Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 21 sty 2020, o 04:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Niemcy
PostNapisane: 4 sty 2020, o 23:29 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 17 wrz 2019, o 15:04
Posty: 74
Lokalizacja: Warszawa
No tak zapomniałem, że jesteśmy w Polsce i zamiast szukać rozwiązań systemowych, to często bierzemy pojazd i obwieszamy go setką różnych niekomunikujących się ze sobą "systemów" dostarczanych w większości przez "firmę szwagra". W ten sposób uzyskujemy unikalną kompozycje protokołów danych i innych interfejsów, które betonują postęp techniczny.

Zaś po prostu w nowoczesnej technice pojazd w ramach zintegrowanego układu sterowania pojazdem posiada mapę trasy z zaznaczonymi wszystkimi "10" czy nawet dokładniej z określonymi gradientami prędkości zapewniając tym samym optymalizację "ekodriving"... ba... w rozwiązaniach całkowicie systemowych, rozkład jazdy tramwaju może być rozkładem dynamicznym i może być dostosowywany do informacji o rozmieszczeniu i zapełnieniu innych pojazdów na sieci. Wówczas można zoptymalizować np. przebieg charakterystyki hamowania tak by energia rekuperowana do sieci została w tym samym czasie wykorzystana przez inny pojazd.

Jednak obstawiam, że u nas prędzej zobaczę SIWZ na układ kamer wypatrujących [10] na sieci niż na rozwiązanie całkowicie kompleksowe :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Niemcy
PostNapisane: 5 sty 2020, o 00:57 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 8 lip 2015, o 10:07
Posty: 798
A trzeba by było kamery na 10, bo po spawaniu po wykolejeniu mogłoby się okazać, że Zdzisiek podczas spawania czy po nim musiałby dać tę 10 niezwłocznie na trasę xD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Niemcy
PostNapisane: 5 sty 2020, o 10:49 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 wrz 2016, o 09:00
Posty: 692
Jacek Fink-Finowicki napisał(a):
Jednak obstawiam, że u nas prędzej zobaczę SIWZ na układ kamer wypatrujących [10] na sieci niż na rozwiązanie całkowicie kompleksowe :(
A ja, biorąc za i przeciw różnorakim podejściom do tematu, z dwojga złego wybrałbym właśnie takie kretyńskie kamerki na "10", niż skorzystania z "kompleksowego rozwiaząnia", tłumacząc na nasze: planowanego dogłębnego dojenia przewoźnika przez wyspecjalizowaną w takiej polityce firmę. I naiwnie napiszę, że stawiając (w końcu, jakimś cudem...) na rozważny rozwój na końcu przewoźnik na tym wyjdzie bardzo dobrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Niemcy
PostNapisane: 6 sty 2020, o 01:11 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 17 wrz 2019, o 15:04
Posty: 74
Lokalizacja: Warszawa
Tylko rozwiązania niekompleksowe mają to do siebie, że każdy dostawca poszczególnych małych podsystemów próbuje ssać klienta i może nie widać tek tego dojenia w postaci jednego strumienia dla jednego podmiotu lecz sumaryczna strata zazwyczaj jest dla klienta większa z tych kilku strumyczków niż z jednego kontrolowanego nurtu.
Do tego dochodzą czasem dodatkowe "przyjemności" w postaci bankructwa danego małego podmiotu czy niechęci do rozwijania wybitnie unikalnego subsystemu co generuje jeszcze większe koszty.

Temat jest ogólnie do rozwijania bardziej przy kawie / piwie (wedle preferencji) niż na forum publicznym, choć niektóre przykłady są nawet trochę googlowalne ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Niemcy
PostNapisane: 7 sty 2020, o 12:41 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7290
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
http://infotram.pl/tramwaje-nowej-gener ... BW8ZPTRrmk

Tak to tu zostawię, bo konstrukcja jakoś tak wydaje mi się inspirowana naszymi Tango Kraków Lajkonik...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Niemcy
PostNapisane: 7 sty 2020, o 13:52 
Offline
Miłośnik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 paź 2019, o 20:51
Posty: 80
Locutus napisał(a):
http://infotram.pl/tramwaje-nowej-generacji-od-stadlera-dla-niemieckiego-darmstadt-_more_120263.html?fbclid=IwAR2fJXAgexrnO8WLALMWyF8O1ReJxSKK1LoCMLI3dy9SWmn8dBW8ZPTRrmk

Tak to tu zostawię, bo konstrukcja jakoś tak wydaje mi się inspirowana naszymi Tango Kraków Lajkonik...

Pozdrawiam!
LOKI


43 m :)
Nam też by się takie przydały. Bo oprócz złomowania 105 i Wiedniów wypada się powoli pozbywać też N8S i zwiększać średnią długość taboru :yes:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Niemcy
PostNapisane: 8 sty 2020, o 05:48 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 17 wrz 2019, o 15:04
Posty: 74
Lokalizacja: Warszawa
Locutus napisał(a):
.. konstrukcja ... inspirowana naszymi Tango Kraków Lajkonik...

Można by z podobną dozą dokładności powiedzieć, że inspirowana 405N - podobna długość, ta sama liczba wózków, układ: człona na dwu wózkach + gondola + człona dwu wózkach + gondola + człona na dwu wózkach ;)

Owszem sam wózek i połączenie wózek-pudło pewnie będzie mocno podobne jak w Lajkoniku, bo i dlaczego miałoby być inaczej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Niemcy
PostNapisane: 8 sty 2020, o 08:53 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7290
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Jacek Fink-Finowicki napisał(a):
Owszem sam wózek i połączenie wózek-pudło pewnie będzie mocno podobne jak w Lajkoniku, bo i dlaczego miałoby być inaczej.

No właśnie to miałem na myśli.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL