Twórczość Czatowca

Nasza twórczość

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
busik105
Dyspozytor
Posty: 546
Rejestracja: 29 maja 2010, o 21:01
Lokalizacja: Gdzieś w Krakowie ;)

#31 Post autor: busik105 » 7 lip 2010, o 19:58

Ok. Już rozumiem. Jedna poprawka. GT8S ma być 28, a nie 27. ;D

Awatar użytkownika
czatowiec
Dyrektor
Posty: 2574
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:35
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Kontakt:

#32 Post autor: czatowiec » 7 lip 2010, o 21:02

busik105 pisze:Ok. Już rozumiem. Jedna poprawka. GT8S ma być 28, a nie 27. ;D
Hmmm, to czemu MPK zamawia wszystkiego po 26 to ja nie wiem. Do składu będzie miał kolegę? ;pp
Obrazek
Obrazek

bielanek
Dyrektor
Posty: 1760
Rejestracja: 29 wrz 2009, o 15:57
Lokalizacja: Mistrzejowice
Kontakt:

#33 Post autor: bielanek » 7 lip 2010, o 21:19

Tak sobie gdybałem, że skoro GT8S mają dostać człon niskopodłogowy, a aktualny człon pójdzie do kasacji, ewentualnej sprzedaży, to czy nie dało by się zrobić czegoś takiego: Z jednego GT8S wywalić człon i dodać nowy, a w drugim GT8S oprócz nowego członu dorzucić ten stary z poprzedniego. Efekt byłby taki, że są dwa tramwaje: jeden ok. długości aktualnego GT8S, a drugi dłuższy. Jest to czyste gdybanie, ale tramwaj byłby imponujących rozmiarów.

Awatar użytkownika
czatowiec
Dyrektor
Posty: 2574
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:35
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Kontakt:

#34 Post autor: czatowiec » 7 lip 2010, o 21:34

A skąd wytrzaśniesz dodatkowy wózek? Przecież przeguby i wózki zostają, wylatuje sam człon. Gdyby mieć wózki i przeguby, to byłby dobry pomysł dokładać tylko człon niskopodłogowy, a nie dawać go zamiast wysokopodłogowego. Ale trzeba by było skombinować przegub wraz z wózkiem.
Ostatnio zmieniony 7 lip 2010, o 21:35 przez czatowiec, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

bielanek
Dyrektor
Posty: 1760
Rejestracja: 29 wrz 2009, o 15:57
Lokalizacja: Mistrzejowice
Kontakt:

#35 Post autor: bielanek » 8 lip 2010, o 18:16

Właśnie o wózkach i przegubach nie pomyślałem, dlatego moja wizja legła w gruzach. A mogło być tak fajnie :D .

Awatar użytkownika
czatowiec
Dyrektor
Posty: 2574
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:35
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Kontakt:

#36 Post autor: czatowiec » 10 lip 2010, o 08:46

Obrazek

W związku z tym co napisał użytkownik Krzep znowu wykonałem rysunek tramwaju który będzie jeździł po naszych torach :)
Ostatnio zmieniony 10 lip 2010, o 08:54 przez czatowiec, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
busik105
Dyspozytor
Posty: 546
Rejestracja: 29 maja 2010, o 21:01
Lokalizacja: Gdzieś w Krakowie ;)

#37 Post autor: busik105 » 10 lip 2010, o 20:39

Wątpię w to, z tego co słyszałem to GT8SU nie są sprzedawane. Ale byłoby fajnie. :)

Awatar użytkownika
czatowiec
Dyrektor
Posty: 2574
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:35
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Kontakt:

#38 Post autor: czatowiec » 24 lip 2010, o 13:30

Obrazek

Poprawiony skład wypasionych wiedeńców ;)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
czatowiec
Dyrektor
Posty: 2574
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:35
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Kontakt:

#39 Post autor: czatowiec » 17 sie 2010, o 15:40

Obrazek
Moja wizualizacja sieci KST.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
EU8N
Dyrektor
Posty: 2263
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:44
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce

#40 Post autor: EU8N » 17 sie 2010, o 16:13

czatowiec pisze:Moja wizualizacja sieci KST.
Niestety, niezgodna z prawdą. Linia KST do Wzgórz Krzesławickich ma iść trasą "4" przez Al. Solidarności i Ujastek. Osobiście liczę, że wtedy zbudują porządny wjazd na II bramę Zajezdni Nowa Huta od strony Wiaduktów i tramwaje ze Wzgórz nie będą musiały już zjeżdżać przez R. Kocmyrzowskie i Plac Centralny.
Wreszcie na odpowiedniej linii...

