Kołobrzeg

Moderator: Moderatorzy

LK
Dyrektor
Posty: 1605
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:14
Lokalizacja: Lengyelország

#16 Post autor: LK » 10 cze 2010, o 12:47

Sędzia Czesław pisze:
LK pisze:Tam, gdzie zaznaczyłeś osiedle Radzikowo są Witkowice.
Szczerze mówiąc mieszka tam wiele mojej rodziny i nikt nie ma pojęcia co to są Witkowice.
To istnieje tylko na mapach. A tak naprawdę wszyscy na to mówią Radzikowo jako na dzielnicę. Staram się tu bardziej opisywać używane w orientacji części miasta niż osiedla.
A, że są takie osiedla jak Radzikowo I, Radzikowo II, Radzikowo III itd to już inna rzecz
Myślisz, że nie wiem, że mieszkańcy tak na te okolice mówią ;) . Moi obaj wujkowie się wybudowali na Witkowicach i zawsze ja zadaję pytanie: Co na Radzikowie :?: .
Jednak jako, że ta mapka może komuś w przyszłości pomóc proponuję, abyś dla świętego spokoju przeniósł nazwę na drugą stronę Starynowskiej.
Przy okazji istnieją Witkowice i Witkowice III.
Sędzia Czesław pisze:
LK pisze:Źródlana też ma w swojej nazwie: Dworzec.
Nie chcę już tam wsadzać takich informacji. Tamte okolice są już dość nieczytelne. Nazwa Dworzec jest obok przy Kniewskiego. To powinno wystarczyć.
Ja proponuję nad obiema nazwami dać Dworzec, a i wystarczy (oczywiście wtedy numerki zejdą w dół i będzie miejsce).
Ostatnio zmieniony 10 cze 2010, o 14:43 przez LK, łącznie zmieniany 1 raz.

LK
Dyrektor
Posty: 1605
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:14
Lokalizacja: Lengyelország

#17 Post autor: LK » 16 cze 2010, o 13:56

Sędzia Czesław pisze:Oto i wspomniany schemat kołobrzeskiej komunikacji.
http://www.tkk.pl/~czeslawica/Schemat_maly.jpg
To mój pierwszy schemat, więc pewnie jeszcze go trochę pokosmetyzuję
Czekam na krytykę.
Proponuję, abyś oznaczył granicę stref biletowych (dotyczy Zieleniewa - fermy; Korzystna, Rościęcina, Grzybowa i Fabryki Domów).

Przy okazji mam pytanie czy "2" jeździ też w niedziele :?:

"8" nie zatrzymuje się na Kupieckiej, dodatkowo kończy na Kniewskiego, a zaczyna na Źródlanej (w obu kierunkach).
Ostatnio zmieniony 16 cze 2010, o 14:37 przez LK, łącznie zmieniany 3 razy.

LK-Down
Pasażer
Posty: 2
Rejestracja: 15 cze 2010, o 21:13
Lokalizacja: dupa

#18 Post autor: LK-Down » 16 cze 2010, o 18:34

LK pisze:
Sędzia Czesław pisze:Oto i wspomniany schemat kołobrzeskiej komunikacji.
http://www.tkk.pl/~czeslawica/Schemat_maly.jpg
To mój pierwszy schemat, więc pewnie jeszcze go trochę pokosmetyzuję
Czekam na krytykę.
Proponuję, abyś oznaczył granicę stref biletowych (dotyczy Zieleniewa - fermy; Korzystna, Rościęcina, Grzybowa i Fabryki Domów).

Przy okazji mam pytanie czy "2" jeździ też w niedziele :?:

"8" nie zatrzymuje się na Kupieckiej, dodatkowo kończy na Kniewskiego, a zaczyna na Źródlanej (w obu kierunkach).
Całkowicie się nie zgadzam!
Protestuje!
Jesteś niedouczony!!! Wywal to natychmiast!

Kto tu jest nieoduczony? Za obrażanie innych użytkowników i "krzyczenie", kolejny ost - adm. Coffee /+1
Ostatnio zmieniony 1 sty 1970, o 01:00 przez LK-Down, łącznie zmieniany 5 razy.

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

#19 Post autor: Mseifer » 23 cze 2010, o 20:34

Ostatnio zmieniony 23 cze 2010, o 20:37 przez Mseifer, łącznie zmieniany 2 razy.

LK
Dyrektor
Posty: 1605
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:14
Lokalizacja: Lengyelország

#20 Post autor: LK » 27 cze 2010, o 17:40

Troszkę poszperałem po stronie KM Kołobrzeg i w kilku publikacjach i udało mi się stworzyć zarys historii komunikacji miejskiej.
Pierwsze autobusy wyjechały w 1960 roku - spółkę obsługiwało MPGK (Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej) - prawdopodobnie Sanami.
Na początku lat 70 działały trzy linie - "1", "2" i "3".
"1" jeździła na podobnej trasie do dzisiejszej, ale tylko do Zieleniewa.
"2" - obecna część "5" jeździła do Podczela.
"3" - jest obecnie nędznym wspomnieniem dawnej - podobna trasa.
Lata 70 były okresem rozwoju komunikacji.
W 1980r. istniało 7 linii na podobnych do dzisiejszych trasach ("8" była sezonową "5").
W kolejnych latach powstaje stała "5", sezonowa staje się stałą "8", powstaje "9" do Budzistowa.
Tabor w tym okresie się unowocześnia - przybywają dwa(?) Jelcze M11 oraz kilka PR110M (1985r.).
Lata 90 są okresem stabilizacji.
W 1992 roku PKM Kołobrzeg ulega przemianie w KM Kołobrzeg.
Przełom wieków odznacza się reorganizacją komunikacji.
W 2003 likwidacji ulega "9" (obsługiwana kilka razy dziennie jedynym Melonem), "2" - "5" z Arki (dzisiejszy Przesmyk) jedzie do Podczela - mieszkańcy uzyskują w ten sposób bardzo wygodną linię przez miasto.
W 2004 roku powstaje drugi raz "2" - okazuje się niewypałem - jeździła z Zieleniewa do Ogrodów.
Tabor jest unowocześniany - przybywają Jelcze 120M (1994), Neoplany (1997 i 1999), Solarisy (2002), Scanie (2005), Solbusy (2008) i używane MANy (2009).
Niedawno powstał po raz 3 linia "2" od Przesmyku do Grzybowskiej przez: Dworzec, Jedności Narodowej i Św. Wojciecha (dotychczas bez komunikacji) - pokrywa się częściowo ze linią szkolną nr "10".

Historia jest na pewno dłuższa niż przeze mnie opisana, ale i tak jest ona jedną z najdłuższych opisanych :twisted: .
Ostatnio zmieniony 29 cze 2010, o 11:37 przez LK, łącznie zmieniany 1 raz.

LK
Dyrektor
Posty: 1605
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:14
Lokalizacja: Lengyelország

#21 Post autor: LK » 5 lip 2010, o 22:21

Pozdrowienia z Kołobrzegu.
Opiszę trochę moje wrażenia z tej sieci.
Komunikacja działa sprawnie i wielu kuracjuszy z niej korzysta - specjalnie dla nich poprawiono częstotliwości "3", "6", "7", "8", jak co roku wprowadzono "D" (do Dźwirzyna) i "U" (do Ustronia) oraz "N" (nocną). Zawieszono szkolną "10".
Plusami są rozkłady w formie książeczki (bardzo wygodne), oraz możliwość zakupu biletu u kierowcy, który nie kosztuje więcej niż dostępny w punkcie sprzedaży (forma paragonu). Minusem jest duża odległość między przystaniem początkowym linii "7", "8" i "U", a przystankiem "5" do Grzybowskiej; innym są stare nazwy przystanków na słupkach (np. Walki Młodych Kazamay nazywają się Walki Młodych przy Granicznej).

Inne informacje podam już wkrótce.

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

#22 Post autor: Mseifer » 11 lip 2010, o 17:37

Nowy dworzec tak oto wygląda w środku: http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=26982

LK
Dyrektor
Posty: 1605
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:14
Lokalizacja: Lengyelország

#23 Post autor: LK » 13 lip 2010, o 00:01

Mseifer pisze:Nowy dworzec tak oto wygląda w środku: http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=26982
Włąściwie ciągle pracują, ale musieli udostępnić część, bo kolejki do kontenerów po bilet ciągnęły się do Dworca PKS. Prezentuje się też lepiej w rzeczywistości (ale krzykaczki uległy zniszczeniu).

Awatar użytkownika
joxar
Znawca
Posty: 21
Rejestracja: 20 lip 2010, o 15:41
Lokalizacja: Kołobrzeg Ogrody
Kontakt:

#24 Post autor: joxar » 20 lip 2010, o 15:57

Witam wszystkich
LK pisze:(...)jak co roku wprowadzono (...)"N" (nocną).
N miała chyba 2 lata przerwy i początkowo linia (swoją drogą S ma identyczną trasę jak N) kończyła trasę na Grzybowskiej, a nie na Starynowskiej.


Oto i wspomniany schemat kołobrzeskiej komunikacji.
http://www.tkk.pl/~czeslawica/Schemat_maly.jpg
To mój pierwszy schemat, więc pewnie jeszcze go trochę pokosmetyzuję
Czekam na krytykę.
Brakuje przystanku Wschodnia przy Koszalińskiej dla linii w kierunku Przesmyku (zaraz na początku Wschodniej od skrzyżowania z Koszalińską).
Ze schematu wynika, jakoby 2 do Grzybowskiej zatrzymywała się na VI Dyw. Piechoty - cmentarz. Otóż w/w przystanek w kierunku Zieleniewa jest za zjazdem na św. Wojciecha, natomiast w drugą stronę jest poprawnie.
Można uaktualnić przystanki w osiedlu Podczele. (W rozkładzie nie mają nazwy Podczele, oprócz Podczele - ośrodek, jednak w zapowiedziach i na tablicach kierunkowych "Podczele" nadal funkcjonuje). Przystanek (Podczele -) Grodzieńska został zlikwidowany na wiosnę, niedawno zastąpiono go przystankiem "Tarnopolska", usytuowany jest przed zakrętem na Grodzieńską. To tyle z mojej strony.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 22 lip 2010, o 15:55 przez joxar, łącznie zmieniany 2 razy.
Pomóżcie uratować kołobrzeskie Jelcze - wyrok zostanie wykonany na początku 2011 roku, zostaną najpewniej tylko #138 i #141!

LK
Dyrektor
Posty: 1605
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:14
Lokalizacja: Lengyelország

#25 Post autor: LK » 21 lip 2010, o 23:26

Linia "2" jest według rozkładów specyficzna - w informatorze - jeździ przez Łopuskiego, w internecie przez Solną (w obie strony), a na przystankach - do Grzybowskiej przez Solną, a do Arki przez Łopuskiego (można się naprawdę pogubić).

Awatar użytkownika
joxar
Znawca
Posty: 21
Rejestracja: 20 lip 2010, o 15:41
Lokalizacja: Kołobrzeg Ogrody
Kontakt:

#26 Post autor: joxar » 22 lip 2010, o 15:47

2 jeździ przez Solną, bo zamknęli Śliwińskiego w związku z budową stadionu.
Nie wiem czemu KM nadal drukuje w informatorach i rozkładach starą trasę. Kolejna dziwna rzecz - od 4, 5 lat przestali zamieszczać w rozkładach BIS 5 do Chodkiewicza. Jedyne rozkłady wiszą na Wschodniej, a na nich nie ma czasu przejazdu przez Wschodnią i do Chodkiewicza - osiedle. W 2004 roku jeszcze zaznaczali, bo mam rozkład z Kniewskiego z tego roku. Na interaktywnej mapie (pomijam brak rozkładów na tej mapie dla sezonowych U, D i N) w roku szkolnym, czyli wtedy, kiedy BISy jeżdżą nie było ujętego w rozkładach BISa 4, mimo, że w tym zwykłym na stronie i na przystankach (wszystkich na trasie tego kursu!) był.

Inna sprawa: spotkałem pewnej niedzieli troszkę po 9 rano jeszcze inny BIS, a mianowicie 4 BIS do Łopuskiego. Bardzo mnie zaciekawił, bo KM milczy na jego temat, a i ja go więcej nie spotkałem.
Pomóżcie uratować kołobrzeskie Jelcze - wyrok zostanie wykonany na początku 2011 roku, zostaną najpewniej tylko #138 i #141!

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

#27 Post autor: Mseifer » 16 sie 2010, o 20:02

Sędzia Czesław pisze:Co do zburzonego klubu Kazamaty. Znajomi mi mówili, że ma tam powstać pierwszy w Kołobrzegu McDonald :)
Nadal budowa nie ruszyła.

A co do kładki:
Kładka z opóźnieniami
http://e-kg.pl/wydarzenia-news/4-wydarz ... niami.html

W końcu na dobre ruszyły prace zejściu:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Ostatnio zmieniony 16 sie 2010, o 20:03 przez Mseifer, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sędzia Czesław
Miłośnik
Posty: 108
Rejestracja: 22 wrz 2009, o 13:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Kraków
Kontakt:

#28 Post autor: Sędzia Czesław » 21 sie 2010, o 19:11

Czytam to tak sobie i proponuję wydzielić osobny wątek - Kołobrzeg :)

@Mseifer - Ubiegłeś mnie z pierwszym zdjęciem SA136 na fotozajezdni :P

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

#29 Post autor: Mseifer » 21 sie 2010, o 19:16

Czytam to tak sobie i proponuję wydzielić osobny wątek - Kołobrzeg :)
Mówisz masz:)
@Mseifer - Ubiegłeś mnie z pierwszym zdjęciem SA136 na fotozajezdni :P
Jakoś tak wyszło że mi się spodobał wyrób Pesy :)
Ostatnio zmieniony 22 sie 2010, o 01:55 przez Mseifer, łącznie zmieniany 1 raz.

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

#30 Post autor: Mseifer » 27 sie 2010, o 14:01

Kładka nad torami - kiedy koniec remontu?
http://www.kolobrzeg24.pl/Wiadomosci/Ak ... orami.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Wiadomości wojewódzkie”