Kontrola przewoźników
Moderator: Moderatorzy
Kontrola przewoźników
Do Nowego Sącza raczej ciężko będzie bo to miasto nie wojewódzkie, chyba że jakaś nowa linia będzie tam kończyć trasę.
Kontrola przewoźników
Za niedługo PB wchodzi w segment linii pospiesznych, także spokojnie 

"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"
Kontrola przewoźników
Masz więcej info na ten temat? (miejscowości/trasy itp.)Sgriffin pisze:Za niedługo PB wchodzi w segment linii pospiesznych, także spokojnie
Kontrola przewoźników
To akurat jest uzasadnione, gdyż tam oprócz kilku busów Brzesko - Czchów (kursujących tylko w dni robocze) nie ma żadnej innej komunikacji.Sgriffin pisze: Szwagropol zatrzymuje się na KAŻDYM przystanku od Brzeska.
Kontrola przewoźników
To wszystkie 50 kursów musi tam stawać? 15 lat temu nie było autostrady, tabor to były Sanosy i Autosany w wieku min. 10 lat, a do Krynicy jechało się szybciej niż teraz Szwagropolem.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"
Kontrola przewoźników
Tylko że wtedy była też komunikacja lokalna z prawdziwego zdarzenia, obsługiwana przez PKS Tarnów, dlatego autobusy dalekobieżne nie musiały obsługiwać tych miejscowości. Poza tym domagasz się obsługi przystanków na terenie Krakowa, gdzie jest komunikacja miejska i łatwo można dotrzeć do dworca, a burzysz się o postoje na trasie, dzięki którym mieszkańcy tych miejscowości nie są odcięci od świata. Przystanki w tych małych miejscowościach są obsługiwane na zasadzie przystanków "na żądanie". Nigdy się nie spotkałem żeby się tam autobus zatrzymywał jak nikt nie wsiada / wysiada.Sgriffin pisze:To wszystkie 50 kursów musi tam stawać? 15 lat temu nie było autostrady, tabor to były Sanosy i Autosany w wieku min. 10 lat, a do Krynicy jechało się szybciej niż teraz Szwagropolem.
Kontrola przewoźników
Z Jurkowa jest komunikacja do Nowego Sącza. Im bliżej Nowego Sącza tym więcej kursów (KolTrans). Z Wytrzyszczki do Brzeska jest bus co 30 minut... Rozumiem, że lepiej było jak pyrkała H9 PKS Tarnów co 2 godziny?
W Brzesku też jest komunikacja miejska, a są 3 przystanki.
Odeszliśmy od tematu, stan faktyczny jest taki, że Szwagropol wciska bajki o biletach za 1 zł i notorycznie łamie prawo jak busiarz pospolity. Do tego na skargi nie odpowiada.
W Brzesku też jest komunikacja miejska, a są 3 przystanki.
Odeszliśmy od tematu, stan faktyczny jest taki, że Szwagropol wciska bajki o biletach za 1 zł i notorycznie łamie prawo jak busiarz pospolity. Do tego na skargi nie odpowiada.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"
Kontrola przewoźników
Niestety z kupnem biletu po 1 zł to potwierdzam informacje, które podaje Sgriffin, ściema, jedna wielka ściema, tam nie kupisz biletów po 1 zł, raz mi się udało taki mieć w koszyku, ale nie zakupiłem, bo rejestracja, bo coś tam posżło nie tak, a za chwilę już było po 17 zł i na inne dni też wzrosło automatycznie do normalnej, niepromocyjnej ceny, więc jestem przekonany, że totalna ściema. W Voyagerze nie było takich problemów, odkąd wprowadzili bilety od 1 zł to rzeczywiście da się taki bilet bez problemów sprawić, wielokrotnie się to udawało, za 1 zł, czy to 5 zł.
Ostatnio ITD widziałem na trasie katowickiej, mam nadzieję, że kiedyś wezmą się za busiarnię wożącą do Krzeszowic i wiosek obok. No i nierefolmowalna jest firma Interpalm, o której wielokrotnie wspominałem. Ktoś słusznie zauważył, że połowa busów z RDA wymagałaby gruntownej kontroli stanu technicznego, jak i czasu pracy kierowców, a drogówka powinna częściej kontrolować zachowanie kierowców na trasach, w tym przestrzeganie czasu przejazdu i liczby miejsc.
Ostatnio ITD widziałem na trasie katowickiej, mam nadzieję, że kiedyś wezmą się za busiarnię wożącą do Krzeszowic i wiosek obok. No i nierefolmowalna jest firma Interpalm, o której wielokrotnie wspominałem. Ktoś słusznie zauważył, że połowa busów z RDA wymagałaby gruntownej kontroli stanu technicznego, jak i czasu pracy kierowców, a drogówka powinna częściej kontrolować zachowanie kierowców na trasach, w tym przestrzeganie czasu przejazdu i liczby miejsc.
