Warszawa

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Warszawa

#556 Post autor: tomek_m » 26 cze 2020, o 23:14

Jamnik pisze:
26 cze 2020, o 19:02
Motorniczy niech sobie ogląda co chce, a pasażerka nie ma prawa zaglądać mu do telefonu.
Owszem ale na pętlach a nie w czasie jazdy. Przed laty był przypadek co motorniczy czytał gazetę podczas jazdy, skończyło się najechaniem na drugi tramwaj. Oczywiście nie można wrzucać wszystkich do jednego wora ale jak w każdym zawodzie i tutaj zdarzają się parapety, których należy eliminować z zawodu.

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1807
Rejestracja: 3 paź 2017, o 19:57

Warszawa

#557 Post autor: Jamnik » 27 cze 2020, o 06:14

tomek_m pisze:
26 cze 2020, o 23:14
Jamnik pisze:
26 cze 2020, o 19:02
Motorniczy niech sobie ogląda co chce, a pasażerka nie ma prawa zaglądać mu do telefonu.
Owszem ale na pętlach a nie w czasie jazdy. Przed laty był przypadek co motorniczy czytał gazetę podczas jazdy, skończyło się najechaniem na drugi tramwaj. Oczywiście nie można wrzucać wszystkich do jednego wora ale jak w każdym zawodzie i tutaj zdarzają się parapety, których należy eliminować z zawodu.
Z gazetą kojarzę, ale tu jeśli dobrze pamiętam samo MPK zabrało wtedy głos. W ostatniej sprawie z motorniczym nie kojarzę, żeby mówili coś o zwolnieniu go (było tylko, że takie zachowanie jest niedopuszczalne i jeśli by się to potwierdziło to motorniczego spotkałyby konsekwencje). Nie wiemy więc, czy faktycznie oglądał to, co oglądał i, czy było to na pętli, czy w czasie jazdy.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Warszawa

#558 Post autor: Sgriffin » 28 cze 2020, o 21:35

PanA pisze:
26 cze 2020, o 20:47
To zresztą też dodatkowa sprawa z tym ochowaniem i achowaniem oddawania linii w prywatną obsługę, gdzie i sprawy kadrowe wyglądają gorzej oraz kontrole trzeźwości i narkotykowe. Zresztą tak samo w tej Arrivie. Kontrole trzeźwości rzadko, a narkotykowe w ogóle. No ale cóż PrYwAcIaRz TaŃsZy przez magię, a nie dlatego, że oszczędza na czym się da, prawda?
Myślałem, że tańczenie na grobach w celu propagandy swojej ideologii to domena polityków ale myliłem się.
No ale zacznijmy od tego, że jakiekolwiek kontrole przez pracodawcę po nowelizacji Kodeksu Pracy są nielegalne. Stanowisko Ministerstwa Pracy i PUODO jest w tym zakresie temacie jasne i jednoznaczne:
https://uodo.gov.pl/pl/138/1076

A po drugie rozumiem, że nafetowany kierowca w PKM Katowice/Gliwice to musiał być prawacki spisek w celu ośmieszenia komunalnych przewoźników.
https://dziennikzachodni.pl/kierowca-au ... 1-14144989

Mniej ideologii, więcej faktów polecam. Pewnie w Szwecji czy Danii to w ogóle nie ma kontorli bo przecież tam 100% należy do prywatnych przewoźników.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

PanA
Dyrektor
Posty: 1064
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

Warszawa

#559 Post autor: PanA » 5 lip 2020, o 00:42

Ja już nie mam zamiaru wracać do tego, co mówiłem wcześniej o prywatnych przewoźnikach. Żeby mieć u prywatnych przewoźników obsługę na poziomie dorównującym MPK, byłoby dużo, dużo drożej. Po prostu. Miast polskich na to nie stać, dlatego mają własne, dzięki czemu mogą wiele przesunięć wykonywać bezkosztowo, w dodatku pieniądze nie uciekają do prywatnych kieszeni.

