Kontrola przewoźników

Komunikacja międzymiastowa, autokary oraz busy

Moderator: Moderatorzy

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

Kontrola przewoźników

#46 Post autor: Mseifer » 2 lip 2014, o 16:28

Zdezelowany bus woził pasażerów z Chrzanowa
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798, ... anowa.html

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Kontrola przewoźników

#47 Post autor: tomek_m » 2 lip 2014, o 20:33

Najlepszy komentarz pod tym artykułem
Może w końcu władze miasta wprowadzą restrykcje dla busów codziennie zasmradzających Kraków. np możliwość wjazdu tylko z udokumentowanym zaświadczeniem o zainstalowanym silniku spełniającym normę euro6
To by było bardzo dobre rozwiązanie.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Kontrola przewoźników

#48 Post autor: Cukier » 2 lip 2014, o 20:41

tomek_m pisze:To by było bardzo dobre rozwiązanie.
Idąc tym tokiem myślenia większość autobusów MPK nie mogłaby w ogóle wyjechać z zajezdni..

Poza tym - w końcu powszechnie wiadomo, że Kraków najbardziej zasmradzają busy, a jakiekolwiek próby insynuowania, że to samochodowy szrot zza Odry bez filtrów spalin to podłe oszczerstwa i pomówienia :hihi:

CzynDobro4Fun
Dyrektor
Posty: 1098
Rejestracja: 1 cze 2013, o 23:00

Kontrola przewoźników

#49 Post autor: CzynDobro4Fun » 2 lip 2014, o 20:52

tomek_m pisze:To by było bardzo dobre rozwiązanie.
Zamiast od razu startować z wywaleniem busów poniżej EURO6 z Krakowa, należałoby zacząć od dokładnej kontroli wszystkich pojazdów na przeglądach i skończyć raz na dobre z wycinaniem filtrów spalin, a karą za jego usunięcie mógłby być wetknięcie tępego łba właściciela do rury wydechowej jego własnego samochodu.

Słoneczny
Kierownik
Posty: 757
Rejestracja: 14 lis 2009, o 12:31

Kontrola przewoźników

#50 Post autor: Słoneczny » 3 lip 2014, o 01:22

Cukier pisze: Idąc tym tokiem myślenia większość autobusów MPK nie mogłaby w ogóle wyjechać z zajezdni..

Poza tym - w końcu powszechnie wiadomo, że Kraków najbardziej zasmradzają busy, a jakiekolwiek próby insynuowania, że to samochodowy szrot zza Odry bez filtrów spalin to podłe oszczerstwa i pomówienia :hihi:
Filtrów spalin? Buahahahahaha... do wikipedii marsz!

Podpowiem: KATALIZATOR

PS. To ciekawe, bo ja myślałem, że to stare miasto i jego wspaniałe piece węglowe są największym problemem. NO ale jak ktoś ma alergię na samochody, to zawsze sobie coś wymyśli.
"Nur von Stalingrad erzählt er nie. Wo liegt denn Stalingrad? In welchem Land ist das? Stalingrad packt er nie, irgendwie." BAP

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Kontrola przewoźników

#51 Post autor: Lw25 » 3 lip 2014, o 02:51

Dziad Śmietnikowy pisze:
Cukier pisze: Idąc tym tokiem myślenia większość autobusów MPK nie mogłaby w ogóle wyjechać z zajezdni..

Poza tym - w końcu powszechnie wiadomo, że Kraków najbardziej zasmradzają busy, a jakiekolwiek próby insynuowania, że to samochodowy szrot zza Odry bez filtrów spalin to podłe oszczerstwa i pomówienia :hihi:
Filtrów spalin? Buahahahahaha... do wikipedii marsz!

