Alstom kupuje Bombardiera

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7494
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Alstom kupuje Bombardiera

#1 Post autor: Locutus » 31 lip 2020, o 19:17

http://m.inforail.pl/jest-zgoda-ke-na-p ... 26079.html

Komisja Europejska przyklepała zgodę (choć będą musieli sprzedać parę fabryk, Talenty i Coradie)...

Biorąc pod uwagę fakt, że jakościowo Alstom to taka francuska Pesa, nie jestem zachwycony...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Jacek Fink-Finowicki
Specjalista
Posty: 201
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Alstom kupuje Bombardiera

#2 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 3 sie 2020, o 09:52

Locutus pisze:
31 lip 2020, o 19:17
Biorąc pod uwagę fakt, że jakościowo Alstom to taka francuska Pesa, nie jestem zachwycony...
Z całym szacunkiem... jednak Alstom to znacznie wyższa półka. Nie piszę tego, aby dokopać producentowi z Bydgoszczy. Chcę jedynie wskazać, że jest wiele opinii które wskazują, że na rynku lokomotyw mamy Vectrona który jedynie "o długość bufora" jest lepszy od Primy z Alstomu, zaś Traxx jest za Primą, zaś za nim długo długo nic, aż w końcu pojawiają się kolejne lokomotywy.

Podobnie z EZTami, tramwajami, ETCSem... Alstom wszak jeszcze niedawno miał się łączyć z Siemensem jako "równy z równym", zaś jeszcze parę lat wcześniej były realne scenariusze przejęcia całej "kolejówki" Siemens przez Alstom (wchłonięcie) w zamian za przekazanie całej "turbinówki" Alstomu do Siemens Energy.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7494
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Alstom kupuje Bombardiera

#3 Post autor: Locutus » 4 sie 2020, o 08:15

Kochany... Błagam Cię... Coradie Liner na "mojej" linii kolejowej rozpaczliwie piszczą od nowości, przez całe miesiące odwoływane były pociągi (a inne puszczane w trakcji pojedynczej zamiast podwójnej, co kończyło się jazdą na glonojada), bo nie udawało się przekroczyć 75% gotowości technicznej, o koszmarnych opóźnieniach z powodu awarii przez grzeczność nie wspomnę, w międzyczasie wyszła też wada fabryczna układu hamulcowego skutkująca ograniczeniem prędkości maksymalnej i kolejnymi opóźnieniami, a potem kolejnym kasowaniem pociągów jak składy poszły do naprawy...

Ostatnie dwie inauguracje nowych linii wysokich prędkości we Francji skończyły się kompromitacją - za każdym razem przez awarię pociągu skutkującą wielogodzinnym opóźnieniem.

Jak kiedyś wsiedliśmy w Delft do tramwaju z żoną (niepodzielającą mojej pasji emkaemskiej) i tramwaj ruszył i zaczął rozpaczliwie piszczeć i skrzypieć, żona popatrzyła na mnie, zamrugała oczkami i rzuciła tylko jedno słowo: "Alstom?". Tak, był to rzeczywiście Alstom...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Jacek Fink-Finowicki
Specjalista
Posty: 201
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Alstom kupuje Bombardiera

#4 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 4 sie 2020, o 11:06

Aż by się chciało napisać: "Każdemu się może zdarzyć", lecz coś w tym jest co piszesz. Z drugiej strony gdyby wszystkie produkty Siemensa oceniać na kanwie współpracy koła-tor w tramwaju ULF czy na kanwie dawnej wpadki z błędami przy projektowaniu pudła tramwaju Combino (pękające "allugripy") to też można mieć bardzo krytyczne zdanie.

Na pewno nie odważyłbym się do napisania, że lokomotywa Alstom Prima jest na poziomie Pesa Gama... już pomijając to, że Alstom na swoje ETCS (oceniałbym, że lepsze niż Bombardiera) zaś Pesa swojego ETCS nie ma... Alstom ma swoje własne falowniki, swoje własne silniki... itd.

Reasumując: Alstom jest producentem (tak jak Siemens, CAF, Skoda...) zaś Pesa (tak jak Newag, Stadler...) jest integratorem rozwiązań obcych i to jest główna różnica nie pozwalająca stawiać znaku równości.