Kontrola przewoźników
Info związane właściwie z taksówkami, ale nie wszystkie z nich są korporacjami, mamy coraz więcej różnego rodzaju "przewozów osób", często prywatne przewozy. Te, do których mamy zastrzeżenie możemy zgłosić do odpowiedniego działu UM, tj. na:
Kod: Zaznacz cały
al. Powstania Warszawskiego 10, pok. 82 CA (I piętro), lub mailem: km.umk@um.krakow.pl
Kontrola przewoźników
Tym razem przewoźnicy skontrolowali się sami:
W skrócie: Voyager w niedziele wykonuje dodatkowe kursy do Krakowa, a że dziś nie niedziela to Szwagropol uprzejmie doniósł, że chcą wykonać "niezgłoszone" kursy. Szkoda tylko, że odbije się to na pasażerach, których dzisiaj jest na pewno bardzo dużo.
https://www.facebook.com/Bojkot-Szwagro ... 822179152/
Jak to wpływa na wizerunek przewoźników oceńcie sami, moim zdaniem Szwagropol strzelił sobie w kolano (podobnie jak Taxi po akcji z Uberem).
W skrócie: Voyager w niedziele wykonuje dodatkowe kursy do Krakowa, a że dziś nie niedziela to Szwagropol uprzejmie doniósł, że chcą wykonać "niezgłoszone" kursy. Szkoda tylko, że odbije się to na pasażerach, których dzisiaj jest na pewno bardzo dużo.
https://www.facebook.com/Bojkot-Szwagro ... 822179152/
Jak to wpływa na wizerunek przewoźników oceńcie sami, moim zdaniem Szwagropol strzelił sobie w kolano (podobnie jak Taxi po akcji z Uberem).
Kontrola przewoźników
Niestety jest tu dziura w przepisach. Rozporządzenie ministra w sprawie rozkładów jazdy dopuszcza albo oznaczenie 7 - kursuje w niedziele, albo + - kursuje w niedziele i święta. De facto, aby Voyager mógł obsłużyć te kursy konieczne byłoby dodatkowe oznaczenie na przykład s - kursuje w ostatni dzień długiego weekendu
Oczywiście prawa należy przestrzegać, ale donoszenie przez konkurencję która również często narusza przepisy budzi we mnie obrzydzenie.

Oczywiście prawa należy przestrzegać, ale donoszenie przez konkurencję która również często narusza przepisy budzi we mnie obrzydzenie.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"
Kontrola przewoźników
Uważam tak samo, tyle, że tutaj nie chodzi o bezpieczeństwo pasażerów tylko o zwykle wyeliminowanie konkurencji i wzrost zysków. Zawsze sprawę mogli zgłosić jutro, odegrali by się na "przeciwniku" a pasażerowie nie musieli by się dzisiaj gnieść jak sardynki w puszce.Sgriffin pisze:Oczywiście prawa należy przestrzegać, ale donoszenie przez konkurencję która również często narusza przepisy budzi we mnie obrzydzenie.
Kontrola przewoźników
Czyli "coś się popsuło" między przewoźnikami. Przez ostatnie lata miałem wrażenie istnienia pewnego układu między nimi. Zauważcie, że jeden drugiemu nie wchodził w paradę, wydawało się, że podzielili się rynkiem - tzn. obaj jeżdżą do Sącza, Voyager obsługuje Tarnów i w większości Gorlice, a Szwagropol Zakopane (od którego zaczynał) i kierunki na Sądecczyźnie (Piwniczna, Muszyna, Krynica). Taki status quo polegający też na równych cenach istniał parę lat nienaruszony...
ciekawe, czy będzie to początkiem jakiejś rywalizacji? Niestety, najprawdopodobniej straci na tym pasażer...
ciekawe, czy będzie to początkiem jakiejś rywalizacji? Niestety, najprawdopodobniej straci na tym pasażer...
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.
Kontrola przewoźników
Na konkurencji pasażerowie zazwyczaj zyskują (choć oczywiście nie zawsze).Castaway pisze:Taki status quo polegający też na równych cenach istniał parę lat nienaruszony...
ciekawe, czy będzie to początkiem jakiejś rywalizacji? Niestety, najprawdopodobniej straci na tym pasażer...
Kontrola przewoźników
Długofalowo może tak, ale dzisiaj stracili np. godziwe warunki podróży.