Platforma Komunikacyjna Krakowa
https://pkk.info.pl/

Niemcy
https://pkk.info.pl/viewtopic.php?f=21&t=3182
Strona 1 z 2

Autor:  adamp55kr [ 6 lip 2014, o 15:22 ]
Tytuł:  Niemcy

Fotorelacja z budowy linii tramwajowej :
http://www.drehscheibe-online.de/foren/ ... ?5,7000794
Warto porównać z budową linii tramwajowych w Krakowie ( CM, MP , projektowana GN )

Autor:  Lw25 [ 6 lip 2014, o 16:15 ]
Tytuł:  Re: Niemcy

adamp55kr napisał(a):
Fotorelacja z budowy linii tramwajowej :
http://www.drehscheibe-online.de/foren/ ... ?5,7000794
Warto porównać z budową linii tramwajowych w Krakowie ( CM, MP , projektowana GN )

To u nas się buduje linie tramwajowe? A ja głupi myślałem, że to budowy autostrad, do który przy okazji, doklejono tory

Autor:  rafaello [ 6 lip 2014, o 18:48 ]
Tytuł:  Re: Niemcy

adamp55kr napisał(a):
Fotorelacja z budowy linii tramwajowej :
http://www.drehscheibe-online.de/foren/ ... ?5,7000794
Warto porównać z budową linii tramwajowych w Krakowie ( CM, MP , projektowana GN )


Budowa linii tramwajowej w jakiejś tam wiosce. Zapewne autobus zastępczy kursuje raz na godzinę, na przystankach czeka na pojazd km jeden w dobrym przypadku dwóch potencjalnych pasażerów. A i żadnych rowerzystów nie widzę? :D

Co tu porównywać? :lmao:

Autor:  Cukier [ 7 lip 2014, o 00:22 ]
Tytuł:  Re: Niemcy

Jakaś tam wioska.. Dzielnica Bremy. Tramwaj był doprowadzony do Borgfeld, teraz jest rozbudowywany do Falkenburgu. Co ciekawe i warte uwagi, w przeciwieństwie do Krakówka tam od razu wiedziano, że w przyszłości taka rozbudowa nastąpi i pętla Borgfeld od razu powstała przy drodze (coś na kształt naszego Dąbia) zaś w stronę Falkenburgu wypuszczono kawałek torów:
http://goo.gl/maps/cGW52

Do tego torowisko jest estetyczne i zielone, a przystanki początkowy i końcowy Borgfeld są wspólne dla autobusu i tramwaju. PAT zaczyna się przed przystankiem i kończy za przystankiem.

I coś co dla naszych urzędników i budowlańców może być szokiem: linia tramwajowa i drzewa mogą bez przeszkód współistnieć: http://goo.gl/maps/3Mqkv

I też ciekawy sposób organizacji ruchu samochodów na skrzyżowaniu. Przed skrzyżowaniem są dostępne dwa pasy do jazdy na wprost, ale po przejechaniu skrzyżowania nie ma już rozdzielonej jezdni linią przerywaną, za to znajdziemy podwójnie powtórzony taki oto znak poziomy: http://goo.gl/maps/EFBFI który najwyraźniej sugeruje kierowcom, że mają ustawić się na jednym pasie ruchu, oczywiście metodą na suwak.

Autor:  DaroKRK [ 22 mar 2015, o 19:02 ]
Tytuł:  Re: Niemcy

Trwa ofensywa CAF-u
http://infotram.pl/text.php?from=main&id=70017

Nadal się zastanawiam jak wyglądałaby oferta CAFu dla Krakowa i jak bardzo odbiegałaby cenowo od realiów.

Autor:  bielanek [ 27 sie 2015, o 06:12 ]
Tytuł:  Re: Niemcy

Cytuj:
Do jakiej rodziny będzie się zaliczało Tramino Lipsk?
Będzie to tramwaj częściowo niskopodłogowy z obrotowymi wózkami. Pojazd będzie złożony z czterech członów na pięciu wózkach, z czego jeden będzie toczny.


http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 50252.html

Nie wiem, czy gdzieś się to już pojawiło, ale brzmi znajomo, jeśli chodzi o ostatni krakowski przetarg, a wozy mają być poniżej 45 metrów ;).

Autor:  Locutus [ 28 sie 2015, o 09:27 ]
Tytuł:  Re: Niemcy

W sumie jeszcze nie da się powiedzieć, czy konstrukcyjnie będzie to przypominało bardziej Pesy dla Krakowa (układ wózków 1+2+0+2) czy CAFy dla Sztokholmu (układ wózków 1+2+1+1)...

Pozdrawiam!
LOKI

Autor:  Lw25 [ 3 maja 2016, o 14:22 ]
Tytuł:  Re: Niemcy

https://www.bahn.de/micro/view/studi-spar-ticket/index.shtml
Niemcy wprowadzają ulgi studenckie na 6 trasach regio. Jakby ktoś z forum był na Erazmusie tam, to może skorzysta.

Autor:  Kaszmir [ 8 sie 2016, o 17:53 ]
Tytuł:  Re: Niemcy

Autobusowe przyczepy podbijają Monachium? Plany idą dalej
http://infobus.pl/autobusowe-przyczepy- ... 86827.html
Cytuj:
Jednak w przeciwieństwie do nich zaletą zestawu jest elastyczność, dzięki czemu idealnie on się nadaje na linie ze znaczną różnicą frekwencji w godzinach szczytu i poza nimi. Dzięki temu operator oraz zarządca komunikacji odczuwają oszczędności.

Zastanawiam się, czy w polskich / krakowskich warunkach takie rozwiązanie by się sprawdziło.

Autor:  scyzor663 [ 8 sie 2016, o 19:37 ]
Tytuł:  Re: Niemcy

Kiedyś jeździły ogórki z doczepami :P A w Krakowie można by wdrożyć taki pomysł na liniach na których częstotliwość kursowania przez cały dzień jest równa.

Autor:  tomek_m [ 9 sie 2016, o 20:31 ]
Tytuł:  Re: Niemcy

Ale w Polsce jest chyba zakaz jazdy autobusów z przyczepami osobowymi.

Autor:  yosujiro [ 9 sie 2016, o 20:36 ]
Tytuł:  Re: Niemcy

Z przyczepą osobową można jechać, o ile nie ma na jej pokładzie pasażerów ;-)

Autor:  tomek_m [ 9 sie 2016, o 22:19 ]
Tytuł:  Re: Niemcy

Miałem na myśli jazdę z pasażerami :] Kiedyś czytałem o jakimś wypadku jaki był w latach 70-tych, gdzie przyczepa się odpięła od "Ogórka" i były ofiary śmiertelne. Podobno wtedy został wprowadzony ten zakaz, i jest do dzisiaj.

Autor:  Cukier [ 10 sie 2016, o 17:12 ]
Tytuł:  Re: Niemcy

Ciekawa metoda radzenia sobie z problemami. Coś jak pozbycie się korka przez wyłączenie ulicy z ruchu :hihi:

Autor:  Sorig [ 10 sie 2016, o 18:06 ]
Tytuł:  Re: Niemcy

mpk.krakow.pl napisał(a):
** Przyczepa może być używana wyłącznie jako eksponat bez przewożenia pasażerów (obecnie obowiązujące przepisy zabraniają przewozu).
Przyczepa może być wynajęta tylko z Jelczem MEX272.


Cytat ze strony MPK dotyczącej wynajmu pojazdów (m.in zabytkowych).

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/