Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 11 gru 2018, o 17:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 275 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Śląskie
PostNapisane: 3 cze 2015, o 00:35 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2013, o 15:29
Posty: 194
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Wydaje mi się, że chodzi za wszelką cenę o utrzymanie taktu na ciągu. Wszakże bardziej opłaca się puścić cokolwiek swojego, niż wynajmować podwykonawcę.

_________________
Nie może być tak, że będzie , jak było.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Śląskie
PostNapisane: 3 cze 2015, o 20:43 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10440
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
W ogóle nie rozumiem jaki jest sens utrzymywać linię, gdzie kursuje zabytkowe truchło, do którego wejdzie mniej osób niż do 12m autobusu, i to jeszcze z zabójczą częstotliwością f~30 z mnóstwem dziur f~60. Toż to rozkład jak na jakąś pipidówę, u nas w Krakowie chyba nawet Golkowice mają więcej kursów..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Śląskie
PostNapisane: 3 cze 2015, o 21:00 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21913
Cukier napisał(a):
W ogóle nie rozumiem jaki jest sens utrzymywać linię, gdzie kursuje zabytkowe truchło, do którego wejdzie mniej osób niż do 12m autobusu, i to jeszcze z zabójczą częstotliwością f~30 z mnóstwem dziur f~60. Toż to rozkład jak na jakąś pipidówę, u nas w Krakowie chyba nawet Golkowice mają więcej kursów..

Wg mnie tramwaj kursujący co pół godziny (albo rzadziej) to zaprzeczenie idei tramwaju. Skoro nie ma potoków na większą częstotliwość to znaczy, że powinien kursować autobus.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Śląskie
PostNapisane: 3 cze 2015, o 22:01 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10440
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Kaszmir napisał(a):
Wg mnie tramwaj kursujący co pół godziny (albo rzadziej) to zaprzeczenie idei tramwaju. Skoro nie ma potoków na większą częstotliwość to znaczy, że powinien kursować autobus.

Do tego tramwaj pokroju pojedynczej stozłomki, czyli de facto mogący zabrać tyle samo osób co 12m autobus. Patrząc więc na takie coś czasem przestaje mnie dziwić, że na Śląsku kolejne odcinki trakcji tramwajowej idą do likwidacji. Biorąc pod uwagę koszty utrzymania infrastruktury trzymanie tramwajów na siłę to ekonomiczny bezsens. W podobnych kosztach można zrobić częściej kursującą linię autobusową obsługiwaną pojemniejszymi przegubami. A zamiast zabawy w jednotory i mijanki lepiej to zaorać i zrobić buspasy.

Smutne, ale takie są ekonomiczne kalkulacje. Tramwaj ma sens w momencie gdy na danym ciągu przegubowce co 7-8 min nie dają rady.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Śląskie
PostNapisane: 4 cze 2015, o 08:36 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 18 wrz 2011, o 21:34
Posty: 1169
Kaszmir napisał(a):
Cukier napisał(a):
W ogóle nie rozumiem jaki jest sens utrzymywać linię, gdzie kursuje zabytkowe truchło, do którego wejdzie mniej osób niż do 12m autobusu, i to jeszcze z zabójczą częstotliwością f~30 z mnóstwem dziur f~60. Toż to rozkład jak na jakąś pipidówę, u nas w Krakowie chyba nawet Golkowice mają więcej kursów..

Wg mnie tramwaj kursujący co pół godziny (albo rzadziej) to zaprzeczenie idei tramwaju. Skoro nie ma potoków na większą częstotliwość to znaczy, że powinien kursować autobus.

Jeśli chodzi o kształt, w jakim obecnie od pewnego czasu kursuje linia "24" to masz absolutną rację. Ta linia ma jedynie sens w relacji Sosnowiec Konstantynów - Będzin, gdyż centra Sosnowca i Będzina są chyba jednymi z nielicznych miast GOP-u, które łączy jedynie tramwaj. Jednak od pewnego czasu z powodu remontów torowisk, linia "24" została skrócona najpierw do Dworca Kolejowego, a teraz do ul. Ostrogórskiej, co pozbawiło sensu istnienia tej linii. Linia na ten czas powinna zostać zawieszona, a jej funkcję powinny przejąć autobusy linii "116" i "188", jeżdżące w obie strony przez ul. Sienkiewicza, 1-go Maja i Narutowicza, a nie jak obecnie tylko w jednym kierunku. Jednak po zakończeniu remontów, "24" powinna wrócić na swoją stałą trasę do Będzina. Gdyby udało się wypracować dla niej 10-cio minutowy takt z linią "27" od Ronda Ludwik, to o frekwencję byłbym spokojny.

