Kontrola przewoźników

Komunikacja międzymiastowa, autokary oraz busy

Moderator: Moderatorzy

Słoneczny
Kierownik
Posty: 757
Rejestracja: 14 lis 2009, o 12:31

Kontrola przewoźników

#61 Post autor: Słoneczny » 3 lip 2014, o 23:55

jopek36 pisze: Na początku powinienem doprecyzować, że chodzi mi o okres letni (choć w późniejszym poście wspomniałem, że "...nie mamy przecież okresu grzewczego, więc to samochody..." - więc chyba nietrudno domyśleć się, że chodzi mi o okres letni), a była to odpowiedź na twoje stanowisko odnośnie tego, iż głównym problemem są tylko piece, a samochody jakby w ogóle nie przyczyniały się do gorszego stanu powietrza w mieście i zamiast od razu jasno doprecyzować, że "ok to stwierdzenie jest prawidłowe w okresie letnim, a w zimowym dochodzą jeszcze piece", to sam zacząłeś bawić się w filozoficzne poematy... i tu kończę to chyba nadgorliwe wyjaśnienie.
Nie przypominam sobie, bym napisał, ze są to TYLKO piece. Od początku próbuję dojść, na jakiej podstawie ktoś wykopał ruch uliczny jako GŁÓWNĄ przyczynę, nie precyzując KIEDY. Na temat należy patrzeć przez pryzmat całego roku, a nie tylko sezonu letniego i z tej perspektywy nie można stwierdzić, co jest GŁÓWNĄ przyczyną, gdyż brak danych porównawczych.

jopek36 pisze: Zastosowałem spójnik "i", więc te 2 sugestie traktuję do wprowadzenia równorzędnie (wtedy skutecznie zmaleje ruch w centrum miasta), a nie wybór jednej z nich. Problem kontroli wjazdu rozwiązują kamerki do sczytywania tablic rejestracyjnych, tj. przy PWŚ - trochę kosztują, ale skutecznie wyłapałyby wszystkich delikwentów i przy okazji trochę zarobiłyby na własne utrzymanie.
Problem, z którym ze strony miasta nikt nie robi praktycznie nic, poza okresową akcją SM na Dunajewskiego, na ogół jak im brakuje do limitu mandatów.
jopek36 pisze:Daruj sobie stwierdzenia: "do wikipedii marsz!", "Klapy na oczach jak widzę." i inne docinki tego typu w pozostałych działach, gdyż niepotrzebnie podsycają nerwową atmosferę na forum, na co zwracają Ci uwagę inni użytkownicy, więc dostosuj swój poziom kultury wypowiedzi, aby można było normalnie prowadzić dyskusję na wysokim poziomie.
Na wysokim poziomie można dyskutować z kimś, kto zachowuje choćby podstawy logicznego myślenia i prezentuje sobą choć odrobinę wiedzy podstawowej, na przykład liczenie do 100. Jeżeli którakolwiek wypowiedź narusza regulamin, proszę o podstawę i wyciągnięcie konsekwencji, jednak od razu mówię, ze będę się odwoływał, gdyż naturalnym jest, że człowiek wyraża swoje emocje i prezentuje własne zdanie, również w stosunku do rozmówców. Odsyłanie kogoś do wikipedii nie jest nazwaniem go głupcem, prawda?
"Nur von Stalingrad erzählt er nie. Wo liegt denn Stalingrad? In welchem Land ist das? Stalingrad packt er nie, irgendwie." BAP

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2115
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

Kontrola przewoźników

#62 Post autor: Jopek36 » 4 lip 2014, o 08:57

Dziad Śmietnikowy pisze:brak danych porównawczych.
Poszperałem dokładniej na tej stronce: http://213.17.128.227/iseo/ i są też dane archiwalne z ubiegłych lat dla każdego miesiąca (raport miesięczny, roczny) m.in. NOx, więc po głębszej analizie można wyciągnąć już właściwy, pełny wniosek :D
Dziad Śmietnikowy pisze: Na wysokim poziomie można dyskutować z kimś, kto zachowuje choćby podstawy logicznego myślenia i prezentuje sobą choć odrobinę wiedzy podstawowej, na przykład liczenie do 100. Jeżeli którakolwiek wypowiedź narusza regulamin, proszę o podstawę i wyciągnięcie konsekwencji, jednak od razu mówię, ze będę się odwoływał, gdyż naturalnym jest, że człowiek wyraża swoje emocje i prezentuje własne zdanie, również w stosunku do rozmówców. Odsyłanie kogoś do wikipedii nie jest nazwaniem go głupcem, prawda?
Chodzi o to, aby utrzymać miłą atmosferę na forum :) a takie "dogryzki" zaburzają ją i mogą wywołać niepotrzebną burzę i spięcia tj. w jednym z wątków. Jeżeli wg Ciebie ktoś po licznych, sensownych argumentach, dalej obstaje za nierozsądnym rozwiązaniem/propozycją/stwierdzeniem i nie myśli logicznie, to zamiast prowokować go takimi docinkami, najrozsądniej jest odpuścić bądź dalej przedstawiać inne, racjonalne argumenty ;D

