Śląskie
Moderator: Moderatorzy
Śląskie
A co w przypadku linii transgranicznych np. tramwaju "15" do Katowic? Wszystkie tramwaje w GOPie to spółka Tramwaje Śląskie, która wchodzi w skład KZK GOP. Tak więc aby jeździć tą "15"-stką do Katowic należałoby wykupić bilet miesięczny KZK GOP, a żeby jeździć jakąś lokalną linią po Sosnowcu np. jakąś dowozówką do tramwaju, to należałoby mieć odrębny bilet miesięczny na PKM Sosnowiec... I w ten sposób mamy podwójne wydatki i większy bur*el niż jest.
Ogólnie sytuacja np. w Krakowie gdzie jest jeden organizator i dwóch przewoźników rodzi pewien chaos, a co dopiero w sytuacji gdzie jest dwóch organizatorów a przewoźników bez liku..
Ogólnie sytuacja np. w Krakowie gdzie jest jeden organizator i dwóch przewoźników rodzi pewien chaos, a co dopiero w sytuacji gdzie jest dwóch organizatorów a przewoźników bez liku..
Śląskie
Co do tramwajów masz racje. Tutaj rodzi się problem, gdyż nie wiem czy podczas "rozwodu" z KZK GOP, PKM Sosnowiec mógłby przejąć będzińską zajezdnię, w której tabor należy do Tramwajów Śląskich.Cukier pisze:A co w przypadku linii transgranicznych np. tramwaju "15" do Katowic? Wszystkie tramwaje w GOPie to spółka Tramwaje Śląskie, która wchodzi w skład KZK GOP. Tak więc aby jeździć tą "15"-stką do Katowic należałoby wykupić bilet miesięczny KZK GOP, a żeby jeździć jakąś lokalną linią po Sosnowcu np. jakąś dowozówką do tramwaju, to należałoby mieć odrębny bilet miesięczny na PKM Sosnowiec... I w ten sposób mamy podwójne wydatki i większy bur*el niż jest.
Ogólnie sytuacja np. w Krakowie gdzie jest jeden organizator i dwóch przewoźników rodzi pewien chaos, a co dopiero w sytuacji gdzie jest dwóch organizatorów a przewoźników bez liku..
Śląskie
Tyle że przejęcie zajezdni Będzin, która jeśli się nie mylę obsługuje głównie połączenia lokalne w obrębie Zagłębia (toteż nawet jej przekazanie pod zwierzchnictwo PKM Sosnowiec wydaje się naturalne) nadal nie rozwiązuje kwestii linii transgranicznych takich jak np. "15".
Śląskie
Gdyby będzińską zajezdnię "wchłonął" PKM Sosnowiec, to z "15" byłoby podobnie jak z transgranicznymi liniami autobusowymi, które przecież także PKM Sosnowiec obsługuje. Taryfowy problem byłby dla osób dojeżdżających do pracy dalej niż do Katowic, gdyż faktycznie ci ludzie by musieli kupować po dwa bilety miesięczne - PKM Sosnowiec i KZK GOP. Jednak od lat taki system działa w przypadku PKM Jaworzno i PKM Tychy i jakoś ludzie się przyzwyczaili.Cukier pisze:Tyle że przejęcie zajezdni Będzin, która jeśli się nie mylę obsługuje głównie połączenia lokalne w obrębie Zagłębia (toteż nawet jej przekazanie pod zwierzchnictwo PKM Sosnowiec wydaje się naturalne) nadal nie rozwiązuje kwestii linii transgranicznych takich jak np. "15".
Udogodnieniem by było wprowadzenie wspólnego biletu miesięcznego, ale znając KZK GOP, to albo by na to nie poszli, albo cena takiego biletu by była tak wygórowana, że by nikomu to nie opłacało.