Tak się składa, że "24" przebiega przed moimi oknami i od dwóch godzin z balkonu obserwuję wszystkie kursy. Niestety, ani w jedną, ani w drugą stronę w tramwaju nie zauważyłem ani jednego pasażera (przy czym autobusy 116/188 mają frekwecję dość sporą jak na dzień świąteczny).
Tak się prezentuje na ul. Narutowicza :P
https://www.facebook.com/74861717523698 ... tif_t=like


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Śląskie
PostNapisane: 8 cze 2015, o 21:29 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2013, o 15:29
Posty: 194
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Adams napisał(a):
Jeśli chodzi o kształt, w jakim obecnie od pewnego czasu kursuje linia "24" to masz absolutną rację. Ta linia ma jedynie sens w relacji Sosnowiec Konstantynów - Będzin, gdyż centra Sosnowca i Będzina są chyba jednymi z nielicznych miast GOP-u, które łączy jedynie tramwaj. Jednak od pewnego czasu z powodu remontów torowisk, linia "24" została skrócona najpierw do Dworca Kolejowego, a teraz do ul. Ostrogórskiej, co pozbawiło sensu istnienia tej linii. Linia na ten czas powinna zostać zawieszona,

Z miłośniczego punktu widzenia linia ma jak najbardziej sens! Na Okrzei nie ma pętli - tramwaj trójkątuje. :)
Ale do rzeczy - pamiętam jak jeszcze 24 dojeżdżało do DG UP. Co prawda zdarzały się kursy już od Stadionu pustawe, ale jednak linia ta świetnie spełniała funkcję utrzymania taktu w relacji Bn Rondo - Koszelew.
Dąbrowski ciąg to już kompletne nieporozumienie z punktu widzenia dzisiejszej organizacji KM. Jaki sens ma tramwaj co 8/12 min dublowany przez stado autobusów? Co więcej prawie każdy przystanek oddzielony przejściem podziemnym! To jak autobusy na I obwodnicy dublowane przez rzeszę tramwajów (nie - nie neguję sensu ich istnienia, pokazuję tylko analogię).
Chwała miastu za pakowanie pieniędzy w transport szynowy, ale logiki, ani ekonomii tu brak. Co więcej dodam, że wszystkie dublujące linie autobusowe obsługiwane są przez Mastero, SU12 i Citaro15 i 18. Tramwaje natomiast obsługiwane przez 1x105Na. Nie tędy droga...

_________________
Nie może być tak, że będzie , jak było.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Śląskie
PostNapisane: 12 cze 2015, o 17:01 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 18 wrz 2011, o 21:34
Posty: 1169
We wtorek eNka podczas podjazdu na ul. Narutowicza zaliczyła dość poważną i groźnie wyglądającą awarię. Tuż za przerywaczem na wysokości ul. Witosa tramwaj się zatrzymał i zaczął zjeżdżać w dół, nie reagując na wszelkie próby hamowania przez motorniczego. Dopiero zerwaniem hamulca bezpieczeństwa udało siłę zatrzymać tramwaj. Po tym zdarzeniu eNka zniknęła z linii "24". Do końca dnia we wtorek i w środę kursował "zatramwaj" w postaci minibusa, a od wczoraj kursuje "Helmut" i jest to chyba najbardziej pojemny tabor w historii tej linii :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Śląskie
PostNapisane: 3 sie 2015, o 20:16 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 6 lut 2015, o 16:46
Posty: 2347
W Poznaniu przyłapano Moderusa Beta MF 16 AC BD dla Tramwajów Śląskich:
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=1773

_________________
"Jest super, jest super
Więc o co ci chodzi?"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Śląskie
PostNapisane: 5 sie 2015, o 19:42 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 12:22
Posty: 2858
Lokalizacja: Michałowice
Przyznam że nawet ładny, taka krótsza wersja naszego 405Nkr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Śląskie
PostNapisane: 5 sie 2015, o 20:05 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3781
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
tomek_m napisał(a):
Przyznam że nawet ładny, taka krótsza wersja naszego 405Nkr

Jak dla mnie w ogóle nie przypomina 405N-kr, ale nie powiem, bardzo ładny. :)

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Śląskie
PostNapisane: 5 sie 2015, o 21:03 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 18 wrz 2011, o 21:34
Posty: 1169
tomek_m napisał(a):
Przyznam że nawet ładny, taka krótsza wersja naszego 405Nkr

Bardziej dłuższa wersja zmodernizowanych 105-tek, które po Śląsku i Zagłębiu kursują ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Śląskie
PostNapisane: 25 wrz 2015, o 15:55 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 6 lut 2015, o 16:46
Posty: 2347
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/538/a8OXR4.jpg
Pomalowana Sepsa :/

_________________
"Jest super, jest super
Więc o co ci chodzi?"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Śląskie
PostNapisane: 25 wrz 2015, o 18:43 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3781
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
smerf napisał(a):
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/538/a8OXR4.jpg
Pomalowana Sepsa :/

Że też wypuścili taką na ulice. W Krakowie by raczej tego nie zrobili. :P

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Śląskie
PostNapisane: 6 paź 2015, o 15:20 
Offline
Pasażer

Dołączył(a): 17 wrz 2015, o 11:26
Posty: 2
Lokalizacja: Kraków
Ostatnio w Katowicach był marsz "Śląsk przeciwko imigrantom" i najlepsze, że bardzo ciężko znaleźć jakąkolwiek relację z tego co się działo a było tam z 30tys osób.

_________________
Gabiony


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Śląskie
PostNapisane: 6 paź 2015, o 17:32 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 15:52
Posty: 2824
Lokalizacja: Krowodrza Górka
orzech321 napisał(a):
Ostatnio w Katowicach był marsz "Śląsk przeciwko imigrantom" i najlepsze, że bardzo ciężko znaleźć jakąkolwiek relację z tego co się działo a było tam z 30tys osób.


PKK to forum komunikacyjne, zajmujemy się polityką tylko na szczeblu lokalnym.

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 275 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL