Małopolska
Moderator: Moderatorzy
-
- Administrator Techniczny
- Posty: 9959
- Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
- Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
- Kontakt:
Rozjadą Tarnów?
http://www.gazetakrakowska.pl/tarnow/32 ... ,id,t.html
http://www.gazetakrakowska.pl/tarnow/32 ... ,id,t.html
-
- Administrator Techniczny
- Posty: 9959
- Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
- Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
- Kontakt:
Boją się, że straż nie dojedzie
http://polskalokalna.pl/wiadomosci/malo ... 548803,219
http://polskalokalna.pl/wiadomosci/malo ... 548803,219
-
- Administrator Techniczny
- Posty: 9959
- Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
- Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
- Kontakt:
Małopolska przygotowuje się do zimy
http://www.gazetakrakowska.pl/krakow/32 ... ,id,t.html
http://www.gazetakrakowska.pl/krakow/32 ... ,id,t.html
Z Krakowa do Chrzanowa wrócisz za darmo
http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/63 ... ,id,t.html
http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/63 ... ,id,t.html
Dzisiaj pojechałem w rodzinne strony moich dziadków - okolice Bochni i Brzeska.
Działają tam dwie sieci komunikacji miejskiej, które kiedyś tworzyły jeden system z Tarnowem za sprawą istnienia Wojewódzkiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Tarnowie. Niestety ostatnią pozostałość po nim zlikwidowano... w tym roku - linia 6 przestała docierać do Brzeska - skrócono ją do Łazów.
O ile komunikacja gminna w Brzesku do 2013r. się na pewno utrzyma i do wakacji próbowano uruchomić eMPeKowskiego Busa do Szpitala w Tarnowie, o tyle w Bochni sytuacja nie jest taka różowa.
Sytuacja finansowa RPK z roku na rok się pogarsza, spółka należy oficjalnie do gminy miejskiej Bochnia i gm. wiejskich: Bochnia, Rzezawa, oraz miejsko-wiejskiej Nowy Wiśnicz co sytuuje spółkę w bardzo trudnej pozycji.
W 2007r. zawieszono linię 1A (za zgodą burmistrza miasta), pocięto w pewnym stopniu "7" i "8", a władze niektórych gmin zaproponowały likwidację "5" i "6". Na początku czerwca 2008r. ogłoszono pogotowie strajkowe wśród pracowników. Pod koniec tego miesiąca burmistrz Bochni zaproponował przejęcie najmniej deficytowej linii 1 obsługującej w 100% Bochnię. Na przełomie miesiąca pocięto dość mocno ilość kursów linii: "4" (zmieniono trasę), "5" (notabene dziś już ostatniej linii w gminie Rzezawa), "6" oraz likwidację "14" przez co utracono w miarę punktualne połączenie z Brzeskiem ("6" jeździ/ła przez DK4). Wydawałoby się, że sytuacja się ustabilizuje... nic bardziej mylnego - wtedy się zaczęły przepychanki. Burmistrz wyciągnął rękę i zaproponował przejęcie przez miasto całej spółki - nic z tego nie wyszło poza hałasem. Na przełomie roku 2008 i 2009 wybrano nowego prezesa i do kwietnia wyglądało iż sytuacja się poprawia, aż burmistrz na spotkaniu na bocheńskim os. Niepodległości usłyszał parę gorzkich słów. Prezes RPK planuje ekspansję przewoźnika, aż... po Powiat Wielicki, ale pod koniec czerwca 2009r. dochodzi do ostrego zwrotu akcji. Miasto Bochnia zdecydowało się wystąpić z RPK - co ciekawe ustaliły to dwie komisje podczas zebrań, bez takiego punktu w planach i protokole. Kolejnego dnia odwołano starego prezesa i powołano nowego. W kolejnych dniach zadłużona Rzezawa (która postanowiła nie płacić kwotę dopłaty za usługi, którą ustalił... sąd administracyjny) zdecydowała się wystąpić z RPK nie płacąc nic, a nic. Pod koniec sierpnia ustalono iż w Bochni komunikację przejmą Bocheńskie Zakłady Usług Komunalnych. W listopadzie wójt bocheński przypomniał gazetom fakt iż obie gminy (Rzezawa i Bochnia) zalegają razem 1 milion złotych, a utworzenie w samej Bochni komunikacji będzie kosztowało 2,5 miliona.