Słoneczny
Kierownik
Posty: 757
Rejestracja: 14 lis 2009, o 12:31

Kontrola przewoźników

#63 Post autor: Słoneczny » 4 lip 2014, o 22:39

jopek36 pisze:Chodzi o to, aby utrzymać miłą atmosferę na forum :) a takie "dogryzki" zaburzają ją i mogą wywołać niepotrzebną burzę i spięcia tj. w jednym z wątków. Jeżeli wg Ciebie ktoś po licznych, sensownych argumentach, dalej obstaje za nierozsądnym rozwiązaniem/propozycją/stwierdzeniem i nie myśli logicznie, to zamiast prowokować go takimi docinkami, najrozsądniej jest odpuścić bądź dalej przedstawiać inne, racjonalne argumenty ;D
Widzisz... ja jestem zwolennikiem metod szokowych, w końcu z akumulatorem na jajach jeszcze nikt nie kłamał.
"Nur von Stalingrad erzählt er nie. Wo liegt denn Stalingrad? In welchem Land ist das? Stalingrad packt er nie, irgendwie." BAP

Awatar użytkownika
tarantulaw2
Dyrektor
Posty: 1078
Rejestracja: 4 lis 2013, o 10:37

Odp: Kontrola przewoźników

#64 Post autor: tarantulaw2 » 7 lip 2014, o 10:38

Pozwólcie, że się podczepię pod temat, pomimo tego, iż nie jest on związany z Małopolską.

Chodzi o to, że jest przykladowy kurs, który planowo ma taki rozkład (wg rozkładu na stronie firmy):
Obrazek

I teraz tak - wg tego rozkładu, bus powinien odjechać z Kamienia Pomorskiego o godzinie 10:45 - tymczasem nie ma dnia, aby odjechał o tej godzinie - praktycznie codziennie można się go spodziewać między 10:20, a 10:30.
Czy można cokolwiek z tym zrobić, czy trzeba zaakceptować taki stan rzeczy?

Castaway
Dyspozytor
Posty: 689
Rejestracja: 27 mar 2012, o 13:11
Lokalizacja: Małopolska

Kontrola przewoźników

#65 Post autor: Castaway » 7 lip 2014, o 10:39

A gdy interweniowałeś u przewoźnika, to co Ci powiedzieli?
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.

Awatar użytkownika
tarantulaw2
Dyrektor
Posty: 1078
Rejestracja: 4 lis 2013, o 10:37

Kontrola przewoźników

#66 Post autor: tarantulaw2 » 7 lip 2014, o 10:44

Jeszcze nie interweniowalem, chciałem się najpierw Was zapytać o możliwości 'ruszenia' tej sytuacji. Choć prawda jest taka, że musiałbym interweniować u obu przewoźników na tej trasie... Po prostu, kierowcy na trasie Szczecin - Przybiernow/Parłówko grzeją jak głupi znacznie przekraczając prędkość.

chlorofil
Dyrektor
Posty: 1072
Rejestracja: 26 sie 2013, o 21:29
Lokalizacja: Ziemia

Kontrola przewoźników

#67 Post autor: chlorofil » 7 lip 2014, o 21:56

poproś uprzejmie przewoźnika o dostosowanie rozkładu do stanu faktycznego.
zawsze też możesz wybrać tego który jedzie powoli rozkładowo.

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Kontrola przewoźników

#68 Post autor: Adams » 7 lip 2014, o 22:18

Co tu się dziwić prywatnemu przewoźnikowi, skoro rozkład takiego MZK w Jeleniej Górze to także fikcja. W godzinach porannych i późnowieczornych jak frekwencja w autobusach jest niska, kierowcy zatrzymują się na przystankach na zasadach "na żądanie". Kierowcy jak widzą że w autobusie nikt nie planuje wysiąść, a na przystanku nie ma nikogo, nawet nie zwalniają przed nim. Tam takie sytuacje to chleb powszedni i mieszkańcy są już do tego przyzwyczajeni. Właścicielka pensjonatu w którym mieszkałem, sama mi mówiła żeby na przystanku być co najmniej 10 minut przed planowanym odjazdem i faktycznie tak było, że zazwyczaj autobus przyjeżdżał przed czasem. Tam autobusy zgodnie z rozkładem wyjeżdżają jedynie z przystanku początkowego, reszta przystanków to tylko orientacyjne godziny odjazdów uzależnione wymianą pasażerów na przystankach wcześniejszych.

