Węgry

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Węgry

#1 Post autor: Kaszmir » 20 mar 2010, o 12:41

Oto co znalazłem w Sieci. Wprawdzie Święta już za nami, jednak warto wspomnieć o Świątecznym tramwaju.

PS. Wyobrażacie sobie świątecznie ozdobione Bombki? Ich przenośna nazwa mogłaby nabrać dosłownego znaczenia ;)
Ostatnio zmieniony 20 mar 2010, o 12:43 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 2 razy.

LK
Dyrektor
Posty: 1605
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:14
Lokalizacja: Lengyelország

Węgry

#2 Post autor: LK » 9 gru 2010, o 20:24

Kaszmir pisze:Oto co znalazłem w Sieci. Wprawdzie Święta już za nami, jednak warto wspomnieć o Świątecznym tramwaju.
http://www.bkv.hu/ftp/bannerek/banner_kari_villamos.pdf

W tym roku znów na liniach "2A" i "19" (obie biegną nad Dunajem) jeżdżą tramwaje tak samo przyozdobione jak zeszłoroczny.
Kursują od 3 Grudnia do 2 Stycznia z wyjątkiem Wigilii i Sylwestra.

rodan
Dyrektor
Posty: 1257
Rejestracja: 15 maja 2011, o 15:35
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

#3 Post autor: rodan » 8 gru 2012, o 12:20

159 nowych Citaro w Budapeszcie!
http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=51749
Odbiory węgierskich Mercedesów rozpoczną się w kwietniu 2013 r., tak aby 1 maja wszystkie mogły wyruszyć do realizacji swoich zadań.

rodan
Dyrektor
Posty: 1257
Rejestracja: 15 maja 2011, o 15:35
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

#4 Post autor: rodan » 2 maja 2013, o 14:53

Tramwaje Pesy na Węgrzech wycofane z eksploatacji ze względów bezpieczeństwa
http://www.rynek-kolejowy.pl/44942/_Tra ... nstwa_.htm

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6523
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

#5 Post autor: Coffee » 2 maja 2013, o 18:50

Śmieszyło mnie to, jak po problemach Warszawy z Pesa-mi wszyscy bronili ich, wyzywając wszystkich zwolenników nieufności do tego producenta, od "polaczków". Teraz widać dokładnie "polaczkowość" jaka wyszła z obrońców Pesy. Wozy są awaryjne i niebezpieczne, ale nie! Dobre, bo Polskie... Szkoda, że najniższą ceną uznali cenę życia i zdrowia pasażerów.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

rodan
Dyrektor
Posty: 1257
Rejestracja: 15 maja 2011, o 15:35
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

#6 Post autor: rodan » 3 maja 2013, o 00:47

Trudno się nie zgodzić. Ale myślę, że to po prostu cecha gatunku ludzkiego by przeceniać możliwości grupy do której się przynależy.

rodan
Dyrektor
Posty: 1257
Rejestracja: 15 maja 2011, o 15:35
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Węgry

#7 Post autor: rodan » 25 lip 2014, o 01:05

Jak się modernizuje torowisko tramwajowe w Budapeszcie:
https://www.facebook.com/bkkbudapest/ph ... 78/?type=1

Szerokie zielone torowiska, brak płotków i słupów pod trakcję na środku. Zdjęcie ufoka złożonego z Tatr, to skojarzenie szybkie z "kst" Mogilska / JPII. Niestety w Krakowie będzie znów las słupów i kamory...

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Węgry

#8 Post autor: Cukier » 25 lip 2014, o 01:23

Akurat brak słupów trakcyjnych i płotków na środku to głównie ułatwienie dla brygad koszących ten trawnik bo mogą to zrobić kosiarką-traktorkiem a nie muszą zatrudniać większej liczby pracowników by pierdzie*ili się z tym dłużej kosiarkami żyłkowymi.

Umiejscowienie słupów trakcyjnych na środku ma plus w przypadku ciasnych ulic, takich jak np. Mogilska w rejonie TEVY. Raz, że montaż trakcji jest prostszy, a dwa że można na takich słupach trakcyjnych zamontować latarnie oświetlenia ulicznego, które wówczas nie muszą zajmować cennego miejsca na chodniku bądź na środku drogi dla rowerów jak na Bora :hihi:

Tyle, że oczywiście nikt w Krakówku na to nie wpadnie, że można zamontować latarnie na słupach trakcyjnych. No dobra, już dawno wpadły na to środowiska aktywistów (rowerzyści bodajże) i proponowały to ZIKiTowi w ramach konsultacji społecznych, ale ZIKiT z uporem maniaka wie lepiej :]

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Węgry

#9 Post autor: Cukier » 29 lip 2014, o 15:20

Przykład z Elbląga, że DA SIĘ zamocować na jednych słupach trakcję i latarnię oświetlenia ulicznego, nie zabierając cennej przestrzeni z chodnika / drogi dla rowerów pod słupy.

http://www.psmkms.krakow.pl/images/phoc ... blag33.jpg

Na tym zdjęciu akurat brakuje szyn, bo Elbląg robi ten odcinek (łącznik) "na raty" - póki co zostały zrobione zwrotnice z jednej strony oraz zamontowane właśnie słupy trakcyjne na całej długości. Brakuje torowiska oraz zwrotnic na drugim końcu, lecz w tej kwestii Elbląg czeka na fundusze z Unii.

