Niemcy
Moderator: Moderatorzy
-
- Inspektor
- Posty: 301
- Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Niemcy
No tak zapomniałem, że jesteśmy w Polsce i zamiast szukać rozwiązań systemowych, to często bierzemy pojazd i obwieszamy go setką różnych niekomunikujących się ze sobą "systemów" dostarczanych w większości przez "firmę szwagra". W ten sposób uzyskujemy unikalną kompozycje protokołów danych i innych interfejsów, które betonują postęp techniczny.
Zaś po prostu w nowoczesnej technice pojazd w ramach zintegrowanego układu sterowania pojazdem posiada mapę trasy z zaznaczonymi wszystkimi "10" czy nawet dokładniej z określonymi gradientami prędkości zapewniając tym samym optymalizację "ekodriving"... ba... w rozwiązaniach całkowicie systemowych, rozkład jazdy tramwaju może być rozkładem dynamicznym i może być dostosowywany do informacji o rozmieszczeniu i zapełnieniu innych pojazdów na sieci. Wówczas można zoptymalizować np. przebieg charakterystyki hamowania tak by energia rekuperowana do sieci została w tym samym czasie wykorzystana przez inny pojazd.
Jednak obstawiam, że u nas prędzej zobaczę SIWZ na układ kamer wypatrujących [10] na sieci niż na rozwiązanie całkowicie kompleksowe
Zaś po prostu w nowoczesnej technice pojazd w ramach zintegrowanego układu sterowania pojazdem posiada mapę trasy z zaznaczonymi wszystkimi "10" czy nawet dokładniej z określonymi gradientami prędkości zapewniając tym samym optymalizację "ekodriving"... ba... w rozwiązaniach całkowicie systemowych, rozkład jazdy tramwaju może być rozkładem dynamicznym i może być dostosowywany do informacji o rozmieszczeniu i zapełnieniu innych pojazdów na sieci. Wówczas można zoptymalizować np. przebieg charakterystyki hamowania tak by energia rekuperowana do sieci została w tym samym czasie wykorzystana przez inny pojazd.
Jednak obstawiam, że u nas prędzej zobaczę SIWZ na układ kamer wypatrujących [10] na sieci niż na rozwiązanie całkowicie kompleksowe
Niemcy
A ja, biorąc za i przeciw różnorakim podejściom do tematu, z dwojga złego wybrałbym właśnie takie kretyńskie kamerki na "10", niż skorzystania z "kompleksowego rozwiaząnia", tłumacząc na nasze: planowanego dogłębnego dojenia przewoźnika przez wyspecjalizowaną w takiej polityce firmę. I naiwnie napiszę, że stawiając (w końcu, jakimś cudem...) na rozważny rozwój na końcu przewoźnik na tym wyjdzie bardzo dobrze.Jacek Fink-Finowicki pisze:Jednak obstawiam, że u nas prędzej zobaczę SIWZ na układ kamer wypatrujących [10] na sieci niż na rozwiązanie całkowicie kompleksowe
-
- Inspektor
- Posty: 301
- Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Niemcy
Tylko rozwiązania niekompleksowe mają to do siebie, że każdy dostawca poszczególnych małych podsystemów próbuje ssać klienta i może nie widać tek tego dojenia w postaci jednego strumienia dla jednego podmiotu lecz sumaryczna strata zazwyczaj jest dla klienta większa z tych kilku strumyczków niż z jednego kontrolowanego nurtu.
Do tego dochodzą czasem dodatkowe "przyjemności" w postaci bankructwa danego małego podmiotu czy niechęci do rozwijania wybitnie unikalnego subsystemu co generuje jeszcze większe koszty.
Temat jest ogólnie do rozwijania bardziej przy kawie / piwie (wedle preferencji) niż na forum publicznym, choć niektóre przykłady są nawet trochę googlowalne
Do tego dochodzą czasem dodatkowe "przyjemności" w postaci bankructwa danego małego podmiotu czy niechęci do rozwijania wybitnie unikalnego subsystemu co generuje jeszcze większe koszty.
Temat jest ogólnie do rozwijania bardziej przy kawie / piwie (wedle preferencji) niż na forum publicznym, choć niektóre przykłady są nawet trochę googlowalne
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7982
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Niemcy
http://infotram.pl/tramwaje-nowej-gener ... BW8ZPTRrmk
Tak to tu zostawię, bo konstrukcja jakoś tak wydaje mi się inspirowana naszymi Tango Kraków Lajkonik...
Pozdrawiam!
LOKI
Tak to tu zostawię, bo konstrukcja jakoś tak wydaje mi się inspirowana naszymi Tango Kraków Lajkonik...
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
-
- Miłośnik
- Posty: 105
- Rejestracja: 28 paź 2019, o 20:51
Niemcy
43 mLocutus pisze:http://infotram.pl/tramwaje-nowej-gener ... BW8ZPTRrmk
Tak to tu zostawię, bo konstrukcja jakoś tak wydaje mi się inspirowana naszymi Tango Kraków Lajkonik...
Pozdrawiam!
LOKI
Nam też by się takie przydały. Bo oprócz złomowania 105 i Wiedniów wypada się powoli pozbywać też N8S i zwiększać średnią długość taboru
-
- Inspektor
- Posty: 301
- Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Niemcy
Można by z podobną dozą dokładności powiedzieć, że inspirowana 405N - podobna długość, ta sama liczba wózków, układ: człona na dwu wózkach + gondola + człona dwu wózkach + gondola + człona na dwu wózkachLocutus pisze:.. konstrukcja ... inspirowana naszymi Tango Kraków Lajkonik...
Owszem sam wózek i połączenie wózek-pudło pewnie będzie mocno podobne jak w Lajkoniku, bo i dlaczego miałoby być inaczej.
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7982
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Niemcy
No właśnie to miałem na myśli.Jacek Fink-Finowicki pisze: Owszem sam wózek i połączenie wózek-pudło pewnie będzie mocno podobne jak w Lajkoniku, bo i dlaczego miałoby być inaczej.
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.