Podkarpackie
Moderator: Moderatorzy
Podkarpackie
Garść informacji z Podkarpacia.
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2010, o 23:56 przez I.G.I, łącznie zmieniany 1 raz.
Pierwszą połówkę ferii spędziłem w Jarosławiu, którego KM na trochę plusów i minusów:
Zacznę może od dobrych wiadomości:
1. KM się cywilizuje: uruchomiono linię "9", która dowozi ludzi do cmentarza, już zamiast Kutsenitsa jeżdżą na niej H9, gdzie zawsze jest full napełnienie. Lecz tu jest minus: dlaczego "dziewiątka" jeździ tylko w jedną stronę? Nie udało mi się rozwikłać tej zagadki . Jest linią kołową: wyjeżdża spod Centrum, jedzie pod cmentarz, a następnie wokoło cmentarza, potem po wsiach i dojeżdża za Dworzec PKP, później znów do miasta i tak w kółko.
2. Zamówiono 10 Autosanów SanCity M09LE. Zostaną za nie skreślone prawdopodobnie wszystkie Jelcze M11 , których na dzień dzisiejszy jest 9.
3. Skreślono (jako prezent świąteczny ) Jelcza o nr. #118.
4. W tej chwili MZK posiada aż 1 niskopodłogowy w 100% wóz, czyli Kutsenitsa City III, o nr. #146, zakupionego w okolicznościach Świąt Bożego Narodzenia 2008, co daje równiutkie 4% taboru niskopodłogowego. Wóz ma klimę, pojemność 17 osób, pojawia się w tygodniu na linii "11" a w weekendy na "0", lecz wtedy wejście do niego sprawia trudność . Podsumuję go tak: aż chce się nim jeździć.
A teraz minusy tamtejszej KM:
1. Wychwalane ponad wszystko monitorowane, z wyświetlaczami Mercedesy O405 pozamarzały i chyba po raz pierwszy od zakupu pierwszych Mercedesów (1996, MB O305) żaden Merc nie kursował na podstawowej linii miejskiej, czyli "0".
2. W Jarosławiu występuje "niezdrowa" konkurencja dla MZK czyli firma przewozowa "Magda Makowisko" (tabor dostępny na TWB). Jeżdżą jak chcą, czym chcą (nie zdziwię się jak kiedyś zobaczę traktor z napisem MAGDA ), i kiedy chcą, bez rozkładu, byle by podebrać pasażerów od MZK. Czy z Magdą nie można podpisać jakiejś umowy, jak u nas z Mobilisem? Dostają ze 3 linie, mają kupić tabor, i jeździć?
To na razie koniec mojej wypowiedzi, proszę o komentarze, co do KM w Jarosławiu.
Zacznę może od dobrych wiadomości:
1. KM się cywilizuje: uruchomiono linię "9", która dowozi ludzi do cmentarza, już zamiast Kutsenitsa jeżdżą na niej H9, gdzie zawsze jest full napełnienie. Lecz tu jest minus: dlaczego "dziewiątka" jeździ tylko w jedną stronę? Nie udało mi się rozwikłać tej zagadki . Jest linią kołową: wyjeżdża spod Centrum, jedzie pod cmentarz, a następnie wokoło cmentarza, potem po wsiach i dojeżdża za Dworzec PKP, później znów do miasta i tak w kółko.
2. Zamówiono 10 Autosanów SanCity M09LE. Zostaną za nie skreślone prawdopodobnie wszystkie Jelcze M11 , których na dzień dzisiejszy jest 9.
3. Skreślono (jako prezent świąteczny ) Jelcza o nr. #118.
4. W tej chwili MZK posiada aż 1 niskopodłogowy w 100% wóz, czyli Kutsenitsa City III, o nr. #146, zakupionego w okolicznościach Świąt Bożego Narodzenia 2008, co daje równiutkie 4% taboru niskopodłogowego. Wóz ma klimę, pojemność 17 osób, pojawia się w tygodniu na linii "11" a w weekendy na "0", lecz wtedy wejście do niego sprawia trudność . Podsumuję go tak: aż chce się nim jeździć.
A teraz minusy tamtejszej KM:
1. Wychwalane ponad wszystko monitorowane, z wyświetlaczami Mercedesy O405 pozamarzały i chyba po raz pierwszy od zakupu pierwszych Mercedesów (1996, MB O305) żaden Merc nie kursował na podstawowej linii miejskiej, czyli "0".
2. W Jarosławiu występuje "niezdrowa" konkurencja dla MZK czyli firma przewozowa "Magda Makowisko" (tabor dostępny na TWB). Jeżdżą jak chcą, czym chcą (nie zdziwię się jak kiedyś zobaczę traktor z napisem MAGDA ), i kiedy chcą, bez rozkładu, byle by podebrać pasażerów od MZK. Czy z Magdą nie można podpisać jakiejś umowy, jak u nas z Mobilisem? Dostają ze 3 linie, mają kupić tabor, i jeździć?
To na razie koniec mojej wypowiedzi, proszę o komentarze, co do KM w Jarosławiu.
Mam jedno pytanie w sprawie "rozwoju":
Co się stało z liniami: "1", "1A", "4", "7", "7A", "13" (ta z jakiego powodu jest zawieszona) i "15" Jeszcze jakiś czas temu były.
I jeszcze w sprawie busów: Nie musi podpisać. Jeżeli chociaż jedna ze stron nie jest zainteresowana, to nic z tego nie wyjdzie.
