
Twórczość Czatowca
Moderator: Moderatorzy
Tak sobie gdybałem, że skoro GT8S mają dostać człon niskopodłogowy, a aktualny człon pójdzie do kasacji, ewentualnej sprzedaży, to czy nie dało by się zrobić czegoś takiego: Z jednego GT8S wywalić człon i dodać nowy, a w drugim GT8S oprócz nowego członu dorzucić ten stary z poprzedniego. Efekt byłby taki, że są dwa tramwaje: jeden ok. długości aktualnego GT8S, a drugi dłuższy. Jest to czyste gdybanie, ale tramwaj byłby imponujących rozmiarów.
- czatowiec
- Dyrektor
- Posty: 2574
- Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków Łobzów
- Kontakt:
A skąd wytrzaśniesz dodatkowy wózek? Przecież przeguby i wózki zostają, wylatuje sam człon. Gdyby mieć wózki i przeguby, to byłby dobry pomysł dokładać tylko człon niskopodłogowy, a nie dawać go zamiast wysokopodłogowego. Ale trzeba by było skombinować przegub wraz z wózkiem.
Ostatnio zmieniony 7 lip 2010, o 21:35 przez czatowiec, łącznie zmieniany 1 raz.


Niestety, niezgodna z prawdą. Linia KST do Wzgórz Krzesławickich ma iść trasą "4" przez Al. Solidarności i Ujastek. Osobiście liczę, że wtedy zbudują porządny wjazd na II bramę Zajezdni Nowa Huta od strony Wiaduktów i tramwaje ze Wzgórz nie będą musiały już zjeżdżać przez R. Kocmyrzowskie i Plac Centralny.czatowiec pisze:Moja wizualizacja sieci KST.
Wreszcie na odpowiedniej linii...
Ja mam większą listę:
1. Odcinek na Płaszowie będzie nad torami co oznacza jak się można domyślać, że będzie na estakadzie, a nie w tunelu.
2. I nitka ma mieć jeszcze dwie odnogi: na Azory i na Górkę N. oraz na Piaski Wielkie
3. III nitka ma mieć jedną sztywną trasę: Batowice PKP - Kampus UJ, a odcinki w Hucie mają być "odcinkami spajającymi", czyli nie szybkim tramwajem, a konwencjonalnym o standardach łącznikowych dla KST.
4. Mogłeś się wysilić i rozrysować to, a nie wykorzystywać mapkę ze stanem odcinków.
5. Nie jest jeszcze pewne, czy trasa na Alejach będzie miała Tunel - to jedynie propozycja.
I tak od siebie dodaj słówko radosna przed nazwą tematu.
1. Odcinek na Płaszowie będzie nad torami co oznacza jak się można domyślać, że będzie na estakadzie, a nie w tunelu.
2. I nitka ma mieć jeszcze dwie odnogi: na Azory i na Górkę N. oraz na Piaski Wielkie
3. III nitka ma mieć jedną sztywną trasę: Batowice PKP - Kampus UJ, a odcinki w Hucie mają być "odcinkami spajającymi", czyli nie szybkim tramwajem, a konwencjonalnym o standardach łącznikowych dla KST.
4. Mogłeś się wysilić i rozrysować to, a nie wykorzystywać mapkę ze stanem odcinków.
5. Nie jest jeszcze pewne, czy trasa na Alejach będzie miała Tunel - to jedynie propozycja.
I tak od siebie dodaj słówko radosna przed nazwą tematu.
Ostatnio zmieniony 17 sie 2010, o 18:26 przez LK, łącznie zmieniany 3 razy.
- czatowiec
- Dyrektor
- Posty: 2574
- Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków Łobzów
- Kontakt:
Jakaś firma zrobiła głosowanie wśród mieszkańców, i większość wybrała tunel, by nie być otoczonym torami (link był w temacie o tej trasie).LK pisze:1. Odcinek na Płaszowie będzie nad torami co oznacza jak się można domyślać, że będzie na estakadzie, a nie w tunelu.
Owszem, ale ich dokładny przebieg nie jest jeszcze znany.LK pisze:2. I nitka ma mieć jeszcze dwie odnogi: na Azory i na Górkę N. oraz na Piaski Wielkie
Zaraz zaraz, to jak ma iść KST do Bronowic Małych? To miało z tego co pamiętam iść tak jak "czwórka", tylko przez Aleje i Tunel KST zamiast Basztową i Lubicz.LK pisze:3. III nitka ma mieć jedną sztywną trasę: Batowice PKP - Kampus UJ, a odcinki w Hucie mają być "odcinkami spajającymi", czyli nie szybkim tramwajem, a konwencjonalnym o standardach łącznikowych dla KST.
Cóż, z urodzenia jestem leniwyLK pisze:4. Mogłeś się wysilić i rozrysować to, a nie wykorzystywać mapkę ze stanem odcinków.

