Łódzkie

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

Łódzkie

#61 Post autor: tomta1 » 17 sty 2014, o 20:13

Przejście inne niż wszystkie. "To samochód czeka na zielone, nie pieszy"
Obecnie pieszy musi nacisnąć przycisk i poczekać na zielone światło na przejściu. Teraz zielone światło będzie dla pieszych przez cały czas(...). Zmiany nie wymagają instalowania dodatkowych urządzeń. Wystarczy przeprogramować istniejące już urządzenia.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#62 Post autor: Kaszmir » 14 mar 2014, o 14:05

Plan urzędników nie wypalił. Chcieli nowych autobusów, dostali stare bez siedzeń
http://www.tvn24.pl/plan-urzednikow-nie ... 680,s.html
Ogłaszając przetarg na przewoźnika zapisali w jego warunkach, ile miejsc stojących mają mieć pojazdy. Liczyli, że zmusi to firmy walczące o kontrakt do odświeżenia floty - nowoczesne autobusy mają więcej miejsc stojących. Jedna z firma sprytnie obeszła ten wymóg... odkręcając część siedzeń w starych wozach.
Teraz wyjaśnijcie mi proszę dwie sprawy:

1. Dlaczego u nas można wymagać fabrycznie nowego taboru, a w Zgierzu nie?
2. Czemu firma miałaby prosić urzędników o zgodę celem ponownego wymontowania siedzeń?
Ostatnio zmieniony 14 mar 2014, o 14:05 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

rodan
Dyrektor
Posty: 1257
Rejestracja: 15 maja 2011, o 15:35
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

#63 Post autor: rodan » 15 mar 2014, o 16:37

Jedna z firma sprytnie obeszła ten wymóg... odkręcając część siedzeń w starych wozach.
To podobnie zrobiło krakowskie MPK na linii 2. Wszyscy mówili że ruch jest tak mały że N8S jeżdżą tylko z miejscami siedzącymi zajętymi. To w czasie modernizacji zlikwidowano 1/3 siedzeń. :hihi:

sienioo
Kierownik
Posty: 893
Rejestracja: 15 kwie 2010, o 18:05
Lokalizacja: Kraków

#64 Post autor: sienioo » 15 mar 2014, o 17:09

Kaszmir pisze:
1. Dlaczego u nas można wymagać fabrycznie nowego taboru, a w Zgierzu nie?
Jest jeszcze kwestia jaką stawkę max mogło zapłacić miasto. Być może jakby rozpisali przetarg że ma być to fabrycznie nowy wóz to nikt by się nie zgłosił? Do tej pory mieli 20 letnie trupy więc byłby to za duży przeskok? Może to jest robione pod publiczkę, a wszystko jest ustawione?

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

#65 Post autor: Cukier » 15 mar 2014, o 20:57

sienioo pisze:Być może jakby rozpisali przetarg że ma być to fabrycznie nowy wóz to nikt by się nie zgłosił?
A dlaczego u nas Mobilisowi opłacało się zgłosić? Też muszą przecież kupić przeszło 60 nowych pojazdów, w związku z tym założyć nową zajezdnię od zera, i jeszcze im tego mało bo z własnej woli się pakują w autobusy elektryczne których eksploatacja (stanowiska do ładowania itd.) też tania nie będzie.

A oprócz Mobilisu było jeszcze 3 kandydatów, tak więc jednak przedsiębiorstwa transportowe chętnie stają do rywalizacji w przetargach na obsługę linii nawet fabrycznie nowym taborem.

W Zgierzu zapewne chodzi o to że miasto ma układy z Markabem i wiedzą że gdyby wymusili nowy tabor to ta firma mogła by upaść a biznes przejąć kto inny.. Tyle że na takich układach korzysta Markab a traci miasto i pasażerowie..
Ostatnio zmieniony 15 mar 2014, o 21:00 przez Cukier, łącznie zmieniany 1 raz.

rodan
Dyrektor
Posty: 1257
Rejestracja: 15 maja 2011, o 15:35
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

#66 Post autor: rodan » 15 mar 2014, o 21:44

Tyle że taki Zgierz oferuje na pewno znacznie mniejszą stawkę za wzkm i przewoźnikowi nie opłaca się inwestycja w lepszy tabor nawet na dłuższą metę.
Nie można patrzeć na komunikację w miasteczkach przez pryzmat dużego miasta jakim jest Kraków. :) Z resztą flota np. Wrocławia albo GOPu tylko potwierdza że nie zawsze jest tak dobrze jak u "nas". :)