Podpowiem: KATALIZATOR

PS. To ciekawe, bo ja myślałem, że to stare miasto i jego wspaniałe piece węglowe są największym problemem. NO ale jak ktoś ma alergię na samochody, to zawsze sobie coś wymyśli.
"NO" tutaj akurat dobrze pasuje, bo to tlenek azotu. ;P A akurat tlenki azotu nie pochodzą z kominów, tylko z rur wydechowych. Na ten moment poziom NO2 na ATW to 43% normy, a reszta tlenków azotu 897%... =P
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Słoneczny
Kierownik
Posty: 757
Rejestracja: 14 lis 2009, o 12:31

Kontrola przewoźników

#52 Post autor: Słoneczny » 3 lip 2014, o 10:04

Lw25 pisze: "NO" tutaj akurat dobrze pasuje, bo to tlenek azotu. ;P A akurat tlenki azotu nie pochodzą z kominów, tylko z rur wydechowych. Na ten moment poziom NO2 na ATW to 43% normy, a reszta tlenków azotu 897%... =P

A jakiś to smród generują tlenki azotu, skoro użyte sformułowanie zasmradzać miałoby być poprawne? To jest jedna kwestia mojego czepienia się.
A teraz będzie drugie czepienie się - na jakiej podstawie twierdzisz, że z kominów nie pochodzą tlenki azotu? Bo jakoś z której strony by nie oglądać procesu spalania węgla (nie pierwiastka), to się tam tlenki różnej maści przewijają, w tym azotowe.
"Nur von Stalingrad erzählt er nie. Wo liegt denn Stalingrad? In welchem Land ist das? Stalingrad packt er nie, irgendwie." BAP

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2115
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

Kontrola przewoźników

#53 Post autor: Jopek36 » 3 lip 2014, o 10:27

Dziad Śmietnikowy pisze:A jakiś to smród generują tlenki azotu, skoro użyte sformułowanie zasmradzać miałoby być poprawne? To jest jedna kwestia mojego czepienia się.
Czepianie się duperelek (choć NOx mają swoje charakterystyczne zapachy, nie pamiętam tylko czy wszystkie), a niezmienny pozostaje fakt, iż NOx negatywnie wpływają na nasze zdrowie i życie i to jest najistotniejsze!
Dziad Śmietnikowy pisze:A teraz będzie drugie czepienie się - na jakiej podstawie twierdzisz, że z kominów nie pochodzą tlenki azotu? Bo jakoś z której strony by nie oglądać procesu spalania węgla (nie pierwiastka), to się tam tlenki różnej maści przewijają, w tym azotowe.
Przeanalizuj aktualne wartości stężenia NOx ze stacji położonej przy ATW z innymi, to powinieneś wyciągnąć właściwy wniosek: http://213.17.128.227/iseo/. Jak widać stężenie NOx jest kilka razy większe przy ruchliwej ulicy, a nie mamy przecież okresu grzewczego, więc to samochody są głównym generatorem szkodliwych NOx.

Słoneczny
Kierownik
Posty: 757
Rejestracja: 14 lis 2009, o 12:31

Kontrola przewoźników

#54 Post autor: Słoneczny » 3 lip 2014, o 10:41

jopek36 pisze: Przeanalizuj aktualne wartości stężenia NOx ze stacji położonej przy ATW z innymi, to powinieneś wyciągnąć właściwy wniosek: http://213.17.128.227/iseo/. Jak widać stężenie NOx jest kilka razy większe przy ruchliwej ulicy, a nie mamy przecież okresu grzewczego, więc to samochody są głównym generatorem szkodliwych NOx.

Czyli w sezonie grzewczym jest to nieistotne? Porównanie robi się w warunkach normalnego użytkowania.
"Nur von Stalingrad erzählt er nie. Wo liegt denn Stalingrad? In welchem Land ist das? Stalingrad packt er nie, irgendwie." BAP

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2115
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

Kontrola przewoźników

#55 Post autor: Jopek36 » 3 lip 2014, o 10:52

Dziad Śmietnikowy pisze:Czyli w sezonie grzewczym jest to nieistotne? Porównanie robi się w warunkach normalnego użytkowania.
Nigdzie tak nie napisałem i co ma piernik do wiatraka? - przedstawiłem Ci dowód na to, iż głównym generatorem NOx są samochody, a Ty szukasz jakiegoś drugiego dna, byle przysłonić istotne fakty.