Ale do tematu:
Myślałem, że tańczenie na grobach w celu propagandy swojej ideologii to domena polityków ale myliłem się.
Mówienie o rzeczywistości, bo to jest problem systemowy. Wypadki powstają głównie przez złe warunki pracy.
Sgriffin pisze:
28 cze 2020, o 21:35
No ale zacznijmy od tego, że jakiekolwiek kontrole przez pracodawcę po nowelizacji Kodeksu Pracy są nielegalne. Stanowisko Ministerstwa Pracy i PUODO jest w tym zakresie temacie jasne i jednoznaczne
Bzdura, jak widzisz, tu się opiera o jakąś wesołą interpretację naruszani dóbr osobistych. Kontrola każdego i podobnej sytuacji nie jest naruszaniem dóbr osobistych i dlatego jest powszechnie stosowana u wielu przewoźników. W tym właśnie w Warszawie w MZA i np. we Wrocławiu w MPK i u Michalczewskiego oraz w MPK w Łodzi, a nawet - uwaga - w krakowskim MPK - nie dostajesz karty, kiedy nie dmuchniesz, na pętlach wyrywkowe kontrole NR, a nowe pojazdy mają alkolocki,(zależy od miasta z tych podanych). I po wypadku sam MZA wystosował pismo do ministerstwa, że chcieliby zmian w prawie, bo w przeciwieństwie do kontroli alkoholowych, nie mają takiej możliwości dla narkotykowych.
Domyślam się, że pewnie i w niektórych innych miastach tak skrupulatnie sprawdzają, ale które są pod tym względem rozwinięte, a które bantustanami - nie wiem.
Tak samo alkolocki są coraz częściej na wyposażeniu wielu prywatnych firm transportowych.
I co ma do tego ochrona danych osobowych - przy kontroli urządzeniem to jest be i fuj, ale kontrola organoleptyczna i niedopuszczenie do pracy na zasadzie subiektywnych podejrzeń dyspozytora już OK i nic nie narusza? :D
No i też alkolocki będą docelowo obowiązkowe we wszystkich pojazdach? Co wtedy? :O
A po drugie rozumiem, że nafetowany kierowca w PKM Katowice/Gliwice to musiał być prawacki spisek w celu ośmieszenia komunalnych przewoźników.
https://dziennikzachodni.pl/kierowca-au ... 1-14144989
Napisałem, że prywaciarz jest tańszy właśnie nie przez magię, tylko przez niższe standardy. Cóż, w większości GOP-u nie ma żadnych standardów, to nie mają z czego zejść.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Warszawa

#560 Post autor: Sgriffin » 6 lip 2020, o 10:19

Szkoda, że tworzysz swoje własne teorie zamiast odnieść się do jasnego i klarownego stanowiska Ministerstwa Pracy oraz PUODO o czym mówi nawet sam nagłówek informacji prasowej którą wrzucałem w poprzednim poście:
W obecnym stanie prawnym pracodawcy nie mogą samodzielnie prowadzić kontroli stanu trzeźwości pracowników. Przesądza o tym brzmienie art. 17 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
Problem istnieje od lat, a kwestia wejścia w życie przepisów RODO jeszcze bardziej zaostrzyła temat.

Już w 2014 roku MPK Poznań alarmowało, że kontroluje pracowników nielegalnie:
https://epoznan.pl/news-news-46130-MPK_ ... trzezwosci_&

Po stanowisku Ministerstwa Pracy i PUODO temat jeszcze mocniej przycisnęło IGKM:
https://www.igkm.pl/19/08/2019/wyjasnie ... racownika/

Ale tam pewnie się nie znają zupełnie na temacie, co może wiedzieć 50 największych operatorów transportu publicznego w kraju.
Każdy testuje, nikt tego nie robi legalnie. Ale oczywiście wiesz lepiej.

A alkolock nie jest narzędziem kontroli pracownika, a urządzeniem w samochodzie takim jak silnik.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1807
Rejestracja: 3 paź 2017, o 19:57

Warszawa

#561 Post autor: Jamnik » 7 lip 2020, o 12:46

Znowu Warszawa i znowu Arriva. Na szczęście nie tak poważnie jak poprzednio:

Warszawa. Wypadek z udziałem autobusu miejskiego
https://www.onet.pl/informacje/onetwars ... 2,79cfc278

franio
Miłośnik
Posty: 137
Rejestracja: 30 paź 2013, o 22:38
Lokalizacja: Golkowice

Warszawa

#562 Post autor: franio » 7 lip 2020, o 15:39

I znowu amfa w tle, jak podaje RMF FM.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Warszawa

#563 Post autor: tomek_m » 7 lip 2020, o 16:38

A ten wypadek dwóch autokarów i busa w Dźwirzynie z sprzed kilku dni to też jeden z nich był z Arrivy, czyli już trzecie zdarzenie z tym przewoźnikiem.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1649
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Warszawa

#564 Post autor: pasazer_mobilisu » 7 lip 2020, o 17:59

Warszawski Transport Publiczny zawiesza umowy z Arrivą.
Tego chyba nikt się nie spodziewał.

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1807
Rejestracja: 3 paź 2017, o 19:57

Warszawa

#565 Post autor: Jamnik » 7 lip 2020, o 19:37

Ja nie wiem... oni nie wiedzą w tej Arrivie kogo zatrudniają? Sory, ale dla mnie jest niezrozumiałe, że firma nie ma dostępu do przeszłości karalności kierowców (podobno ten też ma już parę przewinień na koncie).

