Man

Moderator: Moderatorzy

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

Man

#1 Post autor: Mseifer » 14 sty 2015, o 23:27

Porozumienie w MAN Bus Sady podpisane
http://infobus.pl/text.php?id=68776

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Modertrans

#2 Post autor: Kaszmir » 7 mar 2018, o 15:06

Prezentacja nowego Mana Lion's City
https://www.facebook.com/TransInfoPL/vi ... 074090194/

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Man

#3 Post autor: tomek_m » 7 mar 2018, o 16:30

To ma być ta nowa generacja? Przyznam że szczęki z podłogi nie zbieram z wrażenia. Większe "WOW" u mnie wywołało jak SOLARIS pokazał po raz pierwszy IV generację Urbino, bo była faktycznie nowa buda. Ale tutaj? Poza lekko odświeżoną ścianą czołową oraz oświetleniem, to różnic ciężko szukać.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 8035
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Man

#4 Post autor: Locutus » 8 mar 2018, o 08:00

Mnie tam się podoba... Zresztą jak na MANa to i tak prawdziwa rewolucja - zmiany pomiędzy pierwszą a drugą generacją niskaczy były o wiele mniesze...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Man

#5 Post autor: Mistrzejowiczanin » 8 mar 2018, o 16:07

Locutus pisze:Mnie tam się podoba... Zresztą jak na MANa to i tak prawdziwa rewolucja - zmiany pomiędzy pierwszą a drugą generacją niskaczy były o wiele mniesze...

Pozdrawiam!
LOKI
A zmiany między I a II i II a III generacją Solarisów Urbino to były takie wielkie? A jednak między III a IV generacją już były te zmiany całkiem znaczne.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Man

#6 Post autor: tomek_m » 8 mar 2018, o 16:22

Pomiędzy I a II gen Urbino to chyba żadnych zmian wizualnych nie było, tylko dopracowali jakieś wady konstrukcyjne oraz w drugiej już nie montowali silników MAN`a nic poza tym. Natomiast pomiędzy II a III generacją już zmiany wizualne były, i widać to gołym okiem. A IV generacja to już w ogóle... praktycznie zupełnie nowy model.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Man

#7 Post autor: Mistrzejowiczanin » 8 mar 2018, o 16:27

Ale te zmiany wizualne między II a III generacją Urbino też były powiedzmy, że takie jak między I a II generacją Manów, czyli niewielkie.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Man

#8 Post autor: yosujiro » 8 mar 2018, o 16:38

Myślę, że to kiepskie porównanie, bo różnice między MANami I i II widać gołym okiem, a w przypadku Solarisa to co zmienili w wyglądzie? Jedyne co się chyba rzuca w oczy, to wcięcia na zderzaku z przodu i to by było na tyle

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1685
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Man

#9 Post autor: pasazer_mobilisu » 9 mar 2018, o 07:27

yosujiro pisze:Myślę, że to kiepskie porównanie, bo różnice między MANami I i II widać gołym okiem, a w przypadku Solarisa to co zmienili w wyglądzie? Jedyne co się chyba rzuca w oczy, to wcięcia na zderzaku z przodu i to by było na tyle Obrazek
Lampy przód i tył plus II mają zaokrąglone "przejście" z linii okien do dachu.

MAN ma swoją pozycję na rynku, nie musi eksperymentować z wyglądem jak Solaris z Urbino IV.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Man

#10 Post autor: Mistrzejowiczanin » 9 mar 2018, o 12:28

pasazer_mobilisu pisze:MAN ma swoją pozycję na rynku, nie musi eksperymentować z wyglądem jak Solaris z Urbino IV.
A Solaris nie ma? Pół Europy zaopatrza w autobusy i nie tylko Europy. Po prostu z biegiem czasu warto unowocześnić design i nie ma to nic wspólnego z pozycją na rynku. Tzn. ma - jeżeli Man przez nawet kolejne 20 lat nie będzie chciał nic zmienić w designie swoich autobusów, albo niewiele to będzie to postrzegane w pewnym momencie, jak my dzisiaj postrzegamy wygląd Berlietów, a czy wówczas byłby wielki popyt na coś takiego?
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1685
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Man

#11 Post autor: pasazer_mobilisu » 9 mar 2018, o 13:17

@Mistrzejowiczanin MAN rocznie sprzedaje 70-80k pojazdów (nie samych autobusów), więc nie ma go co porównywać do producenta który sprzedaje ich 1,5k.

Eksperymenty jednym się podobają a innym nie, ja np. bardzo lubię Urbino IV ale już nie przepadam za AMZ/Ursus Citysmile czy SORami ze ściętym dachem. Natomiast nowy MAN Lion's City nie wygląda źle i z pewnością znajdzie swoich nabywców.

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Man

#12 Post autor: Mistrzejowiczanin » 9 mar 2018, o 14:00

No właśnie - pojazdów, ale nie samych autobusów. Solaris natomiast produkuje tylko autobusy, a zaręczam, że większość pojazdów, które sprzedaje Man to są np. ciężarówki. Autobusów samych w sobie oczywiście mogą sprzedawać więcej niż Solaris, ale nieznacznie.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Man

#13 Post autor: tomek_m » 9 mar 2018, o 16:20

Tu jeszcze warto rozdzielić ile rocznie MAN sprzedaje danego typu autobusów, bo w odróżnieniu od Solarisa produkuje i autobusy turystyczne, międzymiastowe oraz miejskie. A Solaris w zasadzie tylko miejskie. Mają w ofercie InterUrbino, niby międzymiastowy, ale byłby wręcz idealny na linie AGLO. A ile go w ogóle sztuk sprzedali? Ktoś w ogóle kupił?

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Man

#14 Post autor: yosujiro » 9 mar 2018, o 18:34

InterUrbino liczone jest już w setkach, a główna w tym zasługa Włochów.

http://www.transport-publiczny.pl/mobil ... 53399.html

Było też sporo zamówień po kilka, kilkanaście sztuk.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Man

#15 Post autor: tomek_m » 10 mar 2018, o 11:17

A u polskich przewoźników jakieś jeżdżą? Jeździła kiedyś jedna sztuka InterUrbino u nieistniejącego już przewoźnika "LinkBus" na trasie Kraków - Wrocław.

ODPOWIEDZ

Wróć do „2. Producenci i przetargi”