Strona 2 z 3
Niemcy
: 16 sie 2017, o 12:50
autor: Lw25
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 83026.html
Leoexpres kupi upadające Locomore, bilety będzie sprzedawać Flixbus.
Ładna ekspansja czeskich przewoźników prywatnych. Aż dziwi mnie, że Regiojet tego nie kupił, który ma więcej taboru pasującego na niemieckie trasy.
Niemcy
: 16 sie 2017, o 17:47
autor: Sgriffin
Tylko RegioJet to poważna firma, a niezabawka syna bogatego tatusia
Z resztą RegioJet jest na etapie defensywnym, walka o rynek czeski z Flixem trwa.
Niemcy
: 17 sie 2017, o 00:41
autor: Lw25
Szczerze, to nie zdziwiłoby mnie jakby Leo przeinwestowało i Regiojet ich wykupił.
Ciekaw w sumie jestem czy zostaną przy wagonach Locomore czy z czasem wymienią je na EZTy.
Niemcy
: 17 sie 2017, o 08:53
autor: Sgriffin
Ale po co mają wymieniać? Najpierw niech LEO wyjdzie na plus (osiągnie jakiś przyzwoity ROCE), a potem mozemy ich rozważać jako poważnego przeciwnika. RegioJet nie będzie się w takie rzezy bawił bo to firma od zarabiania, a nie wydawania
Niemcy
: 17 sie 2017, o 09:16
autor: volferssj
Lw25 pisze:Ciekaw w sumie jestem czy zostaną przy wagonach Locomore czy z czasem wymienią je na EZTy.
Z tego co czytałem to LeoLocomore zostaje przy dotychczasowym taborze czyli będą składy wagonowe. Może w przyszłości jakieś EZTy dojdą, o ile cały ten pomysł wypali jak należy.
Niemcy
: 17 sie 2017, o 13:25
autor: Lw25
volferssj pisze:Lw25 pisze:Ciekaw w sumie jestem czy zostaną przy wagonach Locomore czy z czasem wymienią je na EZTy.
Z tego co czytałem to LeoLocomore zostaje przy dotychczasowym taborze czyli będą składy wagonowe. Może w przyszłości jakieś EZTy dojdą, o ile cały ten pomysł wypali jak należy.
Teraz tak, bo w końcu 24.08 wznawiają działalność, ale zastanawiam się, bo Leo generalnie jeździ na EZT.
Niemcy
: 4 gru 2017, o 11:46
autor: smerf
A w niemieckim Lipsku tak wygląda ruchoma zapora chroniąca targ świateczny:
https://www.youtube.com/watch?v=uOXs6pYTHno
Niemcy
: 4 gru 2017, o 18:22
autor: Tancin
LOL, cały dzień jeżdżenia po kilka metrów do przodu i tyłu. Elektryczny radiowóz by się sprawdził, pomijając idiotyzm całego tego rozwiązania
Niemcy
: 26 wrz 2018, o 23:46
autor: pasazer_mobilisu
W Niemczech pojawił się pierwszy autonomiczny tramwaj
http://www.conowego.pl/aktualnosci/w-ni ... kop-poleca
Ciekawe za ile lat takie pojazdy się upowszechnią, powinno to pójść łatwiej niż z autonomicznymi autami/autobusami, niestety nie ma informacji by rozpoznawały wywieszone "10" nad torowiskiem.
Niemcy
: 2 sty 2019, o 13:09
autor: tomek_m
A tymczasem w Stuttgarcie:
Obowiązują już znaki, które zakazują wjazdu do Stuttgartu dieslami spełniającymi normę emisji Euro 4 lub jedną z wcześniejszych...
https://autokult.pl/32759,stuttgart-z-z ... vj3zrcBI6c
Ale najlepsze na końcu artykułu:
Wprowadzenie restrykcyjnych przepisów w Stuttgarcie to nie koniec. Inne niemieckie miasta już pracują nad podobnymi ograniczeniami. Szacuje się, że ostatecznie zakazy mogą objąć 12 mln samochodów. Co się z nimi stanie? Niemieccy producenci zapowiadają dopłaty do zakupu nowych aut dla tych, którzy zechcą pozbyć się starszych pojazdów. Część z odzyskanych w ten sposób samochodów zakończy swój żywot na złomowisku, ale wiele trafi na rynek wtórny – w tym zapewne do Polski.
Niemcy
: 2 sty 2019, o 17:34
autor: Przemekns
http://m.infobus.pl/hamburg-chce-wiecej ... 11189.html
No ciekawe, czyżby zubożeli, czy nie chcą się pozbywać najlepszych roczników Citaro
Niemcy
: 21 lis 2019, o 18:16
autor: wojciech
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 63164.html
Ciekawe, czy Kraków mógłby jakoś skorzystać z tego zakupu :-)))
Niemcy
: 22 lis 2019, o 16:12
autor: marcin1410
Wydaje mi się, że odpowiedź masz w artykule
Tramwaje będą prawdopodobnie kursować na nowych liniach lub zostaną wykorzystane do rozszerzenia istniejącej oferty VAG
Niemcy
: 4 sty 2020, o 02:12
autor: Jacek Fink-Finowicki
Podkreśliłbym ten fragment:
"Należy pamiętać, że w Norymberdze eksploatowane są tramwaje różnych typów od różnych producentów, zaś niedawno spółka VAG Nürnberg dodatkowo prowadziła próby wykorzystując pojazdy wypożyczone z innych miast. Tym bardziej cieszymy się, że finalnie wybrano tramwaj Avenio w jego bazowej konfiguracji."
Zwłaszcza, że na próbach był też tramwaj z Krakowa... choć raczej "próbach", bo ze względu na przepisy niemieckie nawet Avenio dopuszczone do ruchu w Monachium nie mogło wyjechać na tory w Norymberdze i wszystkie próby wykonywano zasadniczo na terenie zajezdni.
Jako smaczek dodam, że Avenio które wróciło po próbach w Norymbergii do Monachium znów musiało przejść procedurę dopuszczenia do ruchu... i to długotrwałą procedurę - cóż przynajmniej w kwestii homologacji tramwaju na cały kraj (zamiast per miasto) jesteśmy lepsi od Niemiec
Niemcy
: 4 sty 2020, o 07:41
autor: gagacek
pasazer_mobilisu pisze:niestety nie ma informacji by rozpoznawały wywieszone "10" nad torowiskiem.
Bo są naiwni, nie wiedzą jak się to robi
W końcu ta "10-tka" po coś jest
Wystarczy zrobić przetarg na automatykę "10" na sieci, projektanci, producent zarobią grosze ale je zarobią, a celowane z góry drobne ~150 baniek trafi do kieszeni znajomego królika. To takie proste