Man
Moderator: Moderatorzy
Modertrans
Prezentacja nowego Mana Lion's City
https://www.facebook.com/TransInfoPL/vi ... 074090194/
https://www.facebook.com/TransInfoPL/vi ... 074090194/
Man
To ma być ta nowa generacja? Przyznam że szczęki z podłogi nie zbieram z wrażenia. Większe "WOW" u mnie wywołało jak SOLARIS pokazał po raz pierwszy IV generację Urbino, bo była faktycznie nowa buda. Ale tutaj? Poza lekko odświeżoną ścianą czołową oraz oświetleniem, to różnic ciężko szukać.
- Locutus
- Moderator
- Posty: 8035
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Man
Mnie tam się podoba... Zresztą jak na MANa to i tak prawdziwa rewolucja - zmiany pomiędzy pierwszą a drugą generacją niskaczy były o wiele mniesze...
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Man
A zmiany między I a II i II a III generacją Solarisów Urbino to były takie wielkie? A jednak między III a IV generacją już były te zmiany całkiem znaczne.Locutus pisze:Mnie tam się podoba... Zresztą jak na MANa to i tak prawdziwa rewolucja - zmiany pomiędzy pierwszą a drugą generacją niskaczy były o wiele mniesze...
Pozdrawiam!
LOKI
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
Man
Pomiędzy I a II gen Urbino to chyba żadnych zmian wizualnych nie było, tylko dopracowali jakieś wady konstrukcyjne oraz w drugiej już nie montowali silników MAN`a nic poza tym. Natomiast pomiędzy II a III generacją już zmiany wizualne były, i widać to gołym okiem. A IV generacja to już w ogóle... praktycznie zupełnie nowy model.
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Man
Ale te zmiany wizualne między II a III generacją Urbino też były powiedzmy, że takie jak między I a II generacją Manów, czyli niewielkie.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
Man
Myślę, że to kiepskie porównanie, bo różnice między MANami I i II widać gołym okiem, a w przypadku Solarisa to co zmienili w wyglądzie? Jedyne co się chyba rzuca w oczy, to wcięcia na zderzaku z przodu i to by było na tyle 

- pasazer_mobilisu
- Administrator Techniczny
- Posty: 1685
- Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19
Man
Lampy przód i tył plus II mają zaokrąglone "przejście" z linii okien do dachu.yosujiro pisze:Myślę, że to kiepskie porównanie, bo różnice między MANami I i II widać gołym okiem, a w przypadku Solarisa to co zmienili w wyglądzie? Jedyne co się chyba rzuca w oczy, to wcięcia na zderzaku z przodu i to by było na tyle
MAN ma swoją pozycję na rynku, nie musi eksperymentować z wyglądem jak Solaris z Urbino IV.
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Man
A Solaris nie ma? Pół Europy zaopatrza w autobusy i nie tylko Europy. Po prostu z biegiem czasu warto unowocześnić design i nie ma to nic wspólnego z pozycją na rynku. Tzn. ma - jeżeli Man przez nawet kolejne 20 lat nie będzie chciał nic zmienić w designie swoich autobusów, albo niewiele to będzie to postrzegane w pewnym momencie, jak my dzisiaj postrzegamy wygląd Berlietów, a czy wówczas byłby wielki popyt na coś takiego?pasazer_mobilisu pisze:MAN ma swoją pozycję na rynku, nie musi eksperymentować z wyglądem jak Solaris z Urbino IV.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
- pasazer_mobilisu
- Administrator Techniczny
- Posty: 1685
- Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19
Man
@Mistrzejowiczanin MAN rocznie sprzedaje 70-80k pojazdów (nie samych autobusów), więc nie ma go co porównywać do producenta który sprzedaje ich 1,5k.
Eksperymenty jednym się podobają a innym nie, ja np. bardzo lubię Urbino IV ale już nie przepadam za AMZ/Ursus Citysmile czy SORami ze ściętym dachem. Natomiast nowy MAN Lion's City nie wygląda źle i z pewnością znajdzie swoich nabywców.
Eksperymenty jednym się podobają a innym nie, ja np. bardzo lubię Urbino IV ale już nie przepadam za AMZ/Ursus Citysmile czy SORami ze ściętym dachem. Natomiast nowy MAN Lion's City nie wygląda źle i z pewnością znajdzie swoich nabywców.
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Man
No właśnie - pojazdów, ale nie samych autobusów. Solaris natomiast produkuje tylko autobusy, a zaręczam, że większość pojazdów, które sprzedaje Man to są np. ciężarówki. Autobusów samych w sobie oczywiście mogą sprzedawać więcej niż Solaris, ale nieznacznie.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
Man
Tu jeszcze warto rozdzielić ile rocznie MAN sprzedaje danego typu autobusów, bo w odróżnieniu od Solarisa produkuje i autobusy turystyczne, międzymiastowe oraz miejskie. A Solaris w zasadzie tylko miejskie. Mają w ofercie InterUrbino, niby międzymiastowy, ale byłby wręcz idealny na linie AGLO. A ile go w ogóle sztuk sprzedali? Ktoś w ogóle kupił?
Man
InterUrbino liczone jest już w setkach, a główna w tym zasługa Włochów.
http://www.transport-publiczny.pl/mobil ... 53399.html
Było też sporo zamówień po kilka, kilkanaście sztuk.
http://www.transport-publiczny.pl/mobil ... 53399.html
Było też sporo zamówień po kilka, kilkanaście sztuk.