Modertrans

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7856
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Modertrans

#31 Post autor: Locutus » 11 paź 2017, o 08:01

Czy w Poznaniu sprawują się OK to trudno orzec... Raczej nie należy się spodziewać, że MPK będzie narzekało na pojazdy, które samo sobie wyprodukowało (bo przecież Modertrans to spółka córka poznańskiego MPK)...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

GoMeZz391
Moderator fb pkk
Posty: 302
Rejestracja: 28 lis 2015, o 14:49
Kontakt:

Modertrans

#32 Post autor: GoMeZz391 » 15 lut 2020, o 21:23

Pierwszy z dziesieciu tramwajów zamówionych przez Tramwaje Śląskie S.A. już gotowy.


https://katowice24.info/w-ciagu-kilku-m ... uz-gotowy/


P.S.
Jeśli w błędnym temacie, to proszę o przeniesienie do właściwego.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Modertrans

#33 Post autor: tomek_m » 16 lut 2020, o 15:19

To jest zupełnie nowa konstrukcja, czy kolejne wcielenie "stozłomy"? Wygląda jak 105Na tylko nowej generacji xD
 
 
 
 

Jacek Fink-Finowicki
Inspektor
Posty: 301
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Modertrans

#34 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 17 lut 2020, o 01:04

Patrząc po układzie podłogi domyślam się, że wózki są tam takie jak w seryjnej Gammie dla Poznania. Czyli konstrukcja wózkowo całkowicie nowa względem 105N, 13N, PCC czy jak tam zwał wcześniejsze odmiany tegoż.
A skoro wózek i po pudle widać sporo różnic względem klasycznej "stozłomki" (choćby brak belki grzbietowej, no bo jak?) to wygląda na zupełnie nową konstrukcję stanowiącą wariację na temat pospawanych skrajnych członów seryjnej Gammy z Poznania.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7856
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Modertrans

#35 Post autor: Locutus » 17 lut 2020, o 07:47

Też nie do końca - bo jednak w poznańskiej Gammie masz całkowicie płaską podłogę, a tu nad wózkiem na zdjęciach widać wznios i jeden schodek (niczym nad wózkiem napędowym w bombardierze)...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Modertrans

#36 Post autor: tomek_m » 17 lut 2020, o 16:21

A do obsługi jakich linii im potrzebne takie małe kurduple? Rozumiem że linia 38 ale czy coś jeszcze? I czy z ekonomicznego punktu widzenia nie taniej by było puścić autobus?

PanA
Dyrektor
Posty: 1074
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

Modertrans

#37 Post autor: PanA » 17 lut 2020, o 18:48

Dość dużo linii w GOP-ie jest obsługiwanych solówkami 105-tek i to zastąpienie części istniejących.

Na części sieci na pewno wyłączenie z eksploatacji byłoby lepsze niż obsługa solówkami, ale w przypadku niektórych tamtejszych mieścin (za Będzinem, Bytomiem, Sosnowcem itd.) ani chęci i pieniędzy na poprawę taką, by pasażerów było na składy, ani też chęci likwidacji (choć niektóre były). Niepolityczne to, a i część MKM-ów by się posikała i to na pewno nie ze szczęścia.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Modertrans

#38 Post autor: Cukier » 17 lut 2020, o 19:08

tomek_m pisze:A do obsługi jakich linii im potrzebne takie małe kurduple? Rozumiem że linia 38 ale czy coś jeszcze? I czy z ekonomicznego punktu widzenia nie taniej by było puścić autobus?
2.9 mln za sztukę to wychodzi całkiem porównywalnie z autobusem elektrycznym

Jacek Fink-Finowicki
Inspektor
Posty: 301
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Modertrans

#39 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 18 lut 2020, o 10:27

Coś się zapodziała mona poprzednia odpowiedź... więc piszę jeszcze raz
Locutus pisze:
17 lut 2020, o 07:47
...w poznańskiej Gammie masz całkowicie płaską podłogę, a tu nad wózkiem na zdjęciach widać wznios i jeden schodek ...

 
w Poznaniu jest podłoga niska lecz nie płaska - też są wzniosy. Nie porównywałem najniższego poziomu podłogi ani zagadnień skrajni dla przejazdu po łukach pionowych, lecz może być tak, że po prostu w tym przypadku ten wznios jest na tyle względnie wyższy, że wymaga jednego niewielkiego stopnia.
Po układzie "labiryntu" wygląda na zastosowanie tego samego wózka.
 

Awatar użytkownika
karolak
Inspektor
Posty: 338
Rejestracja: 23 lip 2010, o 17:40
Lokalizacja: Kielce / Kraków
Kontakt:

Modertrans

#40 Post autor: karolak » 27 lut 2020, o 15:34

Łódź podpisała umowę z Modertransem na 30 tramwajów
https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/lodz-podpisala-umowe-z-modertransem-na-30-tramwajow-63939.html?fbclid=IwAR2-9rhKBslsrC2xLBXaEBcE8RcQWutnuP7NV6XO99SuPYFZEEuaGGV0Moc
Dziś (26 lutego) umowa została podpisana. „Tramwaj to niskopodłogowy model, w dodatku pięcioczłonowy i oparty na 4 wózkach (w tym również wózkach skrętnych) – to pierwsza taka konstrukcja w Polsce. Nowoczesny design stanowił będzie rozwinięcie wielokrotnie nagradzanego tramwaju Moderus Gamma LF 01 AC” – zachwala Modertrans.
 
 
 
 
 
 

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7856
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Modertrans

#41 Post autor: Locutus » 18 lut 2022, o 07:35

Modertrans wygrał pierwszy kontrakt zagraniczny: https://www.urban-transport-magazine.co ... -new-tram/

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

ODPOWIEDZ

Wróć do „2. Producenci i przetargi”