Rafako

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
gagacek
Kierownik
Posty: 755
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

Rafako

#1 Post autor: gagacek » 5 gru 2018, o 16:22

Od kotłów do autobusów. W ciągu najbliższych kilku miesięcy raciborska firma chce rozpocząć testy trzech elektrobusów , w tym elektrycznego autobusu do przewozów szkolnych. Jak na debiutanta - szeroko.

-"Nasz projekt ma wiele zalet, z których najistotniejszą jest to , że powstaje całkowicie od zera, a nie w wyniku adaptacji pod potrzeby "elektryka" konstrukcji pojazdu spalinowego. Dzięki temu nasze rozwiązanie uwzględnia wszystkie specyficzne dla napędu eklektycznego potrzeby i wykorzystuje najnowsze trendy na rynku światowym, nadając nowym pojazdom zalety , które będą w stanie sprostać wysokim wyzwaniom technicznym i wymaganiom klienta – komentuje Michał Maćkowiak, lider projektu w RAFAKO S.A Jednocześnie RAFAKO postawiło na rozwiązania sprawdzone i niezawodne, ponieważ wysoka jakość i bezpieczeństwo nowego autobusu ma być kojarzona z marką RAFAKO. Trzy prototypy W ciągu najbliższych kilku miesięcy gotowe będą 3 prototypy pojazdów elektrycznych, w odpowiednich konfiguracjach rynkowych, przygotowane do testów w różnych warunkach komunikacyjnych, a wśród nich przygotowywana jest także wersja pojazdu szkolnego jako alternatywa dla dawnego "gimbusa".

http://www.infobus.pl/rafako-nowy-gracz ... 04874.html

Premiera 19 grudnia.

I jeszcze fotka:
Obrazek

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Rafako

#2 Post autor: Sgriffin » 5 gru 2018, o 20:51

Nowe wcielenie Solbusa :)
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Rafako

#3 Post autor: tomek_m » 6 gru 2018, o 01:03

Oby tylko nie skończyli jak Solbus.

Awatar użytkownika
gagacek
Kierownik
Posty: 755
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

Rafako

#4 Post autor: gagacek » 6 gru 2018, o 07:56

Czy na pewno to tylko Solbus w przebraniu, czy też raczej głupkowaty PR rozprowadzany przez konkurencję? Poza tym, co to ma do rzeczy?
Solbusy w W-wie sprawują się nieźle. To, co przydarzyło się pod koniec działalności z Częstochową włącznie to była czarna rozpacz spowodowana sytuacją finansową etc. Jeżeli Rafako będzie mocno trzymało w ryzach ekipę a konstrukcja będzie obiecująca, także finansowo, to czemu nie?

Nie załapali się na NCBiR, ale patrząc na to, że ktoś tam obudził się z ręką w nocniku, to może i lepiej? :)

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7814
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Rafako

#5 Post autor: Locutus » 6 gru 2018, o 08:04

gagacek pisze: Solbusy w W-wie sprawują się nieźle. To, co przydarzyło się pod koniec działalności z Częstochową włącznie to była czarna rozpacz spowodowana sytuacją finansową etc.
Raczysz żartować. Solbusy warszawskie to chyba jedyne z którymi nie było większych jaj. Krakowski kontrakt PTS umarł z powodu palących się prototypów, w Olsztynie właśnie wycofano wszystkie solbusy z eksploatacji po niespełna roku (czy coś koło tego), Częstochowa znalazła się w czarnej d***e taborowej ze względu na niemożliwą do usunięcia wadę fabryczną od której dostawca i producent umyli rączki, a Ty wspominasz o będącej wyjątkiem potwierdzającym regułę Warszawie...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1649
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Rafako

#6 Post autor: pasazer_mobilisu » 6 gru 2018, o 08:55

@Locutus nie rok ale 5 lat (od 2013) jeździły Solbusy w Olsztynie, tutaj więcej szczegółów:

http://olsztyn.wyborcza.pl/olsztyn/7,48 ... tynie.html

Właściwie wychodzi na to że były to najbardziej udane Solbusy (nie licząc klasycznych na ON), częstochowskie wytrzymały znacznie mniej a krakowskiego PTSu nie doczekały się w ogóle wyjazdu na linie.

A odnośnie Rafako - zobaczymy co zaprezentują to wtedy będzie można powiedzieć coś więcej.