I jeszcze moje zdanie:
Przykładem dla Jarosławia w sprawie KM może być niewiele większy Kołobrzeg (z wyjątkiem linii 3).
Co się stało z liniami: "1", "1A", "4", "7", "7A", "13" (ta z jakiego powodu jest zawieszona) i "15" Jeszcze jakiś czas temu były.
I jeszcze w sprawie busów: Nie musi podpisać. Jeżeli chociaż jedna ze stron nie jest zainteresowana, to nic z tego nie wyjdzie.
I jeszcze moje zdanie:
Przykładem dla Jarosławia w sprawie KM może być niewiele większy Kołobrzeg (z wyjątkiem linii 3).
Ostatnio zmieniony 24 sty 2010, o 12:58 przez LK, łącznie zmieniany 4 razy.
@ LK: To odpowiedź na Twoje pytanie. Ludzie przesiedli się do Magdy i linii nie opłaca się utrzymywać. "13" w znacznej części zastąpiła "9", a na reszcie trasy Magda. Linia "1A" nawet nigdy nie istniała, a resztę zlikwidowano jakieś 0,5 roku temu.W Jarosławiu występuje "niezdrowa" konkurencja dla MZK czyli firma przewozowa "Magda Makowisko"
Magda nie ma busów tylko jakieś turystyki z demobilu.
Ostatnio zmieniony 24 sty 2010, o 14:24 przez bombka, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Administrator Techniczny
- Posty: 9959
- Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
- Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
- Kontakt:
Tragiczny wypadek na Podkarpaciu. Zginęło 3 maturzystów
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/ ... 22730.html
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/ ... 22730.html
-
- Administrator Techniczny
- Posty: 9959
- Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
- Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
- Kontakt:
Przemyśl: 12 autobusów i system informacyjny
http://infobus.pl/text.php?from=rss&id=30582
http://infobus.pl/text.php?from=rss&id=30582
-
- Administrator Techniczny
- Posty: 9959
- Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
- Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
- Kontakt:
Express24: Autosan Sancity M12LE na testach w ZMKS Stalowa Wola
http://infobus.pl/text.php?from=rss&id=30842
http://infobus.pl/text.php?from=rss&id=30842
No to kontynuujemy drążenie tematu "MZK Jarosław"
Jarosław: Miliony dla MZK
http://www.jaroslawska.pl/index.php?PHP ... tykul=4842
Jarosław: Miliony dla MZK
http://www.jaroslawska.pl/index.php?PHP ... tykul=4842
-
- Administrator Techniczny
- Posty: 9959
- Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
- Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
- Kontakt:
Rzeszów: PKS zamawia 5 Solbusów, w tym 4 niskowejściowe
http://infobus.pl/text.php?id=32208&from=main
http://infobus.pl/text.php?id=32208&from=main
No to ciąg dalszy informacji z Jarosławia: MZK chce wybrać najlepszy wóz dla siebie, więc testuje. Testy rozpoczęły się w sierpniu 2009 i trwają do dziś. Na początek przetestowano Bogdana A092.H2. Wóz się spodobał, lecz nadawałby się tylko na linię "14" (obecnie przypisana "żabka" czyli MB O309), z powodu braku niskiej podłogi i pojemności. Następnie pojawiły się 2 nowoczesne pojazdy: MAZ 206 (ciemny niebieski) i Autosan A0808MN SanCity #RSA37UY, czyli wóz testowany u nas. oba pojazdy się spodobały oraz pasowały pojemnością doskonale do większości linii (bez "0" i "5" - podstawowych linii). Na tym zakończono rok testów 2009. Na przełomie lutego i marca 2010 sprowadzono znów tego samego Autosana, którego skierowano do obsługi najbardziej oblężonej linii w mieście "0", na której pojemność nawet Jelcza M11 nie pasuje do potoków (sardynki, glonojad lub niedoszli pasażerowie na przystanku). Było to wielkim błędem i ludzie wylewali swe żale na forum miasta Jarosław - czyli jak można puścić tak mały autobus na tak zatłoczoną linię. W połowie kwietnia sprowadzono na testy Solarisa Alpino 8,6 LF (model się zgadza? Bo zawsze mylę LF z LE). Wywarł pozytywne wrażenie na ludziach, nie wiem jak na kierowcach (ale wkrótce się dowiem ). Osobiście chciałbym widzieć tam SU12 (5 sztuk, linie "0" - 2 brygady całodzienne + 2 szczytowe i linia "5") i 12 Solarisów Alpino lub Autosanów SanCity (reszta linii). Do kasacji oczywiście Jelcze, Mercedesy (najnowszy 1991).
Wczoraj znalazłem foto dokładnie obrazujące KM w Jarosławiu: http://phototrans.eu/14,219918,0,Renaul ... _63UP.html Nie wiem, czy nie można tego załatwić wg. mnie sprawiedliwie: Magda powinien podlegać pod zarząd, jeśli nadal chce obsługiwać KM (uczciwie, czego nie robi). Kupuje 7 wozów, dostaje 3 linie po 2 brygady i do tego rezerwa i jeździ. Teraz minutę przed MZK zbiera im pasażerów sprzed nosa (tyle ilu się pomieści, nieraz jest po 60 osób na przystanku) a jeździ takim szrotem, że strach wsiadać. Stan techniczny jego wozów niestety pozostawia wiele do życzenia...
-
- Administrator Techniczny
- Posty: 9959
- Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
- Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
- Kontakt:
Jasło: 11 nowych autobusów
http://infobus.pl/text.php?from=rss&id=34712
http://infobus.pl/text.php?from=rss&id=34712