Alstom kupuje Bombardiera

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7535
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Alstom kupuje Bombardiera

#1 Post autor: Locutus » 31 lip 2020, o 19:17

http://m.inforail.pl/jest-zgoda-ke-na-p ... 26079.html

Komisja Europejska przyklepała zgodę (choć będą musieli sprzedać parę fabryk, Talenty i Coradie)...

Biorąc pod uwagę fakt, że jakościowo Alstom to taka francuska Pesa, nie jestem zachwycony...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Jacek Fink-Finowicki
Specjalista
Posty: 219
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Alstom kupuje Bombardiera

#2 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 3 sie 2020, o 09:52

Locutus pisze:
31 lip 2020, o 19:17
Biorąc pod uwagę fakt, że jakościowo Alstom to taka francuska Pesa, nie jestem zachwycony...
Z całym szacunkiem... jednak Alstom to znacznie wyższa półka. Nie piszę tego, aby dokopać producentowi z Bydgoszczy. Chcę jedynie wskazać, że jest wiele opinii które wskazują, że na rynku lokomotyw mamy Vectrona który jedynie "o długość bufora" jest lepszy od Primy z Alstomu, zaś Traxx jest za Primą, zaś za nim długo długo nic, aż w końcu pojawiają się kolejne lokomotywy.

Podobnie z EZTami, tramwajami, ETCSem... Alstom wszak jeszcze niedawno miał się łączyć z Siemensem jako "równy z równym", zaś jeszcze parę lat wcześniej były realne scenariusze przejęcia całej "kolejówki" Siemens przez Alstom (wchłonięcie) w zamian za przekazanie całej "turbinówki" Alstomu do Siemens Energy.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7535
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Alstom kupuje Bombardiera

#3 Post autor: Locutus » 4 sie 2020, o 08:15

Kochany... Błagam Cię... Coradie Liner na "mojej" linii kolejowej rozpaczliwie piszczą od nowości, przez całe miesiące odwoływane były pociągi (a inne puszczane w trakcji pojedynczej zamiast podwójnej, co kończyło się jazdą na glonojada), bo nie udawało się przekroczyć 75% gotowości technicznej, o koszmarnych opóźnieniach z powodu awarii przez grzeczność nie wspomnę, w międzyczasie wyszła też wada fabryczna układu hamulcowego skutkująca ograniczeniem prędkości maksymalnej i kolejnymi opóźnieniami, a potem kolejnym kasowaniem pociągów jak składy poszły do naprawy...

Ostatnie dwie inauguracje nowych linii wysokich prędkości we Francji skończyły się kompromitacją - za każdym razem przez awarię pociągu skutkującą wielogodzinnym opóźnieniem.

Jak kiedyś wsiedliśmy w Delft do tramwaju z żoną (niepodzielającą mojej pasji emkaemskiej) i tramwaj ruszył i zaczął rozpaczliwie piszczeć i skrzypieć, żona popatrzyła na mnie, zamrugała oczkami i rzuciła tylko jedno słowo: "Alstom?". Tak, był to rzeczywiście Alstom...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Jacek Fink-Finowicki
Specjalista
Posty: 219
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Alstom kupuje Bombardiera

#4 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 4 sie 2020, o 11:06

Aż by się chciało napisać: "Każdemu się może zdarzyć", lecz coś w tym jest co piszesz. Z drugiej strony gdyby wszystkie produkty Siemensa oceniać na kanwie współpracy koła-tor w tramwaju ULF czy na kanwie dawnej wpadki z błędami przy projektowaniu pudła tramwaju Combino (pękające "allugripy") to też można mieć bardzo krytyczne zdanie.

Na pewno nie odważyłbym się do napisania, że lokomotywa Alstom Prima jest na poziomie Pesa Gama... już pomijając to, że Alstom na swoje ETCS (oceniałbym, że lepsze niż Bombardiera) zaś Pesa swojego ETCS nie ma... Alstom ma swoje własne falowniki, swoje własne silniki... itd.

Reasumując: Alstom jest producentem (tak jak Siemens, CAF, Skoda...) zaś Pesa (tak jak Newag, Stadler...) jest integratorem rozwiązań obcych i to jest główna różnica nie pozwalająca stawiać znaku równości.


