Modertrans
Moderator: Moderatorzy
- Locutus
- Moderator
- Posty: 8005
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Modertrans
Czy w Poznaniu sprawują się OK to trudno orzec... Raczej nie należy się spodziewać, że MPK będzie narzekało na pojazdy, które samo sobie wyprodukowało (bo przecież Modertrans to spółka córka poznańskiego MPK)...
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Modertrans
Pierwszy z dziesieciu tramwajów zamówionych przez Tramwaje Śląskie S.A. już gotowy.
https://katowice24.info/w-ciagu-kilku-m ... uz-gotowy/
P.S.
Jeśli w błędnym temacie, to proszę o przeniesienie do właściwego.
https://katowice24.info/w-ciagu-kilku-m ... uz-gotowy/
P.S.
Jeśli w błędnym temacie, to proszę o przeniesienie do właściwego.
Modertrans
To jest zupełnie nowa konstrukcja, czy kolejne wcielenie "stozłomy"? Wygląda jak 105Na tylko nowej generacji
-
- Inspektor
- Posty: 301
- Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Modertrans
Patrząc po układzie podłogi domyślam się, że wózki są tam takie jak w seryjnej Gammie dla Poznania. Czyli konstrukcja wózkowo całkowicie nowa względem 105N, 13N, PCC czy jak tam zwał wcześniejsze odmiany tegoż.
A skoro wózek i po pudle widać sporo różnic względem klasycznej "stozłomki" (choćby brak belki grzbietowej, no bo jak?) to wygląda na zupełnie nową konstrukcję stanowiącą wariację na temat pospawanych skrajnych członów seryjnej Gammy z Poznania.
A skoro wózek i po pudle widać sporo różnic względem klasycznej "stozłomki" (choćby brak belki grzbietowej, no bo jak?) to wygląda na zupełnie nową konstrukcję stanowiącą wariację na temat pospawanych skrajnych członów seryjnej Gammy z Poznania.
- Locutus
- Moderator
- Posty: 8005
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Modertrans
Też nie do końca - bo jednak w poznańskiej Gammie masz całkowicie płaską podłogę, a tu nad wózkiem na zdjęciach widać wznios i jeden schodek (niczym nad wózkiem napędowym w bombardierze)...
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Modertrans
A do obsługi jakich linii im potrzebne takie małe kurduple? Rozumiem że linia 38 ale czy coś jeszcze? I czy z ekonomicznego punktu widzenia nie taniej by było puścić autobus?
Modertrans
Dość dużo linii w GOP-ie jest obsługiwanych solówkami 105-tek i to zastąpienie części istniejących.
Na części sieci na pewno wyłączenie z eksploatacji byłoby lepsze niż obsługa solówkami, ale w przypadku niektórych tamtejszych mieścin (za Będzinem, Bytomiem, Sosnowcem itd.) ani chęci i pieniędzy na poprawę taką, by pasażerów było na składy, ani też chęci likwidacji (choć niektóre były). Niepolityczne to, a i część MKM-ów by się posikała i to na pewno nie ze szczęścia.
Na części sieci na pewno wyłączenie z eksploatacji byłoby lepsze niż obsługa solówkami, ale w przypadku niektórych tamtejszych mieścin (za Będzinem, Bytomiem, Sosnowcem itd.) ani chęci i pieniędzy na poprawę taką, by pasażerów było na składy, ani też chęci likwidacji (choć niektóre były). Niepolityczne to, a i część MKM-ów by się posikała i to na pewno nie ze szczęścia.
MKM-owie to jednak wielkie:
Modertrans
2.9 mln za sztukę to wychodzi całkiem porównywalnie z autobusem elektrycznymtomek_m pisze:A do obsługi jakich linii im potrzebne takie małe kurduple? Rozumiem że linia 38 ale czy coś jeszcze? I czy z ekonomicznego punktu widzenia nie taniej by było puścić autobus?
-
- Inspektor
- Posty: 301
- Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Modertrans
Coś się zapodziała mona poprzednia odpowiedź... więc piszę jeszcze raz
Po układzie "labiryntu" wygląda na zastosowanie tego samego wózka.
w Poznaniu jest podłoga niska lecz nie płaska - też są wzniosy. Nie porównywałem najniższego poziomu podłogi ani zagadnień skrajni dla przejazdu po łukach pionowych, lecz może być tak, że po prostu w tym przypadku ten wznios jest na tyle względnie wyższy, że wymaga jednego niewielkiego stopnia.
Po układzie "labiryntu" wygląda na zastosowanie tego samego wózka.
- karolak
- Inspektor
- Posty: 338
- Rejestracja: 23 lip 2010, o 17:40
- Lokalizacja: Kielce / Kraków
- Kontakt:
Modertrans
Łódź podpisała umowę z Modertransem na 30 tramwajów
https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/lodz-podpisala-umowe-z-modertransem-na-30-tramwajow-63939.html?fbclid=IwAR2-9rhKBslsrC2xLBXaEBcE8RcQWutnuP7NV6XO99SuPYFZEEuaGGV0Moc
https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/lodz-podpisala-umowe-z-modertransem-na-30-tramwajow-63939.html?fbclid=IwAR2-9rhKBslsrC2xLBXaEBcE8RcQWutnuP7NV6XO99SuPYFZEEuaGGV0Moc
Dziś (26 lutego) umowa została podpisana. „Tramwaj to niskopodłogowy model, w dodatku pięcioczłonowy i oparty na 4 wózkach (w tym również wózkach skrętnych) – to pierwsza taka konstrukcja w Polsce. Nowoczesny design stanowił będzie rozwinięcie wielokrotnie nagradzanego tramwaju Moderus Gamma LF 01 AC” – zachwala Modertrans.
- Locutus
- Moderator
- Posty: 8005
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Modertrans
Modertrans wygrał pierwszy kontrakt zagraniczny: https://www.urban-transport-magazine.co ... -new-tram/
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
- Locutus
- Moderator
- Posty: 8005
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Modertrans
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 78419.html
Ups…
A ja zawsze naiwnie myślałem, że konstrukcje na wózkach skrętnych à la Flexity Classic są zupełnie odporne na wężykowanie… No bo niby te dwa wózki pod członem środkowym powinny pojazd kotwiczyć w śladzie torowiska tak, by się nie bujał gdzie nie powinien…
Pozdrawiam!
LOKI
Ups…
A ja zawsze naiwnie myślałem, że konstrukcje na wózkach skrętnych à la Flexity Classic są zupełnie odporne na wężykowanie… No bo niby te dwa wózki pod członem środkowym powinny pojazd kotwiczyć w śladzie torowiska tak, by się nie bujał gdzie nie powinien…
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.