Modertrans

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Sorig
Dyspozytor
Posty: 733
Rejestracja: 17 sty 2014, o 13:54
Lokalizacja: Kraków-Bronowice

Modertrans

#16 Post autor: Sorig » 21 lis 2016, o 18:25

Locutus pisze:Jest naprawdę śliczny. I to tyle co można o nim powiedzieć. Oby nie podzielił losów Newagu Nevelo (czyli fatalna jakość plus brak zamówień)...
Zgadzam się co do wyglądu :sweet: (chociaż z wielu bajerów i tak pewnie potem zrezygnują, jak w Tramino).
Modertrans ma już spore doświadczenie na rynku tramwajowym, powinien sobie poradzić. Dobrze że kontynuuje rozwój w stronę nowych jednoprzestrzennych tramwajów a nie tak jak Protram zostaje tylko przy modernizacjach...

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7878
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Modertrans

#17 Post autor: Locutus » 21 lis 2016, o 18:40

@ Kucyk - No ale właśnie o to mi chodzi - Nevelo z Newagu czy Puma z Cegielskiego to prototypy. Podobnie jak Gamma z Modertransu. W wypadku Pumy i Nevelo były to prototypy, które sporo się psuły i które nigdy nie weszły do produkcji seryjnej. I zawsze może się okazać, że Gamma podzieli ich losy... Co do testów - prezydent Jaśkowiak zapowiedział testy w Poznaniu jeszcze przed końcem roku.

@ Tomek M - Zgadza się, testowany w Krakowie Solaris był na sztywnych wózkach. Natomiast nie wiem czy Modertrans posiada zdolności techniczne, żeby zbudować tramwaj w stylu NGT8... Fakt, że na Gammę musiał wyciągnąć dotację unijną i zaprząc do roboty panów z polibudy pokazuje, że z samodzielnymi innowacjami u nich kiepsko... Nie przypominam sobie, żeby Pesa albo Solaris tak kombinowały z nowymi konstrukcjami. Po prostu je robiły własnymi siłami i tyle.

@ Sorig - Nie wiadomo, czy sobie poradzi. Możliwe, że nikt go do przetargu nie dopuści.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Sorig
Dyspozytor
Posty: 733
Rejestracja: 17 sty 2014, o 13:54
Lokalizacja: Kraków-Bronowice

Modertrans

#18 Post autor: Sorig » 21 lis 2016, o 20:18

Locutus pisze:Nie wiadomo, czy sobie poradzi. Możliwe, że nikt go do przetargu nie dopuści.
IMHO Poznań zadba, żeby przy okazji zakupu tramwajów rozwijać swój region i własną uczelnię :) Przynajmniej taką mam nadzieję...

volferssj
Kierownik
Posty: 778
Rejestracja: 9 gru 2014, o 23:02
Lokalizacja: Kraków

Modertrans

#19 Post autor: volferssj » 21 lis 2016, o 20:24

I tu dla odmiany popieram Lokiego. Solaris tak łatwo podwórka nie odpuści, a przecież jest też pewien jamochłon z Kujpomu któremu jakakolwiek konkurencja jest wybitnie nie na rękę.
Pozostaje poczekać co z tego wyjdzie.

Jaki tramwaj się dziś popsuł i dlaczego jest to Krakowiak?

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Modertrans

#20 Post autor: Cukier » 21 lis 2016, o 22:19

tomek_m pisze:Tramino co u nas był na testach, to nie był przypadkiem na sztywnych wózkach? Po testach MPK wypowiadało się o nim w samych superlatywach i teraz po obecnym przetargu widać, że pragnie i łaknie Solarisa.
Gdakanie MPK do mediów jest mało miarodajne, bo o PESIE i Krakowiakach również wypowiadali się w samych superlatywach, a wszyscy dobrze wiemy, że w MPK tego szrotu i producenta szczerze nienawidzą.

