Kontrola przewoźników

Komunikacja międzymiastowa, autokary oraz busy

Moderator: Moderatorzy

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Kontrola przewoźników

#76 Post autor: Adams » 10 gru 2014, o 15:12

W dniu 9 grudnia 2014 roku inspektorzy WITD Kraków z Oddziału w Chrzanowie przeprowadzili kontrolę autobusu wykonującego regularne przewozy osób na linii Katowice - Chrzanów. W trakcie kontroli stwierdzono, że autobus jest w bardzo złym stanie technicznym i stwarza zagrożenie bezpieczeństwa dla pasażerów oraz innych uczestników ruchu drogowego. Inspektorzy ujawnili, że pojazd nie posiadał ważnych badań technicznych od dnia 28.08.2013r.
http://krakow.witd.gov.pl/aktualnosci283.htm

Tak się wozi ludzi w Małopolsce. Żenada !!!

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Kontrola przewoźników

#77 Post autor: Lw25 » 10 gru 2014, o 15:44

Moim zdaniem ITD powinno stać w okolicach z gęstym ruchem busiarni cały czas.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Kontrola przewoźników

#78 Post autor: Adams » 10 gru 2014, o 15:56

Lw25 pisze:Moim zdaniem ITD powinno stać w okolicach z gęstym ruchem busiarni cały czas.
Wystarczy żeby się ustawili na Ogrodowej i co najmniej połowa tego złomu by w trasę nie wyjechała.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Kontrola przewoźników

#79 Post autor: Lw25 » 10 gru 2014, o 16:59

Jadą różnymi trasami do różnych miejsc w Krakowie. Lepiej zawęzić sito.
Swoją drogą, jak w końcu zgłaszać busiarzy do ITD? Wypracował ktoś jakąś działającą metodę?
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Kontrola przewoźników

#80 Post autor: Sgriffin » 10 gru 2014, o 17:11

To nigdy nie działa. ITD nigdy nie reaguje, a Policja nie ma zielonego pojęcia o niczym. Kiedyś pasażer wypchał mnie z busa gdzie kłóciłem się z kierowcą o regulamin, to policja zgarnęła mnie i mi się jeszcze oberwało, a kierowca zgrywał pokrzywdzonego. Innym razem na 997 zadzwoniłem jak jechał bus przeładowany tak, że szorował o opony. Radiowóz pojechał w kierunku busa po 15 minutach w tempie 40 km/h... Żona właściciela jest ławnikiem w sadzie...
Zgłosiłem cwaniackie zachowania Szwagropolu do WITD, Urzędu Marszałkowskiego i ZIKIT. Póki co czekam na odpowiedzi, niestety wiem, że Szwagropol ma swoich ludzi w UM.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Kontrola przewoźników

#81 Post autor: Lw25 » 10 gru 2014, o 17:34

Zawsze można donieść wyżej...
Napisz co to za firma. Nie widzę powodu, żeby to ukrywać.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Kontrola przewoźników

#82 Post autor: Sgriffin » 10 gru 2014, o 17:51

To akurat sytuacja z Krynicy. To się mija z celem, jeszcze rok temu normą było przecinanie opon, a i ja swego czasu groźby słyszałem. Rynek zweryfikuje :)
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Kontrola przewoźników

#83 Post autor: Adams » 10 gru 2014, o 19:55

Sgriffin pisze:Zgłosiłem cwaniackie zachowania Szwagropolu do WITD, Urzędu Marszałkowskiego i ZIKIT. Póki co czekam na odpowiedzi, niestety wiem, że Szwagropol ma swoich ludzi w UM.
Jakie "Szwagropol" prowadzi "cwaniackie" zachowania? Sądziłem że "Szwagropol" i "Voyager" są poważnymi przewoźnikami. Czyżbym się mylił? :O

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Kontrola przewoźników

#84 Post autor: Sgriffin » 10 gru 2014, o 20:21

Przede wszystkim kantują na biletach za 1 zł. O ile Voyager po fali krytyki na fejsie, bilety dał (teraz się wycofał), o tyle Szwagropol poleciał w kulki - koledze udało się złapać bilet za 1 zł i wywaliło stronę. Ja kupiłem za 5 zł i na odcinku Krynica - Nowy Sącz byłem jedynym pasażerem, czyli jedynym z biletem kupionym wcześniej... Żałuję, że nie zgłosiłem sprawy do UOKiK, bo tego przewoźnika po prostu nie lubię od zawsze.

