Śląskie

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
slowak99
Specjalista
Posty: 194
Rejestracja: 28 lis 2013, o 15:29
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Śląskie

#241 Post autor: slowak99 » 3 cze 2015, o 01:35

Wydaje mi się, że chodzi za wszelką cenę o utrzymanie taktu na ciągu. Wszakże bardziej opłaca się puścić cokolwiek swojego, niż wynajmować podwykonawcę.
Nie może być tak, że będzie , jak było.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Śląskie

#242 Post autor: Cukier » 3 cze 2015, o 21:43

W ogóle nie rozumiem jaki jest sens utrzymywać linię, gdzie kursuje zabytkowe truchło, do którego wejdzie mniej osób niż do 12m autobusu, i to jeszcze z zabójczą częstotliwością f~30 z mnóstwem dziur f~60. Toż to rozkład jak na jakąś pipidówę, u nas w Krakowie chyba nawet Golkowice mają więcej kursów..

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Śląskie

#243 Post autor: Kaszmir » 3 cze 2015, o 22:00

Cukier pisze:W ogóle nie rozumiem jaki jest sens utrzymywać linię, gdzie kursuje zabytkowe truchło, do którego wejdzie mniej osób niż do 12m autobusu, i to jeszcze z zabójczą częstotliwością f~30 z mnóstwem dziur f~60. Toż to rozkład jak na jakąś pipidówę, u nas w Krakowie chyba nawet Golkowice mają więcej kursów..
Wg mnie tramwaj kursujący co pół godziny (albo rzadziej) to zaprzeczenie idei tramwaju. Skoro nie ma potoków na większą częstotliwość to znaczy, że powinien kursować autobus.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Śląskie

#244 Post autor: Cukier » 3 cze 2015, o 23:01

Kaszmir pisze:Wg mnie tramwaj kursujący co pół godziny (albo rzadziej) to zaprzeczenie idei tramwaju. Skoro nie ma potoków na większą częstotliwość to znaczy, że powinien kursować autobus.
Do tego tramwaj pokroju pojedynczej stozłomki, czyli de facto mogący zabrać tyle samo osób co 12m autobus. Patrząc więc na takie coś czasem przestaje mnie dziwić, że na Śląsku kolejne odcinki trakcji tramwajowej idą do likwidacji. Biorąc pod uwagę koszty utrzymania infrastruktury trzymanie tramwajów na siłę to ekonomiczny bezsens. W podobnych kosztach można zrobić częściej kursującą linię autobusową obsługiwaną pojemniejszymi przegubami. A zamiast zabawy w jednotory i mijanki lepiej to zaorać i zrobić buspasy.

Smutne, ale takie są ekonomiczne kalkulacje. Tramwaj ma sens w momencie gdy na danym ciągu przegubowce co 7-8 min nie dają rady.

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Śląskie

#245 Post autor: Adams » 4 cze 2015, o 09:36

Kaszmir pisze:
Cukier pisze:W ogóle nie rozumiem jaki jest sens utrzymywać linię, gdzie kursuje zabytkowe truchło, do którego wejdzie mniej osób niż do 12m autobusu, i to jeszcze z zabójczą częstotliwością f~30 z mnóstwem dziur f~60. Toż to rozkład jak na jakąś pipidówę, u nas w Krakowie chyba nawet Golkowice mają więcej kursów..
Wg mnie tramwaj kursujący co pół godziny (albo rzadziej) to zaprzeczenie idei tramwaju. Skoro nie ma potoków na większą częstotliwość to znaczy, że powinien kursować autobus.
Jeśli chodzi o kształt, w jakim obecnie od pewnego czasu kursuje linia "24" to masz absolutną rację. Ta linia ma jedynie sens w relacji Sosnowiec Konstantynów - Będzin, gdyż centra Sosnowca i Będzina są chyba jednymi z nielicznych miast GOP-u, które łączy jedynie tramwaj. Jednak od pewnego czasu z powodu remontów torowisk, linia "24" została skrócona najpierw do Dworca Kolejowego, a teraz do ul. Ostrogórskiej, co pozbawiło sensu istnienia tej linii. Linia na ten czas powinna zostać zawieszona, a jej funkcję powinny przejąć autobusy linii "116" i "188", jeżdżące w obie strony przez ul. Sienkiewicza, 1-go Maja i Narutowicza, a nie jak obecnie tylko w jednym kierunku. Jednak po zakończeniu remontów, "24" powinna wrócić na swoją stałą trasę do Będzina. Gdyby udało się wypracować dla niej 10-cio minutowy takt z linią "27" od Ronda Ludwik, to o frekwencję byłbym spokojny.

