Warmińsko-Mazurskie
Moderator: Moderatorzy
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7982
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Warmińsko-Mazurskie
Takie rzeczy to tylko w Polsce. Najpierw robić, potem myśleć. Bareja by się uśmiał...
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Warmińsko-Mazurskie
RMF24.pl pisze:Zapadająca się kostka brukowa, krzywe chodniki. Olsztynianie narzekają na torowisko
Usterki torowiska niepokoją pasażerów olsztyńskich tramwajów. Olsztynianie narzekają na zapadającą się kostkę brukową czy krzywe chodniki. Ratusz uspokaja, że ubytki nie zagrażają bezpieczeństwu.
"Jest super, jest super
Więc o co ci chodzi?"
Więc o co ci chodzi?"
Warmińsko-Mazurskie
Olsztyn podliczył: tramwaje tańsze niż autobusy
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 52508.html
Nie wiem na ile te wyliczenia są rzetelne, bo w artykule jest wspomniane, że średnie dobowe zużycie oleju napędowego w MPK Olsztyn spadło z 12 tys. do 10 tys. litrów... a kawałek dalej jest wspomniane, że tenże przewoźnik od nowego roku nie ma już 90% udziałów lecz jedynie 70% za sprawą wejścia prywaciarzy. Jeśli więc dobrze rozumuję, to oszczędności w dieslu pochodzą nie tylko od zastąpienia autobusów tramwajami, lecz również od przekazania części przewozów innemu przewoźnikowi.
Mnie natomiast szczególnie ciekawi jedno zdanie:
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 52508.html
Nie wiem na ile te wyliczenia są rzetelne, bo w artykule jest wspomniane, że średnie dobowe zużycie oleju napędowego w MPK Olsztyn spadło z 12 tys. do 10 tys. litrów... a kawałek dalej jest wspomniane, że tenże przewoźnik od nowego roku nie ma już 90% udziałów lecz jedynie 70% za sprawą wejścia prywaciarzy. Jeśli więc dobrze rozumuję, to oszczędności w dieslu pochodzą nie tylko od zastąpienia autobusów tramwajami, lecz również od przekazania części przewozów innemu przewoźnikowi.
Mnie natomiast szczególnie ciekawi jedno zdanie:
Cóż, jeśli mają tak wyświrowane stawki za wzkm autobusowy, to i tramwaje mogą się okazać tańszeStawki, które ustalił Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie wynoszą dla miejskiego przewoźnika w przypadku autobusów 9,14 zł za wozokilometr i tramwajów 12,19 zł.
Warmińsko-Mazurskie
W Olsztynie znów Solaris wygrywa. Kolejny raz MAN po Sosnowcu odchodzi przegrany.
Warmińsko-Mazurskie
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/t ... -12-lutego
Krótka historia o tym, jak Elbląg myśli perspektywicznie. Przy okazji zrobili rozjazdy pod przyszły łącznik, na początku ślepego torowiska zrobili nawet przystanek, a na całej długości planowanego nowego torowiska umieścili słupy trakcyjne, które do momentu budowy torowiska robiły tylko za oświetleniowe. Tak, oświetleniowe. Są miejsca na świecie i to nawet leżące w Polsce, gdzie da się pożenić słupy trakcyjne z oświetleniowymi i nie jest absolutnie konieczne stawianie gąszcza osobnych słupów, najlepiej jeszcze w chodniku.
No, a teraz dokańczają to co zaczęli. Właściwie to ZUE dokończa, bo to nasza krakowska firma wygrała przetarg. Zapewne wszystko pójdzie jak po maśle, bo tam budowa torowiska oznacza budowę torowiska a nie biedautostrady z dodatkiem tramwaju. Koszt 10 mln za 900m to niewielkie pieniądze, a biorąc pod uwagę unijne dofinansowanie, robi się z tego naprawdę śmieszna kwota.
Kraków mógłby się od Elbląga sporo nauczyć.
Krótka historia o tym, jak Elbląg myśli perspektywicznie. Przy okazji zrobili rozjazdy pod przyszły łącznik, na początku ślepego torowiska zrobili nawet przystanek, a na całej długości planowanego nowego torowiska umieścili słupy trakcyjne, które do momentu budowy torowiska robiły tylko za oświetleniowe. Tak, oświetleniowe. Są miejsca na świecie i to nawet leżące w Polsce, gdzie da się pożenić słupy trakcyjne z oświetleniowymi i nie jest absolutnie konieczne stawianie gąszcza osobnych słupów, najlepiej jeszcze w chodniku.
No, a teraz dokańczają to co zaczęli. Właściwie to ZUE dokończa, bo to nasza krakowska firma wygrała przetarg. Zapewne wszystko pójdzie jak po maśle, bo tam budowa torowiska oznacza budowę torowiska a nie biedautostrady z dodatkiem tramwaju. Koszt 10 mln za 900m to niewielkie pieniądze, a biorąc pod uwagę unijne dofinansowanie, robi się z tego naprawdę śmieszna kwota.
