Czechy

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10901
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Czechy

#16 Post autor: Cukier » 2 kwie 2020, o 16:32

PanA pisze:
2 kwie 2020, o 15:20
No i co? I tak tramwaj musi jechać z mniejszą prędkością, bo musi być gotowy do wyhamowania na przystankach.
Skoro w Czechach nieco ponad kilometr daje zasadność do jazdy 80 km/h, to tutaj z odcinkiem 900m i dwoma po 700m jazdę 60-70 km/h dałoby się wykrzesać. Plus kilka innych odcinków w skali miasta, nie chce mi się teraz szukać, ale kiedyś robiliśmy ich dość dokładną listę m.in. APW, estakada w Płaszowie.

A co do samej Igołomskiej to moim zdaniem kwestia przystanków została potraktowana tak bardzo na odpie**ol, że rynce opadajo. Wyremontowano tam gdzie były, gdzie ktoś je kiedyś umieścił 50-60 lat temu bo wtedy być może miały tam rację bytu, ale nikt sobie nie zadał pytania czy dziś takową mają. A w dużej mierze nie mają. O ile lokalizację Koksochemii jako tako można obronić, bo jest w miarę blisko zabudowań Pleszowa, o tyle przystanki Meksyk i Brama nr 5 wprost prosiły się o scalenie w jeden pośrodku. Mistrzostwem jest zaś Jeżynowa, która nie dość że znajduje się w miejscu gdzie nie ma zupełnie niczego, to jeszcze jest na łuku, co generuje problemy z wpasowaniem się w krawężnik (w Krakowie co prawda nadal nikt się nie przejmuje potrzebami niepełnosprawnych w tym zakresie, ale gdyby ktoś kiedyś zaczął to nie wystarczy w tym miejscu podnieść peronu), generalną widocznością w lusterku dla motorniczego i możliwością wypatrzenia z daleka czy ktoś chce skorzystać z przystanku na żądanie żeby w przypadku gdy nie, niepotrzebnie nie zwalniać. Tam się wprost prosiło o przesunięcie tego przystanku do samego skrzyżowania z Giedroycia, myślę że nawet na jego drugą stronę - wtedy przystanek autobusowy miałby bardzo wygodną przesiadkę. Dalej Fort Mogiła i Brama nr 4, które zdecydowanie mogły zostać scalone w jeden przystanek.

Tą samą fuszerę chcą też zrobić na Okulickiego przy okazji remontu - mam na myśli przystanek Kupały, który ma obecnie idiotyczne rozmieszczenie i wprost prosi się o przeniesienie obu peronów pod sam wiadukt Mikołajczyka, żeby zapewnić przesiadkę na tramwaje na Rondzie Piastowskim. Ale nie, urzędnicy nie pomyśleli, a projektant skąd niby miał się domyślić że może być taka potrzeba, nikt nic nie mówi to stara się zostawić przystanki w statusie quo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Na świecie”