Kontrola przewoźników
Moderator: Moderatorzy
-
- Administrator Techniczny
- Posty: 9959
- Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
- Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
- Kontakt:
Kontrola przewoźników
Zdezelowany bus woził pasażerów z Chrzanowa
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798, ... anowa.html
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798, ... anowa.html
Kontrola przewoźników
Najlepszy komentarz pod tym artykułem
To by było bardzo dobre rozwiązanie.Może w końcu władze miasta wprowadzą restrykcje dla busów codziennie zasmradzających Kraków. np możliwość wjazdu tylko z udokumentowanym zaświadczeniem o zainstalowanym silniku spełniającym normę euro6
Kontrola przewoźników
Idąc tym tokiem myślenia większość autobusów MPK nie mogłaby w ogóle wyjechać z zajezdni..tomek_m pisze:To by było bardzo dobre rozwiązanie.
Poza tym - w końcu powszechnie wiadomo, że Kraków najbardziej zasmradzają busy, a jakiekolwiek próby insynuowania, że to samochodowy szrot zza Odry bez filtrów spalin to podłe oszczerstwa i pomówienia
-
- Dyrektor
- Posty: 1098
- Rejestracja: 1 cze 2013, o 23:00
Kontrola przewoźników
Zamiast od razu startować z wywaleniem busów poniżej EURO6 z Krakowa, należałoby zacząć od dokładnej kontroli wszystkich pojazdów na przeglądach i skończyć raz na dobre z wycinaniem filtrów spalin, a karą za jego usunięcie mógłby być wetknięcie tępego łba właściciela do rury wydechowej jego własnego samochodu.tomek_m pisze:To by było bardzo dobre rozwiązanie.
Kontrola przewoźników
Filtrów spalin? Buahahahahaha... do wikipedii marsz!Cukier pisze: Idąc tym tokiem myślenia większość autobusów MPK nie mogłaby w ogóle wyjechać z zajezdni..
Poza tym - w końcu powszechnie wiadomo, że Kraków najbardziej zasmradzają busy, a jakiekolwiek próby insynuowania, że to samochodowy szrot zza Odry bez filtrów spalin to podłe oszczerstwa i pomówienia
Podpowiem: KATALIZATOR
PS. To ciekawe, bo ja myślałem, że to stare miasto i jego wspaniałe piece węglowe są największym problemem. NO ale jak ktoś ma alergię na samochody, to zawsze sobie coś wymyśli.
"Nur von Stalingrad erzählt er nie. Wo liegt denn Stalingrad? In welchem Land ist das? Stalingrad packt er nie, irgendwie." BAP
Kontrola przewoźników
"NO" tutaj akurat dobrze pasuje, bo to tlenek azotu. A akurat tlenki azotu nie pochodzą z kominów, tylko z rur wydechowych. Na ten moment poziom NO2 na ATW to 43% normy, a reszta tlenków azotu 897%...Dziad Śmietnikowy pisze:Filtrów spalin? Buahahahahaha... do wikipedii marsz!Cukier pisze: Idąc tym tokiem myślenia większość autobusów MPK nie mogłaby w ogóle wyjechać z zajezdni..
Poza tym - w końcu powszechnie wiadomo, że Kraków najbardziej zasmradzają busy, a jakiekolwiek próby insynuowania, że to samochodowy szrot zza Odry bez filtrów spalin to podłe oszczerstwa i pomówienia
Podpowiem: KATALIZATOR
PS. To ciekawe, bo ja myślałem, że to stare miasto i jego wspaniałe piece węglowe są największym problemem. NO ale jak ktoś ma alergię na samochody, to zawsze sobie coś wymyśli.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.
Kontrola przewoźników
Lw25 pisze: "NO" tutaj akurat dobrze pasuje, bo to tlenek azotu. A akurat tlenki azotu nie pochodzą z kominów, tylko z rur wydechowych. Na ten moment poziom NO2 na ATW to 43% normy, a reszta tlenków azotu 897%...
A jakiś to smród generują tlenki azotu, skoro użyte sformułowanie zasmradzać miałoby być poprawne? To jest jedna kwestia mojego czepienia się.
A teraz będzie drugie czepienie się - na jakiej podstawie twierdzisz, że z kominów nie pochodzą tlenki azotu? Bo jakoś z której strony by nie oglądać procesu spalania węgla (nie pierwiastka), to się tam tlenki różnej maści przewijają, w tym azotowe.