Awatar użytkownika
tarantulaw2
Dyrektor
Posty: 1078
Rejestracja: 4 lis 2013, o 10:37

Kontrola przewoźników

#69 Post autor: tarantulaw2 » 7 lip 2014, o 23:00

chlorofil pisze:zawsze też możesz wybrać tego który jedzie powoli rozkładowo.
Jasne, że tak, tylko jest różnica w cenie biletu.

@Adams, tak jak na screenie, do Kamienia nie ma żadnych przystanków pośrednich...

chlorofil
Dyrektor
Posty: 1072
Rejestracja: 26 sie 2013, o 21:29
Lokalizacja: Ziemia

Kontrola przewoźników

#70 Post autor: chlorofil » 7 lip 2014, o 23:18

coś za coś.

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Kontrola przewoźników

#71 Post autor: Adams » 7 lip 2014, o 23:56

tarantulaw2 pisze: @Adams, tak jak na screenie, do Kamienia nie ma żadnych przystanków pośrednich...
Tyle tylko że prawdopodobnie według tego rozkładu bus między Szczecinem a Kamieniem jedzie rozkładowo bez zatrzymania, więc pewnie ma duże rezerwy czasowe i przez co do Kamienia przyjeżdża przed czasem. Niemniej jednak, to nie zwalnia kierowcy do postoju i odjazdu zgodnie z rozkładem.
W Jeleniej Górze sytuacja wygląda inaczej, gdyż tam nie ma autobusów pośpiesznych, czy przyśpieszonych i wszystkie przystanki są ujęte w rozkładzie jazdy. Tam kierowcy nadrabiają czas nie zatrzymując się na przystankach, gdzie nie ma wymiany podróżnych i przez to nagminnie jeżdżą przed czasem.
Jednak tak jak wspomniałem, ten problem istnieje jedynie na kursach wczesnoporannych i późnowieczornych, gdzie jest niska frekwencja, w ciągu dnia raczej na każdym przystanku ktoś wsiada, bądź wysiada, więc autobusy jeżdżą raczej zgodnie z rozkładem.

Awatar użytkownika
tarantulaw2
Dyrektor
Posty: 1078
Rejestracja: 4 lis 2013, o 10:37

Kontrola przewoźników

#72 Post autor: tarantulaw2 » 8 lip 2014, o 10:29

@Adams, to nawet nie chodzi o rezerwy czasowe :P po prostu jadą szybko po S3, za szybko.. Dlatego przyjeżdżają wcześniej. Oczywiście - głównym targetem jest przewóz na trasie Szczecin-Kamień, ale skoro jadą dalej, to niech nie odwalają cyrków...
Aczkolwiek, raz miałem przyjemność jechania inną firmą, wg. takiego rozkładu:
Obrazek

W Kamieniu był ~20 minut przed czasem, jechał dalej zbyt szybko - to w Dziwnowie go policja zatrzymała - pewnie za prędkość, choć nie wiem, bo akurat wysiadałem.

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Kontrola przewoźników

#73 Post autor: Adams » 7 lis 2014, o 13:19

Odświeżam temat Inter Palm. Udałem się dziś na dworzec na kurs z Krakowa do Gorlic o godz. 7.05. Przy stanowisku tłum oczekujących. Podjeżdża stary, rozpadający się busik. Z racji tego że na dworzec przyjechałem zbyt późno z góry wiedziałem że nie mam szans się zabrać. Jednak zostałem żeby popatrzeć co się będzie działo i to co zobaczyłem przerosło nawet moją wyobraźnię. Kierowca do tej puszki upchał jak śledzi jakieś 30 osób i jeszcze krzyczał żeby się przesuwać do tyłu, mimo że ludzie niemal leżeli jeden na drugim. Ja rozumiem że każdemu zależy na tym żeby jechać, ale jakieś minimum komfortu powinno się zapewnić, bo z Krakowa do Gorlic nie jedzie się 15 minut. Druga kwestia, to zastanawiam się gdzie jest Policja i ITD. Jak można tak przeładować busa.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Kontrola przewoźników

#74 Post autor: Cukier » 7 lis 2014, o 18:38

Adams pisze:Druga kwestia, to zastanawiam się gdzie jest Policja i ITD. Jak można tak przeładować busa.
Może po prostu powinieneś im to zgłosić?

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Kontrola przewoźników

#75 Post autor: Adams » 10 lis 2014, o 07:56

Cukier pisze:
Adams pisze:Druga kwestia, to zastanawiam się gdzie jest Policja i ITD. Jak można tak przeładować busa.
Może po prostu powinieneś im to zgłosić?
Na przyszłość tak zrobię. Wówczas nie dość że byłem wściekły, to na szybko musiałem szukać jakiegoś alternatywnego rozwiązania, gdyż do celu mojej podróży kursują zaledwie trzy busy dziennie po przesiadce w Zakliczynie i ten kurs z Krakowa jest najlepiej skomunikowany z jednym z nich :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „IV. Prywatni przewoźnicy”