Kontrola przewoźników
Moderator: Moderatorzy
Jeśli już mowa o takich zgłoszeniach, to mam pytanie z nieco innej beczki - gdzie zgłosić pełną kontrolę przewoźnika - konkretnie okresloną firmę busiarską realizującą połączenia z Krakowa w Małopolsce i na śląsk? Chodzi mi o pełną kontrolę, od stanu technicznego pojazdów, po nadużycia godzin pracy kierowców, na oszukiwaniu w cennikach (jak i rozkłądzie jazdy) skończywszy - na stronie inne ceny, w busie inne, na dworcu jeszcze inne, rozkład jazdy to też fikcja. Rozumiem, że stan techniczny pewnie do komendy, ale konkretniej gdzie - najlepiej mailowo, ewentualnie telefonicznie. W sprawie rozkładów/cenników - gdzie można zgłosić? Prosiłbym o rzeczową odpowiedź, tu chodzi o bezpieczeństwo pasażerów..
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2014, o 18:10 przez flosan, łącznie zmieniany 1 raz.
Myślę, że najlepiej do Tych Smutnych Panów:
http://www.krakow.witd.gov.pl/index.html
http://www.krakow.witd.gov.pl/index.html
"Nur von Stalingrad erzählt er nie. Wo liegt denn Stalingrad? In welchem Land ist das? Stalingrad packt er nie, irgendwie." BAP
- tarantulaw2
- Dyrektor
- Posty: 1078
- Rejestracja: 4 lis 2013, o 10:37
Dzięki Panowie, na Was zawsze można liczyć . Dostałem też na PW dokładne adresy. Po kontroli napisze zainteresowanym o jaką firmę chodziło - po weekendzie majowym, teraz wolałbym zachować to w tajemnicy, żeby nikt nie zdążył firmy ostrzec - to dla dobra nas samych.
Edit.. właśnie się dowiedziałem, że kierman tej firmy jedzie bez dokumentów.. nawet kierowcy nie kryją się z rozmowami przez telefon (przy uchu) podczas jazdy i nie ukrywają przy pasażerach swoich przekrętów, podobnie podczas rozmowy o pracę, tragedia! Rozwalę tę firmę. Żałuję, że nie zleciłem nagrywania kierowcy, chociaż byłoby to nieetyczne..
Edit.. właśnie się dowiedziałem, że kierman tej firmy jedzie bez dokumentów.. nawet kierowcy nie kryją się z rozmowami przez telefon (przy uchu) podczas jazdy i nie ukrywają przy pasażerach swoich przekrętów, podobnie podczas rozmowy o pracę, tragedia! Rozwalę tę firmę. Żałuję, że nie zleciłem nagrywania kierowcy, chociaż byłoby to nieetyczne..
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2014, o 18:54 przez flosan, łącznie zmieniany 4 razy.
Kiedyś działał mail interwencje@gitd.gov.pl i był skierowany głównie do chcących zgłaszać problem z transportem osób, jednak nie wiem czy jeszcze działa. Jak będziesz pisał maila, możesz go dorzucić do adresatów.flosan pisze:Dzięki Panowie, na Was zawsze można liczyć . Dostałem też na PW dokładne adresy. Po kontroli napisze zainteresowanym o jaką firmę chodziło - po weekendzie majowym, teraz wolałbym zachować to w tajemnicy, żeby nikt nie zdążył firmy ostrzec - to dla dobra nas samych.
"Nur von Stalingrad erzählt er nie. Wo liegt denn Stalingrad? In welchem Land ist das? Stalingrad packt er nie, irgendwie." BAP
- tarantulaw2
- Dyrektor
- Posty: 1078
- Rejestracja: 4 lis 2013, o 10:37
-
- Inspektor
- Posty: 369
- Rejestracja: 12 paź 2013, o 20:14
- Lokalizacja: Kraków
Ta firma ma wywieszone, ale różne i nawet nieaktualne z 2011 i 2012 roku na niektórych przystankach . A z firmami dobrze kombinujecie, ciepło . Bardzo dużo jest takich firm do kontroli, przy okazji warto się przyjrzeć busiarzom na trasie Kraków-Krzeszowice, tam się płaci przy wysiadaniu i nie dostaje biletów , też kandydat do zgłoszenia, rozkład jazdy to też fikcja, bo nie mają jako takich rozkładów, tylko jeżdżą co 15 - 20 min, a stan techniczny busów też wiele do życzenia pozostawia .
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2014, o 10:20 przez flosan, łącznie zmieniany 2 razy.
Chrzanów- Kraków biorą przy wysiadaniu, na Krzeszowice- Kraków większość bierze przy wsiadaniu, ale biletów nie dają, chociaż swoją drogą ludzie sami uciekają i nie chcą ich brać. Stan techniczny to rzeczywiście w ok 50% przypadków dramat, ale coraz więcej jest pozytywnych wyjątków. Nie mogę się nadziwić, że niektórym busiarzom na tej trasie opłaca się wymieniać busa co 3-4 lata lub nawet częściej (jest taki przewoźnik, który ma busy w super stanie i dość często je zmienia, a i drugi podobny się znajdzie, który busy trochę rzadziej zmienia i są w niezłym stanie), a niektórzy jeżdżą sprinterami z początku produkcji aż zdechnie... ITD na dworcu w Krzeszowicach coraz częściej jest, ale dziwnym trafem sporo kursów wtedy nie jest realizowane... Co do rozkładów to przecież są na przystankach początkowych. a po co więcej? Krzeszowice- Kraków przez większość dnia (pn- pt) jeżdżą co 10min, a Chrzanów- Kraków co 10-20 min gwoli ścisłości
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2014, o 19:27 przez yosujiro, łącznie zmieniany 2 razy.
- tarantulaw2
- Dyrektor
- Posty: 1078
- Rejestracja: 4 lis 2013, o 10:37
Przejedzcie się firmą Mat-Bus, tam to dopiero złodziejstwo jest. Często jest tak że oni nawet tych biletów nie drukują, i jak odcinek Niepołomice - Podłęże kosztuje 3 zł, tak jeden raz mnie wychujać chciał i policzył 4.50. Dopiero jak kazałem wydrukować mu bilet, magicznie cena przejazdu spadła.
A najlepsze jest to że jak jedzie się np. trasę Kraków-Podłęże, dostaje się bilet do Niepołomic. Niby cena ta sama, ale mimo wszystko powinien być prawidłowy bilet.
A najlepsze jest to że jak jedzie się np. trasę Kraków-Podłęże, dostaje się bilet do Niepołomic. Niby cena ta sama, ale mimo wszystko powinien być prawidłowy bilet.
-
- Inspektor
- Posty: 369
- Rejestracja: 12 paź 2013, o 20:14
- Lokalizacja: Kraków
Tydzień temu kierowca nie okazał mi takiego cennika. Sprawa poszła do ITD w związku z zawyżaniem ceny przejazdu.Sgriffin pisze:Wystarczy, że kierowca ma w teczce i na żądanie pasażera okaże.Maciek2207 pisze:Wszyscy przewoźnicy zasługują na takie kontrole. W pojazdach firmy link-bus nie ma wywieszonego cennika co jest niezgodne z Ustawą o transporcie drogowym.