Mieszkańcy nie zgodzą się na tramwaj na powierzchni z tego co usłyszałem od kumpla (mieszka na al. Słowackiego). Powód? Po prostu tam jest bardzo duży ruch, i nie chcą tracić ostatniego kawałka zieleni.LK pisze:5. Nie jest jeszcze pewne, czy trasa na Alejach będzie miała Tunel - to jedynie propozycja.
Zawsze byłem optymistąLK pisze:I tak od siebie dodaj słówko radosna przed nazwą tematu.



Wiem, ale to że mieszkańcy wybrali nie oznacza, że tak zrobią - oficjalnie na zebraniach mówili o estakadzie.czatowiec pisze:Jakaś firma zrobiła głosowanie wśród mieszkańców, i większość wybrała tunel, by nie być otoczonym torami (link był w temacie o tej trasie).LK pisze:1. Odcinek na Płaszowie będzie nad torami co oznacza jak się można domyślać, że będzie na estakadzie, a nie w tunelu.
Oj przepraszam - do Azorów przebieg jest znany od powstania trasy na Krowodrzę, są wybudowane nasypy i nawet kładka ma zejścia na przyszłe przystanki.czatowiec pisze:Owszem, ale ich dokładny przebieg nie jest jeszcze znany.LK pisze:2. I nitka ma mieć jeszcze dwie odnogi: na Azory i na Górkę N. oraz na Piaski Wielkie
No tak bo II nitka zaczyna się na Kombinacie - patrz mapka rozwoju sieci zrobiona przez Kaszmira[/b].czatowiec pisze:Zaraz zaraz, to jak ma iść KST do Bronowic Małych? To miało z tego co pamiętam iść tak jak "czwórka", tylko przez Aleje i Tunel KST zamiast Basztową i Lubicz.LK pisze:3. III nitka ma mieć jedną sztywną trasę: Batowice PKP - Kampus UJ, a odcinki w Hucie mają być "odcinkami spajającymi", czyli nie szybkim tramwajem, a konwencjonalnym o standardach łącznikowych dla KST.
Bez komentarza.czatowiec pisze:Cóż, z urodzenia jestem leniwyLK pisze:4. Mogłeś się wysilić i rozrysować to, a nie wykorzystywać mapkę ze stanem odcinków.![]()
Nie mów hop, puki nie przeskoczysz - powstanie jest tak dalekie, że do tego czasu to na Alejach tramwaj będzie jeździł jak na Al. Waszyngtona w stolycy (y użyłem specjalnie).czatowiec pisze:Mieszkańcy nie zgodzą się na tramwaj na powierzchni z tego co usłyszałem od kumpla (mieszka na al. Słowackiego). Powód? Po prostu tam jest bardzo duży ruch, i nie chcą tracić ostatniego kawałka zieleni.LK pisze:5. Nie jest jeszcze pewne, czy trasa na Alejach będzie miała Tunel - to jedynie propozycja.
A ja pesymistą.czatowiec pisze:Zawsze byłem optymistąLK pisze:I tak od siebie dodaj słówko radosna przed nazwą tematu.
1. Ztcw wybrano jednak opcję z estakadą nad torami kolejowymi.
2. Trasy są znane - do Azorów wzdłuż Opolskiej, do Górki Narodowej - polecam temat KST Górka Narodowa oraz artykuł (przedostatni akapit).
3. Odcinki spajające będą jak najbardziej w standardzie KST, tyle, że nie będą podciągnięte pod żadną z głównych osi.
5. Trasa na Alejach raczej będzie naziemna - na tę chwilę tunel planowany jest jedynie na N. Kleparzu i tylko dla ruchu samochodowego.
Jeszcze ode mnie
Nie uwzględniłeś odnogi KST do Piasków Wielkich, do Półłanki, KST do Kampusu ostatecznie też ma mieć trochę inną formę - na razie będzie tak, jak zaznaczyłeś, jednak finalnie planuje się puścić tramwaj przez Kobierzyńską; nie uwzględniłeś również nowych odcinków tramwaju zwykłego (to pewnie specjalnie?).
Polecam porównanie ze wspomnianą mapką.
2. Trasy są znane - do Azorów wzdłuż Opolskiej, do Górki Narodowej - polecam temat KST Górka Narodowa oraz artykuł (przedostatni akapit).
3. Odcinki spajające będą jak najbardziej w standardzie KST, tyle, że nie będą podciągnięte pod żadną z głównych osi.
5. Trasa na Alejach raczej będzie naziemna - na tę chwilę tunel planowany jest jedynie na N. Kleparzu i tylko dla ruchu samochodowego.
Jeszcze ode mnie

Nie uwzględniłeś odnogi KST do Piasków Wielkich, do Półłanki, KST do Kampusu ostatecznie też ma mieć trochę inną formę - na razie będzie tak, jak zaznaczyłeś, jednak finalnie planuje się puścić tramwaj przez Kobierzyńską; nie uwzględniłeś również nowych odcinków tramwaju zwykłego (to pewnie specjalnie?).
Polecam porównanie ze wspomnianą mapką.
Ostatnio zmieniony 18 sie 2010, o 14:05 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 3 razy.