Francja
Moderator: Moderatorzy
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7945
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Francja
Niech żyje śnieg. We Francji sypie sobie po trochu już od środy… Efekt? Część autobusów ma poskracane trasy (m.in. linia, którą codziennie dojeżdżam do stacji, jak mi się nie chce pedałować na butach), kierowcy jeżdżą w tempie kalekiego ślimaka, a po chodnikach chodzić się nie da, bo nikt ich ani nie odśnieża, ani też nie posypuje i jest jedno wielkie lodowisko...
Poza tym wyszła wada fabryczna pociągów Eurostar (łączących Paryż z Londynem przez tunel pod kanałem La Manche) – jak sypie śniegiem, to śnieg jest zasysany do układu wentylacji, osiada na elektronice silnika i jak tylko się stopi pod wpływem ciepłego powietrza (na przykład w tunelu, gdzie temperatura jest wysoka), powoduje zwarcie. W efekcie już od kilku dni kursowanie pociągów Eurostar zostało zawieszone, a niektóre zepsute pociągi przestały sobie szesnaście godzin w tunelu, zanim udało się je stamtąd wyciągnąć (szczerze współczuję uwięzionym pasażerom).
Wniosek – nie tylko Polacy bywają zaskoczeni atakiem zimy w środku grudnia. :-P
Pozdrawiam!
LOKI
Poza tym wyszła wada fabryczna pociągów Eurostar (łączących Paryż z Londynem przez tunel pod kanałem La Manche) – jak sypie śniegiem, to śnieg jest zasysany do układu wentylacji, osiada na elektronice silnika i jak tylko się stopi pod wpływem ciepłego powietrza (na przykład w tunelu, gdzie temperatura jest wysoka), powoduje zwarcie. W efekcie już od kilku dni kursowanie pociągów Eurostar zostało zawieszone, a niektóre zepsute pociągi przestały sobie szesnaście godzin w tunelu, zanim udało się je stamtąd wyciągnąć (szczerze współczuję uwięzionym pasażerom).
Wniosek – nie tylko Polacy bywają zaskoczeni atakiem zimy w środku grudnia. :-P
Pozdrawiam!
LOKI
Ostatnio zmieniony 21 gru 2009, o 10:34 przez Locutus, łącznie zmieniany 1 raz.
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
-
- Administrator Techniczny
- Posty: 9959
- Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
- Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
- Kontakt:
Paryż zamawia dodatkowe tramwaje Citadis
http://infotram.pl/text.php?id=34996
http://infotram.pl/text.php?id=34996
System Chronobus w Nantes
http://infobus.pl/text.php?from=main&id=61434
http://infobus.pl/text.php?from=main&id=61434
W zeszłym roku francuskie Nantes znacząco rozbudowało system Chronobus, czyli siatkę autobusowych linii dojazdowych, który zapewniają szybką komunikację z satelickich miejscowości do ścisłego centrum metropolii. System powstał w 2012 r. i pierwotnie składał się z czterech linii (C1-C4). W 2013 r. dodano do niego trzy kolejne połączenia (C5-C7), które zyskały już sporą popularność wśród pasażerów i stały się integralną częścią systemu transportu publicznego
Ostatnio zmieniony 20 sty 2014, o 17:36 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.
Francja
Nowe tramwaje Citadis Alstomu dla Bordeaux
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... deaux.html
Widziałbym takie u nas
podobają mi się.
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... deaux.html
Widziałbym takie u nas

Francja
Bo jest 7. Szkoda, że Warszawa woli zakonserwować obecny stan, a nie pójdą w dłuższe tramwaje...tomek_m pisze:Ile to ma członów?naliczyłem siedem.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.
Francja
Chyba dlatego, że nie byłaby wtedy możliwa obsługa dwóch tramwajów jednocześnie na przystankach, co dzieje się obecnie.Lw25 pisze:Bo jest 7. Szkoda, że Warszawa woli zakonserwować obecny stan, a nie pójdą w dłuższe tramwaje...
Francja
Co jest dla mnie debilnym wytłumaczeniem, bo można z 60 metrowego przystanku zrobić 80...DaroKRK pisze:Chyba dlatego, że nie byłaby wtedy możliwa obsługa dwóch tramwajów jednocześnie na przystankach, co dzieje się obecnie.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.
Francja
Tak jak w Krakowie można zamówić przecież tramwaje 50 metrowe, ale przystanki nie są odpowiednie i też przecież można wydłużyć, ale raz nikt takich tramwajów nie zamówi, a dwa nie przebuduje przystanków. Może w Warszawie myślą podobnie i lepiej im wcisnąć dwa tramwaje na tym co mają niż przedłużać przystanek po to by dostosować go do większego taboru.Lw25 pisze:Co jest dla mnie debilnym wytłumaczeniem, bo można z 60 metrowego przystanku zrobić 80...
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7945
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Francja
Ano... Nie można zapominać, że francuskie sieci tramwajowe zostały wszystkie (z wyjątkiem Saint-Etienne) odbudowane od zera, więc można było takie przystanki walnąć jak się chciało... ;-)
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
-
- Dyrektor
- Posty: 1098
- Rejestracja: 1 cze 2013, o 23:00
Francja
U nas nawet na nowo otwieranych (Czerwone Maki), czy remontowanych (Mogilska) odcinkach nie da się zrobić odpowiedniej wysokości perony, a co dopiero mówić o zwiększeniu długości.Locutus pisze:Ano... Nie można zapominać, że francuskie sieci tramwajowe zostały wszystkie (z wyjątkiem Saint-Etienne) odbudowane od zera, więc można było takie przystanki walnąć jak się chciało... ;-)
Francja
Seria zamachów w Paryżu
http://wiadomosci.onet.pl/swiat/seria-z ... yzu/fkf9j5
http://wiadomosci.onet.pl/swiat/seria-z ... yzu/fkf9j5
Francja
http://rynek-kolejowy.pl/60255/wypadek_ ... 6_km_h.htm
Bardziej to tutaj pasuje. Wklejam w miarę aktualne info, bo już wiadomo, że wykolejenie nie było wynikiem zamachu. Od dyskusji o wydarzeniach z 13 listopada z Paryża proszę się powstrzymać.
Bardziej to tutaj pasuje. Wklejam w miarę aktualne info, bo już wiadomo, że wykolejenie nie było wynikiem zamachu. Od dyskusji o wydarzeniach z 13 listopada z Paryża proszę się powstrzymać.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.