Śląskie
Akurat mało kto jeździ tramwajem z Zagłębia do Katowic (trasa prowadzi przez knieje i jest wolna), większość ruchu zapewniają jadące gierkówką autobusy pospieszne 8xx (dojeżdżające w większości do Dąbrowy), wszystkie obsługiwane przez PKM Sosnowiec. W przypadku odłączenia imo problemu nie ma, tak samo jak Tychy mają do Katowic linię "1", a Jaworzno "J". Generalnie w KZK GOP jest bardzo niewiele linii które jeżdżą tylko po jednym mieście więc takie rozbicie związku całkiem oznaczałoby tyle że po Katowicach jeździłoby co najmniej 5 większych przewoźników (jeszcze PKM Gliwice i PKM Świerklaniec). Pytanie brzmi czy daliby radę dogadać się co do wspólnej taryfy biletowej
BTW słyszałem o fantazjach powołania "PKM Dąbrowa Górnicza" (na bazie zajezdni Gołonóg), bo znowu mieszkańcy DG oburzają się, że komunikacja w Zagłębiu jest robiona pod Sosnowiec, a przecież Dąbrowa nie gorsza
BTW słyszałem o fantazjach powołania "PKM Dąbrowa Górnicza" (na bazie zajezdni Gołonóg), bo znowu mieszkańcy DG oburzają się, że komunikacja w Zagłębiu jest robiona pod Sosnowiec, a przecież Dąbrowa nie gorsza
Śląskie
Komunikacja w Zagłębiu jest robiona pod fantazje urzędasów z KZK GOP. Gdyby organizatorem komunikacji był PKM Sosnowiec, to byłoby łatwiej pogodzić potrzeby Zagłębia.petr pisze: BTW słyszałem o fantazjach powołania "PKM Dąbrowa Górnicza" (na bazie zajezdni Gołonóg), bo znowu mieszkańcy DG oburzają się, że komunikacja w Zagłębiu jest robiona pod Sosnowiec, a przecież Dąbrowa nie gorsza
-
- Inspektor
- Posty: 369
- Rejestracja: 12 paź 2013, o 20:14
- Lokalizacja: Kraków
Śląskie
Ktoś światły wpadł na pomysł wyremontowania tej trasy tramwajowej. Od przyszłego roku będzie T15 co 15m na Twistach po nowym torowisku. Na tym tylko Szopienice, Zawodzie i Zagórze skorzystają.petr pisze:Akurat mało kto jeździ tramwajem z Zagłębia do Katowic (trasa prowadzi przez knieje i jest wolna), większość ruchu zapewniają jadące gierkówką autobusy pospieszne 8xx (dojeżdżające w większości do Dąbrowy)
Jakie stawki i dopłaty z UM taka komunikacja. Nie ma to jak fantazjować w obłokach...Adams pisze:Komunikacja w Zagłębiu jest robiona pod fantazje urzędasów z KZK GOP. Gdyby organizatorem komunikacji był PKM Sosnowiec, to byłoby łatwiej pogodzić potrzeby Zagłębia.petr pisze: BTW słyszałem o fantazjach powołania "PKM Dąbrowa Górnicza" (na bazie zajezdni Gołonóg), bo znowu mieszkańcy DG oburzają się, że komunikacja w Zagłębiu jest robiona pod Sosnowiec, a przecież Dąbrowa nie gorsza
Śląskie
Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Jaworznie pochwaliło się nowymi autobusami. Kupiono przegubowe Solarisy, za 3,6 mln zł, które już wyjechały w trasy. Maszyny, to najnowocześniejsze modele w zajezdni. Autobusy są klimatyzowane. Pasażerowie mogą w nich za darmo podpiąć się do internetu, a nawet podładować swój telefon komórkowy.
