Zachodniopomorskie
Moderator: Moderatorzy
Zachodniopomorskie
Linia bardzo pospieszna: https://www.youtube.com/watch?v=tYGbecSaxn4
"Jest super, jest super
Więc o co ci chodzi?"
Więc o co ci chodzi?"
Zachodniopomorskie
Szczecin: Tramwaj na Szafera od razu do pętli Krzekowo. Przetarg w II poł. roku
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 57525.html
W ramach odreagowania krakowskich zwyczajów przy projektowaniu infrastruktury tramwajowej polecam rzucić okiem na wstępne wizualizacje. Z rzeczy niemieszczących się w głowie na krakowskim podwórku można wymienić chociażby:
- pojemną pętlę tramwajową z dostępem do wszystkich peronów od obu wjazdów na pętlę oraz możliwością oblotu całej pętli, gdyby mimo czterech torów doszło do zajechania brygad
- przy okazji jednej inwestycji myślenie o kolejnych etapach
- pozostawienie rezerwy terenowej pod linię która jeszcze nie jest potrzebna, ale kiedyś może być
- droga 2x2 i skrzyżowania w postaci rond, zamiast wydzielonych lewoskrętów
- szpalery drzew zamiast ścian z ekranów
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 57525.html
W ramach odreagowania krakowskich zwyczajów przy projektowaniu infrastruktury tramwajowej polecam rzucić okiem na wstępne wizualizacje. Z rzeczy niemieszczących się w głowie na krakowskim podwórku można wymienić chociażby:
- pojemną pętlę tramwajową z dostępem do wszystkich peronów od obu wjazdów na pętlę oraz możliwością oblotu całej pętli, gdyby mimo czterech torów doszło do zajechania brygad
- przy okazji jednej inwestycji myślenie o kolejnych etapach
- pozostawienie rezerwy terenowej pod linię która jeszcze nie jest potrzebna, ale kiedyś może być
- droga 2x2 i skrzyżowania w postaci rond, zamiast wydzielonych lewoskrętów
- szpalery drzew zamiast ścian z ekranów
Zachodniopomorskie
Było poprzednio w pozytywach na temat inwestycji na północy Szczecina, to teraz będzie bardziej krytycznie:
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/t ... i-krzekowo
Linia przez środek lasu, a mimo to "brakło miejsca" na normalne perony przystankowe - zrobiono więc wiedeńskie. I co więcej, nie dało się krawędzi peronów dopasować do skrajni torowiska, tylko trzeba było dopasować skrajnię torowiska do krawędzi przystanków, rozsuwają przy przystankach tory przy pomocą kontrałuków. Śmiać się, czy płakać?
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/t ... i-krzekowo
Linia przez środek lasu, a mimo to "brakło miejsca" na normalne perony przystankowe - zrobiono więc wiedeńskie. I co więcej, nie dało się krawędzi peronów dopasować do skrajni torowiska, tylko trzeba było dopasować skrajnię torowiska do krawędzi przystanków, rozsuwają przy przystankach tory przy pomocą kontrałuków. Śmiać się, czy płakać?
Zachodniopomorskie
Na spokojniejszej drodze przystanki wiedeńskie są bardzo dobrym rozwiązaniem. Natomiast kontrałuków nie rozumiem - wystarczyło poszerzyć jezdnię o te centymetry na wysokości peronu.
MKM-owie to jednak wielkie:
Zachodniopomorskie
Szczecinek dołącza do listy miejscowości bez kasowania biletów od 1.09.2019: https://iszczecinek.pl/pl/11_wiadomosci ... atnie.html