PS & BTW: to usterka układu hamulcowego jakkolwiek wpływa na odbór produktu jako całości i kładzie cień na producenta pojazdu, to o ile dobrze pamiętam to praktycznie żaden* producent taboru nie ma własnych układów hamulcowych lecz kupuje je na rynku od jednego z wyspecjalizowanych producentów (na kolei prawie monopolistą jest Knorr).
*) - własne układy hamulcowe rozwija Siemens choć nadal w wielu pojazdach znajdziemy podzespoły Knorr, Dako, Poli itd...

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7535
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Alstom kupuje Bombardiera

#5 Post autor: Locutus » 5 sie 2020, o 07:55

Nie no, serio, Coradia Liner to jest drugi Krakowiak... Kiedyś nas wyprosili z pociągu na Dworcu Wschodnim w Paryżu, mówiąc, że niestety ma on usterkę... Widziałem jak próbował zjechać do zajezdni. Przejechał dziesięć metrów i wszystko zgasło a pociąg się zatrzymał... Po kilku minutach udało się go odpalić z powrotem - i znowu po dziesięciu metrach wszystko zgasło i pociąg stanął... Innym razem nagle jeden z wagonów wypełnił się dymem - ot, silnik się spalił... Aczkolwiek po odcięciu silnika pociąg pojechał dalej na pozostałych. I mógłbym tak długo...

...ostatnio leciałem do Polski... Mam zwyczaj żeby na lotnisko zawsze jechać 2h wcześniej niż trzeba, bo znam już możliwości francuskich kolei. Ja dojechałem (i kwitłem te dwie godziny). Ale następny pociąg miał już 2h40 w zadek z powodu awarii, a kolejne odpowiednio 2h10, 1h40, 1h10 i tak dalej, bo wszystkie utknęły za tym zepsutym. Za to gdybym leciał następnego dnia, to bym nie poleciał, bo już pierwszy pociąg tego dnia miał ponad 5h w zad bo się zepsuł, oczywiście również blokując tory na amen...

Psujące się TGV to też nagminna sprawa... A niech tylko śnieg popada, to już w ogóle diabli je biorą - o ludziach co to parę lat temu spędzili dwanaście godzin w tunelu pod kanałem La Manche chyba wszyscy słyszeli...

Tramwaje z rodziny Citadis zazwyczaj skrzypią z przegubów tak, że uszy więdną...

Może trochę produktów im się udało, nie przeczę, ale generalnie to, co widzę, nie wygląda szczególnie imponująco...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Jacek Fink-Finowicki
Specjalista
Posty: 219
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Alstom kupuje Bombardiera

#6 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 5 sie 2020, o 12:15

No to widzisz... szkoda, że jakoś w Polsce nie słychać o takich akcjach - może warto by się zastanowić nad tym szerzej.

Zwłaszcza, że SNCF ma wspierać merytorycznie nasze CPK, co jest odczytywane czasem jako próba wciskania Alstomowych produktów do tego projektu.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7535
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Alstom kupuje Bombardiera

#7 Post autor: Locutus » 6 sie 2020, o 07:36

SNCF wspierać merytorycznie... Aż sobie zaplułem maseczkę od wewnątrz ze śmiechu! Właśnie tkwię na dworcu jak kołek chcąc jechać do pracy a nie mogąc, bo ogłosili nieokreślone opóźnienie mojego pociągu ze względu na awarię przejazdu kolejowego... Jakość usług tej firmy jest na poziomie PKP i ani odrobinkę wyżej... Z jednej strony może SNCF mają koleje wysokiej prędkości z prawdziwego zdarzenia, gdzie prędkość handlowa to 320 km/h, ale z drugiej mają też strajki kilka razy do roku - a poza tym to jak w Polsce - opóźnienia, wylatujące z rozkładu kursy, kiepskie rozkłady, problemy, problemy, problemy...

