Kontrola przewoźników

Komunikacja międzymiastowa, autokary oraz busy

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Kontrola przewoźników

#91 Post autor: tomek_m » 10 gru 2014, o 23:06

Do Nowego Sącza raczej ciężko będzie bo to miasto nie wojewódzkie, chyba że jakaś nowa linia będzie tam kończyć trasę.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Kontrola przewoźników

#92 Post autor: Sgriffin » 10 gru 2014, o 23:26

Za niedługo PB wchodzi w segment linii pospiesznych, także spokojnie :)
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
flosan
Dyrektor
Posty: 1318
Rejestracja: 13 lis 2012, o 19:03

Kontrola przewoźników

#93 Post autor: flosan » 10 gru 2014, o 23:27

Sgriffin pisze:Za niedługo PB wchodzi w segment linii pospiesznych, także spokojnie :)
Masz więcej info na ten temat? (miejscowości/trasy itp.)

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Kontrola przewoźników

#94 Post autor: Adams » 10 gru 2014, o 23:47

Sgriffin pisze: Szwagropol zatrzymuje się na KAŻDYM przystanku od Brzeska.
To akurat jest uzasadnione, gdyż tam oprócz kilku busów Brzesko - Czchów (kursujących tylko w dni robocze) nie ma żadnej innej komunikacji.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Kontrola przewoźników

#95 Post autor: Sgriffin » 10 gru 2014, o 23:57

To wszystkie 50 kursów musi tam stawać? 15 lat temu nie było autostrady, tabor to były Sanosy i Autosany w wieku min. 10 lat, a do Krynicy jechało się szybciej niż teraz Szwagropolem.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Kontrola przewoźników

#96 Post autor: Adams » 11 gru 2014, o 00:17

Sgriffin pisze:To wszystkie 50 kursów musi tam stawać? 15 lat temu nie było autostrady, tabor to były Sanosy i Autosany w wieku min. 10 lat, a do Krynicy jechało się szybciej niż teraz Szwagropolem.
Tylko że wtedy była też komunikacja lokalna z prawdziwego zdarzenia, obsługiwana przez PKS Tarnów, dlatego autobusy dalekobieżne nie musiały obsługiwać tych miejscowości. Poza tym domagasz się obsługi przystanków na terenie Krakowa, gdzie jest komunikacja miejska i łatwo można dotrzeć do dworca, a burzysz się o postoje na trasie, dzięki którym mieszkańcy tych miejscowości nie są odcięci od świata. Przystanki w tych małych miejscowościach są obsługiwane na zasadzie przystanków "na żądanie". Nigdy się nie spotkałem żeby się tam autobus zatrzymywał jak nikt nie wsiada / wysiada.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Kontrola przewoźników

#97 Post autor: Sgriffin » 11 gru 2014, o 08:54

Z Jurkowa jest komunikacja do Nowego Sącza. Im bliżej Nowego Sącza tym więcej kursów (KolTrans). Z Wytrzyszczki do Brzeska jest bus co 30 minut... Rozumiem, że lepiej było jak pyrkała H9 PKS Tarnów co 2 godziny?
W Brzesku też jest komunikacja miejska, a są 3 przystanki.
Odeszliśmy od tematu, stan faktyczny jest taki, że Szwagropol wciska bajki o biletach za 1 zł i notorycznie łamie prawo jak busiarz pospolity. Do tego na skargi nie odpowiada.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
flosan
Dyrektor
Posty: 1318
Rejestracja: 13 lis 2012, o 19:03

Kontrola przewoźników

#98 Post autor: flosan » 11 gru 2014, o 12:03

Niestety z kupnem biletu po 1 zł to potwierdzam informacje, które podaje Sgriffin, ściema, jedna wielka ściema, tam nie kupisz biletów po 1 zł, raz mi się udało taki mieć w koszyku, ale nie zakupiłem, bo rejestracja, bo coś tam posżło nie tak, a za chwilę już było po 17 zł i na inne dni też wzrosło automatycznie do normalnej, niepromocyjnej ceny, więc jestem przekonany, że totalna ściema. W Voyagerze nie było takich problemów, odkąd wprowadzili bilety od 1 zł to rzeczywiście da się taki bilet bez problemów sprawić, wielokrotnie się to udawało, za 1 zł, czy to 5 zł.

Ostatnio ITD widziałem na trasie katowickiej, mam nadzieję, że kiedyś wezmą się za busiarnię wożącą do Krzeszowic i wiosek obok. No i nierefolmowalna jest firma Interpalm, o której wielokrotnie wspominałem. Ktoś słusznie zauważył, że połowa busów z RDA wymagałaby gruntownej kontroli stanu technicznego, jak i czasu pracy kierowców, a drogówka powinna częściej kontrolować zachowanie kierowców na trasach, w tym przestrzeganie czasu przejazdu i liczby miejsc.