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

#67 Post autor: Cukier » 16 mar 2014, o 02:06

Tyle że w zasadzie po upadku komuny zaczynaliśmy z tego samego miejsca czyli od zdezelowanych tramwajów Konstala i autobusów Jelcza/Ikarusa. To do czego obecnie poszczególne miasta doszły to nic innego jak efekty długoletniej polityki transportowej. Wrocław zaczął pakować kasę w zbulwianie stozłomek i efekt jest taki że po tym mieście oprócz paru Skod jeżdżą wyłącznie stozłomki mniej lub bardziej zmodyfikowane. Tymczasem Kraków przyjął strategię pozbycia się stozłomek jak najszybciej się da i za parę lat to faktycznie nastąpi.

rafaello
Dyrektor
Posty: 7949
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 23:20
Lokalizacja: Bieżanów

#68 Post autor: rafaello » 19 mar 2014, o 11:13

Fatum łódzkich tramwajów ? Kolejna wpadka motorniczego ? Ciężko widzę te ofiary wczorajszego zdarzenia.

https://www.facebook.com/photo.php?v=59 ... =2&theater

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

#69 Post autor: scyzor663 » 31 mar 2014, o 19:12

Łódź:
Nieznany sprawca pożyczył... tramwaj MPK. Wyjechał nim z zajezdni i zrobił sobie wycieczkę po mieście. Na porzucony skład, natrafili na Żabieńcu pracownicy MPK.

http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/3385471,tajemnicza-kradziez-tramwaju-z-zajezdni-w-lodzi-policja-szuka-sprawcy,id,t.html?cookie=1

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7016
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

Łódzkie

#70 Post autor: Krakowiak2013 » 14 maja 2014, o 11:23

Łódź: Dwa kolejne GT8 z niskim członem
Łódzkie MPK sprowadziło dwa wagony GT8N z Helsinek. Przewoźnik będzie więc dysponował już ośmioma tramwajami generacji GT z niskopodłogową wstawką. Majowy zakup oznacza nie tylko wzmocnienie parku taborowego miejskiej spółki, ale też ostateczny odwrót od polityki odmładzania taboru wyłącznie dzięki modernizacjom.
Niskopodłogowe pięćdziesięciolatki
Wszystkie osiem łódzkich wagonów GT8N, i te sprowadzone bezpośrednio z Niemiec, i te, które najpierw trafiły do Helsinek, w latach 90. przeszło przebudowę z krótszych, dwuczłonowych GT6. To właśnie dodatkowy, wstawiony wówczas człon środkowy jest największym atutem niemieckich wozów, jest on bowiem niskopodłogowy. Choć wagony wyprodukowane zostały we wczesnych latach 60. zeszłego stulecia, spełniają więc współczesne standardy obsługi podróżnych.
Stan wizualny wagonów nie jest dobry, pokryte są bowiem nielegalnym graffiti. – Na razie nie jesteśmy w stanie powiedzieć, kiedy nowo zakupione pojazdy wyjadą na linie. Trwa ich kompletowanie, prowadzimy prace przystosowawcze – mówi Sebastian Grochala.
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... -2341.html

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7016
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

Łódzkie

#71 Post autor: Krakowiak2013 » 20 maja 2014, o 06:37

Łódź kupi 22 nowe tramwaje
MPK w Łodzi ogłosiło przetarg na zakup 22 nowych w całości niskopodłogowych tramwajów. Pojazdy o długości do 32 m i pojemności min. 200 pasażerów powinny zostać dostarczone do końca października 2015 r., o ile miasto otrzyma na ten cel dofinansowanie unijne.
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... -2385.html

Awatar użytkownika
I.G.I
Dyrektor
Posty: 1167
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 22:03
Lokalizacja: Krowodrza
Kontakt:

Łódzkie

#72 Post autor: I.G.I » 20 maja 2014, o 22:20

Łódź nigdy nie przestanie mnie zadziwiać. :D

Atrakcyjny z pochwytem, czyli jak się kupuje tramwaj
http://www.transport-publiczny.pl/felie ... j-039.html
Zamawiający nie omieszkał również napisać, że „…układ jezdny wagonu powinien być skonstruowany tak, by zapewniał prawidłowe wpisywane się wagonu w torowisko”. Dobrze wiedzieć, że jednym z warunków dla tramwaju jest to, by pasował do torów.
Wiślacka {5} Krowodrza