PS. Napisałem to w tym temacie żeby zachować ciągłość dyskusji. Jeśli ktoś znajdzie lepszy temat to proszę o przeniesienie.

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2354
Rejestracja: 1 sie 2014, o 12:23
Lokalizacja: Kraków

Węgry

#10 Post autor: DaroKRK » 20 mar 2015, o 15:10

Pierwszy CAF Urbos dostarczony do Budapesztu
http://infotram.pl/text.php?from=main&id=69919
Mają rozmach na długość.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Węgry

#11 Post autor: Lw25 » 20 mar 2015, o 23:49

Zazdroszczę Węgrom... :sweet:
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Węgry

#12 Post autor: Cukier » 15 lip 2016, o 22:56


Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Węgry

#13 Post autor: Cukier » 2 maja 2017, o 22:43


Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Węgry

#14 Post autor: Lw25 » 3 maja 2017, o 02:04

Miałem okazję być ostatnio w Budapeszcie i o ile zwróciło moją uwagę, że Ikarusy 260 i 280 występują tam w ilościach nadal sporych (nawet mi się zdarzyło trafić na nie bez polowania), o tyle tego się nie spodziewałem. :O
Swoją drogą, muszę powiedzieć, że Budapeszt to miasto dziwne... ale jednocześnie fascynujące. I to samo tyczy się jego komunikacji. Na plus zdecydowanie są tramwaje. Zostały udanie wplecione w układ miasta, a przystanki wyspowe tramwajowe skradły trochę moje serce. Linie M1 i M4 też są zdecydowanie zaletą. M1 jest ładnym zabytkiem (swoją drogą, zastanawiam się ile jeszcze pociągną te Ganze z lat 70, będące w gruncie rzeczy mutacją tramwajów nadal jeżdżących po mieście i co je zastąpi). M4 jest nowa (acz zdaje się UE cofnęła im dotację na nią za nieprawidłowości przy realizacji) i zarówno składy by Alstom Chorzów jak i stacje pachną nadal nowością. Odmienna w doświadczeniu jest zdaje się najważniejsza linia M3. Stare, zajeżdżone Metrowagonmasze 81, ze sprężarkami tak zdychającymi, że kibel EN57 by zatkał uszy, z potężnymi zestawami oporów, od których rosła temperatura na peronie i z drzwiami o niższym poziomie bhp niż w 105Na. Do tego odrapane stacje, które nie widziały remontu chyba od nowości, na co wskazują starego typu schody, które obecnie musiałyby zostać wymienione na wolniejsze. Aczkolwiek inaczej niż w Pradze, te nie mają okleiny typu meblościanka, a przynajmniej nie przypominam sobie. Dochodzę do wniosku, że Orban z burmistrzem Budapesztu Tarlosem, powinni raz w tygodniu na ulicę Wilczy Dół w Warszawie wysyłać kwiaty, żeby Metro Warszawskie się zdecydowało jednak sprzedać swoją serię 81. Myslę, że można by to nazwać pomocą humanitarną. Osobiście lubię dźwięki starego taboru, ale budapesztańskej serii 81 miałem dosyć po 3 kursach. O linii M2 się nie wypowiem bo nie korzystałem. Podobnie sprawa się ma z Hev i trolejbusami (co do tych drugich, widać, że Solaris ma niemal monopol w branży). Rzeczą iście tragikomiczną dla mnie, jest fakt, że na sporej części stacji aby wejść na dół trzeba okazać bilet konduktorowi. Szkoda tylko, że dookoła konduktorów część handlowa stacji jest pełna kartonów z lokatorami i brudna. Po pobycie w kilku miastach Europy muszę docenić wkład Polski w rozwój światowej komunikacji. Co prawda mamy braki na wielu polach, ale przynajmniej mamy myjki na zajezdniach. Swoją drogą, miałem piękny motyw krakowski jadąc zdaje się Ikarusem 412. Piękny osad na szybie, niczym w tramwajach z zajezdni Nowa Huta przed budową nowej myjni. :lol-above:
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
flosan
Dyrektor
Posty: 1318
Rejestracja: 13 lis 2012, o 19:03

Węgry

#15 Post autor: flosan » 24 lip 2017, o 10:36

W Budapeszcie taka sytuacja związana z dziurawym systemem sprzedaży biletów: https://zaufanatrzeciastrona.pl/post/zg ... atrzymany/

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Na świecie”