Jeden z komentarzy pół żartem pół serio mówi, że "dyspozytor jest dilerem" ;)

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Warszawa

#566 Post autor: tomek_m » 7 lip 2020, o 21:45

Ta Arriva w Warszawie ile linii obsługiwała? Rozumiem że zawieszenie umowy czyli już jutro pojazdy tego przewoźnika nie wyjadą na ulice. Tak nagle znajdą zastępstwo z dnia na dzień?
Wyobraźmy sobie analogiczną sytuację w Krakowie i ZTP zawiesza umowę z Mobilisem, czy MPK na dzień dzisiejszy ma na tyle wozów aby zapewnić zastępstwo?

GoMeZz391
Moderator fb pkk
Posty: 302
Rejestracja: 28 lis 2015, o 14:49
Kontakt:

Warszawa

#567 Post autor: GoMeZz391 » 7 lip 2020, o 22:50

Według danych na www mpk posiada on łącznie 568 pojazdy (oraz 5 SU12 wynajęte). Z czego nigdy 100% nie będzie na lini bo są m.in. na serwisie. Tele Busa byli by w stanie zawieść z dnia na dzień. Mimo tego ciężko było by zastąpić ok. 80 pojazdów Mobilisa.

Awatar użytkownika
Sorig
Dyspozytor
Posty: 733
Rejestracja: 17 sty 2014, o 13:54
Lokalizacja: Kraków-Bronowice

Warszawa

#568 Post autor: Sorig » 7 lip 2020, o 22:54

tomek_m pisze:
7 lip 2020, o 21:45
Ta Arriva w Warszawie ile linii obsługiwała? Rozumiem że zawieszenie umowy czyli już jutro pojazdy tego przewoźnika nie wyjadą na ulice. Tak nagle znajdą zastępstwo z dnia na dzień?
Wyobraźmy sobie analogiczną sytuację w Krakowie i ZTP zawiesza umowę z Mobilisem, czy MPK na dzień dzisiejszy ma na tyle wozów aby zapewnić zastępstwo?
Wg tej strony obsługuje 44 linie, czyli całkiem sporo, z tymże część to linie mikrobusowe. Warszawski ratusz musiał podjąć jakieś drastyczne działania, bo żyjemy w epoce postprawdy, a wybory za 4 dni :hihi: Drugi wypadek tego przewoźnika gdzie kierowca był pod wpływem narkotyków nie wpływa dobrze na wizerunek, nawet jeśli Trzaskowski nie miał z tym wiele wspólnego.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1649
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Warszawa

#569 Post autor: pasazer_mobilisu » 7 lip 2020, o 22:57

tomek_m pisze:
7 lip 2020, o 21:45
Ta Arriva w Warszawie ile linii obsługiwała?
W Warszawie zdarza się, że na jednej linii jest kilku przewoźników, więc liczenie "ile linii" nie jest zbyt precyzyjne.
Według http://m.infobus.pl/arriva-wreszcie-z-u ... 13809.html mają 142 pojazdy do obsługi stołecznej KM, więc nie mało ale w kontekście całej autobusowej komunikacji w Warszawie nie jest to duży procent.
tomek_m pisze:
7 lip 2020, o 21:45
Rozumiem że zawieszenie umowy czyli już jutro pojazdy tego przewoźnika nie wyjadą na ulice. Tak nagle znajdą zastępstwo z dnia na dzień?
Podobno już dzisiejsze nocki Arrivy nie wyjadą.
tomek_m pisze:
7 lip 2020, o 21:45
Tak nagle znajdą zastępstwo z dnia na dzień?
Rozkłady wakacyjne na pewno to ułatwiły. Nie wiem ile brygad miała Arriva w te wakacje, ale samo MZA ma prawie 1400 autobusów, prywatnym firmom które pozostały też może zlecą wysłanie dodatkowych brygad.
tomek_m pisze:
7 lip 2020, o 21:45
Wyobraźmy sobie analogiczną sytuację w Krakowie i ZTP zawiesza umowę z Mobilisem, czy MPK na dzień dzisiejszy ma na tyle wozów aby zapewnić zastępstwo?
Na dzień dzisiejszy (czyli pocięte koronawirusem i wakacjami rozkłady) powinni dać radę, w normalnej sytuacji nie byłoby na to szans zarówno pod względem autobusów jak i prowadzących.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Warszawa

#570 Post autor: Sgriffin » 8 lip 2020, o 15:13

Jamnik pisze:
7 lip 2020, o 19:37
Ja nie wiem... oni nie wiedzą w tej Arrivie kogo zatrudniają? Sory, ale dla mnie jest niezrozumiałe, że firma nie ma dostępu do przeszłości karalności kierowców (podobno ten też ma już parę przewinień na koncie).
Pracodawca nie wie nawet jak kierowcy policja zatrzyma prawo jazdy. Dlatego sprawdza się czy kierowca ma fizyczne prawo jazdy przy wydawaniu dokumentów. A przecież i tu może oszukać i pokazać drugie...
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Wiadomości wojewódzkie”