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Rafako

#7 Post autor: yosujiro » 6 gru 2018, o 08:59

gagacek- a jechałeś tymi Solbusami? Ja wielokrotnie i uważam, że to złom. Tłucze się niemiłosiernie- gorzej niż stare Scanie PKS Grodzisk, są wyjątkowo głośne, a koło obudowy silnika można kiełbaski piec. Do tego wielokrotnie widziałem popękane plastiki, a przecież to stosunkowo młode wozy.

Awatar użytkownika
gagacek
Kierownik
Posty: 755
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

Rafako

#8 Post autor: gagacek » 6 gru 2018, o 10:11

Locutus pisze:Raczysz żartować. Solbusy warszawskie to chyba jedyne z którymi nie było większych jaj.
yosujiro pisze:Ja wielokrotnie i uważam, że to złom.
Autobusy są? Są. Tanie? Tanie. Jeżdżą? Jeżdżą. A w Krakowie AMZ Wam się nie podoba? :) Jak na te czynniki, to gazowe Solbusy w Warszawie są niezłe. Moim zdaniem oczywiście. Przecież to taki miś na miarę oczekiwań narodu, pochodna procedury przetargowej. "Trochę" lepszy niż w Częstochowie, złomach w których nawet woda szła grzecznie po drutach na superkondensatory, a dokumentacja istnieje w świecie równoległym. Co tam dopiero zabezpieczenie ppoż...
Jakość, to jak zwykle pochodna wielu czynników. Do przypilnowania producenta i zabezpieczenia własnych oczekiwań służą procedury i odpowiednie środki prawne. Tylko taki mały szczególik: trzeba chcieć to zrobić.
pasazer_mobilisu pisze:a krakowskiego PTSu nie doczekały się w ogóle wyjazdu na linie
I chwała Najwyższemu. Wielka szkoda tylko, że OIDP to było czynnikiem zaniechania inwestycji w gazowce.
pasazer_mobilisu pisze:A odnośnie Rafako - zobaczymy co zaprezentują to wtedy będzie można powiedzieć coś więcej.
Nic dodać, nic ująć.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Rafako

#9 Post autor: Sgriffin » 6 gru 2018, o 18:10

gagacek pisze:Czy na pewno to tylko Solbus w przebraniu,
Na pewno, to znaczy w zasadzie cały Solbus personalnie jest teraz w Rafako :)
gagacek pisze:Jeżeli Rafako będzie mocno trzymało w ryzach ekipę a konstrukcja będzie obiecująca, także finansowo, to czemu nie?
Myślę podobnie.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7814
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Rafako

#10 Post autor: Locutus » 7 gru 2018, o 08:21

@ Pasazer Mobilisu - mój błąd, ale tak czy siak fakt, że autobusy osiągnęły w pięć lat stan śmierci technicznej dużo mówi o jakości... I pożar też był nawet...

@ Gagacek - jak coraz częściej, również i w tym wątku nie ogarniam o co Ci chodzi i jakie masz naprawdę zdanie na sprawę...

@ Sgriffin - nooo, jak się za to zabiorą ci sami ludzie, co zrobili solbusy dla Krakowa, Olsztyna czy Częstochowy, to na pewno będzie to wielki sukces.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
gagacek
Kierownik
Posty: 755
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

Rafako

#11 Post autor: gagacek » 7 gru 2018, o 17:59

Locutus - po prostu czytaj tekst (jak musisz), a nie filtruj go przez własne uprzedzenia. Solbus zajmował się tanimi rozwiązaniami, co skutkowało jakością, żywotnością itd. Jak na taką konstrukcję, autobusy w W-wie sprawują się nieźle. Tak trudno to zrozumieć? Jeszcze raz: AMZ w Krakowie sprawują się dobrze, czy też źle?
Sgriffin pisze:Na pewno, to znaczy w zasadzie cały Solbus personalnie jest teraz w Rafako :)
Ups...
Zespół ten budowany jest już od dwóch lat, a składają się na niego specjaliści od IT, elektroniki i mechaniki o bogatym doświadczeniu na rynku motoryzacyjnym i transportowym.
No to czekamy na rezultaty pracy tego zespołu :) Swoją drogą ciekawe, że dopiero po czasie przytuptali do Rafako. A przecież mogli tyle zyskać, bo tutejsi specjaliści doskonale wiedzą jak palić. Tyle, że pod kotłem :)
A może to było przyczyną zaczątku współpracy, szukanie speców od izolacji?

