Kontrola przewoźników

Komunikacja międzymiastowa, autokary oraz busy

Moderator: Moderatorzy

Castaway
Dyspozytor
Posty: 689
Rejestracja: 27 mar 2012, o 13:11
Lokalizacja: Małopolska

Kontrola przewoźników

#106 Post autor: Castaway » 4 maja 2016, o 10:19

Kaszmir pisze:Na konkurencji pasażerowie zazwyczaj zyskują (choć oczywiście nie zawsze).
Chodziło mi o to, że jeżeli zaczną ostro konkurować, to prawdopodobnie jeden z nich nie wytrzyma i wycofa się z kierunku sądeckiego. Ten, który pozostanie raczej nie zapewni aż tylu dodatkowych kursów, by zrównoważyć odejście przeciwnika. Najbardziej obawiam się, że ucierpią mniejsze miejscowości położone na końcówkach - Piwniczna, Muszyna, Krynica, również Gorlice...
Oczywiście jest to gdybanie, ale jako pasażer podróżujący dość często w tym kierunku uważam, że obecna oferta nie jest zła i po prostu nie chcę zmian.
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.

aislinnek
Dyspozytor
Posty: 508
Rejestracja: 24 lis 2014, o 00:30

Kontrola przewoźników

#107 Post autor: aislinnek » 4 maja 2016, o 10:54

Castaway pisze:Chodziło mi o to, że jeżeli zaczną ostro konkurować, to prawdopodobnie jeden z nich nie wytrzyma i wycofa się z kierunku sądeckiego.
 

Myślę, że to zbyt czarny scenariusz. Popyt na przejazdy w tamtym kierunku raczej jest dość spory i nie widzę opcji, żeby nagle ktoś miał zbankrutować. Chyba, że powstanie Podłęże - Piekiełko i dalej do Sącza :sweet:

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Kontrola przewoźników

#108 Post autor: Sgriffin » 4 maja 2016, o 13:19

Castaway pisze:
Kaszmir pisze:Na konkurencji pasażerowie zazwyczaj zyskują (choć oczywiście nie zawsze).
Chodziło mi o to, że jeżeli zaczną ostro konkurować, to prawdopodobnie jeden z nich nie wytrzyma i wycofa się z kierunku sądeckiego. Ten, który pozostanie raczej nie zapewni aż tylu dodatkowych kursów, by zrównoważyć odejście przeciwnika. Najbardziej obawiam się, że ucierpią mniejsze miejscowości położone na końcówkach - Piwniczna, Muszyna, Krynica, również Gorlice...
Oczywiście jest to gdybanie, ale jako pasażer podróżujący dość często w tym kierunku uważam, że obecna oferta nie jest zła i po prostu nie chcę zmian.
Oferta na pewno mogłaby być lepsza. Na przykład omijanie Brzeska. Jednak w porównaniu do większości tras w Polsce oferta jest super.

Natomiast na profilu marszałka Krupy udało mi się trochę strollować Szwagropol i wygląda na to, że im się również będą przyglądać.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Castaway
Dyspozytor
Posty: 689
Rejestracja: 27 mar 2012, o 13:11
Lokalizacja: Małopolska

Kontrola przewoźników

#109 Post autor: Castaway » 4 maja 2016, o 15:19

Sgriffin pisze:Na przykład omijanie Brzeska.
Z tym już wyszedł kiedyś Voyager - po kilku miesiącach zrezygnowali z pomysłu, ale nie znam powodów tej rezygnacji.
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

Kontrola przewoźników

#110 Post autor: tomta1 » 27 kwie 2019, o 17:58

Wybaczcie, jeśli temat zły i odgrzewany kotlet, ale natrafiłem w internetach na to:

NSA: brak bocznej tablicy kierunkowej w autobusie to naruszenie warunków technicznych pojazdu
Brak bocznej tablicy kierunkowej w autobusie regularnej komunikacji należy kwalifikować jako naruszenie warunków technicznych pojazdu.
Do takiego wniosku doszedł w niedawnym wyroku Naczelny Sąd Administracyjny. Spór jaki rozstrzygał rozpoczął się we wrześniu 2015 roku, kiedy inspektorzy transportu drogowego przeprowadzili kontrolę autobusu marki Autosan, którym wykonywano przewóz w ramach regularnej linii. Inspektorzy stwierdzili, iż kontrolowany pojazd nie odpowiada warunkom technicznym ze względu na rodzaj wykonywanego przewozu. Nie posiadał on bowiem bocznej tablicy kierunkowej mówiącej o trasie jazdy. Za to na przedsiębiorcę, do którego należał autobus, nałożono karę w wysokości 5 tys. zł.
Jakby ktoś chciał: Sygnatura akt: II GSK 340/17.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „IV. Prywatni przewoźnicy”