tomek_m pisze:Tramino co u nas był na testach, to nie był przypadkiem na sztywnych wózkach? Po testach MPK wypowiadało się o nim w samych superlatywach i teraz po obecnym przetargu widać, że pragnie i łaknie Solarisa.
Gdakanie MPK do mediów jest mało miarodajne, bo o PESIE i Krakowiakach również wypowiadali się w samych superlatywach, a wszyscy dobrze wiemy, że w MPK tego szrotu i producenta szczerze nienawidzą.
Solarisa sprowadzili na testy tylko i wyłącznie po to żeby przetestować superkondensatory, bo Trzmiel ma mokre sny, żeby w Krakowie zlikwidować sieć trakcyjną w ścisłym centrum BOTAK.
tomek_m pisze:ale to nie przeszkadza aby producent w razie czego przeprojektował konstrukcję adekwatną dla Krakowa jakby coś
To jak już zaprojektuje, to chętnie weźmiemy taki prototyp na skrętnych wózkach do testów. Choć pewnie ostatecznie i tak go nie kupimy, bo MPK nie widzi siebie jako królika doświadczalnego i we wszystkich przetargach wymaga doświadczenia.
Sorig pisze:IMHO Poznań zadba, żeby przy okazji zakupu tramwajów rozwijać swój region i własną uczelnię Przynajmniej taką mam nadzieję...
Też tak sądzę, że właśnie Poznań ma największy interes w pchaniu się na ten grząski grunt. Choć słusznie zauważono, że w pobliżu Poznania są dwaj wielcy producenci i miasto jednak będzie musiało się zdecydować którego z nich wspierać. A ostatecznie i tak zadecyduje przetarg, więc szykuje się wielkopolska wojna domowa, na której (miejmy nadzieję) nie skorzysta Bydgoszcz.