A co do cwaniactwa - w piątki zamiast Alejami, jeżdżą przez Rybitwy. I czekaj tu jak idiota na Prokocimiu.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Castaway
Dyspozytor
Posty: 689
Rejestracja: 27 mar 2012, o 13:11
Lokalizacja: Małopolska

Kontrola przewoźników

#85 Post autor: Castaway » 10 gru 2014, o 21:24

Nie rozumiem... jeśli z dworca jedzie już wypchany na maksa to co za różnica którędy wydostanie się z Krakowa? I tak żaden idiota ani w Prokocimiu ani nigdzie indziej po trasie by nie wsiadł, bo niby gdzie? Przystanki w Krakowie powinny być tylko dla wysiadających, dla wsiadających zaś jedynym ustanowiłbym początkowy na RDA.
A jazda przez Rybitwy w piątkowym szczycie, szczególnie przed długimi weekendami, jest oszczędnością kilkudziesięciu minut za co ja jestem Szwagropolowi wdzięczny.
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Kontrola przewoźników

#86 Post autor: Sgriffin » 10 gru 2014, o 21:57

Jak chcą jeździć przez Rybitwy to niech złożą wniosek na tą trasę. Mnie to nie obchodzi czy są korki czy nie, wszystkie przystanki ma zaliczyć.

Ciekawe czy jakbyś był matką z dzieckiem i musiał stać na Prokocimiu przez godzinę czekając na autobus do Krynicy nie wiedząc czy się spóźnił, zepsuł, czy może przewoźnik ma Cię głęboko gdzieś.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Kontrola przewoźników

#87 Post autor: Adams » 10 gru 2014, o 22:24

Castaway pisze:Nie rozumiem... jeśli z dworca jedzie już wypchany na maksa to co za różnica którędy wydostanie się z Krakowa? I tak żaden idiota ani w Prokocimiu ani nigdzie indziej po trasie by nie wsiadł, bo niby gdzie? Przystanki w Krakowie powinny być tylko dla wysiadających, dla wsiadających zaś jedynym ustanowiłbym początkowy na RDA.
A jazda przez Rybitwy w piątkowym szczycie, szczególnie przed długimi weekendami, jest oszczędnością kilkudziesięciu minut za co ja jestem Szwagropolowi wdzięczny.
W pełni popieram. Jedynym miejscem dla wsiadających powinien być RDA, skąd autobus powinien jechać jak najkrótszą trasą w swoim kierunku, a nie objeżdżając pół miasta, przez zakorkowane miejsca tracąc na to kupę czasu, bo ktoś musi mieć dalekobieżny autobus pod domem. Do dworca jest możliwość dojazdu komunikacją miejską bezpośrednio niemal z każdej części miasta, więc nie widzę najmniejszych powodów do tego żeby autobusy zatrzymywały się gdzieś po drodze.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Kontrola przewoźników

#88 Post autor: Sgriffin » 10 gru 2014, o 22:32

Pewnie, że by tak było fajnie, tylko jak już się zgłosiło rozkład to trzeba się jego trzymać. Też bym chciał jechać bezpośrednio 1h 40 jak pod koniec jeżdżenia PKSiS Oświęcim, zamiast 2h 40 jak obecnie, bo Szwagropol zatrzymuje się na KAŻDYM przystanku od Brzeska. Z drugiej strony matka z dzieckiem jadąc do Prokocimia musiała by wyjechać godzinę wcześniej i wracać godzinę później. To już jest dużo.
Dlatego też czekam na PB na tej trasie :sweet:
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Kontrola przewoźników

#89 Post autor: tomek_m » 10 gru 2014, o 22:52

Sgriffin pisze: Dlatego też czekam na PB na tej trasie :sweet:
Na jakiej trasie dokładnie?

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Kontrola przewoźników

#90 Post autor: Sgriffin » 10 gru 2014, o 23:00

Kraków - Nowy Sącz, kiedy nadejdzie ten moment zresztą szukali już kierowców w tych stronach.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

ODPOWIEDZ

Wróć do „IV. Prywatni przewoźnicy”