"Nur von Stalingrad erzählt er nie. Wo liegt denn Stalingrad? In welchem Land ist das? Stalingrad packt er nie, irgendwie." BAP
Kontrola przewoźników
Czepianie się duperelek (choć NOx mają swoje charakterystyczne zapachy, nie pamiętam tylko czy wszystkie), a niezmienny pozostaje fakt, iż NOx negatywnie wpływają na nasze zdrowie i życie i to jest najistotniejsze!Dziad Śmietnikowy pisze:A jakiś to smród generują tlenki azotu, skoro użyte sformułowanie zasmradzać miałoby być poprawne? To jest jedna kwestia mojego czepienia się.
Przeanalizuj aktualne wartości stężenia NOx ze stacji położonej przy ATW z innymi, to powinieneś wyciągnąć właściwy wniosek: http://213.17.128.227/iseo/. Jak widać stężenie NOx jest kilka razy większe przy ruchliwej ulicy, a nie mamy przecież okresu grzewczego, więc to samochody są głównym generatorem szkodliwych NOx.Dziad Śmietnikowy pisze:A teraz będzie drugie czepienie się - na jakiej podstawie twierdzisz, że z kominów nie pochodzą tlenki azotu? Bo jakoś z której strony by nie oglądać procesu spalania węgla (nie pierwiastka), to się tam tlenki różnej maści przewijają, w tym azotowe.
Kontrola przewoźników
jopek36 pisze: Przeanalizuj aktualne wartości stężenia NOx ze stacji położonej przy ATW z innymi, to powinieneś wyciągnąć właściwy wniosek: http://213.17.128.227/iseo/. Jak widać stężenie NOx jest kilka razy większe przy ruchliwej ulicy, a nie mamy przecież okresu grzewczego, więc to samochody są głównym generatorem szkodliwych NOx.
Czyli w sezonie grzewczym jest to nieistotne? Porównanie robi się w warunkach normalnego użytkowania.
"Nur von Stalingrad erzählt er nie. Wo liegt denn Stalingrad? In welchem Land ist das? Stalingrad packt er nie, irgendwie." BAP
Kontrola przewoźników
Nigdzie tak nie napisałem i co ma piernik do wiatraka? - przedstawiłem Ci dowód na to, iż głównym generatorem NOx są samochody, a Ty szukasz jakiegoś drugiego dna, byle przysłonić istotne fakty.Dziad Śmietnikowy pisze:Czyli w sezonie grzewczym jest to nieistotne? Porównanie robi się w warunkach normalnego użytkowania.
Kontrola przewoźników
Klapy na oczach jak widzę.jopek36 pisze:Nigdzie tak nie napisałem i co ma piernik do wiatraka? - przedstawiłem Ci dowód na to, iż głównym generatorem NOx są samochody, a Ty szukasz jakiegoś drugiego dna, byle przysłonić istotne fakty.
Jak możesz mówić o faktach, stwierdzając, że jeden z czynników, które należy porównać mówiąc, że coś jest "główne" jest wyłączony.
To tak jakbyś porównywał w sklepie dwie żarówki na wystawie - dwie żarówki są pokazane, jedna świeci druga nie. Wybierasz tą co świeci, bo "daje więcej światła".
Nie widzę problemu w zamknięciu centrum dla ruchu kołowego, byłoby to niewątpliwie miłe dla mojego oka, jednak zaraz się pojawi mieszkaniec Starego Miasta, któremu zakaz nie będzie pasował, bo ograniczy jego wolność.
Doszukiwanie się problemu w stanie pojazdów, wobec niedostrzegania problemu braku jakiejkolwiek kontroli nad ruchem w obrębie zakazów to takie kłapanie dziobem dla samego kłapania. Najpierw należy wyegzekwować istniejące zakazy, a potem kombinować z normami Euro.
"Nur von Stalingrad erzählt er nie. Wo liegt denn Stalingrad? In welchem Land ist das? Stalingrad packt er nie, irgendwie." BAP
Kontrola przewoźników
Właśnie dzięki temu, iż mamy okres letni, nie ma tego czynnika, czyli pieców - jak widać zanieczyszczenie NOx dalej jest przekraczane, zwłaszcza na ATW i z tego wynika, że głównym generatorem NOx w okresie letnim (doprecyzowałem) są samochody i nie wiem czemu szukasz dziury w całym.Dziad Śmietnikowy pisze:Jak możesz mówić o faktach, stwierdzając, że jeden z czynników, które należy porównać mówiąc, że coś jest "główne" jest wyłączony.
To tak jakbyś porównywał w sklepie dwie żarówki na wystawie - dwie żarówki są pokazane, jedna świeci druga nie. Wybierasz tą co świeci, bo "daje więcej światła".
Już sam ruch jednokierunkowy wokół plant i strefa B wystarczyłaby.Dziad Śmietnikowy pisze:Nie widzę problemu w zamknięciu centrum dla ruchu kołowego, byłoby to niewątpliwie miłe dla mojego oka, jednak zaraz się pojawi mieszkaniec Starego Miasta, któremu zakaz nie będzie pasował, bo ograniczy jego wolność.
