Afryka

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Helena Bukiet
Specjalista
Posty: 173
Rejestracja: 22 mar 2013, o 15:29
Lokalizacja: Kraków

Afryka

#1 Post autor: Helena Bukiet » 12 lip 2015, o 21:01

Kapsztad: czy darmowe WiFi będą dostępne wkrótce w publicznych autobusach?

http://www.news24.com/SouthAfrica/News/ ... n-20150709
Rezydencja państwa Bukietów, na forum Pani Domu! :D

PanA
Dyrektor
Posty: 1064
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

Republika Południowej Afryki

#2 Post autor: PanA » 16 lip 2015, o 09:21

Można prosić o zmianę tematu, najlepiej ogólnie o Afryce? Też mam co wkleić, a postów w ogromnej ilości raczej nie będzie ;)
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Afryka

#3 Post autor: Kaszmir » 16 lip 2015, o 09:30

PanA pisze:Można prosić o zmianę tematu, najlepiej ogólnie o Afryce? Też mam co wkleić, a postów w ogromnej ilości raczej nie będzie ;)
Ok, czemu nie. Zmieniłem.

PanA
Dyrektor
Posty: 1064
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

Afryka

#4 Post autor: PanA » 17 lip 2015, o 00:13

Zacytowane przeze mnie dwa wg mnie ważne akapity:
Jakub Dybalski [url]http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/41-tramwajow-poplynie-z-chin-do-addis-abeby-3008.html[/url] pisze: 41 tramwajów popłynie z Chin do Addis Abeby
(...)
Według Railway Gazzete kontrakt w stolicy Etiopii pozwoli CNR na otwarcie rynków w innych afrykańskich krajach i wymienia Kenię, Kongo, Egipt, Zimbabwe i Nigerię. Afryka przeżywa właśnie „boom tramwajowy”. Nowe linie powstają lub w ostatnich latach powstały zwłaszcza w północnych krajach, m.in. w Maroku (Casablanca i Marakesz) i Algierii (Algier, Konstancja, Oran).

Tramwaj w Addis Abebie jest w całości projektem chińskim. Dwie linie są budowane przez konsorcjum China Railway Group i zabezpieczane finansowo przez Export–Import Bank of China. 35 km torów z przewodami elektrycznymi zawieszonymi nad nimi przetnie miasto z północy na południe i ze wschodu na zachód. Cała sieć ma liczyć 41 przystanków. Otwarcie jest planowane na połowę 2015 r. Tramwaj ma przewozić do 60 tys. pasażerów dziennie
Ważne wg mnie, bo pokazuje, że Afryka się powoli podnosi i wreszcie inwestuje (to nie pierwsze miasto, choć inny tak duży projekt został rozpoczęty 5 lat temu, dla stolicy Zimbabwe). A większość inwestycji wykonują państwa azjatyckie - Europa nakłada sankcje, cła i podatki, aby chronić nasz rynek - to sobie znaleźli inny rynek zbytu. Bardzo ciekawe...
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Awatar użytkownika
Helena Bukiet
Specjalista
Posty: 173
Rejestracja: 22 mar 2013, o 15:29
Lokalizacja: Kraków

Afryka

#5 Post autor: Helena Bukiet » 17 lip 2015, o 07:59

Dokładnie. Zresztą w przyszłości kto wie, oni mogą być nawet na wyższym poziomie rozwoju niż Europa. Bo powiedzmy sobie szczerze, złoty wiek Europy już się skończył, teraz najnowsze technologie itp. to rozwijają się w Azji. A poza tym tacy Afrykańczycy w przeciwieństwie do np. Polaków nie mieli takiego etapu pośredniego z telefonią stacjonarną, koleją parową itp. A jeśli mieli, to na niewielką skalę. Teraz do nich trafia to, co najnowsze i tyle. I dobrze.
A co do Europy i gospodarki... Kiedyś czytałam, że do założenia firmy w Rwandzie wystarczy dostęp do Internetu i można to załatwić w jeden dzień. Spróbujcie tak założyć firmę w Polsce...
Rezydencja państwa Bukietów, na forum Pani Domu! :D

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Afryka

#6 Post autor: Kaszmir » 17 lip 2015, o 10:51

PanA pisze:Ważne wg mnie, bo pokazuje, że Afryka się powoli podnosi i wreszcie inwestuje (to nie pierwsze miasto, choć inny tak duży projekt został rozpoczęty 5 lat temu, dla stolicy Zimbabwe).
Byłem niedawno w Maroku. O ile km (autobusy) w Marrakeszu prezentowały poziom "trzeciego świata", o tyle tramwaje w takim Rabacie czy Casablance dorównywały poziomem najnowszym nabytkom w Europie :thumbup:

Awatar użytkownika
Helena Bukiet
Specjalista
Posty: 173
Rejestracja: 22 mar 2013, o 15:29
Lokalizacja: Kraków

Afryka

#7 Post autor: Helena Bukiet » 17 lip 2015, o 18:44

Afryka Afryce nierówna, są różne kraje na tym kontynencie. To samo można powiedzieć o Europie: jest bogata Skandynawia i klepiąca biedę Ukraina.

I jeszcze mała ciekawostka z Afryki:

Suazi: transport rządowy (z pieniędzy ONZ) dla osób żyjących z HIV/AIDS. Pięć specjalnie przygotowanych pojazdów zostanie wykorzystanych do przewożenia wyników badań kobietom w ciąży:

http://www.times.co.sz/community/103739 ... sults.html
Rezydencja państwa Bukietów, na forum Pani Domu! :D

PanA
Dyrektor
Posty: 1064
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

Afryka

#8 Post autor: PanA » 17 lip 2015, o 22:36

Helena Bukiet pisze:Afryka Afryce nierówna, są różne kraje na tym kontynencie. To samo można powiedzieć o Europie: jest bogata Skandynawia i klepiąca biedę Ukraina.
http://www.times.co.sz/community/103739 ... sults.html
Dlatego we Lwowie uruchomili na razie jedną z pierwszych w miastach wschodnich (nie tylko Ukrainy) komunikację nocną, nowe linie tramwajowe, również mają fabrykę produkującą 100% niskopodłogowe tramwaje, WiFi w tramwajach itp. (w różnych miastach)
Różnice są, ale już nie tak wielkie, jak się pokazuje.

Przecież u nas również są dość dziwne różnice, np. w Bielsku nadal stare Ikarusy SĄ PODSTAWĄ TABORU, tak samo jak w jakichś peryferyjnych miastach gdzieś na "zadupiach" innych krajów znajdują się pojedyncze biedne miasta.
Byłem niedawno w Maroku. O ile km (autobusy) w Marrakeszu prezentowały poziom "trzeciego świata", o tyle tramwaje w takim Rabacie czy Casablance dorównywały poziomem najnowszym nabytkom w Europie.
Akurat również i u nas jest podobnie - stare pojazdy skrajnie nieprzyjazne pasażerom i kierowcom oraz są tykającymi bombami zegarowymi, a nowe pojazdy w większości również odpowiadają najnowszym nabytkom w Europie ;)
MKM-owie to jednak wielkie: xD

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Na świecie”