Jak ktoś miałby doradzać to tylko CFF - tam wszystko chodzi jak w szwajcarskim zegarku...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Jacek Fink-Finowicki
Specjalista
Posty: 219
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Alstom kupuje Bombardiera

#8 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 7 sie 2020, o 06:53

Locutus pisze:
6 sie 2020, o 07:36
Aż sobie zaplułem maseczkę od wewnątrz ze śmiechu!
Nie wiem co się łatwiej czyści, czy maseczkę czy monitor... niemniej uważaj podczas czytania tegoż:
https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosc ... -7657.html

Awatar użytkownika
gagacek
Dyspozytor
Posty: 728
Rejestracja: 13 wrz 2016, o 10:00

Alstom kupuje Bombardiera

#9 Post autor: gagacek » 13 paź 2020, o 12:13

Jacek Fink-Finowicki pisze:
7 sie 2020, o 06:53
Locutus pisze:
6 sie 2020, o 07:36
Aż sobie zaplułem maseczkę od wewnątrz ze śmiechu!
Nie wiem co się łatwiej czyści, czy maseczkę czy monitor... niemniej uważaj podczas czytania tegoż:
https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosc ... -7657.html
Nie musi uważać. To tylko świadczy jak nikłe masz pojęcie co wchodzi w skład tego typu przedsięwzięcia. Oczywiście pomijając robienie sobie tzw. jaj... taki tam cytat:
Jeszcze kilka informacji w temacie budowy linii kolejowych 250-300km/h.Jest to przedruk z magazynu poswieconego budowie kolei KDP w Korei Płd.Intersujaco wyglądają prace organizacyjne poświęcone przygotowaniu do budowy linii KDP i tylko tym w zakresie wyboru technologii budowy linii. I tak w artykuł koncentruje się na kilku zagadnieniach min na budowie torów -wyborze techologii dla takich wartości predkosci .W art"Oczekuje się, że po zakończeniu Fazy 2 czas ten zmniejszy się do 2 godzin i 10 minut.Znacząca redukcja ograniczeń trasowania (redukcja konstrukcji budowlanych lub rozjazdów i mostów) • Elastyczność w organizacji przebiegu budowy • Mniejszy ciężar i zmniejszona wysokość konstrukcji Dzięki systemowi RHEDA 2000, który został już wybrany do projektu, mocowania szyn są teraz kompatybilne z systemem Oceniony. Były tam dwa systemy mocowania szyn, system SFC firmy PANDROL i Sys300 firmy Vossloh
zaproponowano dla systemu przytwierdzeń w ramach Fazy 2 projektu w grudniu 2004 r. Analiza mocnych i słabych stron obu systemów przytwierdzeń została starannie wykonana w celu doboru mocowań do projektu. Aby zweryfikować działanie systemów przytwierdzeń szyn, w okresie od stycznia do czerwca 2005 r. W KIMM (KOREAŃSKI INSTYTUT MASZYN I MATERIAŁÓW) przeprowadzono testy wydajności obu systemów zgodnie ze specyfikacją techniczną KHRCA (Koreański Zarząd Budowy Kolei Szybkich). Oba systemy przeszły testy. Rail One (dawniej PFLEIDERER), który
opracował system RHEDA 2000, zmodyfikował swój system tak, aby był kompatybilny z systemem Pandrol SFC i wydał odpowiednie rysunki jeszcze przed poznaniem wyników testów wydajnościowych, ponieważ potwierdziły one działanie systemu Pandrol SFC. W celu obiektywnego przeglądu zamocowań szyn KR (Korea Rail Network Authority, dawniej KHRCA) powołał w lipcu 2005 r. Międzynarodowy komitet doradczy SITAC (Specjalny Międzynarodowy Komitet Doradczy ds. Torów). Komisja stwierdziła, że oba systemy przytwierdzeń nadawały się do użytku na torze Rheda 2000. Komisja zwróciła uwagę na ekonomiczne korzyści systemu Pandrol SFC. W ten sposób system SFC został przyjęty jako system standardowy dla projektu, z systemem niemieckim jako zapasowym. Pojawiły się pytania dotyczące zastosowania Pandrol SFC w niemieckim systemie płyt betonowych RHEDA 2000. Z powodu tych różnych opinii, w celu wyjaśnienia tych kwestii miały miejsce dalsze weryfikacje lokalne i międzynarodowe, takie jak lokalne spotkania doradcze. Dalsze testy wydajności systemu Pandrol SFC zostały przeprowadzone w niezależnym laboratorium SNCF we Francji. Komitety doradcze wyszły z takimi samymi opiniami jak poprzednie spotkania, a test wydajnościowy