Niemcy
Moderator: Moderatorzy
Niemcy
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 83026.html
Leoexpres kupi upadające Locomore, bilety będzie sprzedawać Flixbus.
Ładna ekspansja czeskich przewoźników prywatnych. Aż dziwi mnie, że Regiojet tego nie kupił, który ma więcej taboru pasującego na niemieckie trasy.
Leoexpres kupi upadające Locomore, bilety będzie sprzedawać Flixbus.
Ładna ekspansja czeskich przewoźników prywatnych. Aż dziwi mnie, że Regiojet tego nie kupił, który ma więcej taboru pasującego na niemieckie trasy.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.
Niemcy
Tylko RegioJet to poważna firma, a niezabawka syna bogatego tatusia
Z resztą RegioJet jest na etapie defensywnym, walka o rynek czeski z Flixem trwa.
Z resztą RegioJet jest na etapie defensywnym, walka o rynek czeski z Flixem trwa.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"
Niemcy
Szczerze, to nie zdziwiłoby mnie jakby Leo przeinwestowało i Regiojet ich wykupił.
Ciekaw w sumie jestem czy zostaną przy wagonach Locomore czy z czasem wymienią je na EZTy.
Ciekaw w sumie jestem czy zostaną przy wagonach Locomore czy z czasem wymienią je na EZTy.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.
Niemcy
Ale po co mają wymieniać? Najpierw niech LEO wyjdzie na plus (osiągnie jakiś przyzwoity ROCE), a potem mozemy ich rozważać jako poważnego przeciwnika. RegioJet nie będzie się w takie rzezy bawił bo to firma od zarabiania, a nie wydawania
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"
Niemcy
Z tego co czytałem to LeoLocomore zostaje przy dotychczasowym taborze czyli będą składy wagonowe. Może w przyszłości jakieś EZTy dojdą, o ile cały ten pomysł wypali jak należy.Lw25 pisze:Ciekaw w sumie jestem czy zostaną przy wagonach Locomore czy z czasem wymienią je na EZTy.
Niemcy
Teraz tak, bo w końcu 24.08 wznawiają działalność, ale zastanawiam się, bo Leo generalnie jeździ na EZT.volferssj pisze:Z tego co czytałem to LeoLocomore zostaje przy dotychczasowym taborze czyli będą składy wagonowe. Może w przyszłości jakieś EZTy dojdą, o ile cały ten pomysł wypali jak należy.Lw25 pisze:Ciekaw w sumie jestem czy zostaną przy wagonach Locomore czy z czasem wymienią je na EZTy.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.
Niemcy
A w niemieckim Lipsku tak wygląda ruchoma zapora chroniąca targ świateczny:
https://www.youtube.com/watch?v=uOXs6pYTHno
https://www.youtube.com/watch?v=uOXs6pYTHno
"Jest super, jest super
Więc o co ci chodzi?"
Więc o co ci chodzi?"
- pasazer_mobilisu
- Administrator Techniczny
- Posty: 1685
- Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19
Niemcy
W Niemczech pojawił się pierwszy autonomiczny tramwaj
http://www.conowego.pl/aktualnosci/w-ni ... kop-poleca
Ciekawe za ile lat takie pojazdy się upowszechnią, powinno to pójść łatwiej niż z autonomicznymi autami/autobusami, niestety nie ma informacji by rozpoznawały wywieszone "10" nad torowiskiem.
http://www.conowego.pl/aktualnosci/w-ni ... kop-poleca
Ciekawe za ile lat takie pojazdy się upowszechnią, powinno to pójść łatwiej niż z autonomicznymi autami/autobusami, niestety nie ma informacji by rozpoznawały wywieszone "10" nad torowiskiem.
Niemcy
A tymczasem w Stuttgarcie:
Ale najlepsze na końcu artykułu:
https://autokult.pl/32759,stuttgart-z-z ... vj3zrcBI6cObowiązują już znaki, które zakazują wjazdu do Stuttgartu dieslami spełniającymi normę emisji Euro 4 lub jedną z wcześniejszych...