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7016
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

Łódzkie

#73 Post autor: Krakowiak2013 » 25 maja 2014, o 17:07

Łódź: Nocny tramwaj co kilka lat od nowa

Artykuł opisuje perypetie nocnych tramwajów w Łodzi. W tekście jest mowa o tym, że system połączeń miejskich w postaci nocnej komunikacji zlikwidowano w 1985 roku. Do 1 lutego 2001 roku istniała linia 101 na trasie Łódź - Zgierz , która od początku likwidacji komunikacji miejskiej uzupełniała dzienną relację.
Z artykułu można się dowiedzieć o tym, iż nietypową linią było kursowanie tramwaju, który kursował przez niespełna pięć miesięcy finansowany przez władze Konstantynowa Łódzkiego. W sierpniu 2008 roku odbyła się kolejna próba wskrzeszenia nocnych tramwajów. Łódzkie MPK-a znacznie rozszerzyło godziny kursowania na trasie Łódź- Pabianice. W artykule pojawia się informacja o tym, iż w 2012 roku Łódzkie MPK-a przejęło połączenia od likwidowanych spółek podmiejskich w tym linię 46, uzupełniając równocześnie nocną komunikację autobusową. Z tekstu można się dowiedzieć, że linia cieszy się umiarkowanym zainteresowaniem pasażerów. Największy problem jaki się pojawia to brak skomunikowania nocnego tramwaju z autobusami.
Na sam koniec komentarz ode mnie my tak narzekamy na naszą Komunikację Miejską w Nocy , a w Łodzi nie jest lepiej w tej sprawie.
Łódź jest jednym ze stosunkowo nielicznych miast, w których liniowy ruch tramwajowy prowadzony jest całą dobę. Jednak najnowsze dzieje nocnej komunikacji szynowej są skomplikowane, pełne nagłych zwrotów akcji i rozwiązań, które należy uznać za co najmniej zaskakujące.
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... -2431.html

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7016
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

Łódzkie

#74 Post autor: Krakowiak2013 » 3 cze 2014, o 20:45

Łódź: List intencyjny w sprawie tramwajów podmiejskich

Przedstawiciele ośmiu jednostek terytorialnych podpisały w Ozorkowie list intencyjnych w sprawie wspólnego zabiegania o dofinansowanie z Unii Europejskiej na remonty torowisk, które są w złym stanie.
Zaproszenie zostało wysłane również do władz Łodzi, ale nikt z przedstawicieli Łodzi nie przybył na spotkanie.
Władze jednostek terytorialnych, które podpisały porozumienie chcą aby Urząd Marszałkowski również włączył się do dofinansowania projektu. Wartość całego projektu wraz z taborem to około 600 milionów złotych. Przedstawiciele samorządów podkreślają chęć utrzymania i rozwoju sieci tramwajowej w aglomeracji łódzkiej.Linie tramwajowe zapewniają szybkie połączenie z Łodzią. Jak wylicza wiceprezydent Zgierza tramwaje to pewny środek transportu, bezkolizyjny. Jeśli remonty torowisk nie rozpoczną się szybciej to tramwaje przestaną funkcjonować ostrzega burmistrz Ozorkowa.
Inicjatywa przedstawicieli jednostek terytorialnych, które zawarły porozumienie jest bardzo interesująca i trzymam kciuki aby projekt udało się wykonać.
Przedstawiciele 8 jednostek samorządu terytorialnego położonych na trasach łódzkiej sieci tramwajów podmiejskich podpisali w Ozorkowie list intencyjny w sprawie wspólnego zabiegania o fundusze europejskie na rewitalizację tras tramwajowych. - Linie są w złym stanie, a budżetu pojedynczego miasta nigdy nie będzie stać na remont którejś z nich. Chcemy doprowadzić do złożenia wspólnego wniosku do POIiŚ na rewitalizację linii oraz zakup łącznie 30 jednostek taboru - mówi inżynier miasta Pabianice Andrzej Różański.
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... -2494.html

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Łódzkie

#75 Post autor: Cukier » 3 cze 2014, o 21:19

I takie coś się naprawdę ceni a nie to co w Kocmyrzowie - zaorać torowisko i zrobić autostradę przez środek wsi 2x2 z ograniczeniem do 50 km/h. A ludzie jak się nie mieścili do 2x2 na starej drodze, tak się nie mieszczą na nowej..

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Wiadomości wojewódzkie”