w SNCF potwierdził wyniki testu w Korei, potwierdzając kompatybilność systemu Pandrol SFC z torem Rheda 2000. W rzeczywistości weryfikacje te ujawniły zalety systemu Pandrol SFC. System sygnałowy projektu KTX, który wywodzi się z francuskiej technologii TGV, wymaga wysokiej izolacji elektrycznej, ponieważ sygnały są przesyłane koleją, która różni się od systemu niemieckiego, który wykorzystuje niezależne kable. W teście izolacji elektrycznej wykonanym w sierpniu 2007 r. na torach testowych wykonanych dla KTX Phase 2, Pandrol SFC wykazał 15 ~ 20 razy wyższą rezystancję elektryczną niż system niemiecki."Prace organizacyjno-techniczne min wybór budowy konstrukcji torów na linia KDP zajęły ponad 10 lat.Ciekawy jest stan organiacyjny w zakresie budowy KDP u nas min jak wygląda wspólpraca z kolejami francuskim w zakresie ustalen techniczno organizacyjnych.Co zostało zrobione w ramach powołanego zespołu PKPPLK I SNCF chyba ze przesadzama.Minło już chyba z 5 miesięcy od artykuliku w Kurierku na ten temat.Zarzad projektu KDP który zostal powołany do budowy CPK powiniem posiadac gotowa organizację tego projektu .I tak intersujaca wyglada,czy may ustalona strukture organizacyjna dla:
- linii 1 KDP 250km/h-350km/h tutaj jest najwięcej zagadnień do ustalenia budynki stacyjne nowe i przebudowywane tory, widukty, mosty,wykup gruntów automatyka budowy obiektu kubaturowych ,zasilania dla wszystkich sieci.skad podajemy zasilania np. trasa 400kV ,stacje zasilające etc .Czy mamy ustaloną ostatecznie trasę,jak wygląda sprawa aktualizacji map do celów projektowych dla tak długich tras ,czy zlecono badania geotechniczne w celu ustalenia warunków posadowienia. Sporzadzenie aktualnych map do celów projektowych z naniesieniem wszystkich szczegółów potrwa jakiś czas ,mysle ze ok 1 rok.A dalej na to należy nałozych podziały geodezyjne ,wydzielić działki ,przewłaszczyć rozpocząć projektowanie. Czy uchwalono specustawę na to zadanie?
- linii 2 KDP 160-250km/h CMK
-lini 3 120-160km/h
Inzynier Nowkunski organizator budowy kolei Slask Gdynia zaczał od stworzenia ram organizacyjnych dla tego przedsiewziecia.Miał za sobą Ministra Eugeniusza Kwiatkowskiego .Panowie rozumieli się doskonale .Projekty powstawały na deskach kreślarskich- kalkach technicznych rysowane ołówkiem .Zatrudnił młodych inzynierów którzy stworzyli zespoły projektowe.Budowe powierzono min firmie TRI Towarzystwo Robót Inzynieryjnych z Wawy która dysponowała dwoma koparkami napędzanymi silnikiem parowym.Budowa prowadzona była z srodków finansowych PKP za transport . W książce na temat budowy jest szkic struktury organizacyjnej wykonanej odręcznie ,która obowiązywała az do zakończenia budowy 1933 rokuacych

Jacek Fink-Finowicki
Specjalista
Posty: 219
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Alstom kupuje Bombardiera

#10 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 13 paź 2020, o 23:35

gagacek pisze:
13 paź 2020, o 12:13
To tylko świadczy jak nikłe masz pojęcie co wchodzi w skład tego typu przedsięwzięcia.
Podanie przezemnie linka o tym świadczy czy co? Bo chyba znów próbujesz przypisywać mi najgorsze cechy jedynie na podstawie domysłów co mogłem mieć na myśli pisząc ówcześnie... Wyluzuj

Jak dla mnie dobrze że CPK bierze się za współpracę z Francuzami... jeszcze lepiej gdyby to była współpraca szersza, ogólno-europejska np. pod okiem EURA

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7535
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Alstom kupuje Bombardiera

#11 Post autor: Locutus » 14 paź 2020, o 08:12

...ale przecież Polacy już potrafią robić wielogodzinne opóźnienia na kolei sami, nie potrzebują do tego francuskiej ekspertyzy...

Pozdrawiam!
LOKI

PS. Gagacek - wykopujesz wątek martwy od kilku miesięcy tylko po to, by się do Jacka przyp*******ć... Po raz drugi przywołuję Cię do porządku.
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Na świecie”