Awatar użytkownika
czatowiec
Dyrektor
Posty: 2574
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:35
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Kontakt:

#41 Post autor: czatowiec » 17 sie 2010, o 16:42

EU8N pisze:Linia KST do Wzgórz Krzesławickich ma iść trasą "4" przez Al. Solidarności i Ujastek
Ups, akurat o tym nie wiedziałem, a tamta trasa wydawała mi się najlogiczniejsza, bo najkrótsza.
Obrazek
Obrazek

LK
Dyrektor
Posty: 1605
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:14
Lokalizacja: Lengyelország

#42 Post autor: LK » 17 sie 2010, o 18:23

Ja mam większą listę:
1. Odcinek na Płaszowie będzie nad torami co oznacza jak się można domyślać, że będzie na estakadzie, a nie w tunelu.
2. I nitka ma mieć jeszcze dwie odnogi: na Azory i na Górkę N. oraz na Piaski Wielkie
3. III nitka ma mieć jedną sztywną trasę: Batowice PKP - Kampus UJ, a odcinki w Hucie mają być "odcinkami spajającymi", czyli nie szybkim tramwajem, a konwencjonalnym o standardach łącznikowych dla KST.
4. Mogłeś się wysilić i rozrysować to, a nie wykorzystywać mapkę ze stanem odcinków.
5. Nie jest jeszcze pewne, czy trasa na Alejach będzie miała Tunel - to jedynie propozycja.

I tak od siebie dodaj słówko radosna przed nazwą tematu.
Ostatnio zmieniony 17 sie 2010, o 18:26 przez LK, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
czatowiec
Dyrektor
Posty: 2574
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:35
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Kontakt:

#43 Post autor: czatowiec » 17 sie 2010, o 18:35

LK pisze:1. Odcinek na Płaszowie będzie nad torami co oznacza jak się można domyślać, że będzie na estakadzie, a nie w tunelu.
Jakaś firma zrobiła głosowanie wśród mieszkańców, i większość wybrała tunel, by nie być otoczonym torami (link był w temacie o tej trasie).
LK pisze:2. I nitka ma mieć jeszcze dwie odnogi: na Azory i na Górkę N. oraz na Piaski Wielkie
Owszem, ale ich dokładny przebieg nie jest jeszcze znany.
LK pisze:3. III nitka ma mieć jedną sztywną trasę: Batowice PKP - Kampus UJ, a odcinki w Hucie mają być "odcinkami spajającymi", czyli nie szybkim tramwajem, a konwencjonalnym o standardach łącznikowych dla KST.
Zaraz zaraz, to jak ma iść KST do Bronowic Małych? To miało z tego co pamiętam iść tak jak "czwórka", tylko przez Aleje i Tunel KST zamiast Basztową i Lubicz.
LK pisze:4. Mogłeś się wysilić i rozrysować to, a nie wykorzystywać mapkę ze stanem odcinków.
Cóż, z urodzenia jestem leniwy :D
LK pisze:5. Nie jest jeszcze pewne, czy trasa na Alejach będzie miała Tunel - to jedynie propozycja.
Mieszkańcy nie zgodzą się na tramwaj na powierzchni z tego co usłyszałem od kumpla (mieszka na al. Słowackiego). Powód? Po prostu tam jest bardzo duży ruch, i nie chcą tracić ostatniego kawałka zieleni.
LK pisze:I tak od siebie dodaj słówko radosna przed nazwą tematu.
Zawsze byłem optymistą ;D
Obrazek
Obrazek

