Strona 3 z 3

Niemcy

: 4 sty 2020, o 23:29
autor: Jacek Fink-Finowicki
No tak zapomniałem, że jesteśmy w Polsce i zamiast szukać rozwiązań systemowych, to często bierzemy pojazd i obwieszamy go setką różnych niekomunikujących się ze sobą "systemów" dostarczanych w większości przez "firmę szwagra". W ten sposób uzyskujemy unikalną kompozycje protokołów danych i innych interfejsów, które betonują postęp techniczny.

Zaś po prostu w nowoczesnej technice pojazd w ramach zintegrowanego układu sterowania pojazdem posiada mapę trasy z zaznaczonymi wszystkimi "10" czy nawet dokładniej z określonymi gradientami prędkości zapewniając tym samym optymalizację "ekodriving"... ba... w rozwiązaniach całkowicie systemowych, rozkład jazdy tramwaju może być rozkładem dynamicznym i może być dostosowywany do informacji o rozmieszczeniu i zapełnieniu innych pojazdów na sieci. Wówczas można zoptymalizować np. przebieg charakterystyki hamowania tak by energia rekuperowana do sieci została w tym samym czasie wykorzystana przez inny pojazd.

Jednak obstawiam, że u nas prędzej zobaczę SIWZ na układ kamer wypatrujących [10] na sieci niż na rozwiązanie całkowicie kompleksowe :(

Niemcy

: 5 sty 2020, o 00:57
autor: PanA
A trzeba by było kamery na 10, bo po spawaniu po wykolejeniu mogłoby się okazać, że Zdzisiek podczas spawania czy po nim musiałby dać tę 10 niezwłocznie na trasę xD

Niemcy

: 5 sty 2020, o 10:49
autor: gagacek
Jacek Fink-Finowicki pisze:Jednak obstawiam, że u nas prędzej zobaczę SIWZ na układ kamer wypatrujących [10] na sieci niż na rozwiązanie całkowicie kompleksowe :(
A ja, biorąc za i przeciw różnorakim podejściom do tematu, z dwojga złego wybrałbym właśnie takie kretyńskie kamerki na "10", niż skorzystania z "kompleksowego rozwiaząnia", tłumacząc na nasze: planowanego dogłębnego dojenia przewoźnika przez wyspecjalizowaną w takiej polityce firmę. I naiwnie napiszę, że stawiając (w końcu, jakimś cudem...) na rozważny rozwój na końcu przewoźnik na tym wyjdzie bardzo dobrze.

Niemcy

: 6 sty 2020, o 01:11
autor: Jacek Fink-Finowicki
Tylko rozwiązania niekompleksowe mają to do siebie, że każdy dostawca poszczególnych małych podsystemów próbuje ssać klienta i może nie widać tek tego dojenia w postaci jednego strumienia dla jednego podmiotu lecz sumaryczna strata zazwyczaj jest dla klienta większa z tych kilku strumyczków niż z jednego kontrolowanego nurtu.
Do tego dochodzą czasem dodatkowe "przyjemności" w postaci bankructwa danego małego podmiotu czy niechęci do rozwijania wybitnie unikalnego subsystemu co generuje jeszcze większe koszty.

Temat jest ogólnie do rozwijania bardziej przy kawie / piwie (wedle preferencji) niż na forum publicznym, choć niektóre przykłady są nawet trochę googlowalne ;)

Niemcy

: 7 sty 2020, o 12:41
autor: Locutus
http://infotram.pl/tramwaje-nowej-gener ... BW8ZPTRrmk

Tak to tu zostawię, bo konstrukcja jakoś tak wydaje mi się inspirowana naszymi Tango Kraków Lajkonik...

Pozdrawiam!
LOKI

Niemcy

: 7 sty 2020, o 13:52
autor: Wonsz_w_pomidorach
Locutus pisze:http://infotram.pl/tramwaje-nowej-gener ... BW8ZPTRrmk

Tak to tu zostawię, bo konstrukcja jakoś tak wydaje mi się inspirowana naszymi Tango Kraków Lajkonik...

Pozdrawiam!
LOKI
43 m :)
Nam też by się takie przydały. Bo oprócz złomowania 105 i Wiedniów wypada się powoli pozbywać też N8S i zwiększać średnią długość taboru :yes:

Niemcy

: 8 sty 2020, o 05:48
autor: Jacek Fink-Finowicki
Locutus pisze:.. konstrukcja ... inspirowana naszymi Tango Kraków Lajkonik...
Można by z podobną dozą dokładności powiedzieć, że inspirowana 405N - podobna długość, ta sama liczba wózków, układ: człona na dwu wózkach + gondola + człona dwu wózkach + gondola + człona na dwu wózkach ;)

Owszem sam wózek i połączenie wózek-pudło pewnie będzie mocno podobne jak w Lajkoniku, bo i dlaczego miałoby być inaczej.

Niemcy

: 8 sty 2020, o 08:53
autor: Locutus
Jacek Fink-Finowicki pisze: Owszem sam wózek i połączenie wózek-pudło pewnie będzie mocno podobne jak w Lajkoniku, bo i dlaczego miałoby być inaczej.
No właśnie to miałem na myśli.

Pozdrawiam!
LOKI