Kraków mógłby się od Elbląga sporo nauczyć.
Warmińsko-Mazurskie
Ciąg dalszy wieści z Elbląga: jeśli dobrze patrzę, to będą mieć normalne perony o nawierzchni zrównanej z podłogą w tramwajach niskopodłogowych (http://www.psmkms.krakow.pl/images/phoc ... blag66.jpg). Do czego to Majchrowski doprowadził, żeby normalność musiała mnie szokować...
Warmińsko-Mazurskie
Tramwaj, który był autobusem.
Kolejny problem tramwajowy Olsztyna. Tym razem z Tramino
http://www.transport-publiczny.pl/mobil ... 57616.html
Kolejny problem tramwajowy Olsztyna. Tym razem z Tramino
http://www.transport-publiczny.pl/mobil ... 57616.html
Kolejne dwa tramwaje były wyłączone z ruchu, bo przechodziły przeglądy okresowe. MPK Olsztyn nie mogło ich zaniechać, gdyż od tego uzależniona jest gwarancja producenta. – Przy okazji prac, w jednym z tramwajów wymieniono falownik, gdyż występowały problemy z elektroniką – tłumaczy rzecznik. Tym samym, nieszczęśliwy zbieg okoliczności sprawił, że jedna trzecia taboru stanęła w warsztacie. Przez tydzień linia nr 3 była obsługiwana przez jeden tramwaj i autobusy jako komunikacja zastępcza, zaś przez kolejny tydzień już tylko autobusami – z powodu braku taboru.
Warmińsko-Mazurskie
Olsztyn czeka na tureckie tramwaje. Umowa z Durmazlarem podpisana
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 59120.html
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 59120.html
W środę 18 lipca Olsztyn podpisał umowę z Durmazlarem na dostawę 12 tramwajów z opcją na kolejne 12 pojazdów. Za 21 miesięcy do stolicy Warmii i Mazur przyjedzie pierwszy turecki tramwaj, bazujący na rodzinie pojazdów Panorama.
Warmińsko-Mazurskie
Kraków czeka na swoje zamówione Tramino, a tymczasem w Olsztynie
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 59738.html
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 59738.html
-
- Inspektor
- Posty: 301
- Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Rodzaje konstrukcji tramwaju niskopodłogowego
Coś tam pisaliśmy tu i tam zarówno o SIWZ jak i o Olsztynie... więc tu mam dla Was smutną wiadomość, że SIWZ z Olsztyna się gdzieś zapodział w czeluściach BIP Olsztyna... można owszem część SIWZu zwłaszcza w kontekście OPZ zobaczyć w publikacji w ramach dostępu do informacji publicznej:http://bip.olsztyn.eu/bip/dokument/3657 ... mwajowego/ jednak będzie to bez pytań i odpowiedzi, które w wielu miejscach mocno uściśliły czego powinniśmy się spodziewać... Oczywiście mam swoją lokalną kopię, jednak co oficjalny publikator to oficjalny publikator
No właśnie OPZ oraz odpowiedzi na pytania kształtują to czego powinniśmy się spodziewać... i wedle tych założeń była by to konstrukcja dość dziwna, niespotykana do tej pory. Można by zatem bardzo ciekawie rozbudować ten wątek o różnych konstrukcjach niskopodłogowego taboru... jednak tego nie przywieziono. Bo ten pojazd jaki widać na filmach i zdjęciach np. na stronie miłośnika z Olsztyna: https://olsztynskietramwaje.pl/ jest przynajmniej w paru punktach niezgodny z OPZ Zamawiającego.
Dla chętnych śledzenia tematu olsztyna polecam następujące linki: Pamiętajcie, że KAŻDY obywatel ma prawo zadawać pytania w zakresie dostępu do informacji publicznej
EDYCJA: Dodałem kolejny link, który pojawił się niedawno, oznaczony jako "NOWY" - na razie jest tam tylko treść pisma, brak jednak odpowiedzi.
No właśnie OPZ oraz odpowiedzi na pytania kształtują to czego powinniśmy się spodziewać... i wedle tych założeń była by to konstrukcja dość dziwna, niespotykana do tej pory. Można by zatem bardzo ciekawie rozbudować ten wątek o różnych konstrukcjach niskopodłogowego taboru... jednak tego nie przywieziono. Bo ten pojazd jaki widać na filmach i zdjęciach np. na stronie miłośnika z Olsztyna: https://olsztynskietramwaje.pl/ jest przynajmniej w paru punktach niezgodny z OPZ Zamawiającego.
Dla chętnych śledzenia tematu olsztyna polecam następujące linki: Pamiętajcie, że KAŻDY obywatel ma prawo zadawać pytania w zakresie dostępu do informacji publicznej
EDYCJA: Dodałem kolejny link, który pojawił się niedawno, oznaczony jako "NOWY" - na razie jest tam tylko treść pisma, brak jednak odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 4 mar 2020, o 21:24 przez Jacek Fink-Finowicki, łącznie zmieniany 2 razy.
