Śląskie
Moderator: Moderatorzy
Śląskie
Wydaje mi się, że chodzi za wszelką cenę o utrzymanie taktu na ciągu. Wszakże bardziej opłaca się puścić cokolwiek swojego, niż wynajmować podwykonawcę.
Nie może być tak, że będzie , jak było.
Śląskie
W ogóle nie rozumiem jaki jest sens utrzymywać linię, gdzie kursuje zabytkowe truchło, do którego wejdzie mniej osób niż do 12m autobusu, i to jeszcze z zabójczą częstotliwością f~30 z mnóstwem dziur f~60. Toż to rozkład jak na jakąś pipidówę, u nas w Krakowie chyba nawet Golkowice mają więcej kursów..
Śląskie
Wg mnie tramwaj kursujący co pół godziny (albo rzadziej) to zaprzeczenie idei tramwaju. Skoro nie ma potoków na większą częstotliwość to znaczy, że powinien kursować autobus.Cukier pisze:W ogóle nie rozumiem jaki jest sens utrzymywać linię, gdzie kursuje zabytkowe truchło, do którego wejdzie mniej osób niż do 12m autobusu, i to jeszcze z zabójczą częstotliwością f~30 z mnóstwem dziur f~60. Toż to rozkład jak na jakąś pipidówę, u nas w Krakowie chyba nawet Golkowice mają więcej kursów..
Śląskie
Do tego tramwaj pokroju pojedynczej stozłomki, czyli de facto mogący zabrać tyle samo osób co 12m autobus. Patrząc więc na takie coś czasem przestaje mnie dziwić, że na Śląsku kolejne odcinki trakcji tramwajowej idą do likwidacji. Biorąc pod uwagę koszty utrzymania infrastruktury trzymanie tramwajów na siłę to ekonomiczny bezsens. W podobnych kosztach można zrobić częściej kursującą linię autobusową obsługiwaną pojemniejszymi przegubami. A zamiast zabawy w jednotory i mijanki lepiej to zaorać i zrobić buspasy.Kaszmir pisze:Wg mnie tramwaj kursujący co pół godziny (albo rzadziej) to zaprzeczenie idei tramwaju. Skoro nie ma potoków na większą częstotliwość to znaczy, że powinien kursować autobus.
Smutne, ale takie są ekonomiczne kalkulacje. Tramwaj ma sens w momencie gdy na danym ciągu przegubowce co 7-8 min nie dają rady.
Śląskie
Jeśli chodzi o kształt, w jakim obecnie od pewnego czasu kursuje linia "24" to masz absolutną rację. Ta linia ma jedynie sens w relacji Sosnowiec Konstantynów - Będzin, gdyż centra Sosnowca i Będzina są chyba jednymi z nielicznych miast GOP-u, które łączy jedynie tramwaj. Jednak od pewnego czasu z powodu remontów torowisk, linia "24" została skrócona najpierw do Dworca Kolejowego, a teraz do ul. Ostrogórskiej, co pozbawiło sensu istnienia tej linii. Linia na ten czas powinna zostać zawieszona, a jej funkcję powinny przejąć autobusy linii "116" i "188", jeżdżące w obie strony przez ul. Sienkiewicza, 1-go Maja i Narutowicza, a nie jak obecnie tylko w jednym kierunku. Jednak po zakończeniu remontów, "24" powinna wrócić na swoją stałą trasę do Będzina. Gdyby udało się wypracować dla niej 10-cio minutowy takt z linią "27" od Ronda Ludwik, to o frekwencję byłbym spokojny.Kaszmir pisze:Wg mnie tramwaj kursujący co pół godziny (albo rzadziej) to zaprzeczenie idei tramwaju. Skoro nie ma potoków na większą częstotliwość to znaczy, że powinien kursować autobus.Cukier pisze:W ogóle nie rozumiem jaki jest sens utrzymywać linię, gdzie kursuje zabytkowe truchło, do którego wejdzie mniej osób niż do 12m autobusu, i to jeszcze z zabójczą częstotliwością f~30 z mnóstwem dziur f~60. Toż to rozkład jak na jakąś pipidówę, u nas w Krakowie chyba nawet Golkowice mają więcej kursów..
Tak się składa, że "24" przebiega przed moimi oknami i od dwóch godzin z balkonu obserwuję wszystkie kursy. Niestety, ani w jedną, ani w drugą stronę w tramwaju nie zauważyłem ani jednego pasażera (przy czym autobusy 116/188 mają frekwecję dość sporą jak na dzień świąteczny).
Tak się prezentuje na ul. Narutowicza
https://www.facebook.com/74861717523698 ... tif_t=like
Śląskie
Z miłośniczego punktu widzenia linia ma jak najbardziej sens! Na Okrzei nie ma pętli - tramwaj trójkątuje.Adams pisze:Jeśli chodzi o kształt, w jakim obecnie od pewnego czasu kursuje linia "24" to masz absolutną rację. Ta linia ma jedynie sens w relacji Sosnowiec Konstantynów - Będzin, gdyż centra Sosnowca i Będzina są chyba jednymi z nielicznych miast GOP-u, które łączy jedynie tramwaj. Jednak od pewnego czasu z powodu remontów torowisk, linia "24" została skrócona najpierw do Dworca Kolejowego, a teraz do ul. Ostrogórskiej, co pozbawiło sensu istnienia tej linii. Linia na ten czas powinna zostać zawieszona,
Ale do rzeczy - pamiętam jak jeszcze 24 dojeżdżało do DG UP. Co prawda zdarzały się kursy już od Stadionu pustawe, ale jednak linia ta świetnie spełniała funkcję utrzymania taktu w relacji Bn Rondo - Koszelew.
Dąbrowski ciąg to już kompletne nieporozumienie z punktu widzenia dzisiejszej organizacji KM. Jaki sens ma tramwaj co 8/12 min dublowany przez stado autobusów? Co więcej prawie każdy przystanek oddzielony przejściem podziemnym! To jak autobusy na I obwodnicy dublowane przez rzeszę tramwajów (nie - nie neguję sensu ich istnienia, pokazuję tylko analogię).
Chwała miastu za pakowanie pieniędzy w transport szynowy, ale logiki, ani ekonomii tu brak. Co więcej dodam, że wszystkie dublujące linie autobusowe obsługiwane są przez Mastero, SU12 i Citaro15 i 18. Tramwaje natomiast obsługiwane przez 1x105Na. Nie tędy droga...
Nie może być tak, że będzie , jak było.
Śląskie
We wtorek eNka podczas podjazdu na ul. Narutowicza zaliczyła dość poważną i groźnie wyglądającą awarię. Tuż za przerywaczem na wysokości ul. Witosa tramwaj się zatrzymał i zaczął zjeżdżać w dół, nie reagując na wszelkie próby hamowania przez motorniczego. Dopiero zerwaniem hamulca bezpieczeństwa udało siłę zatrzymać tramwaj. Po tym zdarzeniu eNka zniknęła z linii "24". Do końca dnia we wtorek i w środę kursował "zatramwaj" w postaci minibusa, a od wczoraj kursuje "Helmut" i jest to chyba najbardziej pojemny tabor w historii tej linii
Śląskie
W Poznaniu przyłapano Moderusa Beta MF 16 AC BD dla Tramwajów Śląskich:
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=1773
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=1773
"Jest super, jest super
Więc o co ci chodzi?"
Więc o co ci chodzi?"
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Śląskie
Jak dla mnie w ogóle nie przypomina 405N-kr, ale nie powiem, bardzo ładny.tomek_m pisze:Przyznam że nawet ładny, taka krótsza wersja naszego 405Nkr
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
Śląskie
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/538/a8OXR4.jpg
Pomalowana Sepsa
Pomalowana Sepsa
"Jest super, jest super
Więc o co ci chodzi?"
Więc o co ci chodzi?"
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Śląskie
Że też wypuścili taką na ulice. W Krakowie by raczej tego nie zrobili.smerf pisze:http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/538/a8OXR4.jpg
Pomalowana Sepsa
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
Śląskie
PKK to forum komunikacyjne, zajmujemy się polityką tylko na szczeblu lokalnym.orzech321 pisze:Ostatnio w Katowicach był marsz "Śląsk przeciwko imigrantom" i najlepsze, że bardzo ciężko znaleźć jakąkolwiek relację z tego co się działo a było tam z 30tys osób.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.