Kontrola przewoźników
Po doprecyzowaniu można się zgodzić, miło, iż zrozumiałeś, że brak ci danych porównawczych. Przy takim pisaniu żeby pisać i pomijaniu istotnych warunków oceny sytuacji można co najwyżej ponabijać posty.jopek36 pisze:Właśnie dzięki temu, iż mamy okres letni, nie ma tego czynnika, czyli pieców - jak widać zanieczyszczenie NOx dalej jest przekraczane, zwłaszcza na ATW i z tego wynika, że głównym generatorem NOx w okresie letnim (doprecyzowałem) są samochody i nie wiem czemu szukasz dziury w całym.
jopek36 pisze:Już sam ruch jednokierunkowy wokół plant i strefa B wystarczyłaby.
Może według ciebie. Ruch jednokierunkowy wokół plant nie spowoduje zniknięcia samochodów. Spowoduje ich kluczenie po okolicznych uliczkach i jeszcze większe zanieczyszczenie powietrza z uwagi na częste zatrzymywanie się i ruszanie pojazdów.
Samo wprowadzenie stref też nic nie daje, jeśli nikt tego nie pilnuje. Co ci daje strefa B, skoro nawet na płycie rynku masa aut nie ma identyfikatorów uprawniających do wjazdu, a zdarzają się często wycieczki rodzinne pod tytułem KWA czy KLI (oba przypadki z niedzieli sprzed dwóch tygodni), gdzie jedzie sobie radośnie rodzinka przyklejona do szyb i Sukiennice ogląda.
Jeżeli jest problem z opanowaniem tego, to należy zrobić słupki wysuwane z ziemi, jak na Stolarskiej.
"Nur von Stalingrad erzählt er nie. Wo liegt denn Stalingrad? In welchem Land ist das? Stalingrad packt er nie, irgendwie." BAP
Kontrola przewoźników
Dziad ma rację co do stref i zamykania ruchu, nikt ich nie pilnuje, więc są naruszane. Straż miejska lub Policja powinna stać na I obwodnicy cały czas i łapać...
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.
Kontrola przewoźników
Na początku powinienem doprecyzować, że chodzi mi o okres letni (choć w późniejszym poście wspomniałem, że "...nie mamy przecież okresu grzewczego, więc to samochody..." - więc chyba nietrudno domyśleć się, że chodzi mi o okres letni), a była to odpowiedź na twoje stanowisko odnośnie tego, iż głównym problemem są tylko piece, a samochody jakby w ogóle nie przyczyniały się do gorszego stanu powietrza w mieście i zamiast od razu jasno doprecyzować, że "ok to stwierdzenie jest prawidłowe w okresie letnim, a w zimowym dochodzą jeszcze piece", to sam zacząłeś bawić się w filozoficzne poematy... i tu kończę to chyba nadgorliwe wyjaśnienie.Dziad Śmietnikowy pisze:co najwyżej ponabijać posty.
Zastosowałem spójnik "i", więc te 2 sugestie traktuję do wprowadzenia równorzędnie (wtedy skutecznie zmaleje ruch w centrum miasta), a nie wybór jednej z nich. Problem kontroli wjazdu rozwiązują kamerki do sczytywania tablic rejestracyjnych, tj. przy PWŚ - trochę kosztują, ale skutecznie wyłapałyby wszystkich delikwentów i przy okazji trochę zarobiłyby na własne utrzymanie.Dziad Śmietnikowy pisze: Może według ciebie. Ruch jednokierunkowy wokół plant nie spowoduje zniknięcia samochodów. Spowoduje ich kluczenie po okolicznych uliczkach i jeszcze większe zanieczyszczenie powietrza z uwagi na częste zatrzymywanie się i ruszanie pojazdów.
Samo wprowadzenie stref też nic nie daje, jeśli nikt tego nie pilnuje. Co ci daje strefa B, skoro nawet na płycie rynku masa aut nie ma identyfikatorów uprawniających do wjazdu, a zdarzają się często wycieczki rodzinne pod tytułem KWA czy KLI (oba przypadki z niedzieli sprzed dwóch tygodni), gdzie jedzie sobie radośnie rodzinka przyklejona do szyb i Sukiennice ogląda.
Daruj sobie stwierdzenia: "do wikipedii marsz!", "Klapy na oczach jak widzę." i inne docinki tego typu w pozostałych działach, gdyż niepotrzebnie podsycają nerwową atmosferę na forum, na co zwracają Ci uwagę inni użytkownicy, więc dostosuj swój poziom kultury wypowiedzi, aby można było normalnie prowadzić dyskusję na wysokim poziomie.