Tak się składa, że "24" przebiega przed moimi oknami i od dwóch godzin z balkonu obserwuję wszystkie kursy. Niestety, ani w jedną, ani w drugą stronę w tramwaju nie zauważyłem ani jednego pasażera (przy czym autobusy 116/188 mają frekwecję dość sporą jak na dzień świąteczny).
Tak się prezentuje na ul. Narutowicza :P
https://www.facebook.com/74861717523698 ... tif_t=like

Awatar użytkownika
slowak99
Specjalista
Posty: 194
Rejestracja: 28 lis 2013, o 15:29
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Śląskie

#246 Post autor: slowak99 » 8 cze 2015, o 22:29

Adams pisze:Jeśli chodzi o kształt, w jakim obecnie od pewnego czasu kursuje linia "24" to masz absolutną rację. Ta linia ma jedynie sens w relacji Sosnowiec Konstantynów - Będzin, gdyż centra Sosnowca i Będzina są chyba jednymi z nielicznych miast GOP-u, które łączy jedynie tramwaj. Jednak od pewnego czasu z powodu remontów torowisk, linia "24" została skrócona najpierw do Dworca Kolejowego, a teraz do ul. Ostrogórskiej, co pozbawiło sensu istnienia tej linii. Linia na ten czas powinna zostać zawieszona,
Z miłośniczego punktu widzenia linia ma jak najbardziej sens! Na Okrzei nie ma pętli - tramwaj trójkątuje. :)
Ale do rzeczy - pamiętam jak jeszcze 24 dojeżdżało do DG UP. Co prawda zdarzały się kursy już od Stadionu pustawe, ale jednak linia ta świetnie spełniała funkcję utrzymania taktu w relacji Bn Rondo - Koszelew.
Dąbrowski ciąg to już kompletne nieporozumienie z punktu widzenia dzisiejszej organizacji KM. Jaki sens ma tramwaj co 8/12 min dublowany przez stado autobusów? Co więcej prawie każdy przystanek oddzielony przejściem podziemnym! To jak autobusy na I obwodnicy dublowane przez rzeszę tramwajów (nie - nie neguję sensu ich istnienia, pokazuję tylko analogię).
Chwała miastu za pakowanie pieniędzy w transport szynowy, ale logiki, ani ekonomii tu brak. Co więcej dodam, że wszystkie dublujące linie autobusowe obsługiwane są przez Mastero, SU12 i Citaro15 i 18. Tramwaje natomiast obsługiwane przez 1x105Na. Nie tędy droga...
Nie może być tak, że będzie , jak było.

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Śląskie

#247 Post autor: Adams » 12 cze 2015, o 18:01

We wtorek eNka podczas podjazdu na ul. Narutowicza zaliczyła dość poważną i groźnie wyglądającą awarię. Tuż za przerywaczem na wysokości ul. Witosa tramwaj się zatrzymał i zaczął zjeżdżać w dół, nie reagując na wszelkie próby hamowania przez motorniczego. Dopiero zerwaniem hamulca bezpieczeństwa udało siłę zatrzymać tramwaj. Po tym zdarzeniu eNka zniknęła z linii "24". Do końca dnia we wtorek i w środę kursował "zatramwaj" w postaci minibusa, a od wczoraj kursuje "Helmut" i jest to chyba najbardziej pojemny tabor w historii tej linii :D

smerf
Dyrektor
Posty: 2653
Rejestracja: 6 lut 2015, o 16:46

Śląskie

#248 Post autor: smerf » 3 sie 2015, o 21:16

W Poznaniu przyłapano Moderusa Beta MF 16 AC BD dla Tramwajów Śląskich:
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=1773
"Jest super, jest super
Więc o co ci chodzi?"

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3318
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Śląskie

#249 Post autor: tomek_m » 5 sie 2015, o 20:42

Przyznam że nawet ładny, taka krótsza wersja naszego 405Nkr

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Śląskie

#250 Post autor: Mistrzejowiczanin » 5 sie 2015, o 21:05

tomek_m pisze:Przyznam że nawet ładny, taka krótsza wersja naszego 405Nkr
Jak dla mnie w ogóle nie przypomina 405N-kr, ale nie powiem, bardzo ładny. :)
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Śląskie

#251 Post autor: Adams » 5 sie 2015, o 22:03

tomek_m pisze:Przyznam że nawet ładny, taka krótsza wersja naszego 405Nkr
Bardziej dłuższa wersja zmodernizowanych 105-tek, które po Śląsku i Zagłębiu kursują ;)

smerf
Dyrektor
Posty: 2653
Rejestracja: 6 lut 2015, o 16:46

Śląskie

#252 Post autor: smerf » 25 wrz 2015, o 16:55

"Jest super, jest super
Więc o co ci chodzi?"

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Śląskie

#253 Post autor: Mistrzejowiczanin » 25 wrz 2015, o 19:43

Że też wypuścili taką na ulice. W Krakowie by raczej tego nie zrobili. :P
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

orzech321
Pasażer
Posty: 2
Rejestracja: 17 wrz 2015, o 12:26
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Śląskie

#254 Post autor: orzech321 » 6 paź 2015, o 16:20

Ostatnio w Katowicach był marsz "Śląsk przeciwko imigrantom" i najlepsze, że bardzo ciężko znaleźć jakąkolwiek relację z tego co się działo a było tam z 30tys osób.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Śląskie

#255 Post autor: Lw25 » 6 paź 2015, o 18:32

orzech321 pisze:Ostatnio w Katowicach był marsz "Śląsk przeciwko imigrantom" i najlepsze, że bardzo ciężko znaleźć jakąkolwiek relację z tego co się działo a było tam z 30tys osób.
PKK to forum komunikacyjne, zajmujemy się polityką tylko na szczeblu lokalnym.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Wiadomości wojewódzkie”