Ale najlepsze na końcu artykułu:
Wprowadzenie restrykcyjnych przepisów w Stuttgarcie to nie koniec. Inne niemieckie miasta już pracują nad podobnymi ograniczeniami. Szacuje się, że ostatecznie zakazy mogą objąć 12 mln samochodów. Co się z nimi stanie? Niemieccy producenci zapowiadają dopłaty do zakupu nowych aut dla tych, którzy zechcą pozbyć się starszych pojazdów. Część z odzyskanych w ten sposób samochodów zakończy swój żywot na złomowisku, ale wiele trafi na rynek wtórny – w tym zapewne do Polski.
Niemcy
http://m.infobus.pl/hamburg-chce-wiecej ... 11189.html
No ciekawe, czyżby zubożeli, czy nie chcą się pozbywać najlepszych roczników Citaro
No ciekawe, czyżby zubożeli, czy nie chcą się pozbywać najlepszych roczników Citaro
Niemcy
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 63164.html
Ciekawe, czy Kraków mógłby jakoś skorzystać z tego zakupu :-)))
Ciekawe, czy Kraków mógłby jakoś skorzystać z tego zakupu :-)))
-
- Dyspozytor
- Posty: 675
- Rejestracja: 16 cze 2012, o 12:56
- Lokalizacja: Z-cie/Kraków
Niemcy
Wydaje mi się, że odpowiedź masz w artykule
Tramwaje będą prawdopodobnie kursować na nowych liniach lub zostaną wykorzystane do rozszerzenia istniejącej oferty VAG
-
- Inspektor
- Posty: 301
- Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Niemcy
Podkreśliłbym ten fragment:
"Należy pamiętać, że w Norymberdze eksploatowane są tramwaje różnych typów od różnych producentów, zaś niedawno spółka VAG Nürnberg dodatkowo prowadziła próby wykorzystując pojazdy wypożyczone z innych miast. Tym bardziej cieszymy się, że finalnie wybrano tramwaj Avenio w jego bazowej konfiguracji."
Zwłaszcza, że na próbach był też tramwaj z Krakowa... choć raczej "próbach", bo ze względu na przepisy niemieckie nawet Avenio dopuszczone do ruchu w Monachium nie mogło wyjechać na tory w Norymberdze i wszystkie próby wykonywano zasadniczo na terenie zajezdni.
Jako smaczek dodam, że Avenio które wróciło po próbach w Norymbergii do Monachium znów musiało przejść procedurę dopuszczenia do ruchu... i to długotrwałą procedurę - cóż przynajmniej w kwestii homologacji tramwaju na cały kraj (zamiast per miasto) jesteśmy lepsi od Niemiec
"Należy pamiętać, że w Norymberdze eksploatowane są tramwaje różnych typów od różnych producentów, zaś niedawno spółka VAG Nürnberg dodatkowo prowadziła próby wykorzystując pojazdy wypożyczone z innych miast. Tym bardziej cieszymy się, że finalnie wybrano tramwaj Avenio w jego bazowej konfiguracji."
Zwłaszcza, że na próbach był też tramwaj z Krakowa... choć raczej "próbach", bo ze względu na przepisy niemieckie nawet Avenio dopuszczone do ruchu w Monachium nie mogło wyjechać na tory w Norymberdze i wszystkie próby wykonywano zasadniczo na terenie zajezdni.
Jako smaczek dodam, że Avenio które wróciło po próbach w Norymbergii do Monachium znów musiało przejść procedurę dopuszczenia do ruchu... i to długotrwałą procedurę - cóż przynajmniej w kwestii homologacji tramwaju na cały kraj (zamiast per miasto) jesteśmy lepsi od Niemiec
Niemcy
Bo są naiwni, nie wiedzą jak się to robi W końcu ta "10-tka" po coś jest Wystarczy zrobić przetarg na automatykę "10" na sieci, projektanci, producent zarobią grosze ale je zarobią, a celowane z góry drobne ~150 baniek trafi do kieszeni znajomego królika. To takie prostepasazer_mobilisu pisze:niestety nie ma informacji by rozpoznawały wywieszone "10" nad torowiskiem.