Rodzaje konstrukcji tramwaju niskopodłogowego
Tak, ale jeśli informacja ta jest dostępnaJacek Fink-Finowicki pisze: ↑3 mar 2020, o 14:54Pamiętajcie, że KAŻDY obywatel ma prawo zadawać pytania w zakresie dostępu do informacji publicznej
to nie ma obowiązku jej udostępniania na wniosek. A jeśli informacja miałaby być przetworzona, należy wykazać szczególny interes publiczny.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.
-
- Inspektor
- Posty: 301
- Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Rodzaje konstrukcji tramwaju niskopodłogowego
Przetarg publiczny => finansowany z funduszy publicznych => interes publiczny
Nie trzeba dziękować
A bardziej konkretnie. Cały protokół postępowania wraz z załącznikami z zasady stanowi dostępną informację publiczną i jak to ma miejsce na większości BIPów, specyfikacja przetargów jest dostępna on line nawet dla postępowań sprzed lat. Tu jako dobry przykład, wystąpi kto? MPK Kraków http://www.mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i ... owych.html z 2016 roku.
Owszem gdyby wnioskować o ujednolicony tekst OPZ po zmianach wprowadzonych odpowiedziami na pytania to wówczas jest to informacja przetworzona i kpa oreśla dłuższy czas na odpowiedź, zaś dla prostego zapytania o ponowną publikację już publikowanych dokumentów lub publikację skanu dokumentu istniejącego, to kpa określa maksymalny termin odpowiedzi na poziomie 14 dni.
Nie trzeba dziękować
A bardziej konkretnie. Cały protokół postępowania wraz z załącznikami z zasady stanowi dostępną informację publiczną i jak to ma miejsce na większości BIPów, specyfikacja przetargów jest dostępna on line nawet dla postępowań sprzed lat. Tu jako dobry przykład, wystąpi kto? MPK Kraków http://www.mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i ... owych.html z 2016 roku.
Owszem gdyby wnioskować o ujednolicony tekst OPZ po zmianach wprowadzonych odpowiedziami na pytania to wówczas jest to informacja przetworzona i kpa oreśla dłuższy czas na odpowiedź, zaś dla prostego zapytania o ponowną publikację już publikowanych dokumentów lub publikację skanu dokumentu istniejącego, to kpa określa maksymalny termin odpowiedzi na poziomie 14 dni.
Rodzaje konstrukcji tramwaju niskopodłogowego
W ten sposób można by w zasadzie wszystko podciągnąć pod „szczególny interes publiczny”, więc raczej odpada.Jacek Fink-Finowicki pisze: ↑4 mar 2020, o 21:03Przetarg publiczny => finansowany z funduszy publicznych => interes publiczny
No i jeśli coś jest udostępnione na BIP-ie, to nie podlega udostępnieniu na wniosek. Więc jeśli obywatel prosi urząd o udostępnienie OPZ/SIWZ, które znajduje się na BIP-ie, to urząd odpisze, że to jest na BIP-ie. A jak nie ma na BIP-ie… cóż, tym gorzej dla urzędu bo udostępnić musi, jeśli to nie jest informacja przetworzona lub wchodzą w grę informacje niejawne lub chronione.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.
-
- Inspektor
- Posty: 301
- Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Rodzaje konstrukcji tramwaju niskopodłogowego
I właśnie bardzo dużo można... naprawdę dużo. Ino trzeba "klamkować" czyli pisać pisma, skutkać w drzwi, naciskać na klamki...
Tu polecam treść zapytania:tomta1 pisze: ↑4 mar 2020, o 22:19No i jeśli coś jest udostępnione na BIP-ie, to nie podlega udostępnieniu na wniosek. Więc jeśli obywatel prosi urząd o udostępnienie OPZ/SIWZ, które znajduje się na BIP-ie, to urząd odpisze, że to jest na BIP-ie. A jak nie ma na BIP-ie… cóż, tym gorzej dla urzędu bo udostępnić musi,
za:Proszę o udostępnienie informacji publicznej w następującym zakresie:
Dokumenty przetargowe z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na dostawę 24 sztuk taboru tramwajowego – wygranego przez turecki Durmazlar, w szczególności:
1) specyfikacja istotnych warunków zamówienia
2) opis przedmiotu zamówienia
http://bip.olsztyn.eu/bip/dokument/3657 ... mwajowego/
I co zrobił urząd... urząd udostępnił 7 plików z gołym SIWZem i gołym OPZtem bez publikacji czy wskazania miejsca zarchiwizowania zmian SIWZu. Tak, że ten teges... będzie ciekawie.
Rodzaje konstrukcji tramwaju niskopodłogowego
Ciekawe. Zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429)
Skoro informacje te zostały udostępnione w BIP-ie, to znaczy że nie podlegają udostępnieniu na wniosek.Informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej lub centralnym repozytorium, jest udostępniana na wniosek.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.