatrzymanych jest Zbigniew P. - wiceprezes spółki Solaris Bus & Coach, a drugim Krzysztof K. dyrektor handlowy na rynek łotewski. Chodzi o zapłatę 800 tysięcy euro łapówki i ustawianie przetargów na autobusy i trolejbusy w Rydze.
https://gloswielkopolski.pl/wiceprezes- ... r/13736106

Jacek Fink-Finowicki
Inspektor
Posty: 301
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Solaris Bus&Coach

#102 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 12 paź 2019, o 23:56

tomek_m pisze:Może też być taki scenariusz, że tych dwóch gigantów podzieli się Solarisem. CAF weźmie część autobusową, bo chyba głównie po to kupili Solarisa, aby wejść w rynek autobusowy. Natomiast część tramwajową w całości przejmie Stadler.
Raczej obie firmy po prostu umocniły się przejmując osobne części Solarisa.

Jedna sprawa, że tajemnicą Poliszynela był brak zachwytu pani Olszewskiej do tramwajów (autobusy owszem lubiła, lecz tramwaje to była "korba" Olszewskiego)... do tego doszły kwestie różnych doświadczeń serwisowych i konieczności napraw gwarancyjnych dla krótkich serii pojazdów, gdzie były też pojazdy mniej udane (Olsztyn) które zniechęcały do trzymania zakładu w Środzie w strukturze Solarisa. Zaś skoro Stadler wykupił już wcześniej np. zakłady Vossloh w Walencji gdzie produkuje wózki tramwajowe... bazujące na przejętej wcześniej dokumentacji Bombardiera... to przejęcie zakładów w Środzie było trochę "buisness as usual" w tej firmie. ;)

Druga sprawa, że dużym problemem firm rodzinnych jest sukcesja dla potomków - to nie zawsze (a raczej zazwyczaj) nie działa i jest wiele artykułów i opracowań z tym związanych. Po prostu pani Olszewska sprzedając firmę w chwili gdy miała ona swoją wartość uchroniła się przed sytuacją, że musiałaby sprzedać firmę za kilka lat za znacznie mniejsze pieniądze, gdyby interes nie szedł pozytywnie.

Jednak czy CAF kupował część autobusową tylko by wejść na rynek?
No raczej nie:
http://www.vectia.es/en/
Czyli też raczej wykorzystanie sytuacji do zwiększenia udziału w rynku i to nie tylko gotowych pojazdów lecz również podzespołów. Wszak wcześniej w trolejbusach i autobusach elektrycznych Solarisa można było zobaczyć podzespoły w MedCom, Skoda, Siemens... ba w 2016 roku na Innotrans było wspólne stanowisko Solaris&Siemens ukazujące system ładowania pojazdu.
http://inforail.pl/innotrans-2016-autob ... 85490.html
Zaś skoro CAF ma swój zakład produkujący energoelektronikę to jak będzie dalej? Jak zmieni się struktura podzespołów?

Zaś gdy zerkniemy na zatrzymania paru osób z firmy Solaris... tak krajowo słyszymy Solaris... zaś jak poszukacie trochę po googlu to zauważycie, że zatrzymania dotyczyły nie tylko Solarisa ;D :
https://eng.lsm.lv/article/society/crim ... r.a308109/

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1685
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Solaris Bus&Coach

#103 Post autor: pasazer_mobilisu » 27 sty 2020, o 12:57

Pierwsza deskorolka IV generacji!
Solaris zapowiedział na ten rok uzupełnienie swojej oferty autobusów elektrycznych o dwa nowe modele. Jeden z nich już znamy. To Solaris Urbino 15 LE electric.
http://infobus.pl/debiut-2020-solaris-u ... 20749.html

Raczej nie zobaczymy tego modelu w Krakowie, chociaż skoro na na testach było trójosiowe Iveco to może i ten autobus pojawi się u nas na krótko?

Ciekawe jest to że w "nowej budzie" zobaczyliśmy najpierw model 24 metrowy, a dopiero teraz piętnastkę.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 8016
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Solaris Bus&Coach

#104 Post autor: Locutus » 28 sty 2020, o 08:16

Ciekawe to jest to, że Solaris w końcu zorientował się, że wycofanie się z deskorolek było błędem...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1685
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Solaris Bus&Coach

#105 Post autor: pasazer_mobilisu » 28 sty 2020, o 09:29

@Locutus czy ja wiem czy było błędem, było małe zainteresowanie SU15. Przy IV generacji postawiono na standardowe 12 i 18, krótsze 10,5, eksperyment z modelem dwuprzegubowym, modele LE, lite hybrid, hydrogen a gdy już nie ma co wymyślać to robią deskorolkę nowej generacji. Kto wie może gdy pojawi się zainteresowany odpowiednio duży klient to i pojawi się 15 LF z innym niż elektrycznym napędem?

ODPOWIEDZ

Wróć do „2. Producenci i przetargi”