PS & BTW: to usterka układu hamulcowego jakkolwiek wpływa na odbór produktu jako całości i kładzie cień na producenta pojazdu, to o ile dobrze pamiętam to praktycznie żaden* producent taboru nie ma własnych układów hamulcowych lecz kupuje je na rynku od jednego z wyspecjalizowanych producentów (na kolei prawie monopolistą jest Knorr).
*) - własne układy hamulcowe rozwija Siemens choć nadal w wielu pojazdach znajdziemy podzespoły Knorr, Dako, Poli itd...

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7494
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Alstom kupuje Bombardiera

#5 Post autor: Locutus » 5 sie 2020, o 07:55

Nie no, serio, Coradia Liner to jest drugi Krakowiak... Kiedyś nas wyprosili z pociągu na Dworcu Wschodnim w Paryżu, mówiąc, że niestety ma on usterkę... Widziałem jak próbował zjechać do zajezdni. Przejechał dziesięć metrów i wszystko zgasło a pociąg się zatrzymał... Po kilku minutach udało się go odpalić z powrotem - i znowu po dziesięciu metrach wszystko zgasło i pociąg stanął... Innym razem nagle jeden z wagonów wypełnił się dymem - ot, silnik się spalił... Aczkolwiek po odcięciu silnika pociąg pojechał dalej na pozostałych. I mógłbym tak długo...

...ostatnio leciałem do Polski... Mam zwyczaj żeby na lotnisko zawsze jechać 2h wcześniej niż trzeba, bo znam już możliwości francuskich kolei. Ja dojechałem (i kwitłem te dwie godziny). Ale następny pociąg miał już 2h40 w zadek z powodu awarii, a kolejne odpowiednio 2h10, 1h40, 1h10 i tak dalej, bo wszystkie utknęły za tym zepsutym. Za to gdybym leciał następnego dnia, to bym nie poleciał, bo już pierwszy pociąg tego dnia miał ponad 5h w zad bo się zepsuł, oczywiście również blokując tory na amen...

Psujące się TGV to też nagminna sprawa... A niech tylko śnieg popada, to już w ogóle diabli je biorą - o ludziach co to parę lat temu spędzili dwanaście godzin w tunelu pod kanałem La Manche chyba wszyscy słyszeli...

Tramwaje z rodziny Citadis zazwyczaj skrzypią z przegubów tak, że uszy więdną...

Może trochę produktów im się udało, nie przeczę, ale generalnie to, co widzę, nie wygląda szczególnie imponująco...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Jacek Fink-Finowicki
Specjalista
Posty: 201
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Alstom kupuje Bombardiera

#6 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 5 sie 2020, o 12:15

No to widzisz... szkoda, że jakoś w Polsce nie słychać o takich akcjach - może warto by się zastanowić nad tym szerzej.

Zwłaszcza, że SNCF ma wspierać merytorycznie nasze CPK, co jest odczytywane czasem jako próba wciskania Alstomowych produktów do tego projektu.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7494
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Alstom kupuje Bombardiera

#7 Post autor: Locutus » 6 sie 2020, o 07:36

SNCF wspierać merytorycznie... Aż sobie zaplułem maseczkę od wewnątrz ze śmiechu! Właśnie tkwię na dworcu jak kołek chcąc jechać do pracy a nie mogąc, bo ogłosili nieokreślone opóźnienie mojego pociągu ze względu na awarię przejazdu kolejowego... Jakość usług tej firmy jest na poziomie PKP i ani odrobinkę wyżej... Z jednej strony może SNCF mają koleje wysokiej prędkości z prawdziwego zdarzenia, gdzie prędkość handlowa to 320 km/h, ale z drugiej mają też strajki kilka razy do roku - a poza tym to jak w Polsce - opóźnienia, wylatujące z rozkładu kursy, kiepskie rozkłady, problemy, problemy, problemy...

Jak ktoś miałby doradzać to tylko CFF - tam wszystko chodzi jak w szwajcarskim zegarku...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Jacek Fink-Finowicki
Specjalista
Posty: 201
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 16:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Alstom kupuje Bombardiera

#8 Post autor: Jacek Fink-Finowicki » 7 sie 2020, o 06:53

Locutus pisze:
6 sie 2020, o 07:36
Aż sobie zaplułem maseczkę od wewnątrz ze śmiechu!
Nie wiem co się łatwiej czyści, czy maseczkę czy monitor... niemniej uważaj podczas czytania tegoż:
https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosc ... -7657.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Na świecie”