Słoneczny
Kierownik
Posty: 757
Rejestracja: 14 lis 2009, o 12:31

Kontrola przewoźników

#56 Post autor: Słoneczny » 3 lip 2014, o 11:13

jopek36 pisze:Nigdzie tak nie napisałem i co ma piernik do wiatraka? - przedstawiłem Ci dowód na to, iż głównym generatorem NOx są samochody, a Ty szukasz jakiegoś drugiego dna, byle przysłonić istotne fakty.
Klapy na oczach jak widzę.

Jak możesz mówić o faktach, stwierdzając, że jeden z czynników, które należy porównać mówiąc, że coś jest "główne" jest wyłączony.

To tak jakbyś porównywał w sklepie dwie żarówki na wystawie - dwie żarówki są pokazane, jedna świeci druga nie. Wybierasz tą co świeci, bo "daje więcej światła".

Nie widzę problemu w zamknięciu centrum dla ruchu kołowego, byłoby to niewątpliwie miłe dla mojego oka, jednak zaraz się pojawi mieszkaniec Starego Miasta, któremu zakaz nie będzie pasował, bo ograniczy jego wolność.

Doszukiwanie się problemu w stanie pojazdów, wobec niedostrzegania problemu braku jakiejkolwiek kontroli nad ruchem w obrębie zakazów to takie kłapanie dziobem dla samego kłapania. Najpierw należy wyegzekwować istniejące zakazy, a potem kombinować z normami Euro.
"Nur von Stalingrad erzählt er nie. Wo liegt denn Stalingrad? In welchem Land ist das? Stalingrad packt er nie, irgendwie." BAP

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2115
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

Kontrola przewoźników

#57 Post autor: Jopek36 » 3 lip 2014, o 11:31

Dziad Śmietnikowy pisze:Jak możesz mówić o faktach, stwierdzając, że jeden z czynników, które należy porównać mówiąc, że coś jest "główne" jest wyłączony.

To tak jakbyś porównywał w sklepie dwie żarówki na wystawie - dwie żarówki są pokazane, jedna świeci druga nie. Wybierasz tą co świeci, bo "daje więcej światła".
Właśnie dzięki temu, iż mamy okres letni, nie ma tego czynnika, czyli pieców - jak widać zanieczyszczenie NOx dalej jest przekraczane, zwłaszcza na ATW i z tego wynika, że głównym generatorem NOx w okresie letnim (doprecyzowałem) są samochody i nie wiem czemu szukasz dziury w całym.
Dziad Śmietnikowy pisze:Nie widzę problemu w zamknięciu centrum dla ruchu kołowego, byłoby to niewątpliwie miłe dla mojego oka, jednak zaraz się pojawi mieszkaniec Starego Miasta, któremu zakaz nie będzie pasował, bo ograniczy jego wolność.
Już sam ruch jednokierunkowy wokół plant i strefa B wystarczyłaby.

Słoneczny
Kierownik
Posty: 757
Rejestracja: 14 lis 2009, o 12:31

Kontrola przewoźników

#58 Post autor: Słoneczny » 3 lip 2014, o 12:19

jopek36 pisze:Właśnie dzięki temu, iż mamy okres letni, nie ma tego czynnika, czyli pieców - jak widać zanieczyszczenie NOx dalej jest przekraczane, zwłaszcza na ATW i z tego wynika, że głównym generatorem NOx w okresie letnim (doprecyzowałem) są samochody i nie wiem czemu szukasz dziury w całym.
Po doprecyzowaniu można się zgodzić, miło, iż zrozumiałeś, że brak ci danych porównawczych. Przy takim pisaniu żeby pisać i pomijaniu istotnych warunków oceny sytuacji można co najwyżej ponabijać posty.

jopek36 pisze:Już sam ruch jednokierunkowy wokół plant i strefa B wystarczyłaby.