LK
Dyrektor
Posty: 1605
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:14
Lokalizacja: Lengyelország

#44 Post autor: LK » 17 sie 2010, o 18:50

czatowiec pisze:
LK pisze:1. Odcinek na Płaszowie będzie nad torami co oznacza jak się można domyślać, że będzie na estakadzie, a nie w tunelu.
Jakaś firma zrobiła głosowanie wśród mieszkańców, i większość wybrała tunel, by nie być otoczonym torami (link był w temacie o tej trasie).
Wiem, ale to że mieszkańcy wybrali nie oznacza, że tak zrobią - oficjalnie na zebraniach mówili o estakadzie.
czatowiec pisze:
LK pisze:2. I nitka ma mieć jeszcze dwie odnogi: na Azory i na Górkę N. oraz na Piaski Wielkie
Owszem, ale ich dokładny przebieg nie jest jeszcze znany.
Oj przepraszam - do Azorów przebieg jest znany od powstania trasy na Krowodrzę, są wybudowane nasypy i nawet kładka ma zejścia na przyszłe przystanki.
czatowiec pisze:
LK pisze:3. III nitka ma mieć jedną sztywną trasę: Batowice PKP - Kampus UJ, a odcinki w Hucie mają być "odcinkami spajającymi", czyli nie szybkim tramwajem, a konwencjonalnym o standardach łącznikowych dla KST.
Zaraz zaraz, to jak ma iść KST do Bronowic Małych? To miało z tego co pamiętam iść tak jak "czwórka", tylko przez Aleje i Tunel KST zamiast Basztową i Lubicz.
No tak bo II nitka zaczyna się na Kombinacie - patrz mapka rozwoju sieci zrobiona przez Kaszmira[/b].
czatowiec pisze:
LK pisze:4. Mogłeś się wysilić i rozrysować to, a nie wykorzystywać mapkę ze stanem odcinków.
Cóż, z urodzenia jestem leniwy :D
Bez komentarza.
czatowiec pisze:
LK pisze:5. Nie jest jeszcze pewne, czy trasa na Alejach będzie miała Tunel - to jedynie propozycja.
Mieszkańcy nie zgodzą się na tramwaj na powierzchni z tego co usłyszałem od kumpla (mieszka na al. Słowackiego). Powód? Po prostu tam jest bardzo duży ruch, i nie chcą tracić ostatniego kawałka zieleni.
Nie mów hop, puki nie przeskoczysz - powstanie jest tak dalekie, że do tego czasu to na Alejach tramwaj będzie jeździł jak na Al. Waszyngtona w stolycy (y użyłem specjalnie).
czatowiec pisze:
LK pisze:I tak od siebie dodaj słówko radosna przed nazwą tematu.
Zawsze byłem optymistą ;D
A ja pesymistą.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#45 Post autor: Kaszmir » 18 sie 2010, o 13:59

1. Ztcw wybrano jednak opcję z estakadą nad torami kolejowymi.
2. Trasy są znane - do Azorów wzdłuż Opolskiej, do Górki Narodowej - polecam temat KST Górka Narodowa oraz artykuł (przedostatni akapit).
3. Odcinki spajające będą jak najbardziej w standardzie KST, tyle, że nie będą podciągnięte pod żadną z głównych osi.
5. Trasa na Alejach raczej będzie naziemna - na tę chwilę tunel planowany jest jedynie na N. Kleparzu i tylko dla ruchu samochodowego.

Jeszcze ode mnie ;)
Nie uwzględniłeś odnogi KST do Piasków Wielkich, do Półłanki, KST do Kampusu ostatecznie też ma mieć trochę inną formę - na razie będzie tak, jak zaznaczyłeś, jednak finalnie planuje się puścić tramwaj przez Kobierzyńską; nie uwzględniłeś również nowych odcinków tramwaju zwykłego (to pewnie specjalnie?).

Polecam porównanie ze wspomnianą mapką.
Ostatnio zmieniony 18 sie 2010, o 14:05 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 3 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze zasoby”