Solarisa sprowadzili na testy tylko i wyłącznie po to żeby przetestować superkondensatory, bo Trzmiel ma mokre sny, żeby w Krakowie zlikwidować sieć trakcyjną w ścisłym centrum BOTAK.
tomek_m pisze:ale to nie przeszkadza aby producent w razie czego przeprojektował konstrukcję adekwatną dla Krakowa jakby coś
To jak już zaprojektuje, to chętnie weźmiemy taki prototyp na skrętnych wózkach do testów. Choć pewnie ostatecznie i tak go nie kupimy, bo MPK nie widzi siebie jako królika doświadczalnego i we wszystkich przetargach wymaga doświadczenia.
Sorig pisze:IMHO Poznań zadba, żeby przy okazji zakupu tramwajów rozwijać swój region i własną uczelnię Przynajmniej taką mam nadzieję...
Też tak sądzę, że właśnie Poznań ma największy interes w pchaniu się na ten grząski grunt. Choć słusznie zauważono, że w pobliżu Poznania są dwaj wielcy producenci i miasto jednak będzie musiało się zdecydować którego z nich wspierać. A ostatecznie i tak zadecyduje przetarg, więc szykuje się wielkopolska wojna domowa, na której (miejmy nadzieję) nie skorzysta Bydgoszcz.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7878
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Modertrans

#21 Post autor: Locutus » 22 lis 2016, o 08:24

Zauważcie, że Poznań, choć formalnie dopuścił Modetrans do przetargu (wymagane jest doświadczenie w produkcji wagonów częściowo niskopodłogowych bez precyzowania jak duża ma być powierzchnia niskiej podłogi), to jednak w końcu dojrzał do tego, że wózki sztywne ryją torowisko i żąda konstrukcji na wózkach skrętnych (à la NGT8)... Czyli Gamma odpada. A jak nie Poznań to kto to kupi? Nie widzę innych odważnych... Bo kupno prototypu jednak odwagi wymaga...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Modertrans

#22 Post autor: Cukier » 28 lis 2016, o 19:47


Awatar użytkownika
Sorig
Dyspozytor
Posty: 733
Rejestracja: 17 sty 2014, o 13:54
Lokalizacja: Kraków-Bronowice

Modertrans

#23 Post autor: Sorig » 4 gru 2016, o 15:32

Krótkie nagranie manewrowania w zajezdni:
https://www.youtube.com/watch?v=I0cnSvFJ_wg

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Modertrans

#24 Post autor: yosujiro » 5 paź 2017, o 15:21

Dziś miałem przyjemność jechać w Gdańsku Gammą i chętnie widziałbym ten tramwaj jeszcze na testach w Krakowie. O niebo lepszy od Pesy czy Nevelo.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7878
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Modertrans

#25 Post autor: Locutus » 5 paź 2017, o 18:30

Ja tam na testach w Krakowie chętnie widziałbym wersję, która zostanie dostarczona do Poznania (czyli trzy człony, cztery wózki skrętne, zamiast pięć członów, trzy wózki sztywne jak w tym prototypie).

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Modertrans

#26 Post autor: yosujiro » 5 paź 2017, o 20:12

W sumie racja, ale po dzisiejszym przejeździe stwierdzam, że jest ogromny potencjał w tym projekcie.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7878
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Modertrans

#27 Post autor: Locutus » 6 paź 2017, o 07:56

Pytanie co z jakością... Bo Bety niestety ponoć psują się na potęgę i nic w nich nie działa jak powinno...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
gagacek
Kierownik
Posty: 755
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

Modertrans

#28 Post autor: gagacek » 7 paź 2017, o 10:33

Locutus pisze:Bo Bety niestety ponoć psują się na potęgę i nic w nich nie działa jak powinno...
A dlaczego? Podobno to zależy od miejsca eksploatacji i ja słyszałem zgoła odmienne opinie. A zobaczyć na żywo Gammę z Krakowie, "nawet" w wersji ryjącej tory byłoby super. Solaris w takiej wersji też przecież przypadł do gustu.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7878
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Modertrans

#29 Post autor: Locutus » 8 paź 2017, o 10:16

We Wrocławiu jest podobno dramat. Klimatyzacja nie działa, ludzie wypadają z tramwaju, bo drzwi się otwierają w czasie jazdy, itede itepe...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
gagacek
Kierownik
Posty: 755
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

Modertrans

#30 Post autor: gagacek » 10 paź 2017, o 08:24

No popatrz, a w takim Poznaniu sprawują się ok. Prawda zaś wygląda tak, że to kwestia utrzymania, a że to we WR kuleje to nie nowina. Sprawa drzwi natomiast wiąże się z ich producentem i bynajmniej nie jest to Modertrans, awaryjnie jeździły i chyba jeszcze jeżdżą przeszczepy ze 105 :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „2. Producenci i przetargi”