W połowie listopada ledwo utrzymujące się RPK zawiesiło swoje linie: "1", "5", "5a", "9" oraz skróciło w mieście linię "10", gdyż obsługiwała ona os. Niepodległości (ironia), a reszta linii stała się przyspieszonymi jako protest przeciwko działaniu władz. W grudniu uruchomiono Bocheńskie Zakłady Komunikacyjne na wcześniej przejętych miejskich liniach. W lutym do RPK wchodzi komornik, gdyż były prezes wygrał sprawę w sądzie za niezapłacenie mu za całą pracę i wyrzucenie z pracy z dnia na dzień, oraz nie podanie wiążących powodów. Wraca liniach "5" po wielu staraniach mieszkańców gminu Rzezawa. W marcu RPK wznowiło kursy linii "1" jako konkurencja, jednak władze ciągle im to utrudniały i utrudniają. Jest koniec czerwca tego roku... w Brzesku ciągle pojawiają się żółte autobusy do Bochni, ale kilkanaście dni później linię z powodu kryzysu w RPK skrócono do Łazów... bez podania tego do publicznej wiadomości, a na innych liniach zlikwidowano kursy w soboty i niedziele (z wyjątkiem linii "2", "10" i "12"). 15 października Rzezawa przegrała drugą rozprawę sądową w związku z niespłaceniem długu.
Komunikacja nie ma się więc za dobrze jednak należy mieć nadzieję iż wybory coś zmienią, gdyż wielu mieszkańców w tej zawierusze upatrują walkę polityczną między partiami z wyższego szczebla). Sytuację upadku ukazuje też strona internetowa RPK, gdzie nie ma ani jednej informacji o rozkładzie.
Brzesko to inna sprawa tam z autobusami jest spokojniej i jeżdżą tak, że ich wystarcza, ale widać ciekawą sytuację - przed MPK odjeżdża bus, ale widać małe światełko w tunelu... pasażerowie czekają minutę na większy pojazd
.
W tym rejonie istnieje ogromna sieć busów. Jednak i tu widać pewne zmiany. Jeszcze niedawno istniały busy z Krakowa do Brzeska, a dziś są z Krakowa do Bochni i z Bochni do Brzeska - za tą samą cenę co wcześniejszy jeden - bilet z przesiadką. Wszystko za sprawą... tachografu, który musi być na linie powyżej 50 km.
Chcę w ten sposób pokazać, że nawet "522" jest niczym w porównaniu do tego co zrobiono w Bochni.
Jednocześnie w ten sposób nie jest trudno zrozumieć słowa jednego Krakusa, który zapytany o te okolice nazwał je trójkątem bermudzkim (Bochnia-Brzesko-Nowy Wiśnicz
).
Działają tam dwie sieci komunikacji miejskiej, które kiedyś tworzyły jeden system z Tarnowem za sprawą istnienia Wojewódzkiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Tarnowie. Niestety ostatnią pozostałość po nim zlikwidowano... w tym roku - linia 6 przestała docierać do Brzeska - skrócono ją do Łazów.
O ile komunikacja gminna w Brzesku do 2013r. się na pewno utrzyma i do wakacji próbowano uruchomić eMPeKowskiego Busa do Szpitala w Tarnowie, o tyle w Bochni sytuacja nie jest taka różowa.
Sytuacja finansowa RPK z roku na rok się pogarsza, spółka należy oficjalnie do gminy miejskiej Bochnia i gm. wiejskich: Bochnia, Rzezawa, oraz miejsko-wiejskiej Nowy Wiśnicz co sytuuje spółkę w bardzo trudnej pozycji.
W 2007r. zawieszono linię 1A (za zgodą burmistrza miasta), pocięto w pewnym stopniu "7" i "8", a władze niektórych gmin zaproponowały likwidację "5" i "6". Na początku czerwca 2008r. ogłoszono pogotowie strajkowe wśród pracowników. Pod koniec tego miesiąca burmistrz Bochni zaproponował przejęcie najmniej deficytowej linii 1 obsługującej w 100% Bochnię. Na przełomie miesiąca pocięto dość mocno ilość kursów linii: "4" (zmieniono trasę), "5" (notabene dziś już ostatniej linii w gminie Rzezawa), "6" oraz likwidację "14" przez co utracono w miarę punktualne połączenie z Brzeskiem ("6" jeździ/ła przez DK4). Wydawałoby się, że sytuacja się ustabilizuje... nic bardziej mylnego - wtedy się zaczęły przepychanki. Burmistrz wyciągnął rękę i zaproponował przejęcie przez miasto całej spółki - nic z tego nie wyszło poza hałasem. Na przełomie roku 2008 i 2009 wybrano nowego prezesa i do kwietnia wyglądało iż sytuacja się poprawia, aż burmistrz na spotkaniu na bocheńskim os. Niepodległości usłyszał parę gorzkich słów. Prezes RPK planuje ekspansję przewoźnika, aż... po Powiat Wielicki, ale pod koniec czerwca 2009r. dochodzi do ostrego zwrotu akcji. Miasto Bochnia zdecydowało się wystąpić z RPK - co ciekawe ustaliły to dwie komisje podczas zebrań, bez takiego punktu w planach i protokole. Kolejnego dnia odwołano starego prezesa i powołano nowego. W kolejnych dniach zadłużona Rzezawa (która postanowiła nie płacić kwotę dopłaty za usługi, którą ustalił... sąd administracyjny) zdecydowała się wystąpić z RPK nie płacąc nic, a nic. Pod koniec sierpnia ustalono iż w Bochni komunikację przejmą Bocheńskie Zakłady Usług Komunalnych. W listopadzie wójt bocheński przypomniał gazetom fakt iż obie gminy (Rzezawa i Bochnia) zalegają razem 1 milion złotych, a utworzenie w samej Bochni komunikacji będzie kosztowało 2,5 miliona.