Awatar użytkownika
flosan
Dyrektor
Posty: 1318
Rejestracja: 13 lis 2012, o 19:03

Kontrola przewoźników

#99 Post autor: flosan » 4 lut 2015, o 10:46

Info związane właściwie z taksówkami, ale nie wszystkie z nich są korporacjami, mamy coraz więcej różnego rodzaju "przewozów osób", często prywatne przewozy. Te, do których mamy zastrzeżenie możemy zgłosić do odpowiedniego działu UM, tj. na:

Kod: Zaznacz cały

al. Powstania Warszawskiego 10, pok. 82 CA (I piętro), lub mailem: km.umk@um.krakow.pl

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Kontrola przewoźników

#100 Post autor: scyzor663 » 3 maja 2016, o 18:26

Tym razem przewoźnicy skontrolowali się sami:

W skrócie: Voyager w niedziele wykonuje dodatkowe kursy do Krakowa, a że dziś nie niedziela to Szwagropol uprzejmie doniósł, że chcą wykonać "niezgłoszone" kursy. Szkoda tylko, że odbije się to na pasażerach, których dzisiaj jest na pewno bardzo dużo.

https://www.facebook.com/Bojkot-Szwagro ... 822179152/

Jak to wpływa na wizerunek przewoźników oceńcie sami, moim zdaniem Szwagropol strzelił sobie w kolano (podobnie jak Taxi po akcji z Uberem).

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Kontrola przewoźników

#101 Post autor: Sgriffin » 3 maja 2016, o 19:22

Niestety jest tu dziura w przepisach. Rozporządzenie ministra w sprawie rozkładów jazdy dopuszcza albo oznaczenie 7 - kursuje w niedziele, albo + - kursuje w niedziele i święta. De facto, aby Voyager mógł obsłużyć te kursy konieczne byłoby dodatkowe oznaczenie na przykład s - kursuje w ostatni dzień długiego weekendu ;)
Oczywiście prawa należy przestrzegać, ale donoszenie przez konkurencję która również często narusza przepisy budzi we mnie obrzydzenie.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Kontrola przewoźników

#102 Post autor: scyzor663 » 3 maja 2016, o 19:37

Sgriffin pisze:Oczywiście prawa należy przestrzegać, ale donoszenie przez konkurencję która również często narusza przepisy budzi we mnie obrzydzenie.
Uważam tak samo, tyle, że tutaj nie chodzi o bezpieczeństwo pasażerów tylko o zwykle wyeliminowanie konkurencji i wzrost zysków. Zawsze sprawę mogli zgłosić jutro, odegrali by się na "przeciwniku" a pasażerowie nie musieli by się dzisiaj gnieść jak sardynki w puszce.

Castaway
Dyspozytor
Posty: 689
Rejestracja: 27 mar 2012, o 13:11
Lokalizacja: Małopolska

Kontrola przewoźników

#103 Post autor: Castaway » 3 maja 2016, o 21:52

Czyli "coś się popsuło" między przewoźnikami. Przez ostatnie lata miałem wrażenie istnienia pewnego układu między nimi. Zauważcie, że jeden drugiemu nie wchodził w paradę, wydawało się, że podzielili się rynkiem - tzn. obaj jeżdżą do Sącza, Voyager obsługuje Tarnów i w większości Gorlice, a Szwagropol Zakopane (od którego zaczynał) i kierunki na Sądecczyźnie (Piwniczna, Muszyna, Krynica). Taki status quo polegający też na równych cenach istniał parę lat nienaruszony...
ciekawe, czy będzie to początkiem jakiejś rywalizacji? Niestety, najprawdopodobniej straci na tym pasażer...
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Kontrola przewoźników

#104 Post autor: Kaszmir » 3 maja 2016, o 22:06

Castaway pisze:Taki status quo polegający też na równych cenach istniał parę lat nienaruszony...
ciekawe, czy będzie to początkiem jakiejś rywalizacji? Niestety, najprawdopodobniej straci na tym pasażer...
Na konkurencji pasażerowie zazwyczaj zyskują (choć oczywiście nie zawsze).

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Kontrola przewoźników

#105 Post autor: scyzor663 » 3 maja 2016, o 22:09

Długofalowo może tak, ale dzisiaj stracili np. godziwe warunki podróży.

ODPOWIEDZ

Wróć do „IV. Prywatni przewoźnicy”