Autobusy wyposażone są w cztery gniazda USB. Komu w trakcie jazdy rozładuje się bateria w telefonie lub laptopie może spokojnie ją podładować. To nowość, która podczas kolejnych zakupów ma być już standardem. W Solarisach pomieści się 143 pasażerów. 43 osoby znajdą miejsce siedzące. Każdy pojazd wyposażony jest w biletomat. – Pasażer może kupić bilet za gotówkę, bądź zapłacić kartą. Biletu nie trzeba już kasować. Maszyna robi to za nas – mówi Tomasz Wilgos, rzecznik PKM Jaworzno. Autobusy dla celów zwiększenia bezpieczeństwa wyposażono w monitoring. Pasażerowie nie muszą martwić się o to, że prześpią swój przystanek. W autobusach zamocowano system informacji dla pasażerów. Podawany jest komunikat głosowy, a trasa przejazdu wyświetla się na monitorach.
http://www.fakt.pl/katowice/nowe-autobu ... 90486.html
Autobusy wyposażone są w cztery gniazda USB. Komu w trakcie jazdy rozładuje się bateria w telefonie lub laptopie może spokojnie ją podładować. To nowość, która podczas kolejnych zakupów ma być już standardem. W Solarisach pomieści się 143 pasażerów. 43 osoby znajdą miejsce siedzące. Każdy pojazd wyposażony jest w biletomat. – Pasażer może kupić bilet za gotówkę, bądź zapłacić kartą. Biletu nie trzeba już kasować. Maszyna robi to za nas – mówi Tomasz Wilgos, rzecznik PKM Jaworzno. Autobusy dla celów zwiększenia bezpieczeństwa wyposażono w monitoring. Pasażerowie nie muszą martwić się o to, że prześpią swój przystanek. W autobusach zamocowano system informacji dla pasażerów. Podawany jest komunikat głosowy, a trasa przejazdu wyświetla się na monitorach.
http://www.fakt.pl/katowice/nowe-autobu ... 90486.html
Śląskie
Zwłoki znalezione na pętli tramwajowej. Mężczyzna został potrącony?
Policjanci i prokuratorzy wyjaśniają okoliczności śmierci nieznanego mężczyzny w Zabrzu. Zwłoki nad ranem znalazła motornicza tramwaju linii numer 3 na pętli tramwajowej. Na miejscu pracuje grupa dochodzeniowo-śledcza.
Czytaj więcej na http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-z ... aign=other
Śląskie
Gdzieś na FB znalazłem udostępnione, dlatego dzielę się dalej: https://www.facebook.com/video.php?v=936496396378548
to tak w odpowiedzi na to: https://www.facebook.com/video.php?v=761839923870217
to tak w odpowiedzi na to: https://www.facebook.com/video.php?v=761839923870217
Śląskie
Tramwaj wraca. Także do Gliwic? Nowe linie w Katowicach, Bytomiu, Jaworznie i Sosnowcu
http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/ ... l?cookie=1
http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/ ... l?cookie=1
Śląskie
:-)
Od czerwca w Sosnowcu liniowo kursować będzie wagon typu N
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 49525.html
Od czerwca w Sosnowcu liniowo kursować będzie wagon typu N
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 49525.html
Śląskie
W Bytomiu od dawna kursuje linia 38 i nikogo to nie dziwi.
I choć linia 38 ma bodaj 2 przystanki, tak niczym technicznie, ani organizacyjnie nie różni się od 24. To je KZK GOP, tam już nic człowieka nie powinno zaskoczyć.
I choć linia 38 ma bodaj 2 przystanki, tak niczym technicznie, ani organizacyjnie nie różni się od 24. To je KZK GOP, tam już nic człowieka nie powinno zaskoczyć.
Nie może być tak, że będzie , jak było.
Śląskie
Może eN-kę na "24" puścili jako atrakcję, bo w obecnej wersji ta linia jeździ dosłownie znikąd donikąd, dublując się z trzema liniami autobusowymi jadącymi do ścisłego Centrum miasta. Zamiast utrzymywać tego potworka, wystarczyłoby zmienić trasę linii autobusowej "188" lub "116" w ten sposób żeby w obu kierunkach jeździła przez Ludwik, a "24" zawiesić w diabły do czasu zakończenia remontów i możliwości powrotu tej linii do Będzina.slowak99 pisze:W Bytomiu od dawna kursuje linia 38 i nikogo to nie dziwi.
I choć linia 38 ma bodaj 2 przystanki, tak niczym technicznie, ani organizacyjnie nie różni się od 24. To je KZK GOP, tam już nic człowieka nie powinno zaskoczyć.