Może według ciebie. Ruch jednokierunkowy wokół plant nie spowoduje zniknięcia samochodów. Spowoduje ich kluczenie po okolicznych uliczkach i jeszcze większe zanieczyszczenie powietrza z uwagi na częste zatrzymywanie się i ruszanie pojazdów.

Samo wprowadzenie stref też nic nie daje, jeśli nikt tego nie pilnuje. Co ci daje strefa B, skoro nawet na płycie rynku masa aut nie ma identyfikatorów uprawniających do wjazdu, a zdarzają się często wycieczki rodzinne pod tytułem KWA czy KLI (oba przypadki z niedzieli sprzed dwóch tygodni), gdzie jedzie sobie radośnie rodzinka przyklejona do szyb i Sukiennice ogląda.

Jeżeli jest problem z opanowaniem tego, to należy zrobić słupki wysuwane z ziemi, jak na Stolarskiej.
"Nur von Stalingrad erzählt er nie. Wo liegt denn Stalingrad? In welchem Land ist das? Stalingrad packt er nie, irgendwie." BAP

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Kontrola przewoźników

#59 Post autor: Lw25 » 3 lip 2014, o 14:26

Dziad ma rację co do stref i zamykania ruchu, nikt ich nie pilnuje, więc są naruszane. Straż miejska lub Policja powinna stać na I obwodnicy cały czas i łapać... :X
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2115
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

Kontrola przewoźników

#60 Post autor: Jopek36 » 3 lip 2014, o 15:08

Dziad Śmietnikowy pisze:co najwyżej ponabijać posty.
Na początku powinienem doprecyzować, że chodzi mi o okres letni (choć w późniejszym poście wspomniałem, że "...nie mamy przecież okresu grzewczego, więc to samochody..." - więc chyba nietrudno domyśleć się, że chodzi mi o okres letni), a była to odpowiedź na twoje stanowisko odnośnie tego, iż głównym problemem są tylko piece, a samochody jakby w ogóle nie przyczyniały się do gorszego stanu powietrza w mieście i zamiast od razu jasno doprecyzować, że "ok to stwierdzenie jest prawidłowe w okresie letnim, a w zimowym dochodzą jeszcze piece", to sam zacząłeś bawić się w filozoficzne poematy... i tu kończę to chyba nadgorliwe wyjaśnienie.
Dziad Śmietnikowy pisze: Może według ciebie. Ruch jednokierunkowy wokół plant nie spowoduje zniknięcia samochodów. Spowoduje ich kluczenie po okolicznych uliczkach i jeszcze większe zanieczyszczenie powietrza z uwagi na częste zatrzymywanie się i ruszanie pojazdów.

Samo wprowadzenie stref też nic nie daje, jeśli nikt tego nie pilnuje. Co ci daje strefa B, skoro nawet na płycie rynku masa aut nie ma identyfikatorów uprawniających do wjazdu, a zdarzają się często wycieczki rodzinne pod tytułem KWA czy KLI (oba przypadki z niedzieli sprzed dwóch tygodni), gdzie jedzie sobie radośnie rodzinka przyklejona do szyb i Sukiennice ogląda.
Zastosowałem spójnik "i", więc te 2 sugestie traktuję do wprowadzenia równorzędnie (wtedy skutecznie zmaleje ruch w centrum miasta), a nie wybór jednej z nich. Problem kontroli wjazdu rozwiązują kamerki do sczytywania tablic rejestracyjnych, tj. przy PWŚ - trochę kosztują, ale skutecznie wyłapałyby wszystkich delikwentów i przy okazji trochę zarobiłyby na własne utrzymanie.



Daruj sobie stwierdzenia: "do wikipedii marsz!", "Klapy na oczach jak widzę." i inne docinki tego typu w pozostałych działach, gdyż niepotrzebnie podsycają nerwową atmosferę na forum, na co zwracają Ci uwagę inni użytkownicy, więc dostosuj swój poziom kultury wypowiedzi, aby można było normalnie prowadzić dyskusję na wysokim poziomie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „IV. Prywatni przewoźnicy”