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7814
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Rafako

#12 Post autor: Locutus » 7 gru 2018, o 21:00

Przepraszam bardzo, ale jest różnica pomiędzy autobusem, który choć może należy do klasy WRC (warcy, rycy, cescy), to jednak ludzi jakoś wozi (przykład warszawski – bodaj jedyny, odkąd skończyli klepać SM11), a autobusem, który do wożenia ludzi się nie nadaje (przykład krakowski, olsztyński i częstochowski)…

Pozdrawiam!
LOKI

PS. Czytanie ze zrozumieniem Twoich (i tylko Twoich) postów niestety zazwyczaj przerasta moje możliwości. Postaraj się jasno wyrażać swoje myśli, a nie pozostawiać trzy czwarte treści w domyśle.
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
gagacek
Kierownik
Posty: 755
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

Rafako

#13 Post autor: gagacek » 8 gru 2018, o 07:43

@Locutus Proszę nie bijmy piany.
OK, według Ciebie firma była nierzetelna i robiła buble. Wg mnie sytuacja była bardziej pokręcona ale firma święta nie była. A wałek z całym przetargiem na dziwne hybrydy śmierdział na kilometr i to to każdy pojmuje. Może być?
Ty będziesz dalej jeździł po Solbusie a ja będę udowadniał, że to urzędnicy pobierają pensje za to aby zadbać o właściwy zakup, umiejętnie odrzucić niewiarygodną firmę. Możemy tak długo i bez sensu, tylko po co? Aby przez klika stron udowadniać sobie który autobus warczy i się sypie? Wybacz, ale ja mówię pas.

A co myślę o nowym pomyśle IMHO napisałem wystarczająco wyraźnie. Sgriffin zrozumiał, ma nawet podobną opinię, a Ty przecież też jesteś bystrzakiem i bynajmniej nic Ciecie nie przerośnie. Daruj sobie podpuszczanie.
Abyś nie musiał szukać i nic udowadniać:
gagacek pisze:Jeżeli Rafako będzie mocno trzymało w ryzach ekipę a konstrukcja będzie obiecująca, także finansowo, to czemu nie?
gagacek pisze:
pasazer_mobilisu pisze:A odnośnie Rafako - zobaczymy co zaprezentują to wtedy będzie można powiedzieć coś więcej.
Nic dodać, nic ująć.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7814
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Rafako

#14 Post autor: Locutus » 8 gru 2018, o 08:37

@ Gagacek – To nie jest kwestia poglądów, ale obiektywnej rzeczywistości… Krakowskie solbusy doprowadziły do ruiny PTS i nigdy nie wyjechały na miasto, olsztyńskie po pięciu latach przestały nadawać się do eksploatacji, częstochowskie ledwie wyjechały i już zostały uziemione… Jeżdżą warszawskie i (o czym w końcu sobie przypomniałem, a czego nikt w tej dyskusji do tej pory nie naprostował) bydgoskie. Jednym słowem obiektywnie rzecz biorąc, większość dostaw wozów z serii SM12 i SM18 zakończyła się produkcją autobusów niezdolnych do jazdy.

Oczywiście masz też rację, że gdyby odpowiednio sformułować postępowania przetargowe, tudzież gdyby przedsiębiorstwa prywatne, które na solbusach połamały zęby, a których procedura przetargowa nie obowiązuje, ruszyły trochę głowę przy zakupach, można było takich jaj uniknąć, po prostu eliminując firmę z nędznym doświadczeniem.

BTW, w sprawie tego, co zacytowałeś, żebym nie musiał szukać, dorzucę jeszcze jeden cytat, który jednak wyszukałem, może pomożesz mi go zinterpretować w świetle pozostałych :lol:
gagacek pisze:
Sgriffin pisze:Na pewno, to znaczy w zasadzie cały Solbus personalnie jest teraz w Rafako :)
Ups...
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
gagacek
Kierownik
Posty: 755
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

Rafako

#15 Post autor: gagacek » 8 gru 2018, o 09:07

I co ja niby mam interpretować? Przecież wyraźnie pisze w cytacie który wyciąłeś: ekipa zaprezentowana jako mistrzowie z wieloletnim doświadczeniem, a mająca za sobą wynalazki które opisałeś. Mam wciąż przed oczami widok elektryki którą zmajstrowali w tych częstochowskich, a oni... biorą się za elektryki :) Ironia losu, ale obiektywnie poczekajmy i zobaczmy co z tego wyjdzie.
Co ja mam jeszcze Tobie do kompletu dodać? To takie nieczytelne??? :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „2. Producenci i przetargi”