W połowie listopada ledwo utrzymujące się RPK zawiesiło swoje linie: "1", "5", "5a", "9" oraz skróciło w mieście linię "10", gdyż obsługiwała ona os. Niepodległości (ironia), a reszta linii stała się przyspieszonymi jako protest przeciwko działaniu władz. W grudniu uruchomiono Bocheńskie Zakłady Komunikacyjne na wcześniej przejętych miejskich liniach. W lutym do RPK wchodzi komornik, gdyż były prezes wygrał sprawę w sądzie za niezapłacenie mu za całą pracę i wyrzucenie z pracy z dnia na dzień, oraz nie podanie wiążących powodów. Wraca liniach "5" po wielu staraniach mieszkańców gminu Rzezawa. W marcu RPK wznowiło kursy linii "1" jako konkurencja, jednak władze ciągle im to utrudniały i utrudniają. Jest koniec czerwca tego roku... w Brzesku ciągle pojawiają się żółte autobusy do Bochni, ale kilkanaście dni później linię z powodu kryzysu w RPK skrócono do Łazów... bez podania tego do publicznej wiadomości, a na innych liniach zlikwidowano kursy w soboty i niedziele (z wyjątkiem linii "2", "10" i "12"). 15 października Rzezawa przegrała drugą rozprawę sądową w związku z niespłaceniem długu.
Komunikacja nie ma się więc za dobrze jednak należy mieć nadzieję iż wybory coś zmienią, gdyż wielu mieszkańców w tej zawierusze upatrują walkę polityczną między partiami z wyższego szczebla). Sytuację upadku ukazuje też strona internetowa RPK, gdzie nie ma ani jednej informacji o rozkładzie.
Brzesko to inna sprawa tam z autobusami jest spokojniej i jeżdżą tak, że ich wystarcza, ale widać ciekawą sytuację - przed MPK odjeżdża bus, ale widać małe światełko w tunelu... pasażerowie czekają minutę na większy pojazd

W tym rejonie istnieje ogromna sieć busów. Jednak i tu widać pewne zmiany. Jeszcze niedawno istniały busy z Krakowa do Brzeska, a dziś są z Krakowa do Bochni i z Bochni do Brzeska - za tą samą cenę co wcześniejszy jeden - bilet z przesiadką. Wszystko za sprawą... tachografu, który musi być na linie powyżej 50 km.
Chcę w ten sposób pokazać, że nawet "522" jest niczym w porównaniu do tego co zrobiono w Bochni.
Jednocześnie w ten sposób nie jest trudno zrozumieć słowa jednego Krakusa, który zapytany o te okolice nazwał je trójkątem bermudzkim (Bochnia-Brzesko-Nowy Wiśnicz

Ostatnio zmieniony 30 paź 2010, o 19:06 przez LK, łącznie zmieniany 2 razy.
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7614
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
LK – tak się składa, że mam rodzinę w Brzesku, więc mniej-więcej kojarzę ich układ komunikacyjny i choć może nie ma tam dramatu takiego jak w Bochni, to i różowo też nie jest, bo władze miasta wychodzą z założenia, że komunikacja miejska ma się utrzymać ze sprzedaży biletów i jej nie dotują. W efekcie autobusy jeżdżą raz na ruski rok, a tabor jaki jest, każdy widzi (dominują autosany H9-35 oraz równie stare mercedesy O303 odkupione od Bundeswehry, jest także kilka jelczy PR110M)... I nie zanosi się na poprawę... Niby kupili jednego używanego mercedesa O520, ale jak głosi polskie przysłowie: jedna jaskółka wiosny nie czyni.
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
O tym też wiem i się zgadzam, jednakże sytuacja i tak prezentuje się ostatnimi czasy lepiej niż w Bochni i całą tą telenowelę postanowiłem przedstawić.Locutus pisze:LK – tak się składa, że mam rodzinę w Brzesku, więc mniej-więcej kojarzę ich układ komunikacyjny i choć może nie ma tam dramatu takiego jak w Bochni, to i różowo też nie jest, bo władze miasta wychodzą z założenia, że komunikacja miejska ma się utrzymać ze sprzedaży biletów i jej nie dotują.
Sytuacja w Brzesku jest inna niż Bochni, nawet jeśli chodzi o podział administracyjny i układ komunikacyjny (w Bochni do niedawna - miejsko-wiejski, a w Brzesku wiejski)
Moja rodzina (bliższa i dalsza) zamieszkuje niemal cały obszar powiatów bocheńskiego i brzeskiego - od niepamiętnych dla kronik kościelnych czasów.
Ostatnio zmieniony 1 lis 2010, o 17:33 przez LK, łącznie zmieniany 2 razy.
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7614
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Tylko że „lepiej” nie znaczy „dobrze”...LK pisze:O tym też wiem i się zgadzam, jednakże sytuacja i tak prezentuje się ostatnimi czasy lepiej niż w Bochni i całą tą telenowelę postanowiłem przedstawić.
No czekaj, czekaj, przecież mieli nawet linię typowo miejską (numer 1 na trasie Dworzec PKP – Browar Okocim)...LK pisze: Sytuacja w Brzesku jest inna niż Bochni, nawet jeśli chodzi o podział administracyjny i układ komunikacyjny (w Bochni do niedawna - miejsko-wiejski, a w Brzesku wiejski)

Moja rodzina ze strony matki mojej matki wywodzi się właśnie z Brzeska – i spora jej gałąź nadal w tym właśnie niewielkim mieście mieszka.LK pisze: Moja rodzina (bliższa i dalsza) zamieszkuje niemal cały obszar powiatów bocheńskiego i brzeskiego - od niepamiętnych dla kronik kościelnych czasów.
Pozdrawiam!
LOKI
Ostatnio zmieniony 2 lis 2010, o 10:41 przez Locutus, łącznie zmieniany 1 raz.
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Nie ma jej przynajmniej od początku lat 90.Locutus pisze:No czekaj, czekaj, przecież mieli nawet linię typowo miejską (numer 1 na trasie Dworzec PKP – Browar Okocim)...LK pisze: Sytuacja w Brzesku jest inna niż Bochni, nawet jeśli chodzi o podział administracyjny i układ komunikacyjny (w Bochni do niedawna - miejsko-wiejski, a w Brzesku wiejski)Nie wiem, czy jeszcze istnieje, bo zbyt dawno mnie tam nie było, ale jednak była... No i pod szpital autobusy zajeżdżały...
Przy okazji mówiłem o obecnych czasach.
Ostatnio zmieniony 2 lis 2010, o 15:19 przez LK, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Administrator Techniczny
- Posty: 9959
- Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
- Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
- Kontakt:
Pogorszyła się sytuacja na drogach
http://www.tvp.pl/krakow/aktualnosci/sp ... ch/3511067
Prokuratura: Proszówek nie zalała woda z Dobczyc
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798, ... bczyc.html
http://www.tvp.pl/krakow/aktualnosci/sp ... ch/3511067
Prokuratura: Proszówek nie zalała woda z Dobczyc
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798, ... bczyc.html
Ostatnio zmieniony 3 gru 2010, o 23:21 przez Mseifer, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Administrator Techniczny
- Posty: 9959
- Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
- Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
- Kontakt:
Samochody pojadą obwodnicą
GDÓW. Oczekiwana od lat droga ma być gotowa za 2,5 roku. Podpisano umowę gwarantującą jej budowę.
http://www.dziennikpolski24.pl/pl/regio ... dnica.html
GDÓW. Oczekiwana od lat droga ma być gotowa za 2,5 roku. Podpisano umowę gwarantującą jej budowę.
http://www.dziennikpolski24.pl/pl/regio ... dnica.html
-
- Administrator Techniczny
- Posty: 9959
- Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
- Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
- Kontakt:
Alternatywna dla zakopianki droga wyremontowana
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798, ... owana.html
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798, ... owana.html